Hur markera och kopiera text i Outlook?

Permalänk
Medlem

Hur markera och kopiera text i Outlook?

Hej!

En sak som länge stört mig är att jag inte kan markera text (för att kunna kopiera den) i inkommande brev i Outlook (v14.06, hör till Office Pro Plus 2010). Jag får helt enkelt ingen textmarkör. Finns det någon inställning eller något liknande för att lösa detta?

Det jag gör nu är att svara på brevet så det citeras, också får jag kopiera den citerade texten och kasta bort det påbörjade brevet. Men det känns ju liiite omständligt och bakvänt. Jag får mycket epost med saker som ska användas annorstädes så detta händer otaliga gånger per dag.

Permalänk
Medlem

Jag kör Outlook v14.06 i Office Hem och Småföretag och där kan jag markera text i mail vid läsning av inkommande mail.
Försöker du markera i någon preview eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaskatt:

Hej!

En sak som länge stört mig är att jag inte kan markera text (för att kunna kopiera den) i inkommande brev i Outlook (v14.06, hör till Office Pro Plus 2010). Jag får helt enkelt ingen textmarkör. Finns det någon inställning eller något liknande för att lösa detta?

Det jag gör nu är att svara på brevet så det citeras, också får jag kopiera den citerade texten och kasta bort det påbörjade brevet. Men det känns ju liiite omständligt och bakvänt. Jag får mycket epost med saker som ska användas annorstädes så detta händer otaliga gånger per dag.

Har du samma problem i Word också?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Jag kör Outlook v14.06 i Office Hem och Småföretag och där kan jag markera text i mail vid läsning av inkommande mail.
Försöker du markera i någon preview eller liknande?

Hej, och tack för svaret.

Hm, nej, jag tror inte det. Nu är ju i och för sig Outlook fruktansvärt rörigt, så helt säker är jag inte, men jag har "Start"-fliken markerad, ser mina brevlådor/kataloger i en spalt, mina meddelanden i en och det valda meddelandet i en tredje.
När jag kikar runt lite, så ser jag att det finns något som heter "Läsfönster" i Layout-fältet under fliken "Visa", och det är samma fönster jag ser mina meddelanden i, och alltså där jag försöker markerar text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Har du samma problem i Word också?

Nix, i Word funkar det fint.

Permalänk
Medlem

Det valda meddelandet i tredje spalten är en preview av mailet. Prova att dubbelklicka på meddelandet i den spalt där de är listade. Du skall då då upp mailet i ett eget fönster. Kan du du markera texten där?
Jag kan markera text i min previewspalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Det valda meddelandet i tredje spalten är en preview av mailet. Prova att dubbelklicka på meddelandet i den spalt där de är listade. Du skall då då upp mailet i ett eget fönster. Kan du du markera texten där?
Jag kan markera text i min previewspalt.

Nej, det funkar tyvärr inte heller. Mycket besynnerligt.

Permalänk
Medlem

Hittade det här på nätet. Finns olika lösning som tillägg som bråkar, inställningar och programvara från dell.

Permalänk
Medlem

Det ska även gå att markera texten i "prewiev". Mysko fel! Kan du markera texten med tangentbordet? Ex. Ctrl+A?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hittade det här på nätet. Finns olika lösning som tillägg som bråkar, inställningar och programvara från dell.

Vilket, glömde du kllistra in en länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wixerone:

Det ska även gå att markera texten i "prewiev". Mysko fel! Kan du markera texten med tangentbordet? Ex. Ctrl+A?

Ja, mycket! När jag trycker ctrl-A så markeras texten och låter sig kopieras, så det kan jag köra med tills jag klurat ut vad det beror på. Bra tänkt, det hade jag inte ens testat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klaskatt:

Vilket, glömde du kllistra in en länk?

fail, den kommer här http://www.office-outlook.com/outlook-forum/index.php/m/68041...

Permalänk
Medlem

Tack, där satt den! Det var den lilla jäkla handen ovanför scroll-listen som var boven!