Permalänk
Medlem

Paintball

tjo tänkte kolla med er som spelar paintball, jag och 4 till hade velat spela paintball seröst typ någon form av klubb eller något, vi har inte köpt någon utrustning, vi bör lite utanför göteborg c

det känns som att det inte är många som spelar, själv har jag aldrig spelat paintball och om ni skulle kunna tipsa om vapen eller klubb
vi är mellan 19-22 år

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Kan ju tipsa om att gå och spela ihop lite till att börja med, prova på.
Finns ju lite olika ställen som ni kan välja.

http://paintballdreams.se/goteborg
http://www.paintballfabriken.se/

Se om det är något som verkligen fastnar för innan ni köper markörer och utrustning för relativt mycket pengar.
Dessutom lär ju dessa ställen kunna rekommendera klubbar och hur ni går vidare.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

nice den första linken va bra de får ja testa

något tips på vapen så man inte köper skit ^^

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Har inte testat fler markörer men äger en Tippmann Custom eller vad de heter och den presterar som man vill att den ska prestera. Finns möjligtvis bättre för samma låga pris men varför chansa och ta något annat än vad alla andra använder?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Har inte testat fler markörer men äger en Tippmann Custom eller vad de heter och den presterar som man vill att den ska prestera. Finns möjligtvis bättre för samma låga pris men varför chansa och ta något annat än vad alla andra använder?

aa men jag funderare faktiskt på den ^^
så det får nog bli ett köp

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tjo tänkte kolla med er som spelar paintball, jag och 4 till hade velat spela paintball seröst typ någon form av klubb eller något, vi har inte köpt någon utrustning, vi bör lite utanför göteborg c

det känns som att det inte är många som spelar, själv har jag aldrig spelat paintball och om ni skulle kunna tipsa om vapen eller klubb
vi är mellan 19-22 år

Du är alltid välkommen in på paintball.se där du kan få mycket hjälp av kunniga personer och köpa begagnat av andra medlemmar. Många där som sköter sina grejer och de är så gott som nya där

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Paintball är kul. Jag hade dock inte gett mig på att investera i ordentlig egen utrustning utan att ha provat på det först till en relativt billig peng. Dra ihop ett gäng (10+) polare och kör lite ctf på någon skogsbana. Kanske går det att få prova några lite mer seriösa bössor om man frågar (kanske inte in-action under spelet, men för att jämföra lite olika) uthyraren som troligtvis är insatt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.