Permalänk
Medlem

Problem med Telia ADSL uppkoppling

Tjena!

Sitter här hemma och är frustrerad som bara den. Mitt modem tappar anslutning titt som tätt och jag börjar bli väldigt less på det.

Har Telias Thomson TG789vn Modem, Programvaruversion 8.C.H.2.

OM jag kontrollerar anslutningen i modemet så säger den att jag inte får kontakt med gatewayen.

Bor i lägenhet och har Modemet i förstajacket. Har ringt till Telia och de säger att de inte kan se något fel. Så jag tror att det är mitt modem som strular för läser man på nätet om det så hyllas det inte direkt.

Någon annan här som har/haft samma problem ?

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Tjena!

Sitter här hemma och är frustrerad som bara den. Mitt modem tappar anslutning titt som tätt och jag börjar bli väldigt less på det.

Har Telias Thomson TG789vn Modem, Programvaruversion 8.C.H.2.

OM jag kontrollerar anslutningen i modemet så säger den att jag inte får kontakt med gatewayen.

Bor i lägenhet och har Modemet i förstajacket. Har ringt till Telia och de säger att de inte kan se något fel. Så jag tror att det är mitt modem som strular för läser man på nätet om det så hyllas det inte direkt.

Någon annan här som har/haft samma problem ?

jag har exkt samma problem, den tappar nätanslutningen titt som tätt:/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Inaktiv

Hade ett liknande fel förut ringde Telia och dom uppdaterade modemet och sen var problemet borta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hade ett liknande fel förut ringde Telia och dom uppdaterade modemet och sen var problemet borta!

Skulle du kunna kolla vilken programvara du har fått modemet uppdaterat till?

MVH
Markus

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Hedersmedlem

De uppdaterar nog inte. Du har den senaste versionen och den har funnits ute ett bra tag. Jag tror snarare att de gjorde en fabriksåterställning. Jag har för mig att man kan göra det själv i routerns webgui. En fabriksåterställning var deras medicin senast jag hade strul med min och sedan dess har det funkat, men det är å andra sidan inte så länge sedan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

De uppdaterar nog inte. Du har den senaste versionen och den har funnits ute ett bra tag. Jag tror snarare att de gjorde en fabriksåterställning. Jag har för mig att man kan göra det själv i routerns webgui. En fabriksåterställning var deras medicin senast jag hade strul med min och sedan dess har det funkat, men det är å andra sidan inte så länge sedan.

Jo killen i Telias support erbjöd sig att återställa mitt modem, dock sa jag att jag kunde göra det själv och det gjorde jag dock hjälpte inte detta heller.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zentix:

Skulle du kunna kolla vilken programvara du har fått modemet uppdaterat till?

MVH
Markus

Har 3 olika bredband så får kolla när jag åker dit.

Permalänk
Inaktiv

Modemet jag använder nu har samma programvara som du ( 8.C.H.2 ) och jag har inga problem.

Permalänk
Skrivet av Zentix:

Tjena!

Sitter här hemma och är frustrerad som bara den. Mitt modem tappar anslutning titt som tätt och jag börjar bli väldigt less på det.

Har Telias Thomson TG789vn Modem, Programvaruversion 8.C.H.2.

OM jag kontrollerar anslutningen i modemet så säger den att jag inte får kontakt med gatewayen.

Bor i lägenhet och har Modemet i förstajacket. Har ringt till Telia och de säger att de inte kan se något fel. Så jag tror att det är mitt modem som strular för läser man på nätet om det så hyllas det inte direkt.

Någon annan här som har/haft samma problem ?

vart bor du? har exakt samma fel, kanske kan ringa och klaga och få hjälp lättare när man har en namn lista?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat koppla bort allt annat än modemet, och blir det problem när man ringer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

prova att återställa den, brukar funka ett tag iallafall

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Körde hem och snodde min fars modem och router och testade köra med det. Och det fungerar hur bra som helst. Så nu blir det att köra och handla riktigt modem och router

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Rekordmedlem

Förutom att du kan få en ny Thomsom utan kostnad om den är trasig eftersom ni hyr den, den fungerar dessutom utmärkt som modem, jag har en själv och det är inte dess modemprestanda som brister, den går inte heller sönder mer än andra saker, så om du inte gillar den som router så koppla in en egen router och ring kundtjänst och be dem brygga den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.