Lian Li lanserar kompakt ATX-chassi

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar kompakt ATX-chassi

Med kompakta mått, goda expansionsmöjligheter och plats för ett fullstort ATX-moderkort satsar Lian Li på trångbodda entusiaster med det nya chassit PC-V650.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Med tanke på hur lite plåt det är.. halvers dyrt?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Inaktiv

Finns det plats för en radeator? Hoppas det, för då skulle det vara ett högst intressant chassi.

Permalänk
Medlem

Det var dyrt men den ser trevlig ut. Modda taket lite så man får in en 240 radiator så kan det bli nått för framtiden.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk

Snyggt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Fräckt chassi, skulle gärna se en recension!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Med tanke på hur lite plåt det är.. halvers dyrt?

Det är gjort i aluminium, som blir dyrare än vanlig stålplåt.

Permalänk
Medlem

Oj vad dyrt! Mitt Lian Li PC-A05FNB som är 385 mm högt kostade 840 kr.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hur stor är det chassi mot v354?
Nån som kan det?

Visa signatur

|Corsair crystal 570x|Gigabyte z690 Gaming X|Intel i7 13700k| Corsair H100i RGB XT| Gskill trident z 32gb ddr4 |Gigabyte Rtx 4090 gaming oc|Evga SuperNova G2 1300w|1x Samsung 980 pro 512gb| 2xIntel 660p 1tb|3xSeagate 16TB|Oled 48”CX|Sound Blaster AE-9 |Logitech Z906

Permalänk
Medlem

En riktigt bred rackabajsare men ändå riktigt lovande för ATX. Kan inte annat än hoppas på att Jonas lägger upp en videorecension av denna.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Är så j-la trött på att alla chassin ska ha plats för en hel arsenal med gamla mekaniska diskar vilket resulterar i kasst luftflöde och att en massa plats tas upp inne i chassit.

Ur med eländet och ha skiten som tillval istället.
Två hållare eller skruvhål till ssd'er räcker gott för de flesta.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här var rätt läcker, men känns inte 120mm höjd på CPU-kylare lite konstigt, jag ser inget som skulle vara i vägen?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Ett ord- Stilrent

Permalänk
Medlem

Lian Li i vanlig ordning, stilrent och svindyrt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade varit mer intressant tycker jag om nätdelen var på baksidan av moderkortet, man skulle även få mycket plats för kablar då.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd

Ser både extremt fult och opraktiskt ut inuti lådan, samt 1800kr - LOOOOL

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Är så j-la trött på att alla chassin ska ha plats för en hel arsenal med gamla mekaniska diskar vilket resulterar i kasst luftflöde och att en massa plats tas upp inne i chassit.

Ur med eländet och ha skiten som tillval istället.
Två hållare eller skruvhål till ssd'er räcker gott för de flesta.

Själv har jag 3 st mekaniska och två SSDer i mitt chassi, hade dock köpt en NAS om det inte var för de dyra hårddiskpriserna... förstår din poäng och önskar att det i alla fall fanns några chassin som fungerar som du beskriver det.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Hade varit mer intressant tycker jag om nätdelen var på baksidan av moderkortet, man skulle även få mycket plats för kablar då.

Precis min tanke också Varför gör man inte så istället?
Lite dyrt chassi också, kan lika gärna köpa ett Nzxt Panzerbox med liknande design.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=450866

Permalänk
Medlem

Num num num.. Vill ha

Permalänk
Medlem

Jag bor inte trångt men jag vill ha den ändå...

Permalänk

Det där som ett m-ATX chassi med nätaggregatet monterat i botten hade varit något

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Hade varit mer intressant tycker jag om nätdelen var på baksidan av moderkortet, man skulle även få mycket plats för kablar då.

Jag håller med, skulle se mycket bättre ut med över moderkortet om man skulle slippa nätaggsklumpen som skymmer alla expansionsplatserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Är så j-la trött på att alla chassin ska ha plats för en hel arsenal med gamla mekaniska diskar vilket resulterar i kasst luftflöde och att en massa plats tas upp inne i chassit.

Ur med eländet och ha skiten som tillval istället.
Två hållare eller skruvhål till ssd'er räcker gott för de flesta.

Men för oss andra som vill bygga fysiskt mindre servrar då?

Permalänk
Medlem

Finns väl egentligen inte något att gnälla över. Luftflödet lär va mer än väl i ett så litet chassi och kan ja nog tycka att eftersom dom inte stödjer högre kylare än 12cm hade det kanske varit lämpligt att köra 2x120mm i toppen av lådan så folk kan köra H100 eller liknande till CPUn..

Grina över priset tycker jag är löjligt, full alu chassi kostar skjortan. Fördelen med chassi är väl ändå att du inte behöver byta det varje år och därför kan lägga en slant på ett vettigt ett.

Något jag annars önskar är chassin som skippar 5.25", har inte haft användning för det på flera år. Vill jag bränna en skiva så kan jag göra det på laptopen eller köpa mig en extern.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har väntat på den här designen länge, kommer nog sitta perfekt som workstation chassi, plats för många hårddiskar och ändå liten och nätt så man kan placera den enkelt. Blir helt klart ett köp lite längre fram.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem

Ett chassie i min smak! Ett test hade varit kul.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Gillar det starkt. Kan bli ett köp och trycka i mitt picoITX kort.....

Permalänk
Medlem

vart ska nätagget vara!?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fasiken vad nice!
Helt rätt på marknaden!

Skrivet av Tbax:

Finns väl egentligen inte något att gnälla över. Luftflödet lär va mer än väl i ett så litet chassi och kan ja nog tycka att eftersom dom inte stödjer högre kylare än 12cm hade det kanske varit lämpligt att köra 2x120mm i toppen av lådan så folk kan köra H100 eller liknande till CPUn..

Grina över priset tycker jag är löjligt, full alu chassi kostar skjortan. Fördelen med chassi är väl ändå att du inte behöver byta det varje år och därför kan lägga en slant på ett vettigt ett.

Något jag annars önskar är chassin som skippar 5.25", har inte haft användning för det på flera år. Vill jag bränna en skiva så kan jag göra det på laptopen eller köpa mig en extern.

Instämmer, Varför skall man ha 5.25" liksom?
Själv sitter man utan DVD/CD läsare på Desktopen och Laptopen hade en ComboDrive som jag inte ens visste om när jag köpte den så antar att jag klarar mig på den

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Men....?
VART ÄR VIDEON?

Nu blev jag lite lessen på ögat

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking