[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för skärmskydd? Jag har ett zagg på nu, men monteringen blev inte helt bra. Den släpper på sidorna och mitt gummi skal trycker på vilket gör att de släpper ännu mer.

Har ni några tips på bra skärmskydd och skal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Back_Man:

Vad använder ni för skärmskydd? Jag har ett zagg på nu, men monteringen blev inte helt bra. Den släpper på sidorna och mitt gummi skal trycker på vilket gör att de släpper ännu mer.

Har ni några tips på bra skärmskydd och skal?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett med spegeleffekt som jag fick för 45 kr på Ebay (fem skydd ingick)
Inget klister, och släpper inte på sidorna. Enkel att applicera.

Ska finnas en av "Spigen" som faktiskt täcker HELA glaset utan att lämna kanter, som tydligen ska vara väldigt bra.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S III Verizon 4G och Samsung Galaxy S III är det stor prisskillnad mellan dem ? vars säljs Verizon 4G ?

btw vad är skillnaden mellan Ice Cream Sandwich och jellybean ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ziggy_:

Samsung Galaxy S III Verizon 4G och Samsung Galaxy S III är det stor prisskillnad mellan dem ? vars säljs Verizon 4G ?

btw vad är skillnaden mellan Ice Cream Sandwich och jellybean ?

Verizon 4G säljs i USA, google för prisskillnader och skillnader mellan ICS & JB

Permalänk
Medlem

Nu har även jag lyckats få min display spräckt.
Jag har för mig att jag läste någonstans för ett par dagar sen om att man kan få sin display utbytt via Samsung för ca 5-700kr.
Någon som sitter på länk till det? Har försökt googla etc utan framgång.

Visa signatur

Fractal Design Define C | Evga SuperNova G2 850w | Asus Maximus IX Hero | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-D15 | Samsung 960 Evo 500gb | 2x8gb Corsair LPX DDR4 3000MHz | Evga GTX 1080 FTW | AOC G2460P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesseMT:

Nu har även jag lyckats få min display spräckt.
Jag har för mig att jag läste någonstans för ett par dagar sen om att man kan få sin display utbytt via Samsung för ca 5-700kr.
Någon som sitter på länk till det? Har försökt googla etc utan framgång.

Kolla denna tråd
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=81527

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Fractal Design Define C | Evga SuperNova G2 850w | Asus Maximus IX Hero | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-D15 | Samsung 960 Evo 500gb | 2x8gb Corsair LPX DDR4 3000MHz | Evga GTX 1080 FTW | AOC G2460P

Permalänk
Medlem

Vad är denna nya bakgrund vid sms för något?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite väl jobbigt att se telefonen reloada startskärmen varje gång man gjort något tungt som surfat runt, kollat youtube sen stänga av internetappen. Hur slipper man lagget? Custom ROM?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Börjar bli lite väl jobbigt att se telefonen reloada startskärmen varje gång man gjort något tungt som surfat runt, kollat youtube sen stänga av internetappen. Hur slipper man lagget? Custom ROM?

Kan inget annat än rekomendera ultimarom
Kör den själv med novalauncher och jag har inga reloads alls. Körde med stock launcher första rundan med ultima och hade inga då heller så antar att så fortfarande är läget.
Älskar att den uppdateras riktigt ofta samt har aroma som installer så du kan komponera ihop precis vilket modem, kernel eller mod som du vill ha.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kan inget annat än rekomendera ultimarom
Kör den själv med novalauncher och jag har inga reloads alls. Körde med stock launcher första rundan med ultima och hade inga då heller så antar att så fortfarande är läget.
Älskar att den uppdateras riktigt ofta samt har aroma som installer så du kan komponera ihop precis vilket modem, kernel eller mod som du vill ha.

Läste lite snabbt och det verkade väl bra (av det jag förstod iaf). Man måste väl roota telefonen först va? Stod inget om det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Läste lite snabbt och det verkade väl bra (av det jag förstod iaf). Man måste väl roota telefonen först va? Stod inget om det.

Jo det stämmer det.
länk till touchrecovery http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1719744
Följ instruktionerna och sen går du tillbaks till ultimarom och följer dom instruktionerna för flashning av den rom'en.

Det är enklare än det verkar

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Touch recovery flashas med Odin och behövs egentligen inte för nåt förutom backup osv medans root kan behövas för just kernel/rombyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Back_Man:

Vad använder ni för skärmskydd? Jag har ett zagg på nu, men monteringen blev inte helt bra. Den släpper på sidorna och mitt gummi skal trycker på vilket gör att de släpper ännu mer.

Har ni några tips på bra skärmskydd och skal?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, fick klippa lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Touch recovery flashas med Odin och behövs egentligen inte för nåt förutom backup osv medans root kan behövas för just kernel/rombyte.

Du kan inte flasha aromainstallers med odin vad jag vet utan du behöver en form av cwm för det. touch recovery är att rekomendera över andra cwm's

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RainesX:

Du kan inte flasha aromainstallers med odin vad jag vet utan du behöver en form av cwm för det. touch recovery är att rekomendera över andra cwm's

I know:)

Tänkte mer så det inte missförstås att man måste ha root för att flasha recovery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Samma här, fick klippa lite

Slet av skärmskyddet och har kvar mitt gummi skal, tycker den blir för hal utan. Måste säga att den känns som en helt ny mobil utan skärmskyddet. Inga luftbubblor och plötsligt känns det inte "segt" att dra fingrarna över skärmen.
Aldrig mer skärmskydd för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

I know:)

Tänkte mer så det inte missförstås att man måste ha root för att flasha recovery.

Ah good point

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Detta har säkert varit uppe tidigare i tråden men vilket är det bästa sättet att få över en videofil större än 4 gb till det externa sd-kortet? Har ett 64 gb microSDXC kort.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skillzore:

Detta har säkert varit uppe tidigare i tråden men vilket är det bästa sättet att få över en videofil större än 4 gb till det externa sd-kortet? Har ett 64 gb microSDXC kort.

Konvertera/formatera det till exFAT eller splitta filen i två delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Detta har säkert varit uppe tidigare i tråden men vilket är det bästa sättet att få över en videofil större än 4 gb till det externa sd-kortet? Har ett 64 gb microSDXC kort.

Det är en begränsning i fat32, formatera till exFat.

Permalänk

Det står 32/64 Gb internminne men alla jag har sett har 16 gig internminne?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Konvertera/formatera det till exFAT eller splitta filen i två delar.

Skrivet av Boss302:

Det är en begränsning i fat32, formatera till exFat.

Finns det någon nackdel med ExFat jämfört med Fat32?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Finns det någon nackdel med ExFat jämfört med Fat32?

Enda jag hittat är att CWMinte stödjer exfat.
Så om du använder clockwork mod lika mycket som jag så väljer du 32gb före 64

När man väl får 64gb att funka i cwm med fat32 så säger android att kortet är skadat och behöver formateras som sen i sin tur tar tebax kortet till exfat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Enda jag hittat är att CWMinte stödjer exfat.
Så om du använder clockwork mod lika mycket som jag så väljer du 32gb före 64

När man väl får 64gb att funka i cwm med fat32 så säger android att kortet är skadat och behöver formateras som sen i sin tur tar tebax kortet till exfat.

har inte rootat och använder inte MOD:s, tänkte mer om det finns något i stil med uppspelningsbegränsningar för att telefonen inte stödjer exFat till 100%?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

har inte rootat och använder inte MOD:s, tänkte mer om det finns något i stil med uppspelningsbegränsningar för att telefonen inte stödjer exFat till 100%?

Enda är väl möjligen att kontrollen av kortet efter en boot tar löjligt lång tid.
på mitt 32gb hinner jag orta inte slå in pinkoden förrens android har kontrollerat efter fel. Men med 64gb tar det mellan 1 och 2 minuter.
I övrigt är det inga som helst begränsningar.

Benchade mitt sandisk ultra 64gb till några mb/s mer i läs och skriv än med mitt ultra 32gb.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Enda är väl möjligen att kontrollen av kortet efter en boot tar löjligt lång tid.
på mitt 32gb hinner jag orta inte slå in pinkoden förrens android har kontrollerat efter fel. Men med 64gb tar det mellan 1 och 2 minuter.
I övrigt är det inga som helst begränsningar.

Benchade mitt sandisk ultra 64gb till några mb/s mer i läs och skriv än med mitt ultra 32gb.

Fast mitt 64 gb sitter i nu och det tar ingen tid att starta, menar du att det skulle ändras med exFat?!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

LoL, går ju inte att byta format på kortet när det sitter i telefonen och jag har ingen kortläsare.... what to do?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2002953

Skrivet av RainesX:

Enda jag hittat är att CWMinte stödjer exfat.
Så om du använder clockwork mod lika mycket som jag så väljer du 32gb före 64

När man väl får 64gb att funka i cwm med fat32 så säger android att kortet är skadat och behöver formateras som sen i sin tur tar tebax kortet till exfat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

LoL, går ju inte att byta format på kortet när det sitter i telefonen och jag har ingen kortläsare.... what to do?

Köp en. Kostar ju knappt något.