Guild Wars 2 kontot hackat

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att mailet är äkta då? Det kanske är nätfiske för att få er att ge dem ert password?

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Är ni säkra på att mailet är äkta då? Det kanske är nätfiske för att få er att ge dem ert password?

Exakt. Jag har också fått 5 mail från något som ser ut att komma från Arenanet. har valt att slänga de i papperskorgen då de verkade påminna mycket om Blizzards hack mail.

Man skulle trycka på någon länk för att få kontot verifierat.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag tror det är någon bugg i deras system, inte att någon hacker är igång.
Igår när jag spelade så fick jag upp en ruta(i spelet) som sa att någon annan hade loggat in på mitt konto
och så fick jag DC.
Men när jag loggade in på mitt account på deras sida så var det bara min IP som hade varit inne på kontot, så
skulle tro att det är de som har problem med sina servers.

EDIT: Eller så är det scam som folk säger :P.
Man ska aldrig klicka på en random länk.
Är smartare att logga in på deras sida och byta lösenord den vägen
än tex med en länk man fått.
(om man nu inte bett om den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är ni säkra på att mailet är äkta då? Det kanske är nätfiske för att få er att ge dem ert password?

Är nog nätfiske, får samma på alla min mails.
Även om de inte har något NCsoft spel/konto eller inte.

NCsoft har dock haft problem och blivit hackade förr. 2004~ tog någon alla konton och vintern 2011/2012 var det någon som tog alla konton som loggade in på http://truly-free.lineage2.com/path (Säker nu)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Noobs... får sådana mail hela tiden för spel jag inte ens äger, sen vill de att man ska klicka på en länk...och logga in...

Inte undra på att folk blir av med accounts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Noobs... får sådana mail hela tiden för spel jag inte ens äger, sen vill de att man ska klicka på en länk...och logga in...

Inte undra på att folk blir av med accounts

Precis fick massa sånt skit när jag lirade diablo 3 så det är därför jag undrade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ingen aning du, för det är väldigt komplexa lösenord jag använder...inget man gissar sig till då det inte finns ett uns logik i dessa.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, inte ens ett ord utan 12 tecken långt, stora/små bokstäver, tecken och siffror. Ska vara omöjligt att bruteforca!

Skrivet av Megacrash:

Noobs... får sådana mail hela tiden för spel jag inte ens äger, sen vill de att man ska klicka på en länk...och logga in...

Inte undra på att folk blir av med accounts

Om du läser topic så tryckte jag inte på någon länk.

Permalänk

Det är nätfiske.
Uppdaterat

Guild wars 2 officiell epost kommer endast från adressen @ncsoft.com

Bakgrund

Vi har för ca 4 dagar sedan fått ett epost från noreply@guildwars2.com. Där de vill att man ska verifiera sin epost.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks for creating a Guild Wars account!

You're almost done-we just need you to confirm your email address by clicking the link below.

*Link*

Need help or have questions about your account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

--The ArenaNet Team
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Jo, säkert tänkte jag då jag har haft mitt account ett tag, aktiv i stress test.)

Och i natt ett epost från noreply@guildwars2.com som vill att man ska trycka på ytterligare en länk för att ändra lösenord.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Somebody (hopefully you!) asked to reset the password on your Guild Wars account.

To change your password, click the link below.

*Link*

If you did not request to reset your password, you can ignore this email and no changes will be made to your account.

Need help or have questions about your Guild Wars account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

Thanks!

--The ArenaNet Team

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Under samma period har vi också fått epost från en mer trolig källa.

The Guild Wars 2 Team guildwars2@ncsoft.com via bluehornet.com

Hoppas de kommer med en authenticator app / dosa snart.
Företaget kan ju eventuellt välta på grund av detta =/

Permalänk
Medlem

Fick just denna email:

Somebody (hopefully you!) asked to reset the password on your Guild Wars account.

To change your password, click the link below.

*Link*

If you did not request to reset your password, you can ignore this email and no changes will be made to your account.

Need help or have questions about your Guild Wars account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

Thanks!

--The ArenaNet Team

Småskumt =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vill skicka ut en varning till er, säkerheten på ArenaNet är helt obefintlig.

Först och främst igen authenticator, men jag tänkte 'what the hell' och satte ett säkert lösenord, (12 tecken långt, stora/små bokstäver, siffror & tecken) hade väll tagit några biljoner år att bruteforca.

Imorses när jag kom till jobbet kunde jag läsa följande på min gmail(som självklart har två-stegs-inloggning)
http://www.webpagescreenshot.info/i/88152-8292012101005am.png

Okej...... så någon jävel har alltså kommit in på mitt konto och kan byta mejladress UTAN att ens verifiera det genom min mejl som inte en jävel kan komma in på.
Ingen recovery länk eller något i mejlet, bara att det är bytt. Och jag har väldigt svårt att tro att någon loggade in genom mitt lösenord, det finns ett allvarligt hål någonstans.

Efter en snabb googling är det flera som råkat ut för exakt samma.

Och att få svar genom deras support förväntar jag mig inte att få närmaste veckorna.

Hejdå GW2 och ArenaNet, era pinsamma jävlar.

Jag fick exakt samma mail för inte så länge sedan. Kom hem och ville spela men så kom det fram en ruta när jag loggade in som säger: "The email address you entered was not found. If you have an active game account, please try again. If you are still having trouble, please contact Customer Support."
Jag gillar spelet, men om deras säkerhet är så pass dålig så vill man knappt fortsätta om det nu kommer fortsätta så hära. Orkar inte bli hackad 2-3 ggr i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Jag fick exakt samma mail för inte så länge sedan. Kom hem och ville spela men så kom det fram en ruta när jag loggade in som säger: "The email address you entered was not found. If you have an active game account, please try again. If you are still having trouble, please contact Customer Support."
Jag gillar spelet, men om deras säkerhet är så pass dålig så vill man knappt fortsätta om det nu kommer fortsätta så hära. Orkar inte bli hackad 2-3 ggr i månaden.

Mailade du dom? Har du fått tillbaka kontot? Hur snabbt tog det?

Samma här, älskade verkligen spelet. Men tappade allt sug imorses när jag såg att kontot blivit kapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är ni säkra på att mailet är äkta då? Det kanske är nätfiske för att få er att ge dem ert password?

Exakt. Jag hade aldrig svarat på ett sånt mail eftersom jag själv inte beställt lösenordsbyte. Bara att kasta UTAN att klicka på länken som troligtvis antingen är nerlusad med virus, eller får dig att skriva in dina kontouppgifter på en fake sida.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Mailade du dom? Har du fått tillbaka kontot? Hur snabbt tog det?

Samma här, älskade verkligen spelet. Men tappade allt sug imorses när jag såg att kontot blivit kapat.

Inte fått tillbaka kontot än. Har gjort en ticket på: http://en.support.guildwars2.com/ . Får se hur snabbt de svarar, antar att det kommer att ett tag. Säg dock till om du får svar Hoppas det löser sig.

Permalänk

Arenanet/Guild Wars har väldigt bra customer support, även live help som funkar prima.

Saken är den att alla mail som har med gw2 och gw att göra är skickade från ncsoft bara så ni vet. Deras support email ser ut såhär.
support@ncsoft.com

Här har ni om ni behöver länk till supporten: http://en.support.guildwars2.com/app/account/support/session/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Arenanet/Guild Wars har väldigt bra customer support, även live help som funkar prima.

Saken är den att alla mail som har med gw2 och gw att göra är skickade från ncsoft bara så ni vet. Deras support email ser ut såhär.
support@ncsoft.com

Här har ni om ni behöver länk till supporten: http://en.support.guildwars2.com/app/account/support/session/...

Det via den länken jag har anmält mitt problem. Är det dära live help? Vet du ifall de svarar snabbt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Exakt. Jag hade aldrig svarat på ett sånt mail eftersom jag själv inte beställt lösenordsbyte. Bara att kasta UTAN att klicka på länken som troligtvis antingen är nerlusad med virus, eller får dig att skriva in dina kontouppgifter på en fake sida.

Som det står i topic har jag inte klickat på någon länk. Ignorerade mejlen men kontot blev hackat imorses iallafall.

Skrivet av Okayo:

Arenanet/Guild Wars har väldigt bra customer support, även live help som funkar prima.

Saken är den att alla mail som har med gw2 och gw att göra är skickade från ncsoft bara så ni vet. Deras support email ser ut såhär.
support@ncsoft.com

Här har ni om ni behöver länk till supporten: http://en.support.guildwars2.com/app/account/support/session/...

http://en.support.guildwars2.com/app/chat/chat_home/
"Chat is currently unavailable."
https://forum-en.guildwars2.com/forum
"Forums Closed"

Vilken tillfällighet!

Ärligt talat, Guild Wars 2 customer support är ett skämt. Har skrivit på deras facebook/twitter och den enda responsen har varit ifrån folk i samma sits som mig som inte fått svar ifrån supporten på flera dagar.

Permalänk
Medlem

efter att jag har läst den här tråden jag haft fått 3 mail om password reset o.0

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

efter att jag har läst den här tråden jag haft fått 3 mail om password reset o.0

Du har tur att det är password reset och inte mail byte. Eftersom när de försöker byta mail så får du inte något bekräftelse mail skickat. Utan det bytts direkt och det nya mailet de byte till får ett bekräftelse mail.

Permalänk
Medlem

Fyra gånger på en timma har password-reset-mail" ramlat in hos mig nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfonsaberg:

Jag har en tes om att det är nätfiske.

Vi har för ca 4 dagar sedan fått ett epost från noreply@guildwars2.com. Där de vill att man ska verifiera sin epost.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thanks for creating a Guild Wars account!

You're almost done-we just need you to confirm your email address by clicking the link below.

*Link*

Need help or have questions about your account? Visit our support site: http://support.guildwars2.com/.

--The ArenaNet Team
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Jo, säkert tänkte jag då jag har haft mitt account ett tag, aktiv i stress test.)

Och i natt ett epost från noreply@guildwars2.com som vill att man ska trycka på ytterligare en länk för att ändra lösenord./

Fast va? Dom där mail och webadresserna är inget nätfiske utan deras riktiga adresser, när jag loggar in så står det att jag måste aktivera min epost-adress, när jag klickar send för att få valideringsmailet skickat till mig så är det från exakt den mailadressen det kommer ifrån. Även supportsidan stämmer.

Men om du menade att dom har döpt länkarna till dom adresserna men skickar dig någon annan stans, så förstår jag dig, men det framgår ju inte riktigt i din post isåfall.

Skrivet av Allexz:

Hehe, vad får dig att tro att de inte kan läsa textrutor, eller vad som finns i urklippet?

Faktiskt aldrig hört talas om en sådan keylogger, inte ens när jag läste it-säkerhet på gymnasiet, men det var ju ett tag sen nu iof.
Tekniken går ju framåt, så varför inte.

Skrivet av stn1337:

text

Hoppas du får tebax kontot jacoboy!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Hoppas du får tebax kontot jacoboy!

Haha, tack

Permalänk
Medlem

Säkerhet har tydligen lägsta möjliga prioritet

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Fast va? Dom där mail och webadresserna är inget nätfiske utan deras riktiga adresser, när jag loggar in så står det att jag måste aktivera min epost-adress, när jag klickar send för att få valideringsmailet skickat till mig så är det från exakt den mailadressen det kommer ifrån. Även supportsidan stämmer.

Men om du menade att dom har döpt länkarna till dom adresserna men skickar dig någon annan stans, så förstår jag dig, men det framgår ju inte riktigt i din post isåfall.

Faktiskt aldrig hört talas om en sådan keylogger, inte ens när jag läste it-säkerhet på gymnasiet, men det var ju ett tag sen nu iof.
Tekniken går ju framåt, så varför inte.

Hoppas du får tebax kontot jacoboy!

Hänvisar till min nu uppdaterad post längre upp i tråden.

Det som skiljer är avsändaren.
Klicka inte på länken.

Permalänk
Medlem

Från deras facebook;

If you received a password reset email and you did not request it, please delete that email. Do not click on the link in the message.

We are investigating the issue.

Thank you.

~RB

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Arenanet/Guild Wars har väldigt bra customer support, även live help som funkar prima.

Saken är den att alla mail som har med gw2 och gw att göra är skickade från ncsoft bara så ni vet. Deras support email ser ut såhär.
support@ncsoft.com

Här har ni om ni behöver länk till supporten: http://en.support.guildwars2.com/app/account/support/session/...

Stämmer inte, support updates kommer ifrån

support@guildwars2.com

Har två ärenden aktiva på deras support på ett konto från tidiga GW1 (som även har mina gamla GW1 ärenden) och all mail info om dem har kommit från support@guildwars2.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Men vafan... har fått 6st redan idag. Har bara GW1, inte ens GW2. Bryr mig inte direkt dock.
Kollade en whois på ip-adressen i mailet och den pekade på något webhotell i USA, inte till ArenaNet. Länken i mailet är inte ens en länk, bara en webadress, som jag aldrig kommer att gå till.
Detta luktar död hund låååång väg.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag får sådana mail varje dag, även för spel jag inte äger. kasta dem bara

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Hade 3 mail när jag kollade skräpkorgen om password-byte. När jag sedan skulle logga in var jag permabannad. Slängde iväg ett supportmail så får se vad dom säger om det...

Visa signatur

mjau

Permalänk

"If you received a password reset email and you did not request it, please delete that email. Do not click on the link in the message.

We are investigating the issue.

Thank you.

~RB "

Permalänk
Medlem

Har också fått ett sådant mail, och jag har inte ens rört någon GW2-beta en endaste gång. Loggade väl in med det kontot och körde lite GW-trial i vintras...

Länkarna såg "legit" ut, men antar att det är någon typ av spam ändå.