Geforce GTX 780 och GTX 770 på bild

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 780 och GTX 770 på bild

Inom kort släpper Nvidia de första grafikkorten i den nya Geforce GTX 700-serien. Nu publiceras bilder som sägs föreställa flaggskeppen Geforce GTX 780 och GTX 770.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch att man har blivit arbetslös annars kulle man köpt direkt

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Fett med Titan kylare som stock på 780 och främst 770

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga att jag är sugen på en radialfläkt, men de kan man alltid plocka bort och istället stoppa på ett heltäckningsblock.

Den stora frågan för mig är dock priset.

Skrivet av Fernlund:

BTW, stavfel i texten.

Det är dock pklart om även grafikkkort med mer minne är med på dagordningen.

Använd gärna rättningsfunktionen.

Permalänk
Avstängd

GTX 780 med Titan kylare? Ja tack.

Permalänk
Medlem

Fina!

Permalänk
Snusfri

Porr, mycket vackert och det är ju en grym kylare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Höjer väl standarden för referens kylare.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag ser inte riktigt grejjen med att ha två titan och två 680 på marknaden fast under olika namn?
Kan någon vara snäll att förklara?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Avstängd

Någon som vet skillnaden (gissa) mellan 680 och 780 prestandamässigt?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

Alltså, jag ser inte riktigt grejjen med att ha två titan och två 680 på marknaden fast under olika namn?
Kan någon vara snäll att förklara?

Pris, vad annars? -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Alltså, jag ser inte riktigt grejjen med att ha två titan och två 680 på marknaden fast under olika namn?
Kan någon vara snäll att förklara?

Även om de baseras på samma gpu så är de inte identiska. Olika antal transistorer aktiva och olika klockfrekvenser gör att de hamnar i olika prestandanivåer och prisklasser

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har något emot hur titan-kortet ser ut, men förväntade mig iaf någon skillnad mellan det och 780. GTX 780 känns som ett "wannabe titan-kort" nu. Fast det är kanske det de är ute efter.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Om det är samma kylare som på Titan så hade jag inte tvekat på ett 780, även om det bara är någon lapp eller två billigare än Titan. Visst, minnet på Titan är fint, men jag tror tre GB kommer räcka alldeles utmärkt.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd

yay inga mer plast kort nu verkar priset med logiskt

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite kvalité på referenskylarna. Hoppas ni får 3 st till testet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Om det är samma kylare som på Titan så hade jag inte tvekat på ett 780, även om det bara är någon lapp eller två billigare än Titan. Visst, minnet på Titan är fint, men jag tror tre GB kommer räcka alldeles utmärkt.

Presis. Satt och funderade på om jag skulle köpa en eller två Titan till min PC om bara för referenskylaren. Den är helt otrolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Inte för att jag har något emot hur titan-kortet ser ut, men förväntade mig iaf någon skillnad mellan det och 780. GTX 780 känns som ett "wannabe titan-kort" nu. Fast det är kanske det de är ute efter.

Det är väl vad det är, en binnad Titan?

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni dessa kort kommer att kosta?

Permalänk

skulle varit trevligt om några tillverkare valde att göra 4gb eller till och med 6gb versioner av 780

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derpina:

Vad tror ni dessa kort kommer att kosta?

6-7k för high-end kortet.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Har för mig att tillverkare som t.ex. Asus inte fick ha egna kylare på 690 kanske titan (jag kan ha fel). Om det är det samma på de här korden så tycker jag Nvidia blir mer stängda och vill inte att tillverkarna ska ha någon frihet :/

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Vad tror ni dessa kort kommer att kosta?

Runt 6-7000 skulle jag tro för 780, nån tusenlapp mindre för 770 kanske. Bara spekulationer...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimbergsson:

Har för mig att tillverkare som t.ex. Asus inte fick ha egna kylare på 690 kanske titan (jag kan ha fel). Om det är det samma på de här korden så tycker jag Nvidia blir mer stängda och vill inte att tillverkarna ska ha någon frihet :/

Vem har behov av en sämre kylare?

Permalänk
Medlem

Är Titan-kylaren bättre än Asus DirectCUII ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Vad tror ni dessa kort kommer att kosta?

Nvidia inte kända direkt att ha bra priser så förvänta dig itne att det blir billigt alla fall för GTX 780. Men det är ju nVidia så deras kort säljer oavsett hur dyra dom är.

Permalänk
Medlem

Synd att korten är så stora.
Gillar att GTX670 är så korta som de är, passar perfekt i mindre datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är Titan-kylaren bättre än Asus DirectCUII ?

Nej, men inte lika långt ifrån som referenskylare brukar vara

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

känns som en rätt så onödig kort serie!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Nvidia inte kända direkt att ha bra priser så förvänta dig itne att det blir billigt alla fall för GTX 780. Men det är ju nVidia så deras kort säljer oavsett hur dyra dom är.

Ryktats om ungefär 1500 - 2000:- mindre för GTX 780 än för Titan så runda slängar kring 6500:- för GTX 780 vid lansering. Visst kommer Nvidia sälja kort men inte i närheten av den mängd som de har kapacitet till. I detta fall behöver AMD släppa ett kort som presterar mellan GTX 780 och GTX 680 och till ett förmånligt pris för att knappa in ännu mer på Nvidia.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds