Permalänk
Medlem

Köpråd ang mediaspelare

tänkte att jag skulle köpa en mediaspelare och sätta i vardagsrummet så att jag kan streama från datorn.
men det finns ju en hel uppsjö av mediaspelare att välja emellan. budget 2000:-

1: kunna se i 1080p
2: format mkv, dts och ska kunna ta undertexter
3: appar såsom Spotify, Netflix, YouTube, Play-kanaler och surfa
4: Kunna koppla upp och ansluta trådlöst via nätverket. Vill kunna hämta/stream media (filmer, musik, bilder) från min stationära
5: kunna koppla in en extern HDD om man nu vill de.
(6): inget måste, men skulle va ett + om det fanns en app som så man kunde styra den genom iphonen

Har kollat lite på:
WD TV HD LIVE
Iomega TV with Boxee
D-Link Boxee

D-Link Boxee har dem tydligen slutat att uppdatera, kan det vara värt att köpa ändå?

är öppen för förslag så säg gärna va ni rekommenderar för media spelare och varför och gärna en länk.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Kör en https://www.inet.se/produkt/1969322/asrock-nettop-ion-3d-152-... som media dator.

Dock funderar jag på att sätta ihop en fläktlös

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazoth:

Kör en https://www.inet.se/produkt/1969322/asrock-nettop-ion-3d-152-... som media dator.

Dock funderar jag på att sätta ihop en fläktlös

de är lite över min budget tyvärr :/

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 800D * Gigabyte GA-Z77X-D3H * Intel Core i5-3570k Ivy-bridge 3.4GHz * Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB * MSI Geforce GTX670 2GB x2 SLI * Corsair AX 850w V2 /80+ Gold * Samsung 830 SSD 128GB * Corsair Hydro H60

Permalänk
Medlem

den funkar tyvärr inte.. behöver stöd för dts

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Det finns ingen mediaspelare som uppfyller alla dina krav tyvärr. Boxee klarar ju allt du önskar förutom att det inte finns en Svensk Netflixapp. WDTV har ingen surf men den har Netflix, finns dock en "hemlig" webbläsare utan stöd för flash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Det finns ingen mediaspelare som uppfyller alla dina krav tyvärr. Boxee klarar ju allt du önskar förutom att det inte finns en Svensk Netflixapp. WDTV har ingen surf men den har Netflix, finns dock en "hemlig" webbläsare utan stöd för flash.

de va ju tråkigt. men surfa kan jag strunta i.. har ju min data till de
Boxee har dem ju slutat att uppdatera, medans WDTV kommer fortfarande att uppdatera.
har kollat lite här på swec och några verkar ha lite strul med Boxee. Vilket kan va surt om det skulle strula så kommer de inte någon mer update.

lite svårt val tycker jag. har du provat nån av dem?

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Jag har provat båda, helst skulle jag vilja ha en Boxee men Netflix är ett måste för mig så det blev en WDTV. Den fungerar bra, det enda är att den är ganska seg att navigera runt i.

Permalänk
Medlem

Har testat igenom en hel drös med mediaspelare, men där finns alltid något jag inte är nöjd med!
Kör nu med HTPC och jag personligen tycker det är de bästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har testat igenom en hel drös med mediaspelare, men där finns alltid något jag inte är nöjd med!
Kör nu med HTPC och jag personligen tycker det är de bästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade varit ett alternativ om det återigen inte hade varit för Netflix. Inget stöd för 5.1 och mindre antal filmer i HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Det hade varit ett alternativ om det återigen inte hade varit för Netflix. Inget stöd för 5.1 och mindre antal filmer i HD.

Okey, förmodar att du menar genom webbläsaren i Windows?
Men om du installerar appen i Windows 8 då? Den fungerar väl likadant som de andra apparna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Okey, förmodar att du menar genom webbläsaren i Windows?
Men om du installerar appen i Windows 8 då? Den fungerar väl likadant som de andra apparna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar inte som 5.1 funkar i Windows 8. Fjärr verkar inte heller funka ifall man nu ska bygga en htpc.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=303280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Det verkar inte som 5.1 funkar i Windows 8. Fjärr verkar inte heller funka ifall man nu ska bygga en htpc.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=303280

Du menar själva just Netflix va? För 5.1 ljud fungerar utmärkt i Windows 8, och om det inte fungerar i Netflix så är de väl bara en uppdatering som behövs.
Men jag tycker ändå det låter konstigt, jag märker ingen skillnad i ljudet i Netflix och när jag kollar vanlig film.

Min htpc styr jag med
http://www.inet.se/produkt/6606225/logitech-k400-wireless-tou...
Tycker det fungerar super bra.
Och ibland när jag kollar film och inte vill dra fram tangentbordet så använder jag min telefon med programmet inified remote.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

andvänder fortfarande min boxee nästan varje dag och är hel nöjd, gillar verkligen att den uppdaterar bilder & info från imdb från alla filmer.

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Du menar själva just Netflix va? För 5.1 ljud fungerar utmärkt i Windows 8, och om det inte fungerar i Netflix så är de väl bara en uppdatering som behövs.
Men jag tycker ändå det låter konstigt, jag märker ingen skillnad i ljudet i Netflix och när jag kollar vanlig film.

Min htpc styr jag med
http://www.inet.se/produkt/6606225/logitech-k400-wireless-tou...
Tycker det fungerar super bra.
Och ibland när jag kollar film och inte vill dra fram tangentbordet så använder jag min telefon med programmet inified remote.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar Netflix ja, om det kommer stöd för 5.1 för Netflix i Windows 8 i framtiden har jag ingen aning om. Annars är ju en htpc toppen på många sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag har provat båda, helst skulle jag vilja ha en Boxee men Netflix är ett måste för mig så det blev en WDTV. Den fungerar bra, det enda är att den är ganska seg att navigera runt i.

WDTV fungerar bra, är väldigt nöjd med min men som du säger så är den lite seg.

Permalänk
Medlem

En Tizzbird F11 kanske?
http://www.tizzbird.se/TizzbirdF11-specifikationer.htm

Saknar dock stöd för att spela filer i rar format.

Permalänk
Skrivet av milkacid:

En Tizzbird F11 kanske?
http://www.tizzbird.se/TizzbirdF11-specifikationer.htm

Saknar dock stöd för att spela filer i rar format.

Jag har också snöat in en del på TizzBird, men frågan är vilken man ska ha? Behöver man en T20 med hårddisk om man absolut inte ska lagra media på den, utan streama allt? Det borde väl räcka med en F11, minneskort och sen en sjuhelvetes massa appar för allt?

Är det lite dumsnålt att bara ha en N1:a om man är ute efter något med permanent?

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Jag väntar på http://www.ouya.tv/ !

Stark hårdvara i, android 4.2 och möjlighet att slänga in XBMC!
Kommer bli bra

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av polika:

tänkte att jag skulle köpa en mediaspelare och sätta i vardagsrummet så att jag kan streama från datorn.
men det finns ju en hel uppsjö av mediaspelare att välja emellan. budget 2000:-

1: kunna se i 1080p
2: format mkv, dts och ska kunna ta undertexter
3: appar såsom Spotify, Netflix, YouTube, Play-kanaler och surfa
4: Kunna koppla upp och ansluta trådlöst via nätverket. Vill kunna hämta/stream media (filmer, musik, bilder) från min stationära
5: kunna koppla in en extern HDD om man nu vill de.
(6): inget måste, men skulle va ett + om det fanns en app som så man kunde styra den genom iphonen

Har kollat lite på:
WD TV HD LIVE
Iomega TV with Boxee
D-Link Boxee

D-Link Boxee har dem tydligen slutat att uppdatera, kan det vara värt att köpa ändå?

är öppen för förslag så säg gärna va ni rekommenderar för media spelare och varför och gärna en länk.

@polka jag är precis i samma sits som dig! Har letat en mediaspelare en längre tid nu och grundligt gått igenom de mest pouplära både specifikationer, läst forum, kollat videos, prata med leverantörer osv.

Mitt val har till slut fallit på Boxee Box. Trots att de gått ut med att de kommer sluta utveckla den så är den fortfarande överlägsen övriga mediaspelare. Jag har liknade krav som dig:

1. Kunna se i 1080p
Ja

2. Kunna spela de flesta format inkl. undertexter.
Boxee Box spelar wmv, mkv, mov, avi, mp4, mpg, ts/m2ts/tp, iso, ifo, vob, dat, flv, rm, rmvb och stödjer undertexter. Du kan dessutom hämta undertexter direkt från Boxee online.

3. appar såsom Spotify, Netflix, YouTube, Play-kanaler och surfa
Ja, har även kommit en lösning för Netflix nu.

4.Kunna koppla upp och ansluta trådlöst via nätverket. Vill kunna hämta/stream media (filmer, musik, bilder) från min stationära
Ja

5: kunna koppla in en extern HDD om man nu vill de.
Ja

(6): inget måste, men skulle va ett + om det fanns en app som så man kunde styra den genom iphonen
Ja

Trots att de slutat utvecklat den så är den alltså fortfarande bäst. Det har även kommit ett hack till den som gör den ännu bättre!

Du blir inte besviken med Boxee Box! De har även ett grymt mediabibliotek där du kan se alla filmer med omslag och info från imdb.

Elkving

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elkving:

Ja, har även kommit en lösning för Netflix nu.

Har det verkligen det, bygger det inte på vpn och då får man inte Svenska utbudet och Svensk text?