Permalänk
Medlem

CF fungerade utan problem och ger en fin boost som gör att man i princip kan köra allt på Very High (high på shadow/shader, 2xAA) i 1080p

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Jag har ett gtx670 och en i7 2700 på 4.8ghz och jag har dragit på allt på max, dock så laborerar jag med AA. Funkar med 2gg AA. Ligger mellan 35-50FPS. 60 fps går nog inte om du inte kör sli skulle jag tro. Ska tillägga att jag klockat upp grafikkortet till 1300mhz i boost, och 7400mhz minne. Kör i upplösning 1920x1200 med senaste drivarna + virtu mvp 2.0.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaming86:

kvittar vad du får för resultat i 3D mark 11 ! det är spelet som räknas inte benchmarks.

Nej, jag la till 3DMark score efter så folk kan jämföra

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

CF fungerade utan problem och ger en fin boost som gör att man i princip kan köra allt på Very High (high på shadow/shader, 2xAA) i 1080p

Intressant att du sänker inställningarna, är det för att du kör MSAA?
Kör själv maxat på 1080p med FXAA och ligger i stort sätt på 60fps@vsync hela tiden (några drops ibland), MSAA är lite tungt så jag väntar på AMD-patchen som bör komma inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Intressant att du sänker inställningarna, är det för att du kör MSAA?
Kör själv maxat på 1080p med FXAA och ligger i stort sätt på 60fps@vsync hela tiden (några drops ibland), MSAA är lite tungt så jag väntar på AMD-patchen som bör komma inom kort.

yes höll på trixa fram och tillbaka och märkte att just shadows/shader som kan ställa till det med drops lite då och då, men märkte ingen skillnad mellan Very High och High på dessa två inställningar, körde också med V-Sync on och 60FPS stabilt genom hela spelet i princip. det som verkligen dödar grafikkorten är om man drar upp AA till x8

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Köp spelet till 360 istället ifall du vill få det att flyta på bra med fin grafik

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Köp spelet till 360 istället ifall du vill få det att flyta på bra med fin grafik

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd

360 versionen ser mycket bra ut.
Kanske inte har FogShadows men det ser ändå bra ut.
De flesta på PC kör utan någon rikgit AA (istället blur AA som SMAA/FXAA) ändå så skillnaden är inte så stor på den fronten heller.

Vill man dock ha 60 fps i Crysis 3 så ska man köra med dessa settings.
Objects High
Water Very High
Textures Very High
Shadows High
resten på medium. Ser precis likadant ut som Very high fast man har istället 60fps + plats för AA.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Tyckte NHW videon var rolig, Dator för 40k, skärmar för 6k och till slut högtalare för 100 spänn

Hahaha! Ja det gäller ju att prioritera!
Lite som att köpa ett nytt ljudkort för 3k för att sedan koppla ett par högtalare för 200 spänn xD
Kunde personligen inte spela Crysis 3 demot när det kom ut för att SLI inte ville fungera, och prestandan med ett av mina 560TIs var inge vidare.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Spelar själv på en low/medium blandning utan AA för att få lagomt flyt. Droppar dock ibland till 30ish fps.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

http://www.youtube.com/watch?v=CH_F5a_Qbj0

http://www.youtube.com/watch?v=cglDZvA12QA

360 versionen ser mycket bra ut.
Kanske inte har FogShadows men det ser ändå bra ut.
De flesta på PC kör utan någon rikgit AA (istället blur AA som SMAA/FXAA) ändå så skillnaden är inte så stor på den fronten heller.

För man ser det så bra på en 720p film som är dessutom upplagt på youtube och komprimerad till skit?!

Trots detta syns det rätt enorm skillnad skulle jag vilja påstå..

Njae, finns inga spel som blir riktigt snygga på konsol, inte emot en ren pc version av samma spel.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej, jag la till 3DMark score efter så folk kan jämföra

ska du jämnföra det med spelet då eller? går ju inte direkt.

Visa signatur

|Min speldata| Chassi NZXT phantom rosa Moderkort ASUS crosshair V formula Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII (HD7950-DC2-3GD5)1130/1750Mhz grafikkylning Arctic cooling accelero extreme 7970 Processor AMD FX 8350 X8 4,7Ghz CPU kylning Corsair Hydro H80i Minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 Nätagg XFX 750W 80+ silver SSD Samsung 840 250GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

För man ser det så bra på en 720p film som är dessutom upplagt på youtube och komprimerad till skit?!

Trots detta syns det rätt enorm skillnad skulle jag vilja påstå..

Njae, finns inga spel som blir riktigt snygga på konsol, inte emot en ren pc version av samma spel.

Vart skrev jag "riktigt snyggt"?

Du vet att youtubes bitrate ligger på ca 5mbps vilket är som en vanlig HD Film.
Så kvaliteten beror snarare på vilken bitrate samt applikation som uppladdaren använt, samtidigt så ser jag inga problem med videon. Jag har spelet själv på PC och ser ingen skillnad mot mitt egna spel.
Och 360 versionen ser bra ut.

Det är ändå en grov skillnad i kostnad för att spela Crysis 3 (8000 kr enbart för grafikkort om du vill ha 60fps på Very High)
vs 1500 kr för en spelkonsoll där spelet ser mycket bra ut.

Verkar vara ytterligare en "butthurt" PC Gamer som lagt 5k på sin CPU (runt 15 på datorn?) och avundas konsollgamers som får i stort sett en likadan upplevelse fast för 1500 kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

För mig är det bara första banan som är dålig fps, alla andra är ca 60fps eller högre, några få ställen som det droppar, men flyter på bra annars, Kör med GTX670 och allt på high, smaa medium, har dock överklockat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vart skrev jag "riktigt snyggt"?

Du vet att youtubes bitrate ligger på ca 5mbps vilket är som en vanlig HD Film.
Så kvaliteten beror snarare på vilken bitrate samt applikation som uppladdaren använt, samtidigt så ser jag inga problem med videon. Jag har spelet själv på PC och ser ingen skillnad mot mitt egna spel.
Och 360 versionen ser bra ut.

Det är ändå en grov skillnad i kostnad för att spela Crysis 3 (8000 kr enbart för grafikkort om du vill ha 60fps på Very High)
vs 1500 kr för en spelkonsoll där spelet ser mycket bra ut.

Verkar vara ytterligare en "butthurt" PC Gamer som lagt 5k på sin CPU (runt 15 på datorn?) och avundas konsollgamers som får i stort sett en likadan upplevelse fast för 1500 kr.

http://www.youtube.com/watch?v=-a3eilZRlyk
Större skillnad på den här videon.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vart skrev jag "riktigt snyggt"?

Du vet att youtubes bitrate ligger på ca 5mbps vilket är som en vanlig HD Film.
Så kvaliteten beror snarare på vilken bitrate samt applikation som uppladdaren använt, samtidigt så ser jag inga problem med videon. Jag har spelet själv på PC och ser ingen skillnad mot mitt egna spel.
Och 360 versionen ser bra ut.

Det är ändå en grov skillnad i kostnad för att spela Crysis 3 (8000 kr enbart för grafikkort om du vill ha 60fps på Very High)
vs 1500 kr för en spelkonsoll där spelet ser mycket bra ut.

Verkar vara ytterligare en "butthurt" PC Gamer som lagt 5k på sin CPU (runt 15 på datorn?) och avundas konsollgamers som får i stort sett en likadan upplevelse fast för 1500 kr.

Haha nej avundas inte konsol alls. Kommer aldrig göra.

Och nej. Du får inte i närheten av samma upplevelse med en konsol som en pc.

Ser rätt enorm skillnad i videon som vad det låter som är 2 amatörer som spelat in.

Svårt att se dock pga den kassa bilden. Men golv och annat saknat helt textur mot pc.

Vatför hänger du på ett entusiast forum om du inte ser skillnad på ett xbox spel och en pc titel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Haha nej avundas inte konsol alls. Kommer aldrig göra.

Och nej. Du får inte i närheten av samma upplevelse med en konsol som en pc.

Ser rätt enorm skillnad i videon som vad det låter som är 2 amatörer som spelat in.

Svårt att se dock pga den kassa bilden. Men golv och annat saknat helt textur mot pc.

Vatför hänger du på ett entusiast forum om du inte ser skillnad på ett xbox spel och en pc titel?

Skickades från m.sweclockers.com

Sweclockers är INTE ett entusiast forum. Herregud. Majoriteten här sitter med low-mid-end grafikkort och CPUer.

Vart sa jag att jag inte ser skillnad? Eller ska vi ta och hitta på en massa strunt?
Jag sa att 360 versionen ser mycket bra ut (mycket bra != skitsnyggt, super snyggt, mycket snyggt)
Och att skillnaden inte alls är stor.
Fast är nu ökad draw distance för saker längre bort än 200m en stor skillnad så visst.. När banorna i stort sett knappt har en sikt på över 50m. Pga alla byggnader och annat skit ivägen.
AO är inte någon viktig funktion och är oftast överdriven, så egentligen inte så stor skillnad, om man nu inte älskar AO som bildar mörka moln och annat runtom karaktärer och runt ansikten och objekt.

Skillnaden som syns är AO, FogShadows, Render Distance och naturligtvis Texturer.
(På den andra videon som länkades av en annan så är ju kontrasten helt förstörd på 360 sidan, varför? Och sedan är det ju rätt känt att MP vs SP = SP bättre grafik på konsoll än MP då MP är tyngre av någon anledning)

Vad har det att göra om de är amatörer eller inte? Du ska väl titta på innehållet?

http://www.videogamer.com/
Ser inte ut som amatörer :/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Vad skiljer de olika AA-metoderna åt?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Inaktiv

Känns lite sunkigt optimerat detta eller? Hade extrema FPS-dropp på det lilla jag spelat på första banan. Kör 2600k@4.4GHz och 2 x 670 (6800/1250). Testade att dra ner till low på allting och inte ens då fick jag stabila 60fps. Skrattade lite inombords. Får väl vänta med att spela skiten tills de orkat optimera det något..

Det roliga är att så länge GPU-användning ligger på 90% så har man 60-70FPS i Very High, 2x SMAA MGPU. Men ibland, särskilt när man går mellan olika områden... då dippar GPU-användning till 50% på båda korten och FPS droppar till 20-30. Precis som om CPU eller annat flaskar. Men jag ser inte spåret av något sådant i CPU-användningen. Oerhört frustrerande. Hade varit kul att veta vad som pågår.

Spelar i 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Hade cirka 35fps där på allt maxat i 1080p förutom AA som var på 2x. Kortet klockat till med boost 1320mhz och minnet 7ghz.

Minnet på 7ghz hmm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar alltid utan AA, tycker det är alldeles för krävande för ett single gpu, hellre högre inställningar och ingen AA än låga inställningar med AA. Men det är ju en smaksak

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

När mans setter alt över medium så blir det konstigt. Sätter texturena på very high. stänger av motionblure sätt postprossesong på hight. Så borde det funka ok. fxaa eller ingen anti aa i huvud taget. Tror vo nvida nissar behöver nyare drvs. Jag kör 314.09 just nu.

Edit:
sign ugraderad till nuvarande grafikkort. Desvärre verkade samma inställningar fungera bäst på mitt gamla kort 480. Testade 314.09 fär att se om det fungerade bätrte än 314,07. Därav %NVIDIA_DEV.1180% som grafikkort i sign. Moddad ini fil för att köra titan drv på 680. Har inte sett nå+gon skillnad melan drivrutinerna inatt. Så det kommer nog nya drv snart eller någon ny patsh till cryss¨

Edit2:
sen tycker jag att det är konstigt att cl_fov inte drar mer prestanda på 75. 110 mm. (standard 55) Könns som spelet rendarar halva kartan åt gången.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Känns lite sunkigt optimerat detta eller? Hade extrema FPS-dropp på det lilla jag spelat på första banan. Kör 2600k@4.4GHz och 2 x 670 (6800/1250). Testade att dra ner till low på allting och inte ens då fick jag stabila 60fps. Skrattade lite inombords. Får väl vänta med att spela skiten tills de orkat optimera det något..

Det roliga är att så länge GPU-användning ligger på 90% så har man 60-70FPS i Very High, 2x SMAA MGPU. Men ibland, särskilt när man går mellan olika områden... då dippar GPU-användning till 50% på båda korten och FPS droppar till 20-30. Precis som om CPU eller annat flaskar. Men jag ser inte spåret av något sådant i CPU-användningen. Oerhört frustrerande. Hade varit kul att veta vad som pågår.

Spelar i 1920x1200

Har du hyperthreading på i bios? Ger enormt mycket. Kör allt på high och droppar knappt aldrig under 60fps längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av palusa:

Har du hyperthreading på i bios? Ger enormt mycket. Kör allt på high och droppar knappt aldrig under 60fps längre.

Jajamen, alltid haft denna på. Som sagt, väldigt märkligt att det bara sker vid vissa tillfällen. Så länge GPU usage slår i taket så har jag 60+ fps det lilla jag kört hittills. Men precis som om den gör någon form av inläsning bakom kulisserna som gör att laggar till emellanåt. Nåja. Får lida igenom första nivån och se om det är likadant senare i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Minnet på 7ghz hmm?

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, 7 Ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Yes, 7 Ghz.

Det måste jag få bildq på 0.0

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

Det måste jag få bildq på 0.0

Orginal går klocken i 3000mhz ungefär men jag höjer till 3500mhz. Pga hur minnet fungerar så blir den effektiva klocken 7Ghz.

Permalänk
Medlem

jag har ett ASUS GeForce GTX 560 ti och kör på en blanding melan medium och high lagar inte alls. Testa att ladda ner Geforce Experience sätter dina instälningar till det din dator klarar av i hyfsad frame rate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vart skrev jag "riktigt snyggt"?

Du vet att youtubes bitrate ligger på ca 5mbps vilket är som en vanlig HD Film.
Så kvaliteten beror snarare på vilken bitrate samt applikation som uppladdaren använt, samtidigt så ser jag inga problem med videon. Jag har spelet själv på PC och ser ingen skillnad mot mitt egna spel.
Och 360 versionen ser bra ut.

Det är ändå en grov skillnad i kostnad för att spela Crysis 3 (8000 kr enbart för grafikkort om du vill ha 60fps på Very High)
vs 1500 kr för en spelkonsoll där spelet ser mycket bra ut.

Verkar vara ytterligare en "butthurt" PC Gamer som lagt 5k på sin CPU (runt 15 på datorn?) och avundas konsollgamers som får i stort sett en likadan upplevelse fast för 1500 kr.

Varför skulle man avundas någon som i princip sitter på en fattigmans-PC ?
PC är och kommer för all tid att förbli den plattform som erbjuder de snyggaste spelen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Varför skulle man avundas någon som i princip sitter på en fattigmans-PC ?
PC är och kommer för all tid att förbli den plattform som erbjuder de snyggaste spelen.

Men snyggt != optimerat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear