Permalänk
Medlem
Skrivet av dan_dv:

Dagens "lucka" på cdon är att man får en rabattkod på 100 kr om man köper ett presentkort för minst 100kr.
Man kan inte använda flera rabattkoder på en beställning men man kan använda flera presentkort på samma beställning.
Någon som vet om man kan använda en rabattkod samtidgt som man använder ett presentkort på samma beställning hos cdon?

/Dan

Ja, det kan man. Iallafall kunde man det för ett år sedan när jag testade.

Permalänk
Avstängd

Kan man använda flera rabatt och presentkort på samma order?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Kan man använda flera rabatt och presentkort på samma order?

Rabattkod, nej, presentkort, ja. Du kan dock kombinera.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Typiskt att den enda dagen i hela er julkalender som jag ville köpa något av var 1 dec. Gissa vilken den enda dagen jag missade att kolla var? 1 dec.. får hoppas på liknande rea här i dagarna som kommer

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

1859:- får väl anses vara ett uppenbart fel, eller? Tror du verkligen att vi sätter ett så pass orimligt ordinariepris som 1859 med flit för att eventuellt lura en kund att köpa? Då kan jag informera dig att ett sådant misstag har totalt motsatt effekt i form av trådar på t ex SweClockers.
319:- har det legat på sedan jag bad ansvarig kolla på det, dvs vad som räknas vara ordinariepris. Trots att priset under några dagar var uppe på 429:-. Vi ligger alltså _inte_ längre på 1859.

Våra priser ändrar sig dagligen, det har med våra konkurrenter, kampanjer och marknaden att göra. Precis som vilken internetbutik som helst.

Nu tar jag lite julledigt och är åter i början av januari, under tiden hanterar vår kundtjänst alla ärenden.

God Jul och Gott Nytt År!

MVH Josefin

Jag har väl aldrig skrivit att ni hade priset 1859kr DÄREMOT skrev jag att ni höjde priset med 140kr för att sedan sänka det med 130kr. DET tycker jag är vilseledande marknadsföring!
Ser nu att ni sänkte priset med ytterliggare 50kr samma dag så att det faktiskt blev en rabatt på produkten.

Inser nu att det lätt misstolkas när jag skrev "Sist påstod du att det var ett slarvfel med rekommenderat pris men det här är ju löjligt!
Är det inte dags att verkligen se över er prissättning innan ni lurar oss konsumenter???" att man kunde tro att jag syftade på priset på den produkten. Det jag tänkte på var förra gången jag klagade på er rabattprocent ni hade satt på ett av erbjudandena i julkalendern. Jag får självklart lära mig att vara tydligare och inte förvänta sig att alla har samma tankar som mig

Tycker det är bra att ni korrigerar och rättar era misstag när de uppenbaras.

GOD JUL!

Permalänk
Medlem

Varför kan man bara köpa ett stycke av Seagate Constellation ES 7200 1TB 7200rpm 16MB 3.5" SAS-2?

http://cdon.se/hemelektronik/seagate_constellation_es_7200_1t...

Inga rabatter eller så... någon speciell anledning?

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Hur tänker ni på cdon angående misstaget med rabattkoderna som kunde användas flera gånger beroende på om man skrev med versaler eller gemener?
"XMAS2012, Xmas2012, xmas2012, CHRISTMAS, Christmas, christmas"
Rabattkoderna kunde ju även kombineras med er frifrakt kampanj vilket innebar att produkter/spel under 50kr blev gratis, vilket blev mycket uppmärksammat här på Sweclockers.

Kommer ni annullera dessa ordrar?

Permalänk
Medlem

Det vore bra om ni såg till att köpta presenkort fungerar.

Permalänk
Medlem

Någon som köpte presentkort den 23:dje som har fått det än?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Det vore bra om ni såg till att köpta presenkort fungerar.

Skrivet av Minimupp:

Någon som köpte presentkort den 23:dje som har fått det än?

Fick mitt tidigare idag, det stod i mailet att det kan ta upp till 24h innan det aktiveras.

När jag försöker använda det nu (har gått 24h) så säger det helt enkelt att jag inte har några pengar på det.

De har nog rätt upptagna system just nu så kan tänka mig att det kan ta lite längre tid än i normala fall.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

när får ni in sidpanel med fönster till Define R4?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Minimupp:

Hej Josefin!

Hur tänker ni på cdon angående misstaget med rabattkoderna som kunde användas flera gånger beroende på om man skrev med versaler eller gemener?
"XMAS2012, Xmas2012, xmas2012, CHRISTMAS, Christmas, christmas"
Det har ju inneburit att produkter i frifrakt kampanjen under 50kr blev gratis vilket ledde till att rätt många inkl jag själv passade på att beställa 2-3 produkter gratis. Men kan ju även missbrukas rätt grovt av snåla jävlar som passar på att beställa 25+ gratisspel.

Kommer ni annullera ordrarna eller kommer ni stå för ert misstag?

God jul!

Känns väl snarare här som om frågan ska vara om ni kommer stå för er otroliga snålhet och ert själviska tänkande och själva avbryta er order...

Herregud, förstår man själv att något är fel så är väl det enda rätta att låta bli att beställa än att försöka roffa åt sig så mycket som möjligt på andras bekostnad.
CDON har väl tillräckligt med bra erbjudanden.

Det är på grund av sådana som dig och de andra som gör på samma vis som det till slut inte lönar sig att försöka göra roliga kampanjer och erbjudanden till sina kunder. Då ni istället utnyttjar dem för att bara ta del av det de erbjuder.
Sedan får vi andra också lida av att ni inte kan sköta er...

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FaniSkogen:

Känns väl snarare här som om frågan ska vara om ni kommer stå för er otroliga snålhet och ert själviska tänkande och själva avbryta er order...

Herregud, förstår man själv att något är fel så är väl det enda rätta att låta bli att beställa än att försöka roffa åt sig så mycket som möjligt på andras bekostnad.
CDON har väl tillräckligt med bra erbjudanden.

Det är på grund av sådana som dig och de andra som gör på samma vis som det till slut inte lönar sig att försöka göra roliga kampanjer och erbjudanden till sina kunder. Då ni istället utnyttjar dem för att bara ta del av det de erbjuder.
Sedan får vi andra också lida av att ni inte kan sköta er...

Kände att det inte räcker att bara trycka på gilla-knappen på detta. Mycket bra skrivet! Tack!
Jag försökte uppmärksamma detta själviska beteende i diskussionstråden för fyndtråden men moderator tog bort mitt inlägg, hoppas att ditt inlägg får vara kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Känns väl snarare här som om frågan ska vara om ni kommer stå för er otroliga snålhet och ert själviska tänkande och själva avbryta er order...

Herregud, förstår man själv att något är fel så är väl det enda rätta att låta bli att beställa än att försöka roffa åt sig så mycket som möjligt på andras bekostnad.
CDON har väl tillräckligt med bra erbjudanden.

Det är på grund av sådana som dig och de andra som gör på samma vis som det till slut inte lönar sig att försöka göra roliga kampanjer och erbjudanden till sina kunder. Då ni istället utnyttjar dem för att bara ta del av det de erbjuder.
Sedan får vi andra också lida av att ni inte kan sköta er...

Skrivet av anon195163:

Kände att det inte räcker att bara trycka på gilla-knappen på detta. Mycket bra skrivet! Tack!
Jag försökte uppmärksamma detta själviska beteende i diskussionstråden för fyndtråden men moderator tog bort mitt inlägg, hoppas att ditt inlägg får vara kvar.

Hej

Jag är en av dom där snåla, beställde igår 2 spel + 1 ljudbok och tänkte inte mycket mer på det... men börjar få lite dåligt samvete nu i efterhand, då jag känner mig riktigt snål... hur avbeställer man lättast en order? visst... ljudboken blir väll svår.

Tycker faktiskt synd om cdon när dom vill vara lite snälla och en del folk beställer 25+ spel...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Hej ni på CDON, eftersom ni inte svarar på mina mail, antar ni har det fullt upp, så försöker jag här istället. Hur kan ni skriva att leveranstiden är 3-4 dagar, om ni inte ens skickar produkterna inom denna tidsram? Och hur gör man när man har en faktura, det är ju väl 10-14 dagar att betala dessa, vissa har fått vänta på sina produkter upp till 2 veckor, så man blir lite orolig hur det blir med fakturan då.

MVH

God Jul!

Permalänk
Skrivet av BlueAssault:

Hej ni på CDON, eftersom ni inte svarar på mina mail, antar ni har det fullt upp, så försöker jag här istället. Hur kan ni skriva att leveranstiden är 3-4 dagar, om ni inte ens skickar produkterna inom denna tidsram? Och hur gör man när man har en faktura, det är ju väl 10-14 dagar att betala dessa, vissa har fått vänta på sina produkter upp till 2 veckor, så man blir lite orolig hur det blir med fakturan då.

MVH

God Jul!

Fakturan skickar dom separerat i ett brev.

Permalänk
Medlem

Kommer Samsung 840 vara med när 15% eventuellt börjar?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

"Frakt från CDON.COM 49 kr"

Har de ändrat fraktpriset? Kostade väl 29 kr förut. Någon som kan bekräfta?

Och angående SweC rabatt, den ligger väl på 5% och inte 15%?

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk

1. Kommer det bli 15% Rabatt ?

2.http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/ om man väljer 1 i 7800 serien så ingår Far Cry 3 men när jag valde 7870 så står det ingenting om Far Cry 3. Måste man skapa ett konto först?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av iReyich:

"Frakt från CDON.COM 49 kr"

Har de ändrat fraktpriset? Kostade väl 29 kr förut. Någon som kan bekräfta?

Och angående SweC rabatt, den ligger väl på 5% och inte 15%?

Det beror på vilken fraktklass sakerna har.
http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/frakttrappan/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Aha, tack. Ser ut som de tar 49 kr för att få hem lite datorminne.

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Skrivet av Impulsiv Puppy:

Fakturan skickar dom separerat i ett brev.

Har inte varit så förr dock, har beställt från CDON ett flertal gånger och fått fakturan i samma paket (vill jag minnas!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iReyich:

Aha, tack. Ser ut som de tar 49 kr för att få hem lite datorminne.

Bara för att frakten på 29:- skickas som vanligt brev, folk har klagat om det och de har då ökat det till 49:- och vanligt "hämta ut på posten".

Edit: Är inte helt säker men antar att det beror på det

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

hoppas på 15%... då blir det en ssd

Permalänk

Vad händer med en order om statusfältet är tomt?

Det har tidigare stått ej levererad.

Permalänk
Medlem

Beställde en telefon och ett minneskort igår (24 dec) i lager 1-3 dagar och undrar om någon kan svara på om jag har dem innan eller efter helgen nu i juletid med alla röda dagar.

Mvh Gustav

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Beställde en telefon och ett minneskort igår (24 dec) i lager 1-3 dagar och undrar om någon kan svara på om jag har dem innan eller efter helgen nu i juletid med alla röda dagar.

Mvh Gustav

Chansen är kanske inte jättestor att det skickas på torsdag, så räkna med nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Chansen är kanske inte jättestor att det skickas på torsdag, så räkna med nästa vecka.

ok tack för svaret

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Beställde en telefon och ett minneskort igår (24 dec) i lager 1-3 dagar och undrar om någon kan svara på om jag har dem innan eller efter helgen nu i juletid med alla röda dagar.

Mvh Gustav

Beställde idag, såg att josefin hade skrivit att hon har ledigt över julen så den vanliga supporten får ta alla frågor, så det finns chans att de skickar, fråga suppporten om den är igång om någon dag

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Beställde idag, såg att josefin hade skrivit att hon har ledigt över julen så den vanliga supporten får ta alla frågor, så det finns chans att de skickar, fråga suppporten om den är igång om någon dag

tackar

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB