Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Förmodligen för att de då kan sända 1080i @ 50 Hz vilket "blir" 1080p @ 25 Hz och då kan de säga att de sänder Full HD.

Jag tycker det är skitbra att det finns en scart, trots att jag hatar analog video. Min GameCube går inte att koppla in på något annat sätt än med komponent (usch). Kan även vara bra om man ska koppla in en VHS.

hehehe inte har man väll gamecube på en sån tv? Blir ju ingen trevlig upplevelse. Sen att bettla 110k kr och ens använda scart är ju slöseri

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Förmodligen för att de då kan sända 1080i @ 50 Hz vilket "blir" 1080p @ 25 Hz och då kan de säga att de sänder Full HD.

Jag tycker det är skitbra att det finns en scart, trots att jag hatar analog video. Min GameCube går inte att koppla in på något annat sätt än med komponent (usch). Kan även vara bra om man ska koppla in en VHS.

Ja VHS kommer se grymt ut när man får upp det på 84 tum.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Broken-arrow:

hehehe inte har man väll gamecube på en sån tv? Blir ju ingen trevlig upplevelse. Sen att bettla 110k kr och ens använda scart är ju slöseri

Man vill väl inte kasta sina gamla TV-spel bara för att man köper en ny TV. Det är ju vanligt att man bara har en TV och då är det ju nice om även äldre apparater kan anslutas till den. Självklart använder man inte scart om det finns alternativ, men som sagt så kan man inte koppla in GameCube med HDMI.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Man vill väl inte kasta sina gamla TV-spel bara för att man köper en ny TV. Det är ju vanligt att man bara har en TV och då är det ju nice om även äldre apparater kan anslutas till den. Självklart använder man inte scart om det finns alternativ, men som sagt så kan man inte koppla in GameCube med HDMI.

Och man slänger den gamla tv:en? Eller är det bara jag som sparar på det som fungerar? Hur som äldre konsolspel kommer bara se skit ut på en sån Tv bättre och ta någon billig/gamla TV och koppla in den där.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Finns redan, kollade på en på mediamark i gallerian i stockholm.

Coolt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Är lite smått sugen men sambon lär bli galen.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gunmoses:

Ja VHS kommer se grymt ut när man får upp det på 84 tum.

Det kanske finns fall där man behöver spela upp någonting som inte kan kopplas via annat än scart. Jag menar inte att man ska köpa filmer på VHS. Man själv eller ens vänner kanske har egeninspelat material på VHS som man inte har tid eller ork att digitalisera.

Poängen är att det knappast är en nackdel att det finns scart.

Skrivet av Broken-arrow:

Och man slänger den gamla tv:en? Eller är det bara jag som sparar på det som fungerar? Hur som äldre konsolspel kommer bara se skit ut på en sån Tv bättre och ta någon billig/gamla TV och koppla in den där.

De flesta föredrar inte att ha två TV:ar jämte varandra.

Nej, det är inte bara du, jag är likadan. Tror dock inte att ett GameCube-spel kommer se sämre ut på den här TV:n än på en "vanlig" 84-tummare (eller annan, med tittavståndet inräknat, motsvarande storlek).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det kanske finns fall där man behöver spela upp någonting som inte kan kopplas via annat än scart. Jag menar inte att man ska köpa filmer på VHS. Man själv eller ens vänner kanske har egeninspelat material på VHS som man inte har tid eller ork att digitalisera.

Poängen är att det knappast är en nackdel att det finns scart.

De flesta föredrar inte att ha två TV:ar jämte varandra.

Nej, det är inte bara du, jag är likadan. Tror dock inte att ett GameCube-spel kommer se sämre ut på den här TV:n än på en "vanlig" 84-tummare (eller annan, med tittavståndet inräknat, motsvarande storlek).

Nä men många har ett "spel/tv spel" rum Men förstår hur du menar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar