Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Ja tusan, det tänkte jag inte på. Klart man ska använda lampan!

Helt otroligt telefon detta!

Snart kommer hela windows community med ännu mer spel och program också. Helt underbart.

ännu bättre! Microsoft börjar rulla ut uppdateringarna snart! Längtar som in i bövelen.

http://www.wpcentral.com/att-nokia-lumia-920-820-os-update-tom-dec-19th

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av WM8-Erk:

Har till slut beslutat att sälja min L920 på Blocket.. Inte för att jag vill men gjorde misstaget att köpa en HTC 8X innan lumian och jag blir fan inte av med den.. Köpte Nokian för jag ville ha en bättre kamera men vad gör det när man har mobiler för 10k hemma

har sålt alla mina mobiler på blocket och alltid blivit av med dem, bor ju ändå i Sthlm.. men har haft EN person som mailat om min HTC.. Förhoppningsvis är det fler som är intresserade av en gul lumia.. Så det är med en tår i ögat jag säger hej då till min fantastiska mobil men det är inte försvarbart att ha 2st wm8 lurar hemma 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt synd att höra.

Men varför lägger du inte upp en annons här på SweC marknaden? Någon kanske till och med är sugen efter din 8X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Nej så lider verkligen inte alla smartphones utav Jag har inget avstängt på min Note 2, en jäkla massa extra jämfört med min 920 som synkas. Slår aldrig av wifi, bluetooth och gps på den och stänger inte ner programmen i bakgrunden utan de får ligga kvar och köras. Och när jag lägger den på nattduksbordet vid 23 tiden så har jag alltid 20-30 % kvar. Nokian har jag redan fått ladda innan dess trots att jag använder den mindre. Till och med min S III klarade sig bättre.

Jag har sämre batteritid på jobbets Note 2 än min Lumia 920 dock..

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att skaffa något skydd till Lumian när den ligger i byxorna, typ en strumpa, pga jag har så mycket småpartiklar i fickorna som kan skapa smårepor på telefonen. Tanken är skyddet ska tas av direkt när telefonen åker upp ur fickan och därför inte är i vägen på något sätt. Kanske går emot Nokias principer lite grann, men har en i skolan som gör så med hans Iphone 5 och det ser lätt ut samtidigt som det inte är ett störrande yttre skal när man väl använder telefonen.

Vet någon en produkt som skulle passa till Lumian? Stilren samt så ska den inte sitta tajt, kan tänka mig att då blir det jobbigt att få ner telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minern:

Jag har funderat på 920 ett bra tag nu. Jag tycker att den värkar jävligt bra, men att det känns som att det kanske är ett dumt köp för mig som vill kanske spela mycket på mobilen. Jag har inte läst så mycket på den senaste tiden så det kanske redan är postat här någonstans om just detta, men tror ni att jag skulle bli nöjd med 920 eller tror ni att jag skulle ångra mig pga att det är för lite appar osv? Jag har fått för mig att den mer passar de äldre ålders grupperna (jag är 16)
Borde jag kanske satsa på att skaffa android istället?

EDIT: Kanske fel tråd att ställa denna fråga kom jag på..

Spel är det ingen brist på. Det finns ju 120 000 appar och växer fort. Det är snarare vuxenappar typ 100 olika miniräknare osv som fattas.
Bara att det som deafult finns en tile som det står Xbox på vittnar ju om att vi kommer få se lite tunga titlar.
Personligen kör jag NES emulator med, vad mer behöver man?

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Jaja försvara den med näbbar och klor du, som vanligt i den här tråden

Jag personligen är ingen fanboy och kan nämna det som jag verkligen tycker är dåligt med min L920!

*Ingen separat ljudvolym för samtal,video etc.
*Den knarrar lite på ena sidan
*Vibratorn låter lite skumt! Men långt ifrån så som folk har beskrivit sina
*telefonen har fryst 2 ggr
*Tydligen har jag svårt med att koppla bluetooth enheter till den
*Drar sjukt mycket batteri vid användandet av 4G samt vid surf tycker jag den drar mer än min Iphone 4
*Saknar några få appar som livescore, swedbank och NHL Gamecenter
*Info om strömförbrukning??
*Tappar täckning lite kontinuerligt!?!? Vet dock inte om det beror på Tele2 eller mobilen!

Men trots detta så älskar jag den! Bästa telefonen jag någonsin har ägt! Det mesta jag tog upp kommer nog att fixas med nån uppdatering..

Vidare så tycker jag Note 2 är en mycket bra mobil/surfplatta, och att den har bra batteritid är väl inte så konstigt då den har ett gigantiskt 3000 mAh batteri jämfört med L920's 2000 mAh!! Det finns mycket som är bra med Note 2 men tänkte ta upp lite negativt som med L920!

*Plastig känsla
*Skärmen må vara fin men gillar inte färgerna personligen i AMOLED skärmar!
*Designen är en katastrof
*Lider fortfarande av microlagg!
*STOR! Det borde vara olagligt att kalla den för mobil..
*Ser fjantigt ut att gå med den mot örat
*Stora säkerhetshål i Samsungs lurar
*Android = uppdateringar efter uppdateringar efter uppdateringar vilket leder till buggar, buggar och mer buggar

Det jag vill komma fram till är att det inte finns någon telefon som fungerar till 100% för allt och alla...
Du själv kan ju inte ha varit helt nöjd med din Note 2 då du tydligen har köpt en annan mobil! Så allt med Note 2 kan ju inte vara fantastiskt...

Så sluta göra reklam för din surfplatta här och sälj din L920! Du får jättegärna för mig dra fram allt negativt du hittar om L920 vilket jag bara skulle tycka vara intressant att läsa om! Däremot skiter jag fullständigt i hur din Note 2 är.. Folk här inne är intresserade utav L920 och WP8 acceptera det!

OBS! Finns annars en tråd som heter Note2 vs Lumia 920

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Mycket text:

Jag personligen är ingen fanboy och kan nämna det som jag verkligen tycker är dåligt med min L920!

*Ingen separat ljudvolym för samtal,video etc.
*Den knarrar lite på ena sidan
*Vibratorn låter lite skumt! Men långt ifrån så som folk har beskrivit sina
*telefonen har fryst 2 ggr
*Tydligen har jag svårt med att koppla bluetooth enheter till den
*Drar sjukt mycket batteri vid användandet av 4G samt vid surf tycker jag den drar mer än min Iphone 4
*Saknar några få appar som livescore, swedbank och NHL Gamecenter
*Info om strömförbrukning??
*Tappar täckning lite kontinuerligt!?!? Vet dock inte om det beror på Tele2 eller mobilen!

Men trots detta så älskar jag den! Bästa telefonen jag någonsin har ägt! Det mesta jag tog upp kommer nog att fixas med nån uppdatering..

Vidare så tycker jag Note 2 är en mycket bra mobil/surfplatta, och att den har bra batteritid är väl inte så konstigt då den har ett gigantiskt 3000 mAh batteri jämfört med L920's 2000 mAh!! Det finns mycket som är bra med Note 2 men tänkte ta upp lite negativt som med L920!

*Plastig känsla
*Skärmen må vara fin men gillar inte färgerna personligen i AMOLED skärmar!
*Designen är en katastrof
*Lider fortfarande av microlagg!
*STOR! Det borde vara olagligt att kalla den för mobil..
*Ser fjantigt ut att gå med den mot örat
*Stora säkerhetshål i Samsungs lurar
*Android = uppdateringar efter uppdateringar efter uppdateringar vilket leder till buggar, buggar och mer buggar

Det jag vill komma fram till är att det inte finns någon telefon som fungerar till 100% för allt och alla...
Du själv kan ju inte ha varit helt nöjd med din Note 2 då du tydligen har köpt en annan mobil! Så allt med Note 2 kan ju inte vara fantastiskt...

Så sluta göra reklam för din surfplatta här och sälj din L920! Du får jättegärna för mig dra fram allt negativt du hittar om L920 vilket jag bara skulle tycka vara intressant att läsa om! Däremot skiter jag fullständigt i hur din Note 2 är.. Folk här inne är intresserade utav L920 och WP8 acceptera det!

OBS! Finns annars en tråd som heter Note2 vs Lumia 920

Dold text

Slutsats, med en Lumia och en Galaxy i varsin ficka kan det inte gå fel

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag har funderat på att skaffa något skydd till Lumian när den ligger i byxorna, typ en strumpa, pga jag har så mycket småpartiklar i fickorna som kan skapa smårepor på telefonen. Tanken är skyddet ska tas av direkt när telefonen åker upp ur fickan och därför inte är i vägen på något sätt. Kanske går emot Nokias principer lite grann, men har en i skolan som gör så med hans Iphone 5 och det ser lätt ut samtidigt som det inte är ett störrande yttre skal när man väl använder telefonen.

Vet någon en produkt som skulle passa till Lumian? Stilren samt så ska den inte sitta tajt, kan tänka mig att då blir det jobbigt att få ner telefonen.

Tror inte du behöver något skydd direkt, min 800 har legat i min ficka i ett år utan en enda repa på skärmen.
Skalet däremot var kantstött, men det beror snarare på att man är klumpig som bara den.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag har funderat på att skaffa något skydd till Lumian när den ligger i byxorna, typ en strumpa, pga jag har så mycket småpartiklar i fickorna som kan skapa smårepor på telefonen. Tanken är skyddet ska tas av direkt när telefonen åker upp ur fickan och därför inte är i vägen på något sätt. Kanske går emot Nokias principer lite grann, men har en i skolan som gör så med hans Iphone 5 och det ser lätt ut samtidigt som det inte är ett störrande yttre skal när man väl använder telefonen.

Vet någon en produkt som skulle passa till Lumian? Stilren samt så ska den inte sitta tajt, kan tänka mig att då blir det jobbigt att få ner telefonen.

det finns små tygpåsar som man får med till skyddsglasögon har använd det som skydd i fickan när jag är på jobbet. Enkelt o få fram telefonen snabbt.

Permalänk
Medlem

För dom som klagar på batteri tiden: Batteri sorten som dagens mobiler får inte ta helt slut för då förstörs batteriet aka en kortslutning för att motverka detta så måste mobilens operativsystem räkna ut när den skall stänga av för att skydda batteriet vilket oftast brukar vara vid ca 5%-10% beroende på hur bra den har räknat.

Därför har vissa lyckats starta mobilen efter att batteriet har "tagit slut" så Microsofts uträkningar ligger nog fel någonstans vilket gör att mobilen dör tidigare än den borde. Detta kan fixas med en enkel uppdatering.

Ett annat problem till att batteriet tar slut kan mycket väl bero på hur mobilen söker efter signal(mobil master osv.) eftersom batteri tiden verkar hålla mycket bättre när den är i flygplans läge än i vanligt läge. Skulle tro att Microsoft kommer fixa detta i framtiden.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

För dom som klagar på batteri tiden: Batteri sorten som dagens mobiler får inte ta helt slut för då förstörs batteriet aka en kortslutning för att motverka detta så måste mobilens operativsystem räkna ut när den skall stänga av för att skydda batteriet vilket oftast brukar vara vid ca 5%-10% beroende på hur bra den har räknat.

Därför har vissa lyckats starta mobilen efter att batteriet har "tagit slut" så Microsofts uträkningar ligger nog fel någonstans vilket gör att mobilen dör tidigare än den borde. Detta kan fixas med en enkel uppdatering.

Ett annat problem till att batteriet tar slut kan mycket väl bero på hur mobilen söker efter signal(mobil master osv.) eftersom batteri tiden verkar hålla mycket bättre när den är i flygplans läge än i vanligt läge. Skulle tro att Microsoft kommer fixa detta i framtiden.

Det är också mycket möjligt att Nokia kan uppdatera det istället. Dom hade väl mera möjligheter än andra tllverkare att rota i systemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Data Sense

Kan tillägga för de som undrat lite över Data Sense applikationen (som inte finns än i Sverige verkar det som)
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/start/use-data-s...

Tydligen så är det endast vissa operatörer som tillåtit detta hittills:
http://wmpoweruser.com/no-universal-data-counter-feature-in-w...

Jag har pratat med Telenors Support och fick detta svar:

Jag har talat med en i från vår tekniska avdelning och de hade ingen specifik information om detta - men ser inte varför Telenor skulle begränsa detta då det är helt till användarens fördel.

Kan vara till hjälp för andra kanske

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk

Jag vet inte om vi har avhandlat detta, men nu kommer inte Google supporta Gmail i Windows Phone... Detta känns ju jävligt snopet, och ingen app kommer utvecklas heller

Källa: http://thenextweb.com/microsoft/2012/12/15/googles-sync-chang...

EDIT:

Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync; however, existing Google Sync connections will continue to function. Google Sync will continue to be fully supported for Google Apps for Business, Government and Education. Users of those products are unaffected by this announcement.

Så kort och gott, skaffa en innan 30 jan och hoppas det funkar att köra Googles tjänster.

Källa: http://www.zdnet.com/google-discontinuing-support-for-exchang...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av moddelkaj:

Jag vet inte om vi har avhandlat detta, men nu kommer inte Google supporta Gmail i Windows Phone... Detta känns ju jävligt snopet, och ingen app kommer utvecklas heller

Källa: http://thenextweb.com/microsoft/2012/12/15/googles-sync-chang...

EDIT:

Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync; however, existing Google Sync connections will continue to function. Google Sync will continue to be fully supported for Google Apps for Business, Government and Education. Users of those products are unaffected by this announcement.

Så kort och gott, skaffa en innan 30 jan och hoppas det funkar att köra Googles tjänster.

Källa: http://www.zdnet.com/google-discontinuing-support-for-exchang...

Jag övergav googles tjänster istället. Varför gå omvägar för att få generera vinst till ett företag? Vill de tjäna pengar på mig får de leverera produkter jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Hah, äntligen fick min 4G sim kort. Fy va den suger batteri, från fulladat till 83% på en 40 min av youtube och wordament och lite surf.
Den får vara på 3G tills Portico kommer, låter jag den va på 4G kommer den att dö innan jag kommer till jobbet.
Annars är jag imponerad av hur snabbt den är, den laddar videos och webbsidor blixtsnabbt.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fått klagomål att ljudet är konstigt (från ens eget håll) av andra man pratar med över mobil? Sedan jag bytte till L920 är det många som klagar över den totala tystnaden när jag inte pratar. Det brusar eller susar inte, det hörs inga bakgrundsljud, utan det är så tyst att de tror att jag har lagt på. Tydligen är det väldigt störande. När jag pratar hör de dock bra.

Känns som att brusreduceringen är för kraftig, eller dylikt.

Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Är det någon annan som fått klagomål att ljudet är konstigt (från ens eget håll) av andra man pratar med över mobil? Sedan jag bytte till L920 är det många som klagar över den totala tystnaden när jag inte pratar. Det brusar eller susar inte, det hörs inga bakgrundsljud, utan det är så tyst att de tror att jag har lagt på. Tydligen är det väldigt störande. När jag pratar hör de dock bra.

Känns som att brusreduceringen är för kraftig, eller dylikt.

Någon?

Lustigt att man skulle störa sig på att inte höra bakgrundsljud vid samtal utan att bara höra personen man vill prata med tydligt...måste va jobbigt

Låter som en bra mikrofon helt enkelt tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag övergav googles tjänster istället. Varför gå omvägar för att få generera vinst till ett företag? Vill de tjäna pengar på mig får de leverera produkter jag vill ha.

Det är sant, det är en väg att gå. Men jag tillhör dom som tycker det är omständligt att byta bort en mailservice som jag faktiskt är nöjd med.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Är det någon annan som fått klagomål att ljudet är konstigt (från ens eget håll) av andra man pratar med över mobil? Sedan jag bytte till L920 är det många som klagar över den totala tystnaden när jag inte pratar. Det brusar eller susar inte, det hörs inga bakgrundsljud, utan det är så tyst att de tror att jag har lagt på. Tydligen är det väldigt störande. När jag pratar hör de dock bra.

Känns som att brusreduceringen är för kraftig, eller dylikt.

Någon?

Hur kan det vara dåligt? Det ju precis det man vill med en bra mikrofon, bli av med allt brus med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Lustigt att man skulle störa sig på att inte höra bakgrundsljud vid samtal utan att bara höra personen man vill prata med tydligt...måste va jobbigt

Låter som en bra mikrofon helt enkelt tycker jag.

Skrivet av Aktsu:

Hur kan det vara dåligt? Det ju precis det man vill med en bra mikrofon, bli av med allt brus med mera.

I viss mån vill man givetvis bli av med bakgrundsljud, men jag har svårt att förstå att det ska filtreras så hårt att det är totalt, fullständigt knäpptyst. Samtliga jag har pratat med har stört sig på det, och frågar "hallå, är du kvar?" för jämnan eftersom att det låter som om jag har lagt på.

När jag pratar med andra så hör jag ju att de är kvar i luren, även om de inte säger någonting, utan att för den skull översköljas av bakgrundsljud!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Tror inte du behöver något skydd direkt, min 800 har legat i min ficka i ett år utan en enda repa på skärmen.
Skalet däremot var kantstött, men det beror snarare på att man är klumpig som bara den.

Det är ju inga stora, men med telefonen i rätt ljus så syns de xD Inte för det gör något. Är din 800 blank eller matt? (fanns det något blank 800?)

Skrivet av tomzaj:

det finns små tygpåsar som man får med till skyddsglasögon har använd det som skydd i fickan när jag är på jobbet. Enkelt o få fram telefonen snabbt.

Smart idé

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av att bilder man tar i mörka förhållanden utan blixt får 3-4 väldigt små vita prickar utspridda på bilden?

Permalänk
Medlem

Hoppas att de fixar det med att mobilen dör utan att vara död. Mobilen dog idag (glömde att ladda den igår/imorse så jag hade bara 60-70% när jag gick hemifrån) och sen så gick den igång igen och jag lyssnade på musik i 30-40 minuter när batteriet var på 0% Jag kom hem innan den dog igen.

Läste även på uppdateringen som någon länkade att kameran ska nu ta skarpare bilder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Någon som har erfarenhet av att bilder man tar i mörka förhållanden utan blixt får 3-4 väldigt små vita prickar utspridda på bilden?

Kanske damm på linsen?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Var hittar jag NES emulatorn? Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Var hittar jag NES emulatorn? Vad heter den?

hittas under store -> Spel. Själv kör jag med vNESLight pro 7kr kostar den, fungerar klockrent. Läser in ROM via skydrive.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

hittas under store -> Spel. Själv kör jag med vNESLight pro 7kr kostar den, fungerar klockrent. Läser in ROM via skydrive.

tack:) skall ladda ner den nu

Permalänk
Avstängd

Någon som läst något om flip-to-silent funktionen? Har den på min 800 och saknar den på min 920.

Uppdaterade lumia 800 till wp 7.8 idag men 920 är ju otroligt mycket bättre ändå.

Permalänk
Medlem

Fråga: När jag pratar i telefon och under ringsignalerna när jag ringer upp någon, så förstärks allt jag säger via högtalaren. Alltså, jag hör mig själv ganska lågt från högtalaren, inte som ett eko utan i synk med att jag pratar. Otroligt irriterande.
Är detta ett produktionsfel på min Lumia eller är det ett allmänt problem för tillfället som kan komma att lösas med nästa fix? Har verkligen ingen lust att skicka tillbaka telefonen efter att ha väntat i nästan 3 veckor

Fråga 2: Hör alla det svaga rasslandet när de skakar sin lumia lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejvid:

Fråga: När jag pratar i telefon och under ringsignalerna när jag ringer upp någon, så förstärks allt jag säger via högtalaren. Alltså, jag hör mig själv ganska lågt från högtalaren, inte som ett eko utan i synk med att jag pratar. Otroligt irriterande.
Är detta ett produktionsfel på min Lumia eller är det ett allmänt problem för tillfället som kan komma att lösas med nästa fix? Har verkligen ingen lust att skicka tillbaka telefonen efter att ha väntat i nästan 3 veckor

Jag har inte det här problemet!