Geforce GTX Titan hos svenska återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha du borde skriva en bok och sälja den "Tvelanders tips & trix"

Tvelander. Du får gärna göra en tråd om olika tweak på olika spel. Skulle uppskattas rejält!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Avstängd

Fast nu var det ju din konfiguration jag syftade på.

http://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=...

Edit: Klarar inte den av alla spel?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av larssa87:

Tvelander. Du får gärna göra en tråd om olika tweak på olika spel. Skulle uppskattas rejält!

Finns rätt mycket på spelens forum, på BF3 forum finns folk som lagt configs för BF3 jag använder en just nu, funkar skit bra.

Kan inte kolla det just nu då jag sitter på jobbet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av leijon89:

Fast nu var det ju din konfiguration jag syftade på.

http://www.komplett.se/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=...

Edit: Klarar inte den av alla spel?

Du kan inte länka från komplett kundvagn.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tankefelet som många verkar göra är att försöka rationalisera köpet av ett sådant här kort. Datorentusiaster, eller entusiaster överhuvudtaget för den delen, är inte rationella.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Du kan inte länka från komplett kundvagn.

Trodde det va hela grejen med att trycka på dela knappen, aja brb med prinscreen.

Edit: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=120193...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns rätt mycket på spelens forum, på BF3 forum finns folk som lagt configs för BF3 jag använder en just nu, funkar skit bra.

Kan inte kolla det just nu då jag sitter på jobbet.

Vi litar mer på dig än random posters på ett BF3 forum

Du behöver som sagt inte skriva långa guider, men det hade varit gött om du kunde länka lösningar och tweaks som du har testat och vet fungerar.
Kanske en tråd med namnet "Tvelanders tweaks" där du redigerar original-posten löpande?
Jag hade varit intresserad av en sådan tråd och säker många andra.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av leijon89:

Trodde det va hela grejen med att trycka på dela knappen, aja brb med prinscreen.

Edit: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=120193...

Jo du kan spela alla dagens spel med den dator, jag har inte sagt något annat.

Men det är inget roligt om du ska dra upp inställningarna i tex dom krävande spelen.

Men det är ingen dålig dator nej.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jo du kan spela alla dagens spel med den dator, jag har inte sagt något annat.

Men det är inget roligt om du ska dra upp inställningarna i tex dom krävande spelen.

Men det är ingen dålig dator nej.

Jag har ett 680 och med en 1200p skärm så maxar jag den större majoriteten av spel. Spel där jag sänkt inställningarna lite är BF3 och Metro. Jag är även väldigt känslig för låg fps så jag ligger inte under 60. Skulle jag dock ha en 1400p skärm så skulle ett Titan vara lockande. Med 1080/1200p så kommer dock Gtx 680 väldigt långt, maxar det mesta utan några som helst problem.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag har en 3570K samt 7970, jag spelar t.ex. bf3 på ultra, dock utan AA vilket drar ner prestandan något vidrigt.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av larssa87:

Gör gärna det och återkom. Kanske kan väcka liv på mitt grafikkort.

have tweaked things a bit using console commands and I found a nifty way to set them without always typing them in the console window. To create a configuration file just navigate to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3 and create a user.cfg file. Once that is created copy in settings you like to that file. Mine are as follows:

Render.DrawFps 1
Render.DrawScreenInfo 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.SpotlightShadowmapEnable 0
;Render.PerfOverlayVisible 1

If you want to comment one out then use ";". If you are looking for an explanation of what some of these commands do and so other interesting ones take a look at this post.

http://battlefieldo....-commands.2510/
Där har du lite tweaks.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Man behöver ju inte köra på högsta inställningarna heller.

Jo :< Det skall se fint ut på skärmen men inte ens min dator fixar det i alla spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

have tweaked things a bit using console commands and I found a nifty way to set them without always typing them in the console window. To create a configuration file just navigate to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3 and create a user.cfg file. Once that is created copy in settings you like to that file. Mine are as follows:

Render.DrawFps 1
Render.DrawScreenInfo 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.SpotlightShadowmapEnable 0
;Render.PerfOverlayVisible 1

If you want to comment one out then use ";". If you are looking for an explanation of what some of these commands do and so other interesting ones take a look at this post.

http://battlefieldo....-commands.2510/
Där har du lite tweaks.

Man får tacka så mycket! Får läsa på lite hur man ska gå tillväga. Tack för ditt besvär.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Längtar efter de härliga gallerierna som kommer dyka upp snart då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

8000kr vid lansering är ju inte SÅ himla farligt Priset på 690 ligger ju på 1000kr mindre än vad den låg på vid lansering så Titans prise kommer förhoppningsvis också att falla lite

Förresten, hörde att Titan skulle göras i begränsad upplaga, 10000 st eller något sånt. Stämmer det?..

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer att du sett denna information någon stans. Om det stämmer i termer av antal verkligen producerade antal vet vi först i efterhand. Enligt flera sajter lanseras kortet som ett "lyxkort." Se t ex Anandtech:

"As a luxury card NVIDIA went for broke here and simply equipped the card with as much RAM as is technically possible." "NVIDIA is going to position Titan as a premium/luxury product." "...with the same kind of luxury finish" "the GeForce GTX Titan takes a large number of cues from the GTX 690. Chief among these is that it’s a luxury card, and as such is built to similar standards as the GTX 690. Consequently, like the GTX 690, Titan is essentially in a league of its own when it comes to build quality." "Capping off Titan we have its most visible luxury aspects. ...This time the entire shroud and fan housing is composed of casted aluminum" etc etc.

En av nycklarna vid lansering av en lyxprodukt är att skapa en artificiell upplevelse av bristvara. Om det inte är en bristvara är det ingen lyxvara. Därför måste man gå ut och säga "endast 10.000" elller att första batchen som produceras är bättre än andra (så då måste jag få tag på en av de första 10.000).

Inom parentes, det som är fantastiskt med Titan är DP kapaciteten, och 6GB minne, och det är främst det som gör att det är en lyxprodukt (ja, förutom priset då, förstås). Samt att en GPU nästan klarar av vad två 680s klarar, och att det är mer effektivt i performance per watt än GTX580. Eftersom väldigt få programvaruprodukter på konsumentmarknaden har nytta av DP är det en del av vad som definierar lyx "om jag skulle behöva kapaciteten, så finns den där."

PS. OBS! Klart som f.. att jag vill ha ett par Titans istället för mina 580or, men jag behöver dem inte, och performance går inte alls upp tillräckligt inom mitt användningsområde för att motivera investeringen. Men jag VILL ha ett par Titans. Det är det som också utgör en lyxprodukt - få många att vilja ha dem trots att det är litet segment som faktiskt kommer att köpa dem. DS

Permalänk

Ni har ju uppenbart helt olika preferenser på att spela alla spel : )

Klart man kan SPELA alla spel på en dator för 10k. Det kan man ju göra på en dator som är ännu billigare, men det är inte intressant.
Frågan är hur billigt man kan komma undan för att spela ALLA spel med minst 60fps och i 1080p. Då räcker inte ens 20k.

Och kom inte med att jag har GTX680 och i7 3770K och allt flyter på i 60fps. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med kraft oavsett hur speciell "din" dator är.

Permalänk
Avstängd

"Som väntat avspeglar sig däremot prestandan i prislappen och med grafikkort för ett värde av 27 000 kronor ligger den totala kostnaden för Inet Taurus Titan 3-way SLI på nätta 39 978 kronor inklusive moms. För den som inte känner sig redo att lägga de pengarna på en dator går det även att konfigurera maskinen med ett eller två GTX Titan-grafikkort, men då kan ni nog tyvärr glömma att maxa inställningarna i Crysis 3 vid surroundupplösning."

http://www.idg.se/2.1085/1.493869/test--speldator-med-hela-tre-geforce-gtx-titan-grafikkort/sida/2/sida-2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Om det skulle kunna trilla ner till 6000kr köper jag ett direkt! Men kanske inte så troligt då det är säkert efterfrågan på det innan 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Om det skulle kunna trilla ner till 6000kr köper jag ett direkt! Men kanske inte så troligt då det är säkert efterfrågan på det innan 6000kr.

Enda chansen att få ett Titan för 6000:- är med högsta sannolikhet via begagnat-marknaden, eller nån super REA om ett får framåt ellet nåt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag väntade så innerligt på GK110 då jag verkligen ville ha den fullfjädrade varianten och inte en begränsad "top-brandad" 680. Nu är den här och uppfyllde det jag förväntade mig (och mer - 6GB minne!). Tyvärr är också priset på det astronomiska planet. Befogat eller ej? Det är inte min poäng.
Även om ett köp för mig är möjligt så är 8k på tok för mycket pengar för bara ett grafikkort. Speciellt när du börjar se det hela från andra perspektiv. Visst man kan lappa ihop en hel burk(!) för det priset och spela moderna spel på goda inställningar men vad som verkligen skär i hjärtat är det korta tidsperspektivet där man investerar så mycket pengar för att ha det "bästa" (om man ska tro prognoserna på maxwell Q4). För det är ju inte omöjligt att ett GTX 780 eller HD 8970 för halva priset, presterar i klass med en Titan.
M.a.o monopol priset på Titan är för mycket för att intressera mig, med tanke på den sena lanseringen och maxwell som släpps om några månader.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

M.a.o monopol priset på Titan är för mycket för att intressera mig, med tanke på den sena lanseringen och maxwell som släpps om några månader.

