LG - Falsk Marknadsföring! på LG IPS277L

Permalänk
Medlem

LG - Falsk Marknadsföring! på LG IPS277L

Hey SweClockers

Måste bara uppdater er alla om LG´s nya skärm IPS277L , som skulle revolitionera multiskärm riggarna för all framtid... är ett bra "BULLSHIT".

Sweclockers gjorde ett reportage om deras skärm där LG går ut med TYDLIGT att deras nya modell av skärmar har en kantbrädd på bara 0,2cm altså 5ggr större
Detta visas på bilder och även har annonserats från deras egen hemsida.

SweClockers: http://www.sweclockers.com/nyhet/15675-lg-slapper-nya-designe...

Jag har väntat länge på att denna skärm ska släppas och till min stora förvåning så ljuger LG om skärmens design.. Till och med bilden på lådan den kommer i är inte korrekt med det som finns i lådan.

LG förnekar detsutom att dom har gått ut med information att skärmen är 1.2 istället för 0,2 i kant brädd. Trots att det står ( har stått) på deras hemsida + att bilderna som har visats på denna produkt är inte korrekt.

Jag kommer personligen inte handla av LG i framtiden i någon form. Den skärm jag har beställt 3 av kommer att skickas tillbaka och jag råder alla kolla på dessa länkar och youtube clip som visar att LG är ett oseriöst bolag som försöker lura till sig köpare.

LG´s orginal pressrelise: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=13...
Youtube unboxing!: http://www.youtube.com/watch?v=y4fg9liWguo&feature=relmfu
Youtube: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=13...

Skamligt av LG:.

//Zitoc

Permalänk

så du blir alltså helt och hållet jätte mega upprörd över 1mm?

Permalänk

eller är det jag som inte riktigt förstår vad du skriver?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ripper_viruset:

eller är det jag som inte riktigt förstår vad du skriver?

Det handlar om närmare 1cm i felaktigheter (1.2mm -> 11mm).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Det handlar om närmare 1cm i felaktigheter (1.2mm -> 11mm).

okej då fattar jag varför han går i taket

Permalänk
Medlem

Såg detta för några dagar sedan.
Skärmen är riktigt bra, detta berör endast dem som vill köra 2-n antal skärmar och inte vill ha kanter.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Hyfsat illa. Jag var också sugen på den, men nu blir det LG-bojkott för mig med. Sådant lurendrejeri är bara skamligt, hur kunde de tro att det inte skulle märkas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Följer ditt exempel och bojkottar LG pga detta.
De större företagen kommer redan undan med alldeles för mycket pga idioter.

Permalänk
Medlem

Gillar absolut inte hur dom skötte marknadsföringen här, men dom LG-produkter jag haft (en 120hz skärm och en 42" LED tv) har fungerat ypperligt i flera år, så någon bojkott är inte aktuell för mig. Däremot kan man tycka att en ursäkt och att dra tillbaka skärmen är passande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Hey SweClockers

Måste bara uppdater er alla om LG´s nya skärm IPS277L , som skulle revolitionera multiskärm riggarna för all framtid... är ett bra "BULLSHIT".

Sweclockers gjorde ett reportage om deras skärm där LG går ut med TYDLIGT att deras nya modell av skärmar har en kantbrädd på bara 1,2cm altså 10ggr större
Detta visas på bilder och även har annonserats från deras egen hemsida.

SweClockers: http://www.sweclockers.com/nyhet/15675-lg-slapper-nya-designe...

Jag har väntat länge på att denna skärm ska släppas och till min stora förvåning så ljuger LG om skärmens design.. Till och med bilden på lådan den kommer i är inte korrekt med det som finns i lådan.

LG förnekar detsutom att dom har gått ut med information att skärmen är 1.2 istället för 0,2 i kant brädd. Trots att det står ( har stått) på deras hemsida + att bilderna som har visats på denna produkt är inte korrekt.

Jag kommer personligen inte handla av LG i framtiden i någon form. Den skärm jag har beställt 3 av kommer att skickas tillbaka och jag råder alla kolla på dessa länkar och youtube clip som visar att LG är ett oseriöst bolag som försöker lura till sig köpare.

LG´s orginal pressrelise: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=13...
Youtube unboxing!: http://www.youtube.com/watch?v=y4fg9liWguo&feature=relmfu
Youtube: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=13...

Skamligt av LG:.

//Zitoc

Håller med dig när det kommer till den felaktiga marknadsföringen, men att bojkotta LG´s produkter kan bli svårt då dom säljer sina paneler till nästan alla tillverkare.
Tror att det förutom LG nästan bara finns Samsung (kanske någon till) som producerar paneler till PC marknaden.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

Kan säkert vara så. Kommer dock inte köpa någon produkt som LG säljer under sitt märke då dom är ett oseriöst företag. Det faktum att dom inte ens kan ta på sig sitt eget misstag (hur det nu kan bli så Oo) är bara skamligt.

Min uppfattning är att det ända som är / var bra med denna skärmen var kantbrädden.. prislappen och de överiga tekniken kan andra skärmar ge bättre samt för en bättre peng.

Permalänk
Medlem

Ljuga i specifikationer är ju vardagsmat och det är lätt att skylla på informationsfel osv men den bilden där är ju en rejäl bluff. Vad tänkte dom där egentligen?

Visa signatur

"King of ghetto-modding."

Permalänk
Medlem

Tror ni att de medvetet ljög för att sedan låtas bli upptäckta, tvingas dra tillbaka all falsk marknadsföring och ta på sig ett dålig rykte? Nån nisse på reklamavdelning hade antagligen inte hunnit dricka sitt morgonkaffe innan han korrekturgranskade.

"LG apologizes and clarifies that only the outer bezel is 1.2 mm but that an inner bezel adds to the width."

Känns iofs rätt konstigt att de ens mäter "outer bezel", vad det nu är. Avrundningen på kanterna?

Edit: Märkte nu att de tidigare bilderna på skärmen faktiskt visar smalare kanter. Högst underligt.

Permalänk
Medlem

De lyckades helt enkelt inte få till så tunna kanter och fick ändra i sista stund. Eller så är det en miss i samspelet med deras marknadsavdelning. Är man missnöjd så kan du ju lämna tillbaka skärmen. Att prata om bojkott osv är ju bara löjligt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Tycker det är sjukt dåligt att man lovar en sak men i verkligheten är det en annan sak som framträder. Ja detta är falsk marknadsföring och en stämning bör således gå igenom då detta är alldeles för stor vilseledning för att man ska kunna låta dem komma undan. Visst kan det vara så att man haft interna problem med sin kommunikation men det är för dålig bortförklaring då anställda bör ha kännedom om sina egna produkter, eller?

Antagligen så lär det inte bli några som helst problem att lämna tillbaka sin skärm då de säkerligen är informerade om sin miss. Bör heller inte vara några problem att få ersättning för frakten som man betalat för. Om inte så är det bara till att sätta hårt mot hårt och de kommer garanterat förlora då företag har blivit fällda för mindre saker än detta...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

Nu jävlar ska här bojkottas!

Vad är problemet? Köp inte skärmen om den inte duger? Löjligt att halva sweclockers ska börja tala om bojkott så fort det blir ett fel i marknadsföringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skamligt... Dem sa att deras skärm kommer revolutionera multiskärmsanvändning p.g.a en skärmbredd på 0.2mm, vilket också stämmer att det hade gjort. Men 11mm är MYCKET bredare och jag tycker att det blir samma problem som alla andra skärmar.

Skamligt av LG, svårt att skylla på informationsfel när till och med bilderna är felaktiga, knappast att man skriver fel i info OCH modellerar upp bilderna fel. Fyfan vilket svineri

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har haft kontakt med LG ang detta med 1.2mm bezelkanten och han som jag talade med påstod att man kan via grafik inställningar dra ut bilden så det blir som sagt 1.2mm inte 11mm.
Men dom kunde inte ge nån form av support eller exempel på hur.

Vet dom ens hur deras egna produkter fungerar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jakkan:

Har haft kontakt med LG ang detta med 1.2mm bezelkanten och han som jag talade med påstod att man kan via grafik inställningar dra ut bilden så det blir som sagt 1.2mm inte 11mm.
Men dom kunde inte ge nån form av support eller exempel på hur.

Vet dom ens hur deras egna produkter fungerar?

ha ha ha

Den killen vet inte vad han pratar om.

Bezeln är 11 mm.

Permalänk
Medlem

Haha det är troligen så att den alltid varit 11mm totalt, bara att någon marketing idiot bara kollat på den "yttre" och sedan har de gjort mock-ups på det och inte på ur den faktiskt såg ut ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Det handlar om närmare 1cm i felaktigheter (1.2mm -> 11mm).

Nu är du väl ändå ute och cyklar? 1,2mm är väl 1,2mm och inte 11mm? alltså är det 1mm + 0,2mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Nu är du väl ändå ute och cyklar? 1,2mm är väl 1,2mm och inte 11mm? alltså är det 1mm + 0,2mm.

Den skulle vara 1.2 mm, men är istället 11mm.