Köpa ny dator? Jag fixar datorpaket till dina behov!

Permalänk
Medlem

Köpa ny dator? Jag fixar datorpaket till dina behov!

Hej! Till att börja med ska jag säga att detta är skrivet från min mobil, så jag får ursäkta att det är slarvigt skrivet och eventuellt felstavat. Jag har stor kunskap om datorer och datorkomponenter. Jag tänkte nu dela med mig av min kunskap genom att hjälpa dig med ditt bygge. Jag väljer gärna komponenter till dina behov. Jag behöver bara veta några saker som du är ute efter:
-Hur mycket ger du?
-Vad ska du göra på datorn?
-Ska du spela?
-Vilka spel ska du spela?
-Ska den vara tyst med bra luftflöde eller låta lite men ha grymmt lutflöde?
-Kan du bygga själv eller behöver du någon som bygger åt dig?
-Hur stor hårddisk behöver du?
-Ska det vara ett kompakt system eller spelar storleken ingen roll?
-Eget förslag

Permalänk
Medlem

Jag fixar till tråden när jag kommer hem och har en dator till hands

Permalänk
Medlem

Eller så låter du folk skapa sina egna trådar och hjälper dem därefter... Om den här tråden rent hypotetisk skulle "lyckas" (i brist på bättre ord) skulle resten av Köpråds-forumet ev. dö ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0radisk:

Eller så låter du folk skapa sina egna trådar och hjälper dem därefter... Om den här tråden rent hypotetisk skulle "lyckas" (i brist på bättre ord) skulle resten av Köpråds-forumet ev. dö ut.

Jag vill bara hjälpa till, knappast att en enda tråd dödar hela köpråds-forumet. Det är helt frivilligt.

Permalänk
Medlem

Du får gärna motivera lite mer varför folk ska vända sig direkt till dig istället för att posta en egen tråd och ta in hjälp från hela köprådsforumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Du får gärna motivera lite mer varför folk ska vända sig direkt till dig istället för att posta en egen tråd och ta in hjälp från hela köprådsforumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt det är helt frivilligt, jag förlorar inget på att ingen svarar här så därför ser jag ingen anledning till att försvara mig mot det hela. Det är tänkt som en god gärning och gillar du det inte så anmäl tråden eller whatever.

Permalänk
Medlem

Sicken god respons man får. Här ställer man en simpel fråga och blir mottagen som en iranier i SvP. ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Speldator för ungefär 4k kan tänka mig att lägga på 500 kronor ifall det behövs, Ingen dvd inget os utan skärm tangentbord skärm och mus, Ska även användas för att lyssna på musik och kolla på film

Permalänk
Medlem

Sluta klaga! Han gör detta frivilligt och inget tvång.Så sluta klaga.! Kan du hjälps till med tex köpråd eller en komponent? Bra tråd enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriande:

Speldator för ungefär 4k kan tänka mig att lägga på 500 kronor ifall det behövs, Ingen dvd inget os utan skärm tangentbord skärm och mus, Ska även användas för att lyssna på musik och kolla på film

Det fixxxxar jag, du kommer få pm av mig

Permalänk
Medlem

Speldator för ungefär 12k.

streaming och enkel videoredigering ska fungera galant också!

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ tycker jag då! Jag skulle själv behöva råd för att köpa en stationär speldator som är hyfsat tyst och så billig som möjligt men ändå bra. Max 8a blås.

Behöver dock inte hårddisk eller dvd-brännare då jag redan har dessa. Så egentligen bara chassie,moderkort,processor,minne,nätagg och grafik. Kanske en rejälare och tystare processorkylning?

Permalänk

Nykomling i behov utav dator!

Jag är ny på forumet så jag postar här eftersom jag ännu inte får skapa egna trådar!

Pris: 4000-7000sek. 7000 lägger jag dock som en maxbudget, ju billigare det går att få ju bättre! (om ca 300 till gör enorm skillnad kan jag faktiskt tumma på gränsen...)

Användning: Nya/Halvnya spel så som Simcity och Civilization V, även en hel del online-spel som t.ex Guild Wars 2 (fps spelar jag oftast på konsol). Den ska klara av redigering utav film och foto också, men spelprestandan är första prioritet.

Bonus: Om det går att slänga in en blu-ray läsare och hålla sig inom budget skulle jag bli glad, jag gillar att kolla på film nämligen.

Annat: Datorn kan jag montera själv. Den behöver inte vara speciellt tyst, men ingen damsugare tack! Givetvis ska den klara av att hantera värmen också, men den behöver inte vara svalare än nödvändigt. Planerar inte att klocka, men kanske bra att ha möjligheten om jag ändrar mig, bara att köpa till extra kylning då exempelvis?
Hårdisk vet jag ej, något snabbt och litet kanske? Annars så är ju mer plats bara bra, men värt att nämna att jag har 2tb externt minne så jag lider ingen nöd på den fronten direkt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hade tänkt mig att köpa en dator för max 6k.

Hade tänkt använda den till spel (simcity5, bf3, minecraft m.m.), film, redigering av bilder och film.

Tack

Permalänk

Har skickat PM till dig, svara gärna!

Permalänk
Medlem

Vill ha en speldator för 11 tusen. Den ska ha en SSD (120gb) för OS och steam, sen en 1tb HDD för filmer etc. Har inga delar sen tidigare. Jag ska ha skär och tangentbord. Jag ska spela Minecraft, Rotmg och Gmod. Lite andra spel när de kommer ut men kommer nog alltid spela de här tre! Tack

Permalänk
Medlem

skulle detta vara en skaplig dator att börja med?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3088799/2013-03-11

är det något du skulle ändra/byta? budget på 5k ungefär
tanken är att ha den som speldator, men även film osv.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en speldator som är bra för att filma in med fraps och ska vara så tyst som möjligt!
Budgeten är på 9k.
Komponenter jag bestämt ska ingå är AMD FX-8350 och AMD Radeon HD 7870 eller bättre, skulle också uppskatta ASUS Sabertooth
Windows 8 ska ingå!
Ingen skärm, tangentbord eller mus ska ingå.
Den ska också ha 16GB ram 1TB minne och en ssd

Hoppas du hjälper mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelevra51:

skulle detta vara en skaplig dator att börja med?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3088799/2013-03-11

är det något du skulle ändra/byta? budget på 5k ungefär
tanken är att ha den som speldator, men även film osv.

Ser bra ut, men varför köpa med en processor kylare när det ingår en?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MizmyIT:

Ser bra ut, men varför köpa med en processor kylare när det ingår en?

Tänkte att det skulle vara nödvändigt vid eventuell överclockning, men det kanske är lika bra att köpa de senare å satsa på vattenkylning isåfall?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu har jag försökt slänga ihop en dator utifrån min bästa förmåga: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3122062/vad-tycks

För det första undrar jag om det ser ok ut, har jag missat något? Jag är medveten om att jag inte har lagt till något grafikkort, vilket tar mig till nästa punkt! Jag har inte en aning om vilket grafikkort jag ska välja, skulle vara ytterst tacksam om något kunde tipsa om ett kort som ger mycket prestanda för pengarna! Kortet ska ligga runt 2000kr!

Permalänk
Medlem

Hur blir det med bygget?

Permalänk
Medlem

Hej! jag har läst hur mycket trådar som helst
Jag har tänkt att spela spel som BF3, LoL, BF4, BO2.
Jag vill ha så bra och kraftfull dator som möjligt!:)
Jag kan INTE bygga datorn själv. Vill köpa datorn snarast möjligt. Jag hade tänkt mig denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164042-medion_erazer_...
Duger den? Är den prisvärd? Är den framtidssäker? Jag är tacksam för svar!
MvH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Sluta klaga! Han gör detta frivilligt och inget tvång.Så sluta klaga.! Kan du hjälps till med tex köpråd eller en komponent? Bra tråd enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå klagar? Dem frågar varför användarna ska vända sig just till honom och inte hela köprådsforumet.. Vad har detta att göra med god gärning eller inte? Köprådsforumet finns ju där för en anledning.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirely:

Hej! jag har läst hur mycket trådar som helst
Jag har tänkt att spela spel som BF3, LoL, BF4, BO2.
Jag vill ha så bra och kraftfull dator som möjligt!:)
Jag kan INTE bygga datorn själv. Vill köpa datorn snarast möjligt. Jag hade tänkt mig denna:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164042-medion_erazer_...
Duger den? Är den prisvärd? Är den framtidssäker? Jag är tacksam för svar!
MvH!

Hej! Kul att du svarar på min tråd. Ledsen att jag svarar så sent.
Jag rekkomenderar dig denna dator http://greattech.se/product.html/Gamer-eXtreme?category_id=26...
Den är både prisvärd och framtidssäker.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

I framtiden så vill jag att ni skriver till mig i pm, blir så krångligt att svara här för jag vet inte vilka jag har gjort paket till osv.

Permalänk
Medlem

Om jag skulle behövt ett paket skulle jag velat ha respons och förslag från mer än en person. För personen i sig kanske är helt ute och cyklar, nu säger jag dock inte att du är det. Men lycka till iallafall

Skickades från m.sweclockers.com