Nu är han i farten igen med annonser på blocket där han blåser folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalkeria:

Kostade inget på den bank han använde tydligen.. Orkade inte polisanmäla efter jag läst andras erfarenheter om att det inte betalas tillbaka endå

Polisanmälas ska göras ändå! Fy skam.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Polisanmälas ska göras ändå! Fy skam.

Får väll pillra mig ner i veckan då *suck*..

Går det att göra trots att det var ett par månader sedan? har kvar mail etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stalkeria:

Får väll pillra mig ner i veckan då *suck*..

Går det att göra trots att det var ett par månader sedan? har kvar mail etc.

Seså, de lät bättre! :>

Jag vet inte, bevisen är ju fortf kvar så teoretiskt borde det gå. Hör med dem!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Om överförningen inte gått ur från banken, så kan man avbryta för en straffavgift, har för mig det är runt en hundring, men kan va olika från bank till bank. Polisanmält?

Straffavgift? Det har jag aldrig hört talas om i någon bank.

Skrivet av Stalkeria:

Kuriosa:

Processorn han säljer "sålde" jag till honom med utebliven betalning. *Skratt* om någon är nyfiken kan jag ladda upp några mail och bilder på hans "stående överföringar". Visste inte att man kunde avbryta en sådan överföring.

Värre är det för han som blev blåst på 580:n

En "stående överföring" är en återkommande överföring som man gör mellan konton. Du kan lägga upp att xxxx kronor skall betalas till konto xxxxx det här datumet varje månad. Dessa kan man när som helst ta bort. Det är ungefär som att lägga in en betalning med ett datum och ta bort den innan datumet passeras. Ska man ha bevis på något så ska det vara på en utförd betalning i så fall.

Permalänk

Så, hände det någonting med detta? Håller han/hon fortfarande på?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Straffavgift? Det har jag aldrig hört talas om i någon bank.

En "stående överföring" är en återkommande överföring som man gör mellan konton. Du kan lägga upp att xxxx kronor skall betalas till konto xxxxx det här datumet varje månad. Dessa kan man när som helst ta bort. Det är ungefär som att lägga in en betalning med ett datum och ta bort den innan datumet passeras. Ska man ha bevis på något så ska det vara på en utförd betalning i så fall.

Swedbank har iaf, men sen är ju Swedbank mästare på att komma på avgifter för allt, fanns en anledning till att jag bytte bort mig från dem

Tror detta gäller mer att du skickat pengarna, hos banken är den fortf stående, eftersom de tar x bankdag innan bank A överfört pengarna till bank B.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Swedbank har iaf, men sen är ju Swedbank mästare på att komma på avgifter för allt, fanns en anledning till att jag bytte bort mig från dem

Tror detta gäller mer att du skickat pengarna, hos banken är den fortf stående, eftersom de tar x bankdag innan bank A överfört pengarna till bank B.

Jag har Swedbank.
När det är skickat så är det skickat. Kör du utan datum så dras stålarna direkt. Menar du att du kan stoppa det? Hur då?
Har du angivit ett datum så kan du när som helst ta bort betalningen innan den är utförd utan några som helst kostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Jag har Swedbank.
När det är skickat så är det skickat. Kör du utan datum så dras stålarna direkt. Menar du att du kan stoppa det? Hur då?
Har du angivit ett datum så kan du när som helst ta bort betalningen innan den är utförd utan några som helst kostnader.

Jag menar i de tillfällen när det är skickat. För även om det är skickat från din sida, så har de kanske inte ännu överförts från Swedbank själva till den andra banken. Man går ner till dem och pratar med dem :3

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag menar i de tillfällen när det är skickat. För även om det är skickat från din sida, så har de kanske inte ännu överförts från Swedbank själva till den andra banken. Man går ner till dem och pratar med dem :3

Eftersom att det lät så otroligt så kontaktade jag banken och enligt Swedbanks kundtjänst så kan man inte stoppa en betalning som har signerats utan datum. Det hade varit galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Eftersom att det lät så otroligt så kontaktade jag banken och enligt Swedbanks kundtjänst så kan man inte stoppa en betalning som har signerats utan datum. Det hade varit galet.

Kanske ändrats på senare dar. Var själv med en som avbröt en utbetalning till utlandet. Iofs var det företagande så kanske skiljer.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Rätta mig om jag har fel men kortet på bilden är väl ett gtx480? Dessutom brukar det inte stå "zotac boost" på evga's original-kartonger

undrar om det var mitt kort han försökte sälja då blev lurad på ett 480 evga

ursäkta för bump

Permalänk
Medlem

Tillbaka.. I guess

Kan härmed gott meddela att han är tillbaka..
denna gång kontaktades jag genom en annons jag lagt ut på blocket för ett moderkort.
Och jag antar att jag gjorde samma fel.. skickade varorna innan jag sätt skymten av pengarna, iofs tog han ett screenshot på överföringen men efter ha läst igenom tråden så kan man tydligen dra tillbaka den(?). Tänkte höra hur det har gått med polisanmälningarna eller om det till och med är någon som har gjort en självinbjudan till killen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sotch:

Kan härmed gott meddela att han är tillbaka..
denna gång kontaktades jag genom en annons jag lagt ut på blocket för ett moderkort.
Och jag antar att jag gjorde samma fel.. skickade varorna innan jag sätt skymten av pengarna, iofs tog han ett screenshot på överföringen men efter ha läst igenom tråden så kan man tydligen dra tillbaka den(?). Tänkte höra hur det har gått med polisanmälningarna eller om det till och med är någon som har gjort en självinbjudan till killen?

Varför envisas folk med att skicka en vara utan att få betalt för det?! :/

Jo, man kan dra tillbaka de, så länge pengarna inte förts över än. Är det olika banker tar det väl ca ett dygn. Testa ring till posten eller vad du skicka med nu, och fråga om de kan avbryta sändelsen, eller lägga till "betala när det kommer fram".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det inte är denna bedragaren som ville köpa mitt grafikkort i går, han skickade screenshot från överföringen igårkväll men det kom inga pengar idag och mottagaren är en KI Kianfar men han presenterar sig som Leopold. Det blir väl ingen affär av detta då och jag har givetvis inte skickat kortet då jag inte fått betalt(dock tagit bort blocket annonsen så det här ger ju mig onödiga merkostnader)

Visa signatur

Fractal Design R4/Intel I7 3770K/ Sapphire 7970 Vapor-x Crossfire/ MSI Z77A-GD65/ Corsair Vengeance 8gb/Nzxt 1000w psu/Samsung 256gb ssd/WD 500gb hdd/ Corsair Hydro H55/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALSV:

Jag undrar om det inte är denna bedragaren som ville köpa mitt grafikkort i går, han skickade screenshot från överföringen igårkväll men det kom inga pengar idag och mottagaren är en KI Kianfar men han presenterar sig som Leopold. Det blir väl ingen affär av detta då och jag har givetvis inte skickat kortet då jag inte fått betalt(dock tagit bort blocket annonsen så det här ger ju mig onödiga merkostnader)

Dock gör du ju inte samma misstag igen (ta bort annonsen före pengarna ligger på bordet :).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Skit samma om han skickat över en screen-dump.. Kolla ditt egna konto om pengarna är där, är dom där får ingen ta dom från kontot förutom du själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Skickar man varan innan man fått pengarna får man i ärlighetens namn skylla sig själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sorgligt att såna här bedragare verkar få hålla på hur mycket som helst utan att något händer. Hur många annonser sidor över internet har han egentligen lagt ut och hur mycket pengar har han egentligen tjänat på detta?

Skulle kunna ha som heltidsjobb.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Dock gör du ju inte samma misstag igen (ta bort annonsen före pengarna ligger på bordet :).

