Permalänk

fy fan om man hadde de där så hadde man varit arbetslös. väkt 200kilo. och ingen tjej! hadda fan suttit där 24/7 5P

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

@ Cawer En howto blir lite svår då allt beror på hur fåtöljen man har är byggd. Jag snickrade ihop dom här mellan 06-08 och fåtöljerna säljs inte längre. När det blir dags för att nytt par och jag hittat några nya coolare fåtöljer blir det en riktig byggblogg och Howto :).

Permalänk

Vad nice 10 av 10 poäng.
Du får ta copyright på din stol så ingen annan tar din design.
Finns dock en stor som "liknar" din, men tror att din stol är skönare.
http://www.ergoff.se/130-mposition-stol-arbetsstation

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Ja det ser ju minst sagt bekvämt ut det där
Hur har du gått till väga när du fäst allting?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@KKay Det mesta sitter helt enkelt fastskruvat i stolens trästome, var tvungen att förstärka stolen på vissa ställen. Fick ta loss ett armstöd o lossa stoppningen så jag kunde sätta två reglar i den för att ha något ordentligt att skruva tangentbordsarmen i. Förstärkte också hur armstöden är fästa i resten av fåtöljen. Monitorarmen sitter fäst med en genomgående bult i sidobordet, för att trät inte ska spricka har jag satt en rejäl 6mm metallplatta på undersidan som monitorarmens bult går igenom. I min framtida mer slimmade variant hade jag tänkt utgå från nån skön sits istället och bocka o svetsa rör för att få armstöd ect i bra höjd. Måste dock bättra på mina svetskunskaper först

@LightForz Den var inte så dum :), här är något liknande men lite dyrare... http://www.mwelab.com/index.php/en/products/emperor-200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha det här var min första tanke också ;D

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det där...
Måste vara det coolaste jag sett

Permalänk
Medlem

Satt borden för mus och så fast redan innan, eller är det någonting du har satt dit själv?
5p Skitballt!

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Satt borden för mus och så fast redan innan, eller är det någonting du har satt dit själv?
5p Skitballt!

Undrar samma sak, det enda du inte förklarade

Pratar om de små borden där du har mus och nostromon (eller vilken det nu är, håller inte reda på dem

Permalänk

Borden för musmattan och Nostronomo kontrollerns har jag satt dit. Dom är helt enkelt bara fastskruvade rätt ned i armstöden (jag hade tur att det satt en regel innuti armstödet att dra skruvarna i). Man kan se några ljusa cirklar bakom Nostronomon, det är där jag fyllt igen med träspackel för att dölja de försänkta skruvarna.

Stoppningen ligger ihoppklämd mellan borden och armstöden så man får en mjuk fin övergång där borden börjar. När jag spelar så ligger underarmarna helt och vilar längsmed armstöden, jag hade tur att höjden på armstöden passade mig perfekt.

Permalänk

3P. Skulle gett dig en stark 5:a om färgerna hade varit 100, och om du hade ställt ''ställningen'' på ett annat ställe där den ser snygg ut. Tycker inte det ser något vidare ut att ha den där den står.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk

@ AndreazNilsson Jag håller med dig om färgerna, funderar på att lacka all furu svart. Med "ställning" menar du den som syns på de två sista bilderna? dom är från min gästfåtölj som jag inte hunnit bygga om lika mycket som min huvudfåtölj. Den kommer få ett likadant kompaktare sidobord/datorhållare som fåtöljen i de första 6 bilderna. Sidobordet är placerad brevid fåtöljen för att fungera som en datorhållare och sidobord samtidigt som den utgör fäste för monitorarmen. På den ena fåtöljen är den placerad på höger sida på den andra till vänster, för att fåtöljerna är tänkta att stå på varsin sida av en soffa. Tar bort dom två sista bilderna på reservfåtöljen då dom bara förvirrar.

Permalänk
Medlem

väldigt fränt bygge, bra jobbat

Permalänk

Undra om jag lyckas få igenom att slänga ut ena soffan i vardagsrummet för att få plats med en sån här? Snyggt!

Permalänk
Medlem

Fyfan vad najs!

Permalänk
Medlem

Hahaha Lazy Win

Visa signatur

Only those who will risk going too far can possibly find out how far one can go. - T.S. Eliot

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Hm

W.A.F?

Tror inte jag skulle få igenom liknande skapelse...

C

Permalänk
Medlem

Tycker den ser riktigt go ut att sitta & lira i. Grymt jobb haha!

Permalänk
Medlem

Vilket spektakel!
Har till och med fastmonterat 5.1 ljud 5/5

Visa signatur

i7 3820 utan k @ 4.7 GHz | NH-D14 SE2011 | Asrock extreme 4 | 2xSLI N580 XE 3GB | 810 switch | Corsair AX1200 | Vengeance 1600 8gb

(Har läs/skrivsvårigheter)

Permalänk
Medlem

göra custom made fotöljer åt folk på sweclockers kanske ;)?

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

@mejjan Tror det kostar mer än vad dom flesta skulle vilja lägga på en datorstol. Bara monitor och tangentbords armarna går på runt 5000 och så behöver man köpa en fåtölj också o lägga på arbetstiden för att bygga om den. Men det blir helt klart en byggblogg o guide när jag börjar på min nya stol :). Den här har vart med sen 2006 och börjar bli sliten.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg custombygge! Nu vet man vad man vill ha i julklapp.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Permalänk
Medlem

Din gottegris!!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Fan va gött det såg. Enda som fattas vore väl hjul o motor så man aldrig mer måste ställa sig upp

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ser sweet ut!!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gere_Sweden:

. Det håller den värsta sveten borta, och nån gång under en värmebölja har jag slängt en filt över ryggstödet också men det brukar inte behövas för mig.

"Värmebölja"

Permalänk

snyggaste datorhörnan EU!

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk

Vore idealiskt för en sån som mig som bara slösurfar på datorn, och spelar då o då! Är väldigt trött på att sitta vid skrivbord i upprätt stol

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.