Permalänk
Medlem

min uppkoppling blir seg!

Hej sitter med tele2 fiber 10/10 i min lägenhet.
Jag använder trådlös anslutning till min dator då jag inte orkar dra en kabel över hela lägenheten,
använder också trådlös anslutning till min digitalbox från tele2, men nu helt plötsligt så har mitt internet blivit jättesegt.
om jag drar ur Ruckus mediaflex N så blir mitt internet snabbt igen, men förut har det fungerat som vanligt..

Varför har det blivit såhär just nu ? :s

min laptop blir också slö på internet, så det är inte bara min stationära.

sitter på 54mbit för jag tror inte min router klarar av 300mbit

router: NETGEAR - evg2000

Någon som vet någon lösning?

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem

jag hade liknande problem med min router och mitt modem. jag trodde skiten va kass så jag lämnade in det där jag köpt grejerna, jag fick tillbaka grejerna och dom sa att dom bara hade uppdaterat firmware i det och nu funkar allt fin fint. vet inte om det kan vara det som är problemet hos dig men vem vet

lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamse82:

jag hade liknande problem med min router och mitt modem. jag trodde skiten va kass så jag lämnade in det där jag köpt grejerna, jag fick tillbaka grejerna och dom sa att dom bara hade uppdaterat firmware i det och nu funkar allt fin fint. vet inte om det kan vara det som är problemet hos dig men vem vet

lycka till

Kan inte uppdatera firmwaren, för det finns ingen för det är tele2's egna..
lutar åt att köpa ny router..

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamse82:

jag hade liknande problem med min router och mitt modem. jag trodde skiten va kass så jag lämnade in det där jag köpt grejerna, jag fick tillbaka grejerna och dom sa att dom bara hade uppdaterat firmware i det och nu funkar allt fin fint. vet inte om det kan vara det som är problemet hos dig men vem vet

lycka till

Nu så funkar allt som det ska igen, fattar inte varför det strulade..

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE