Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av saussure:

Är det någon mer än jag som inte får upp uppdateringar automatiskt i store?

Jag måste gå in på varje app för att se om det finns en uppdatering vilket känns väldigt omständligt...

same here. Ganska störigt, men kanske fixas utav nästa os update som kommer.

sen kan man ju om man vill ha senaste programvaran, flasha mha Nokia suite, kolla firmware på navifirm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Returburk: Spanat lite på Navifirm men var ganske mycket jag inte förstod, exempelvis vilken av de två lumia 920 man ska kolla efter firmware till. Kan du hojta till om det dyker upp och kanske skriva en liten walkthrough?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Så fort filerna dyker upp på Navifirm så uppdaterar jag. Uppdaterade min lumia 800 till wp 7.8 imorse utan problem, enda är väl att man måste ha backup på allt, men det fixar ju lumian via skydrive.

Håller koll på navifirm varje morgon, så fort uppdaterad firmware dyker upp så flashar jag. Friskt vågat!!

gött, slipper jag hålla koll på navifirm vill också bara flasha om, vågat är det men man vill ha det fortast möjligast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Nu är min fatboy cayn kudde på mitt utlämnings ställe,ska bli kul o testa ladda den trådlöst! Min mobil blev svart i skärmen när jag lirade ett spel,spelet kraschade nog! Tog flera minuter innan jag fick startat om den!. Finns det ett knepp om hur man ska trycka på knappen? Testade hålla in "start" knappen men det hände inget! Nån som har koll?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

hehe, tror jag hoppar över experiment med denna mobil iallafall. ok men min gamla zte men här nej jag väntar nog..

btw, vilka är de senaste "grymmaste" spelen för Lumian? har ingen koll, alla dessa titlar säger mig inte mycket vore grymt med en top5...

Permalänk

Stämmer det att man inte kan ställa in olika"profiler" eller motsvarande, på det sätt man kan i Symbian?

Permalänk
Medlem

Ååh nu har jag beslutsångest över vilken färg jag ska köpa. Har varit sugen på den i cyan jäkligt länge men den verkar ju inte komma till sverige. Ska man köpa en knallgul som ser jävligt häftig ut eller kommer man tröttna på den eftersom den sticker ut så pass mycket och enligt mig gör det lite svårare att få en snygg matchning med färgen som man väljer på tilesen? Samtidigt är det ju bara en telefon och tråkigt att alltid köra på svart eller vit.

Såg en kille på bussen idag som drog fram sin gula lumia och den såg riktigt grym ut

Hur tänkte ni som redan har köpt sin lumia över vilken färg som ni valde? Skulle va kul att höra hur folk tänker. Skulle uppskatta om någon som sitter på en gul lumia kunde fota den också och kanske visa med olika färger på tilesen! Hjälp mig nu sweclockers, vill köpa en 920!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk

Tänkte dela med mig lite utav min batteritid! Vid normalt användande i över 26 timmar! Har under dessa timmar självklart mest haft den i standby men samtidigt använt den nomarlt.. ca 3 timmar samtal en del messande och lite surf samt lite pill med bilder o sådant!

Tänkte slänga upp 2 st screenshots men ingen aning om hur man gör! Så får skriva istället!

Första "screenshotet" visar 87% kvar efter 17 timmar! Andra visar 67% efter 1 dag och 2 timmar!!
Obs! att jag hade ett samtal på 1 timma och 40 min efter ca 20 timmar! Hade typ 76-78 % innan det samtalet!

Jag kan då inte klaga speciellt mycket på batteritiden! Däremot så är det inte alls mycket surfande dessa timmar.. kanske endast 30 min! Har märkt att den drar ganska mycket när jag surfar!
Detta var mer ett test och pillar oftast mer på den i vanliga fall men kommer fortsätta köra sparsamt (ringer och sms:ar ganska mycket dock) tills den nästan dör så får jag se hur länge den håller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saussure:

Är det någon mer än jag som inte får upp uppdateringar automatiskt i store?

Jag måste gå in på varje app för att se om det finns en uppdatering vilket känns väldigt omständligt...

har samma problem tyvärr.

har försökt med mycket, soft/hard reset. Kolla inställningar i alla konton som går att kolla i

inget nytt på den fronten :/

tydligen är det fler som har detta problem men om nu uppdateringen fixar problemet så kan jag stå ut med detta då blir det kanske en flashning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd

Såg att man kunde köpa ett grått originalskal för 7-800:- i sverige, eller originalplast/unibody så luren blir grå. Borde komma blå snart.

Är nöjd med min svarta förutom att den är hal som en ål. Dock ganska sugen på en kudde och ett grått skal/unibody.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Jeddan: Har du tänkt att skicka in den eller avvakta? Testat fabrikåterställning?

Min ska skickas in, men pga andra orsaker. Att det "ekar" lite stör mig inte det minsta.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hur laddar ni era som har mycket bra batteritid? Laddar ni den när det är 1% eller 10% kvar eller väntar ni till den dör? Och laddar ni den fullt eller kopplar ni ut den innan?

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Tänkte dela med mig lite utav min batteritid! Vid normalt användande i över 26 timmar! Har under dessa timmar självklart mest haft den i standby men samtidigt använt den nomarlt.. ca 3 timmar samtal en del messande och lite surf samt lite pill med bilder o sådant!

Tänkte slänga upp 2 st screenshots men ingen aning om hur man gör! Så får skriva istället!

Första "screenshotet" visar 87% kvar efter 17 timmar! Andra visar 67% efter 1 dag och 2 timmar!!
Obs! att jag hade ett samtal på 1 timma och 40 min efter ca 20 timmar! Hade typ 76-78 % innan det samtalet!

Jag kan då inte klaga speciellt mycket på batteritiden! Däremot så är det inte alls mycket surfande dessa timmar.. kanske endast 30 min! Har märkt att den drar ganska mycket när jag surfar!
Detta var mer ett test och pillar oftast mer på den i vanliga fall men kommer fortsätta köra sparsamt (ringer och sms:ar ganska mycket dock) tills den nästan dör så får jag se hur länge den håller!

screenshot> tryck på power-knappen och windows-knappen samtidigt. Man hör att den tar ett "foto".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Ni som stör er på rasslandet när telefonen vibrerar. Här är svaret varför den gör det.
http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY&feature=player_det...

Det är tydligen bildstabiliseringsmekanismen i kameran. Alltså, inget löst sittande batteri som vissa tror. Batteriet är för övrigt fäst med en metallbygel med skruv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Hur laddar ni era som har mycket bra batteritid? Laddar ni den när det är 1% eller 10% kvar eller väntar ni till den dör? Och laddar ni den fullt eller kopplar ni ut den innan?

laddar alltid den innan den dör. Har lyckats pajja ett batteri utav samma typ fast på en kamera genom å dra ut på batteriet varje gång innan laddning för att det var så jag lärde mig en gång i tiden.

med Nokian, samma med många andra nya mobiler så skall man egentligen inte dra slut 100% på batteriet, utan ladda när den är på 5-10% som senast,ä.

jag laddar min lite titt som tätt(20%, ibland 50%, ibland 70%),
har inte märkt av att blir bättre eller sämre pga detta, samma med mitt "nya" batteri till kameran som jag nyss nämnde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Mailade Spotify om en app till WP8.

Fick detta till svar:
"Vi vill att Spotify ska finnas på alla plattformar och tillgängligt för så många som möjligt så vi hoppas att appen blir tillgänglig på Windows 8-telefoner i framtiden, men just nu kan vi dessvärre inte säga när eller om detta kommer att hända då även Microsoft spelar en stor roll i detta."

Verkar alltså inte som att det är under utveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Hur laddar ni era som har mycket bra batteritid? Laddar ni den när det är 1% eller 10% kvar eller väntar ni till den dör? Och laddar ni den fullt eller kopplar ni ut den innan?

Lägger den på laddning när jag går och lägger mig och tar den med mig när jag kliver upp. Den har aldrig fått batteritorsk. När jag fick den slog jag på den och lalla lite, ladda nån timme och sen pillade jag tills jag gick o la mig, efter det, den vanliga rutinen.

Permalänk
Medlem

Äsch, blir nog tyvärr att skicka in min till netonnet ändå. Bilder i hyfsat mörker får ofta 2-3 små vita prickar. När jag tar med blixt eller i bra ljusförhållanden finns inte dessa vita prickar. (ser ungefär ut som döda pixlar, trots att det inte är det)

Trist :/

Permalänk
Medlem

Hur kräsen skall man vara på döda pixlar? Hittade en, eller det kan ju vara fler typ 4, svårt att se. Skall man lämna in eller axeptera. Provade att ta en "svart bild" och det var då jag såg den. Nu tänkar man på det hela tiden. Skit också:) hittar den lysande pixeln i alla bilder jag tagit med den, hur kräsna är ni på sådant?

Edit: ähhh.. Skiter i det orkar inte, det är ändå bara en mobil, bilderna ser ju ändå väldigt bra ut jämfört med andra mobiler som inte är från en 920. Får skaffa en systemkameran senare istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Jag vet inte om vi har avhandlat detta, men nu kommer inte Google supporta Gmail i Windows Phone... Detta känns ju jävligt snopet, och ingen app kommer utvecklas heller

Källa: http://thenextweb.com/microsoft/2012/12/15/googles-sync-chang...

EDIT:

Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync; however, existing Google Sync connections will continue to function. Google Sync will continue to be fully supported for Google Apps for Business, Government and Education. Users of those products are unaffected by this announcement.

Så kort och gott, skaffa en innan 30 jan och hoppas det funkar att köra Googles tjänster.

Källa: http://www.zdnet.com/google-discontinuing-support-for-exchang...

Som jag fattat så kommer inte Gmail att vara kört, det går att synka på andra sätt än med exchange.

Att synka kalender och kontakter med Google kan dock bli problematiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predikanten:

Mailade Spotify om en app till WP8.

Fick detta till svar:
"Vi vill att Spotify ska finnas på alla plattformar och tillgängligt för så många som möjligt så vi hoppas att appen blir tillgänglig på Windows 8-telefoner i framtiden, men just nu kan vi dessvärre inte säga när eller om detta kommer att hända då även Microsoft spelar en stor roll i detta."

Verkar alltså inte som att det är under utveckling

Ett typiskt kundtjänst svar helt enkelt, så vagt som möjligt.

Representanter från spotify har ju redan sagt att dom har en app under utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Kan säga att batteritiden har stabiliserat sig och blivit riktigt grym. Nu har det gått 50 timmar sedan senaste laddningen och jag har 41% kvar. Kör alltid 4G på och har "location" påslaget (så ibland letar den efter min position). Har under dessa timmar lekt en hel del med telefonen, t.ex. installerat och spelat en NES emulator, surfat, använt olika appar, smsat en hel del och pratat 1-2 timmar i telefon.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått igång tjänsten "hitta min telefon"?. Mitt funkar inte, kommer upp att telefonen inte kan hittas hela tiden hur jag än gör.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Den tjänsten fungerar utan problem. Dock kan den säga ibland att den inte hittas för stunden men får ett mejl när den är funnen. Mejlet dyker då upp efter en minut eller två.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

screenshot> tryck på power-knappen och windows-knappen samtidigt. Man hör att den tar ett "foto".

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag menade var att jag inte vet hur man slänger upp bilder här!
Vet hur man tar screenshots! Men tack ändå..

Permalänk
Avstängd

Såg att det kommit uppdatering på Navifirm men tyvärr inga svenska filer än. Läste att de har börjat uppdatera både via navifirm och OTA i USA.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Det jag menade var att jag inte vet hur man slänger upp bilder här!
Vet hur man tar screenshots! Men tack ändå..

jaha, sorry. Men ladda upp till skydrive så kan du dela ut bilderna därifrån, som en länk, alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Som jag fattat så kommer inte Gmail att vara kört, det går att synka på andra sätt än med exchange.

Att synka kalender och kontakter med Google kan dock bli problematiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Mnja Du kommer kunna synca Gmail via IMAP, och som bäst få sync var 15:e minut (tror jag) och inget pushstöd.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

Ledsen gubbar o gummor på Nokia, det blir ingen Nokia lumia 920 för min del.
Efter lång hype och väntan på den nya luren har jag bestmt mig för att inte köpa denna luren.
Jag har följt lanseringen av win phone8 och lanseringen av lumia, kollat på alla (läs nästan alla) klipp som finns på youtube, följt denna tråden från början och bildat mig till en början uppfattningen att denna telefon är det bästa som hänt sedan Iphone 3gs.

Diverse falsk marknadsföring av OIS skiter jag i pga att det visat sig att lumian levererat på den punkten ändå.
Win phone 8 tror jag verkligen kommer att bli awesome men det är inte där ännu pga apputbud, samma med trådlös laddning men tekniken behöver förfinas (bli tunnare).
Telefonen är för tung och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.
Jag har pillat lite i telefonen och tycker det verkar lite rörigt, självklart är det en vanesak men är det ett "låst" operativsystem så ska det vara fruktansvärt enkelt och självklart att förstå likt Ios.

Jag va extremt sugen på Nokia lumia 920 men efter kompromiss efter kompromiss gång på gång har jag nu bestämt mig för att behålla min Iphone 4 som är seg, sliten, men fungerar med alla prylar jag har i hemmet och väntar på nästa lumia som är allt som 920 är fast tunnare, bättre och mer appar och en grym kamera även i ljusa miljöer.
Sedan vore det bra om Nokia trodde på sina produkter och lanserade rätt antal till de olika länderna på lanseringsdagen.
Nokia och Winphone är något på spåren men är inte riktigt där ännu, jag väntar ivrigt.

Notera att allt skrivet är vad JAG tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedigPojk:

Telefonen är för tung och tjock för att ha i mina jeans och skulle därför aldrig komma med ut på krogen och ta de där "awesoma" fotona.

Jag måste bara fråga, what? Du menar på fullaste allvar att du känner skillnad på om det är 130 gram eller 180 gram du har i fickan? Sen undrar jag vad du haft för telefoner innan om denna är för tjock, du skriver om en iPhone 3GS, du vet att 3GSen är tjockare va?