Permalänk
Medlem

Ibm 180gxp

Jag undrar ifall det är alla 180GXP diskar som har 8MB cahce eller är det som WD så där är en special version?

På komplett så står där:

IBM Deskstar 120GB IDE 7200RPM
- ATA/100 hårddisk 180GXP /IC35L120AVV2070

IBM Deskstar 180GB IDE7200RPM 8MB CACHE.
- ATA/100 hårddisk 180GXP /IC35L180AVV2071

?????
Är det bara 180Gigaren som har 8MB???

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

120 och 180 giggaren kommer i specialversion med 8mb cash, Jag var nära att köpa 120 giggaren med 2 mb i tron om att den hade 8 mb, Som tur va fick jag bra hjälp på mycom..

Fick tips om en 120 gb seagate baracuda V, så den blev det, Och jag har inget att klaga på. Jag ville ju bara ha en 120 giggare som var tyst..

Fråga dig själv om du behöver 8mb. I flesta fall räcker det med 2..

Jag såg en 80 gigga 120GXP för 990:- på nått ställe. Kolla pricerunner om du hittar den kanske..

MVH Calle

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk
Medlem

Ja, bara 180GB som har 8MB cache.

Permalänk

nej 120gb finns också med 8 mb

Visa signatur

I´m not a player, I just fuck a lot...

Ingen tjej kan någonsin tillfredställa mig lika mycket som min dator gör.

Permalänk

ja har dock inte sett 8mb versionen av 120GB ännu men den kansek kommer... tyst ska den vara oxo 180 serien

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

120 gb versionen med 8 mb cache finns på komplett.se

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Hedersmedlem

Så som jag uppfattat det så finns 180GB endast med 8MB cache, 120GB finns med både 8MB och 2MB cache och lilla 60GB finns bara med 2MB cache. De med 8MB cache ska tydligen också ha 3 års garanti.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Okej, får ta o maila komplett så det är säkert att man får en med 8MB.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kolla på modellnummret om sista siffran är en 1 så är det en 8mb variant om det är en 0:a så är det 2 mb sorten.

Permalänk

Finns inga IBM 180GXP 120GB med 8mb cache i alla fall inte vad jag sett. Men jag rekomenderar den ändå starkt, mycket snabb och tyst disk.
Aningen varm kanske, men jag ska ändå byta låda så jag får bättre kylning och fläktmöjligheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappclocker
Finns inga IBM 180GXP 120GB med 8mb cache i alla fall inte vad jag sett. Men jag rekomenderar den ändå starkt, mycket snabb och tyst disk.
Aningen varm kanske, men jag ska ändå byta låda så jag får bättre kylning och fläktmöjligheter.

Såg en sådan så sent som idag

Permalänk
Medlem

Finns visst 120 gb med 8 mb cache, iaf om inte komplett ljuger.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=27497&t=715&l=2...
Även fast modellnumrets sista siffra är en 0:a. Sen angående värmen. Är 180 GXP varmare än 120 GXP? Om den inte är det så kommer den vara lite kallare än en Barracuda V iaf. Skiljer 2-3° mellan mina två 120gb.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

komplett.se skriver ganska ofta fel. Men står det 2070 på slutet så är det en med 2mb cache.

Ett bra exempel är att jag ska köpa en Chieftec Dragon Medium Tower från komplett.se, på sidan står det följande.

"Chieftec Dragon Medium Tower dörr Svart
Kabinett m/360W"

och sen då man klickar och går in på info sidan om produkten. "Effekttillförsel 340 Watt "

Liksom vilken info ska jag gå på?

Killen som uppdaterar sidan borde ta semester
Butiken är mycket bra i övrigt dock.