Månader? Ja, det är månader men mer än tolv så "några" är fel ord : )

Sen behöver inte alls GTX 780 bli mycket snabbare om snabbare överhuvudtaget. Hoppet i prestanda har inte alltid varit så stort så att det skulle bli mycket bättre tror jag. Och kan man lira på i över ett år för 8000:- med maxwell 5000:- prestanda är det värt det enligt mig.

Permalänk
Medlem

Fan de tycks vara billig marknad för dator delar här i Svenska Kungariket, byggde en dator med i5-3570k + gtx 660 men priset flög över 10k medan nu när jag tittat på länkarna som ni har kastat och hållit på med här så får man ju en bättre maskin för ännu mindre...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tänk dig vad en helt ny dator kostar med Titan i sig? För 10k får du två GTX 680 i SLI och har ändå två tusen kronor över till att lägga på en SSD. Titan är inte direkt ett prisvärt kort. Men vissa bryr sig inte om det är prisvärt eller inte så länge de har budgeten för det. Det enda som tilltalar med Titan är att man ev. slipper problem med dubbla GPU:er men för det skulle jag själv inte betala 8 tusen för.

Just därför man vill ha TITAN : ) Microstuttering och taskiga SLI profiler är inget kul alls.

Permalänk
Medlem

Ont. Titan är ett grymt kort, jag kommer nog inte köpa ett men ni som köper dem härligt underbart för er hoppas ni får massa trevliga timmar ut av dem med massor av FPS och frags om man spelar Bf3 tex. Vem blir först med SLI Titan på Swec och när det händer dela med dig av resultat och hur de fungerar.

citat
Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Man behöver ju inte köra på högsta inställningarna heller.

Titan säljs inte till folk som inte vill köra på högsta inställningar.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag utgick från en skärm. Det beror såklart på om man vill kunna maxa allt, men visst går det.

Kanske inte om man köper duraste av allt såklart, men min poäng vad att för 8K får man en hel PC som duger gott och väl att spela med, och ser man det så känns det lite overkill att lägga 8000Kr på enbart grafikkortet.

Visst kan man plocka ihop en speldator som blir ok för 8k om man vill kunna spela och nöjer sig med grafiken på medium och 1080x1920. Höjer man kraven så blir det naturligtvis dyrare. Om det är "overkill" som du säger kan naturligtvis bara var och en svara på. Hur som helst kommer det att kosta om du vill som det så populärt heter "maxa" grafikinställningarna i både 1080p och speciellt i högre upplösningar. Visst blir inte spelen roligare rent storymässigt för det men dock kan de bli njutbarare att spela, men det är väl upp till var och en att avgöra hur stora summor man vill lägga för att få snygg grafik med bra flyt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Titan säljs inte till folk som inte vill köra på högsta inställningar.

Va? Jag som trodde att vem som hellst fick köpa. Har de börjat ställa krav på vilka inställningar man ska vilja köra på...;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Månader? Ja, det är månader men mer än tolv så "några" är fel ord : )

Sen behöver inte alls GTX 780 bli mycket snabbare om snabbare överhuvudtaget. Hoppet i prestanda har inte alltid varit så stort så att det skulle bli mycket bättre tror jag. Och kan man lira på i över ett år för 8000:- med maxwell 5000:- prestanda är det värt det enligt mig.

Återigen gör du (som så många andra) misstaget att inte läsa mitt inlägg ordentligt (no offense). Tänk efter lite: det finns rykten om en Q4 maxwell lansering vilket innebär tidigast oktober. Räknar du på fingrarna vilket jag hoppas du inte gör, är det ca 7 månander (om vi räknar från mars månad vilket inträffar om 2 dagar) dvs ca ett halvår. Några månader alltså! Inget är defilerat utan bara ett antagande.
Återigen jag sa aldrig att det KOMMER att vara så utan och jag citerar: "...det är ju inte omöjligt..." dvs återigen ett antagande. Visst kan det vara ett GTX480 -> 580 hopp men det kan också vara ett 580 -> 680 hopp eller mer. Har inga källor men jag tror läste någonstans om ganska stora prestandaökningar.

Priset för maxwell (780?) kan man ju spekulera om men men jag tror efter smärre justeringar kan vi nog se ett pris runt 4500:- give or take. Men vem vet? Lanseringspriser är ju alltid subjektiva till ändring beroende på marknadssituationen. Som sagt, alla har sina argument och prioriteringar. Vissa är villiga att köpa Titan för det priset men jag framförde bara min åsikt över det hela.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå byter dator? bara för att jag inte har all min hårdvara i sign så betyder det ju inte att jag har andra saker?
Ska jag lista allt jag har så blir listan rätt lång.
Min dator är långt ifrån E-penis som det kan komma.
Hade jag haft E-penis hade jag haft 2x Ares 2 och 3970x med caselabs TH10 och värsta vattenkylning.

"Epeen, a 1337-tard (aka computer ricer) uses to make up for their real peen lacking size by dropping rediculous amounts on video cards, and cpus that will be obsolete in 30 min" / "boosting one’s ego."

I Lol'd, 4st GTX680 2GB och 2st HD7970 3GB, definitionen av bortkastade pengar

Ett CaseLabs och Vattenkylning är inte epeen, Cosmos II kostar 3000kr, ett CaseLabs kostar 4000 som är bättre på alla vis och är mycket mer framtidssäkrare, så då är snarare Cosmos II ett skryt noob bygge bara för man ha pengar och inte vet bättre Vattenkylning är tystare och kyler bättre för högre OC, får ut mer prestanda av komponenterna, att i längden ha vattenkylning kan spara pengar t.o.m

Så du har nog fått begreppet epeen lite om bakfoten, du själv är nästan definitionen av epeen, 2st HD7970, 4st GTX680 och typ 10st SSD's

Ozzed hade faktiskt rätt över dig från början, du misstolkade vad han skrev, man måste inte alltid ha rätt

Skrivet av Batman:

Enda chansen att få ett Titan för 6000:- är med högsta sannolikhet via begagnat-marknaden, eller nån super REA om ett får framåt ellet nåt.

Företag: 6495kr

Skrivet av evgaftw:

Priset för maxwell (780?) kan man ju spekulera om men men jag tror efter smärre justeringar kan vi nog se ett pris runt 4500:- give or take. Men vem vet? Lanseringspriser är ju alltid subjektiva till ändring beroende på marknadssituationen. Som sagt, alla har sina argument och prioriteringar. Vissa är villiga att köpa Titan för det priset men jag framförde bara min åsikt över det hela.

Jag tror knappast GTX780 3GB 384-Bit (Mest troligt) kommer prestera bättre än Titan, dom senaste generationerna så har 25% prestanda increase varit normalt mellan high end korten, och Titan var 50%, så det är i princip en generation före, skulle GTX780 vara 50% bättre (som titan) än GTX680 så skulle allt rubbas, GTX680 skulle inte ens vara värt 1000kr begagnat om ett år

Men vi får se, det är bara vad jag tror genom att jämföra hur det varit förr, sen så kostade både GTX580 och GTX680 ungefär 4750kr vid release, för dubbelt minne ungefär 1000kr dyrare, så jag antar samma för GTX780

citat
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Återigen gör du (som så många andra) misstaget att inte läsa mitt inlägg ordentligt (no offense). Tänk efter lite: det finns rykten om en Q4 maxwell lansering vilket innebär tidigast oktober. Räknar du på fingrarna vilket jag hoppas du inte gör, är det ca 7 månander (om vi räknar från mars månad vilket inträffar om 2 dagar) dvs ca ett halvår. Några månader alltså! Inget är defilerat utan bara ett antagande.
Återigen jag sa aldrig att det KOMMER att vara så utan och jag citerar: "...det är ju inte omöjligt..." dvs återigen ett antagande. Visst kan det vara ett GTX480 -> 580 hopp men det kan också vara ett 580 -> 680 hopp eller mer. Har inga källor men jag tror läste någonstans om ganska stora prestandaökningar.

Priset för maxwell (780?) kan man ju spekulera om men men jag tror efter smärre justeringar kan vi nog se ett pris runt 4500:- give or take. Men vem vet? Lanseringspriser är ju alltid subjektiva till ändring beroende på marknadssituationen. Som sagt, alla har sina argument och prioriteringar. Vissa är villiga att köpa Titan för det priset men jag framförde bara min åsikt över det hela.

Så dessa gäller inte?
http://www.sweclockers.com/nyhet/15806-nvidias-planering-gar-...
http://wccftech.com/nvidia-roadmap-confirms-20nm-maxwell-gpus...

Jag läste allt och det var ju ingen kritik bara min syn på att jag kan gärna betala ca 3000:- extra nu för att lira med prestandan som kanske maxwell kommer ge om X antal månader redan idag.