Köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie

Permalänk

Köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie

Ska jag köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie?
Jag spelar allt möjligt och bryr mig inte så mycket om jag behöver köra på lägre grafik! Det är väl känslan och storyn som är viktig för ett spel, eller?
Har inte köpt 660 som det står i min signatur

Visa signatur

DATORN:
Chassi: Corsair Carbide 500R PSU: XFX CoreEdition 550W MB: Asus P8z77-V
CPU: i5 3570K @ 4.2Ghz CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 RAM: Vengeance LP 1600Mhz 2x4Gb
GPU: Asus GTX970 STRIX DC2 OC HDD: Barracuda 1TB OS: Win 8

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av elliotiza:

Ska jag köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie?

Hur ska vi kunna svara på den frågan?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Permalänk

jag hade väntat och sparat till GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av elliotiza:

Ska jag köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie?

om du vill vänta till datum "okänt" så kan du gärna göra så, enligt nvidia kommer de troligtvis 2014

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

I din sign står det ju att du redan har ett 660

Du kanske ska ge mer info. Om du redan har ett 660 hade du kunnat skriva till exempel: Ska jag köpa ett till 660 för att köra på SLI, eller kommer det vara mer värt att köra på 7xx.

Annars kan du ge mer info om vad du förväntar dig av ditt grafikkort. Vad du spelar/vad du ska använda kortet för, mer info om hur länge du kan tänka dig att vänta etc.

Bara tips, du kommer förmodligen få fler och mer hjälpsamma svar då

Permalänk
Skrivet av Dannema:

I din sign står det ju att du redan har ett 660

Du kanske ska ge mer info. Om du redan har ett 660 hade du kunnat skriva till exempel: Ska jag köpa ett till 660 för att köra på SLI, eller kommer det vara mer värt att köra på 7xx.

Annars kan du ge mer info om vad du förväntar dig av ditt grafikkort. Vad du spelar/vad du ska använda kortet för, mer info om hur länge du kan tänka dig att vänta etc.

Håller på att bygga, så jag har inte köpt men tanken är ett 660

Visa signatur

DATORN:
Chassi: Corsair Carbide 500R PSU: XFX CoreEdition 550W MB: Asus P8z77-V
CPU: i5 3570K @ 4.2Ghz CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 RAM: Vengeance LP 1600Mhz 2x4Gb
GPU: Asus GTX970 STRIX DC2 OC HDD: Barracuda 1TB OS: Win 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av elliotiza:

Ska jag köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie?
Jag spelar allt möjligt och bryr mig inte så mycket om jag behöver köra på lägre grafik! Det är väl känslan och storyn som är viktig för ett spel, eller?
Har inte köpt 660 som det står i min signatur

Då så, lika bra att köpa 660 nu då. Antar att du inte vill/kan lägga för mycket pengar på grafikkortet, därav 660? Då är det lika bra att köpa nu än att vänta till 7xx, vi vet ju inte när det kommer och 760 (eller mellankortet) kommer garanterat att komma senare än de första korten från 7xx-serien. Orka vänta så länge om du ändå inte bryr dig om grafiken.

Jag skulle köpt nu. Hoppas ditt val blir lyckat

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Köp 660 nu och upgradera sedan till 760 när det nu kmr

Visa signatur

The Green machine: | Cooler Master HaF X Nvidia Edition | Asus Sabertooth Z77 |
| Intel i5 2500k @ 4,2Ghz | Corsair Hydro H100i | Corsair Vengeance 8GB |
| GTX 680 SLI | Corsair ATX850 | Cyborg RAT 7 Contaigon | Corsair K90 |
| Asus PB278Q | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser H650 | Intel 520 series 60GB |
| Intel 520 series 180GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elliotiza:

Ska jag köpa GTX660 eller vänta på GTX700 serie?
Jag spelar allt möjligt och bryr mig inte så mycket om jag behöver köra på lägre grafik! Det är väl känslan och storyn som är viktig för ett spel, eller?
Har inte köpt 660 som det står i min signatur

Misstänker själv att GTX780 lär anlända i April-Maj och så lågt ner i serien som du kollar som ett 760 kort inte kommer
förrens Augusti-September om man jämför hur 600 seriens kort kom på marknaden men är ingen som kan spå detta redan nu.

Så bygger du en dator nu och inte sitter på ett kort som klarar dina vanligaste spel i lägre Nivå som Medium som ett exempel
hade jag köpt ett nytt kort idag eller ett begagnat som klarar dina spel med dina krav.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

660 klarar du dig långt på. sitter med ett 4890 xfx kort som är ett par år på nacken. Lite små klockat. låter förjävligt, men maxar allt som JAG spelar, dvs civ, lotro, Smite, HoMM, emulator.

köp efter vad du använder. tex köpa ett 680 men aldrig spelar några super gpu krävande spel e waste. köp ett 660 eller funderaöver vad du verkligen använder.