Nej men tyvärr kommer jag sluta förbereda paketen innan jag sett betalningen då jag spenderade över en timme med att montera ut kortet ur datorn och göra i ordning allt igen(gjorde iofs lite i datorn som ändå behövdes göras men ändå) i måndags kväll för att han hade bränt sitt 580 och behövde ett kort snabbt. Nu står kortet packat för transport på mitt soffbord så det här känns ju kul. Nu ska man väl inte gnälla för mycket då jag var väldigt nära att skicka det utan att se betalningen då det alltid kommit efter att folk visat skärmdumpar.
Det känns ju alltid tråkigt att råka ut för ett bedrägeri även om han inte lyckades riktigt den här gången.

Visa signatur

Fractal Design R4/Intel I7 3770K/ Sapphire 7970 Vapor-x Crossfire/ MSI Z77A-GD65/ Corsair Vengeance 8gb/Nzxt 1000w psu/Samsung 256gb ssd/WD 500gb hdd/ Corsair Hydro H55/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALSV:

Nej men tyvärr kommer jag sluta förbereda paketen innan jag sett betalningen då jag spenderade över en timme med att montera ut kortet ur datorn och göra i ordning allt igen(gjorde iofs lite i datorn som ändå behövdes göras men ändå) i måndags kväll för att han hade bränt sitt 580 och behövde ett kort snabbt. Nu står kortet packat för transport på mitt soffbord så det här känns ju kul. Nu ska man väl inte gnälla för mycket då jag var väldigt nära att skicka det utan att se betalningen då det alltid kommit efter att folk visat skärmdumpar.
Det känns ju alltid tråkigt att råka ut för ett bedrägeri även om han inte lyckades riktigt den här gången.

Ja det är tråkigt, kommer nog aldrig köpa/sälja begagnat om det inte sker "irl".
Det verkar vara vart världen är på väg, så jävla enkelt att dra tillbaka pengar osv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tja, med en uppklaringsprocent på 15% så förvånar det mig inte att killen får hålla på så här år efter år. Dessutom har han ju inga tillgångar och ett berg av skulder. Han kommer aldrig komma på grön kvist igen, så vad har han att förlora, tänker han. Och där får man ju faktiskt ge honom rätt. Då det dessutom rör sig om små summor vid enstaka tillfällen och att staten inte blir lurad, så lär han aldrig få ett kännbart straff av rättsväsendet. Jag gissar på att det enda sättet att få honom att sluta, är ett fysiskt hembesök som han inte glömmer på några år.

Vilket dock är olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Sorgligt att såna här bedragare verkar få hålla på hur mycket som helst utan att något händer. Hur många annonser sidor över internet har han egentligen lagt ut och hur mycket pengar har han egentligen tjänat på detta?

Skulle kunna ha som heltidsjobb.

Ja det är sjukt! och vissa har det här som ett heltidsjobb. Lägga ut en massa bluffannonser och sen få in en 5000 i veckan + bidrag. Och då är det lågt siktat med såna här lättsålda produkter, andra siktar högre med bilar och annat joxs. Till slut så har dessa människor det bättre än andra ekonomiskt. Men hur kan man vilja leva så? Att aldrig göra rätt för sig. Och sen vårat rättsystem som är så låst att det indirekt underlättar för såna här brott.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicis:

Ja det är sjukt! och vissa har det här som ett heltidsjobb. Lägga ut en massa bluffannonser och sen få in en 5000 i veckan + bidrag. Och då är det lågt siktat med såna här lättsålda produkter, andra siktar högre med bilar och annat joxs. Till slut så har dessa människor det bättre än andra ekonomiskt. Men hur kan man vilja leva så? Att aldrig göra rätt för sig. Och sen vårat rättsystem som är så låst att det indirekt underlättar för såna här brott.

lol ja jag undrar hur man kan leva så

måste kännas kul för honom när tusentals personer "stalkar" hans födelsedag och adress med mera

tycker det han gör är väldigt patetiskt han är den lägsta formen av människa om man ens kan kalla han det genomrutten hans föräldrar är nog stolta över det han gör eller så har dem ingen kontakt med honom skulle inte förvåna mig överhuvudtaget han har nog inte någon kontakt med någon för att ingen vill veta av honom

han får nog vad han förtjänar i framtiden han kommer att se tillbaka på detta och ångra det

som sagt rutten patetisk feg

han kommer troligen aldrig få någon kontakt med någon och dö ensam

är ganska skrattretande hur patetisk han verkligen är

Permalänk
Medlem

tråkigt att det finns så många som hindrar folk från att skicka saker. jag säljer sällan saker men möts ALLTID irl. kan nån inte det, tråkigt för dom. känner många andra som gör detta också. oftast efter att dom blivit blåsta någon gång. jag har inte blivit blåst då jag alltid kör med det när jag köper/säljer.
då får man även snabbt reda på en bluffare om man bor nära och säger: va bra då svänger jag förbi efter jobbet då, då blir dom skakis och säger att prylen sålts eller gått sönder trots att man redan "paxat" den...

det mest tråkiga är att dom kan hålla på så länge utan att åka fast och i vissa fall kapat någons identitet så någon oskyldig stackare hamnar i kläm.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag att detta blir en bump och kanske inte behövs men jag blev en gång lurad av Kambiz dock så tror jag att det är sista gången han försöker lura mig.

Efter att jag insåg att jag blev lurad så satt jag på nätet och luskade & och fick fram hans riktiga namn samt att en del människor skickade deras information till mig och jag gjorde polisanmälan.

Idag 6 Feb, 2014 kl 11.00 så blev Kambiz Kianfar dömd tiill 8 mån fängelse samt att väldigt många påverkade av hans bedrägeri kommer att få något för det som hänt.

Så vitt jag vet så va jag den sista personen som han bedrog och förhoppningsvis så slutar han med det men man vet aldrig.

Tänkte iaf att en del av de som finns här borde få reda på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeentch:

Nu vet jag att detta blir en bump och kanske inte behövs men jag blev en gång lurad av Kambiz dock så tror jag att det är sista gången han försöker lura mig.

Efter att jag insåg att jag blev lurad så satt jag på nätet och luskade & och fick fram hans riktiga namn samt att en del människor skickade deras information till mig och jag gjorde polisanmälan.

Idag 6 Feb, 2014 kl 11.00 så blev Kambiz Kianfar dömd tiill 8 mån fängelse samt att väldigt många påverkade av hans bedrägeri kommer att få något för det som hänt.

Så vitt jag vet så va jag den sista personen som han bedrog och förhoppningsvis så slutar han med det men man vet aldrig.

Tänkte iaf att en del av de som finns här borde få reda på det.

Skönt att höra att nån kommer till kassan och får betala för sina synder

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jupp, jag är bara glad över att allt är över, väntat i nästan 2 år på detta.

Permalänk

Blocket Paket nästa gång...

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Skönt att de åker dit däremot förstår jag inte hur ni kan vara så dumma så ni tillåter folk att blåsa er.

1. Kräv telefon nummer registrerat i säljarens namn

2 .Ring upp nummret prata med personen och stäm av affären kräv att säljaren tar inlämningskvitto hos Posten/dhl

3. Betala vänta på din vara

4.Om varan inte dyker upp ring upp personen och kräv att denne skickar inlämningskvitto från posten/dhl osv.

5.Om denne inte gör det sök upp personen och kräv dina pengar tillbaka.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av GanX:

Skönt att de åker dit däremot förstår jag inte hur ni kan vara så dumma så ni tillåter folk att blåsa er.

1. Kräv telefon nummer registrerat i säljarens namn

2 .Ring upp nummret prata med personen och stäm av affären kräv att säljaren tar inlämningskvitto hos Posten/dhl

3. Betala vänta på din vara

4.Om varan inte dyker upp ring upp personen och kräv att denne skickar inlämningskvitto från posten/dhl osv.

5.Om denne inte gör det sök upp personen och kräv dina pengar tillbaka.

och efter punkt 3 kan du ändå bli lika blåst.