Permalänk
Entusiast

Firefox-Hände det för er med?

Satt och kollade på ett Youtube-klipp som vanligt för cirka 5 minuter sedan när webbläsarn helt plötsligt buggade och uppförde sig konstigt samt bytte mitt "skrivbordschema" eller vad det heter till "Aero", 1 minut senare så fick jag tillbaka mitt vanliga igen.

Har aldrig hänt mig förut så jag helt enkelt påpekade det till en polare på Skype och han sa att han också hade fått detta exakt samtidigt som jag för 5 minuter sedan (Dock så tittade han inte på ett Youtube-klipp)

Är detta något ni andra Firefox-användare också upplevde nyss eller är jag och min polare ensamma om detta? Riktigt läskigt...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

japp tänkte precis skriva en tråd om det. Tack för att du gjorde det.

Det har att göra med att windows gör ett sånt där test "prestandaklassificering"

Jag trodde på virus direkt googlade som en idiot på processen som kom upp winsat.exe. 100% att det var något virus men icke.

Jag tror det har att göra med de nya Nvidia drivisarna? Vissa säger att datorn gör detta en gång i veckan på söndagen men har aldrig hänt mig innan iaf..

EDIT: Hade varit kul om fler kunde skriva. För satt sj på firefox och surfade på swec.. Sen har jag också ett 670 kort precis som TS

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

exakt för mig med, hände också att den högra högtalaren låter högre än den vänstra.

Permalänk
Medlem

hände inget här.

kör senaste firefox.

Permalänk
Medlem

Hände inte för mig. Kör Ubuntu.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av Alle22:

exakt för mig med, hände också att den högra högtalaren låter högre än den vänstra.

Det hänt mig i Firefox också (youtube). Det har inte med detta att göra tror jag?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Hände mig också. Då jag har modifierat en del på desktop och liknande så kraschade en hel del processer p.g.a. ändringen av temat.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Avstängd

Firefox blir bara sämre och sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Det hänt mig i Firefox också (youtube). Det har inte med detta att göra tror jag?

vet inte då jag kan inte felsöka nu för då väcker jag föräldrarna (använder hörlurar nu).

Permalänk
Skrivet av Alle22:

vet inte då jag kan inte felsöka nu för då väcker jag föräldrarna (använder hörlurar nu).

Detta hände för mig idag och för någon dag sen.. Dock pillade jag i volymkontrollen och bytte från högtalare till hörlurar. Så jag tar tillbaka det jag sa. Det var förmodligen WinSAT.exe och firefox som gjorde så det buggade för dig.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Detta hände för mig idag och för någon dag sen.. Dock pillade jag i volymkontrollen och bytte från högtalare till hörlurar. Så jag tar tillbaka det jag sa. Det var förmodligen WinSAT.exe och firefox som gjorde så det buggade för dig.

kör nu med med ie9 men ska gå och lägga mig snart och får felsöka om det imon, tack iaf

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Satt och kollade på ett Youtube-klipp som vanligt för cirka 5 minuter sedan när webbläsarn helt plötsligt buggade och uppförde sig konstigt samt bytte mitt "skrivbordschema" eller vad det heter till "Aero", 1 minut senare så fick jag tillbaka mitt vanliga igen.

Har aldrig hänt mig förut så jag helt enkelt påpekade det till en polare på Skype och han sa att han också hade fått detta exakt samtidigt som jag för 5 minuter sedan (Dock så tittade han inte på ett Youtube-klipp)

Är detta något ni andra Firefox-användare också upplevde nyss eller är jag och min polare ensamma om detta? Riktigt läskigt...

Jag använder personligen Waterfox, inga problem alls, även fast det bygger på Firefox.
Försök att uppdatera Flash, eller se om det finns någon uppdatering för webbläsaren. Detta kan dock hända någon ynka gång ibland ändå, inget att oroa sig för om det händer 1 gång per halvår.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Rekordmedlem

Låter som ett flashproblem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag använder personligen Waterfox, inga problem alls, även fast det bygger på Firefox.
Försök att uppdatera Flash, eller se om det finns någon uppdatering för webbläsaren. Detta kan dock hända någon ynka gång ibland ändå, inget att oroa sig för om det händer 1 gång per halvår.

Samma här Waterfox inga problem med såna buggar?
Ja skadar kanske inte att kolla in plugin updates
https://www.mozilla.org/en-US/plugincheck/

annars kan det mycket troligt vara andra saker som körs i windows scheduler/schemaläggare.
Skriv in "Schemaläggare" i Start-Sök så ser du/ni om det är nån gammal korrupt uppgift som ligger kvar.
Behöver inte alls ha med nån webbläsare att göra då.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det har att göra med att windows gör ett sånt där test "prestandaklassificering"

Det har som Ninotramp säger med största sannolikhet med Windows Experience Index att göra. Detta ligger som en schemalagd aktivitet och när testet körs så avaktiveras Aero automatiskt.

Detta har i så fall inget alls med Firefox att göra.

Om ni fortfarande är osäkra så kan ni kolla i schemaläggaren under Microsoft->Windows->Maintenance så bör där ligga en aktivitet som heter WinSAT och som har körts samtidigt som ni upplevde problemet.

Reagerade för övrigt ungefär likadant första gången detta hände för mig med och har efter det tagit bort aktiviteten helt här då WEI inte intresserar mig överhuvud taget. I och med att jag tagit bort aktiviteten själv så kanske det jag skrev ovan inte stämmer helt överrens med hur det ser ut, men bör vara "close enough" hoppas jag.

Permalänk
Skrivet av psiko:

Det har som Ninotramp säger med största sannolikhet med Windows Experience Index att göra. Detta ligger som en schemalagd aktivitet och när testet körs så avaktiveras Aero automatiskt.

Detta har i så fall inget alls med Firefox att göra.

Om ni fortfarande är osäkra så kan ni kolla i schemaläggaren under Microsoft->Windows->Maintenance så bör där ligga en aktivitet som heter WinSAT och som har körts samtidigt som ni upplevde problemet.

Reagerade för övrigt ungefär likadant första gången detta hände för mig med och har efter det tagit bort aktiviteten helt här då WEI inte intresserar mig överhuvud taget. I och med att jag tagit bort aktiviteten själv så kanske det jag skrev ovan inte stämmer helt överrens med hur det ser ut, men bör vara "close enough" hoppas jag.

Saken är varför det händer just nu? Har suttit vid datorn vid denna tidpunkten många gånger innan.

Någon som vet?

EDIT: ska tydligen hända 1ggr/v

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Saken är varför det händer just nu? Har suttit vid datorn vid denna tidpunkten många gånger innan.

Någon som vet?

EDIT: ska tydligen hända 1ggr/v

Mja vetifan mest för o kolla efter hw-changes som står här: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_System_Assessment_Tool

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Saken är varför det händer just nu? Har suttit vid datorn vid denna tidpunkten många gånger innan.

Någon som vet?

EDIT: ska tydligen hända 1ggr/v

Ingen aning om detta stämmer, men kan det kanske vara relaterat till om man har uppdaterat hårdvaran? Alltså att checken körs 1 gång i veckan, men att prestandatestet endast körs om om något har ändrats i systemet.

Kommer inte ihåg om jag hade gjort något sådant själv tyvärr.

Permalänk

Jag tror starkt på drivisar till grafikkortet. Vet att många uppdaterade nu iom black ops 2 och hitman.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||