Permalänk

Vilket tangentbord ska jag köpa?

Hej!
Jag ska köpa ett nytt tangentbord för gaming. Jag redigerar inte bilder eller så bara gaming och lite skrivande.
Min budget ligger 500-1000 kr.
Har inte kollat på något speciellt tangentbord.
Tänkte att ni kunde rekommendera något bra gamingtangentbord.
Har ett Logitech G105 som är väldigt bra men tycker att det är dags att skaffa ett nytt, spelar ingen roll vilket märke det är bara det är ett bra gamingtangentbord.

Så bara rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Hej!
Jag ska köpa ett nytt tangentbord för gaming. Jag redigerar inte bilder eller så bara gaming och lite skrivande.
Min budget ligger 500-1000 kr.
Har inte kollat på något speciellt tangentbord.
Tänkte att ni kunde rekommendera något bra gamingtangentbord.
Har ett Logitech G105 som är väldigt bra men tycker att det är dags att skaffa ett nytt, spelar ingen roll vilket märke det är bara det är ett bra gamingtangentbord.

Så bara rekommendera!

Jag skulle rekommendera ett med röda eller svarta brytare (mekaniska från cherry MX, mycket bättre än vanliga rubber-dome brytare) t.ex. detta.
Sedan om du vill ha ett enkelt (som det jag länkade) eller ett med mycket lull-lull och makroknappar är ju upp till dig.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Jag skulle rekommendera ett med röda eller svarta brytare (mekaniska från cherry MX, mycket bättre än vanliga rubber-dome brytare) t.ex. detta.
Sedan om du vill ha ett enkelt (som det jag länkade) eller ett med mycket lull-lull och makroknappar är ju upp till dig.

Vill inte ha macro-knappar men det du länkade verkar vara ett bra tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Vill inte ha macro-knappar men det du länkade verkar vara ett bra tangentbord.

Har själv ett likadant, mycket gediget och välbyggt, dock är det jag har med svarta brytare, lite hårdare att trycka ner tangenterna (65 gram för svarta och 45 gram för röda (tror jag))

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Razer Blackwidow! Väldigt bra att skriva med och håller bra i spel. Många anser att det är en p12:ig produkt, men jag tycker den passar alla åldrar

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Razer Blackwidow! Väldigt bra att skriva med och håller bra i spel. Många anser att det är en p12:ig produkt, men jag tycker den passar alla åldrar

Glömde säga att det är blå brytare med

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Glömde säga att det är blå brytare med

Är det denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=717323

Permalänk
Skrivet av Fpsmannen88:

Yes. Jag varnar dig dock om du är känslig med ljud för blåa brytare "klickar" ganska mycket! Lyssna på Youtube innan du ens funderar på att köpa det

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Razer Blackwidow! Väldigt bra att skriva med och håller bra i spel. Många anser att det är en p12:ig produkt, men jag tycker den passar alla åldrar

Nja, många anser nog att det är en produkt med dålig kvalité, vilket det också är.

Permalänk
Medlem

Föreslår att du tittar ut ett par modeller och sedan tar dig till en dator/teknik butik t.ex. Kjell & company eller teknikmagasinet och testar dem, just det med brytare är rätt så personligt.

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Medlem

Annars kan jag rekommendera Microsoft sidewinder x4
http://www.sweclockers.com/recension/6232-arctosa-lycosa-arvo...

Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Yes. Jag varnar dig dock om du är känslig med ljud för blåa brytare "klickar" ganska mycket! Lyssna på Youtube innan du ens funderar på att köpa det

Jag tittade på YouTube och jag gillade inte riktigt clickandet :/ men det kanske blir Steelseries 6Gv2 röda brytare

Permalänk
Skrivet av Fpsmannen88:

Jag tittade på YouTube och jag gillade inte riktigt clickandet :/ men det kanske blir Steelseries 6Gv2 röda brytare

Basisten i mitt band har ett sånt! Väldigt bra faktiskt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Nja, många anser nog att det är en produkt med dålig kvalité, vilket det också är.

Dålig kvalité? Min kompis slog näven i sitt med full kraft upprepade gånger och två brytare gick sönder som han sedan lagade genom att byta plats på dem och två st onödiga macro-knappar!

Och om en produkt har dålig kvalité eller inte beror oftast det på användaren

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Annars har du MK-50 som är ett bra allternativ. Har MX Cherry röda brytare. Funkar bra att skriva på som att spela.. Tog det istället för Steelseries 6Gv2.

Länk http://www.sweclockers.com/recension/15007-qpad-mk-85-pro-och...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Dålig kvalité? Min kompis slog näven i sitt med full kraft upprepade gånger och två brytare gick sönder som han sedan lagade genom att byta plats på dem och två st onödiga macro-knappar!

Och om en produkt har dålig kvalité eller inte beror oftast det på användaren

Trodde du skulle säga att det funkade efter slagen, men det gick sönder haha. Ja bara det bevisar väl kvalitén antar jag. Rubberdomeborden jag använde och rageade på när jag var yngre klarade många slag utan att gå sönder, och då ska ju ändå mekaniska bord vara tåligare.

Användaren har väl inget med kvaliten att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Dålig kvalité? Min kompis slog näven i sitt med full kraft upprepade gånger och två brytare gick sönder som han sedan lagade genom att byta plats på dem och två st onödiga macro-knappar!

Och om en produkt har dålig kvalité eller inte beror oftast det på användaren

Med tanke på att det är ett gaming-tangentbord och att det bara har 2kro så är det väl inte direkt något att rekommendera.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mreddsson:

Dålig kvalité? Min kompis slog näven i sitt med full kraft upprepade gånger och två brytare gick sönder som han sedan lagade genom att byta plats på dem och två st onödiga macro-knappar!

Och om en produkt har dålig kvalité eller inte beror oftast det på användaren

Men att brytaren går isönder är inte driekt kopplat till märket, då det är cherry som gör majoriteten av gaming-brytarna (för tillfället iaf). Det är väll mer att deras prudkter ofta känns och är väldigt plasttiga. Och sen att där är onödiga knapper är knappt ett plus sist jag kolla...

Sitter själv på ett 6GV2 och den känns som en liten pansarvagn (Y). Värt att nämna är att ibland (eller har varit så innan iaf) får vissa tangentbord med dåligt space tangent, den är liksom trög och fastnar halvt nere. Dock så löser 99% det med att kontakta steelseries och så skickar de en ny tanget och så är det fixat. Men som sagt, kan vara tidigare upplagor, inte haft koll på detta de senast 1.5 åren. Riktigt nice med mekaniska brytare iaf, men tänka på att det låter väsentligt mer än rubberdomes (även om det är brytare utan klick ljud). Så har du sambo / datorn står i ett allrum kan det skapa irritation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fpsmannen88:

Hej!
Jag ska köpa ett nytt tangentbord för gaming. Jag redigerar inte bilder eller så bara gaming och lite skrivande.
Min budget ligger 500-1000 kr.
Har inte kollat på något speciellt tangentbord.
Tänkte att ni kunde rekommendera något bra gamingtangentbord.
Har ett Logitech G105 som är väldigt bra men tycker att det är dags att skaffa ett nytt, spelar ingen roll vilket märke det är bara det är ett bra gamingtangentbord.

Så bara rekommendera!

tangentbord ska provas o knappas på innan köp alla dagar ...det e så personligt vad man tycker om så``in i en bra butik o kör hårt

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro