Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Upptäckte nu att bluetooth inte fungerar på "nya" mobilen.
*suck* fanfanfanfanfanfanfan

Edit:
Efter mycket om och men har jag nu, på egen hand, fixat en helt fungerade telefon. Yes!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Blir så förbannat trött på att brottningen är så jädra korrupt så det finns inte!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Åkte till gymmet, gick in, kollade och insåg att nästan varenda jävel i Vänersborg var där då det var _extremt_ mycket folk nu.
Vände och åkte hem, gör ett nytt försök om 1-2h istället.

Permalänk
Medlem

Argh,första arbetsagen efter semestern.
Fy an va tungt :s

Bara 3 dagar kvar till 4v semester.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu har jag insett hur mycket skit som ska rensas ut inför flytten blir jobbigt, men samtidigt skönt att lämna boet efter 20 år

Skrivet av MakubeX:

Åkte till gymmet, gick in, kollade och insåg att nästan varenda jävel i Vänersborg var där då det var _extremt_ mycket folk nu.
Vände och åkte hem, gör ett nytt försök om 1-2h istället.

Regnets fel annars hade de varit på stranden o visat upp sig istället;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Blir permanent bosatt i Luleå från och med Måndag. Det är lite bittert.
Ska dit upp och studera Väg- och Vatten, och nog för att jag har betyg för egentligen vilken skola jag vill är jag så oerhört sugen på
deras Berganläggningsteknik/Jord- och Bergbyggande som bara finns i norr, så därför sökte jag bara i Norrland och det blir där jag kommer att gå.
Det blir väl inte så farligt när man väl kommer dit, och jag kommer förmodligen ha jätteroligt och trivas jättebra, men nu i övergångsperioden är det väldigt jobbigt.

Nog för att pengar och ren överlevnad inte är några problem, men det är allt folk man får säga adjö till som man inte vet när man får se nästa gång för att som sagt, ta sig hem från Lule är inget man gör på två timmar. Liksom, Luleå ligger 110 mil från där jag bor nu i Värmland, det betyder att jag inte bara kan ta en helg någon gång och dra och hälsa på hemma och träffa gamla vänner.

Att jag inte har fått lägenhet än i Luleå gör det ännu jobbigare eftersom jag måste bo på vandrarhem ett tag, vilket är lite bittert. Allt är bittert. Att packa ihop sitt liv i flyttkartonger är bittert, och sen är det självklart kvinnor med i bilden också som blir kvar i Värmland, vilket inte gör det lättare.

Nej, nu är jag riktigt bitter över livet. Visst blir det bra så fort man lär känna någon, men den första veckan jag är där uppe innan skolan börjar blir inte kul, och de första veckorna när jag inte har boende blir inte heller roliga.

Eller, det enda jag har emot Norrland är mörker, avsaknaden av folk och kyla. Det finns inget jag hatar värre än kyla.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Nej, nu är jag riktigt bitter över livet..

Förändring är bra, du kommer märka av det du verkligen saknar och samtidigt hitta nya saker/personer/platser. Du vet ju själv om att du snart kommer att se ljusare ut så lika bra att anamma det så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Wooh! Padfone skickad från Inet
Har iofs en S2 nu, men den ska pensioneras

Skickades från m.sweclockers.com
Edit:

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Nu har min laptop problem att ta laddning endast tre månader efter att den blivit lagad för samma problem av infocare. Känns skitsurt att behöva vara utan dator var tredje månad i lite mer än en månad. BLÄÄÄÄÄÄ

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Trevligt att nästan bli överkörd på ett övergångsställe av en idiot på moppe

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Trevligt att nästan bli överkörd på ett övergångsställe av en idiot på moppe

Äh, mopedister! Dom ska man bara bunta ihop och slå ihjäl

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Två stycken mattetentor att tenta upp nu i slutet av augusti. Om någon har lite tips ang hur man på bästa sätt läser in mattekurser på högskolan så får de gärna skicka PM. Vill kunna bocka av dem nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Äh, mopedister! Dom ska man bara bunta ihop och slå ihjäl

Vissa kanske! Fast vissa bilister har ju noll respekt mot moppedister, lägger sej 1 meter bakom en och blinkar med helljuset eller tutar och pekar finger. Även ifall man inte gjort nått från början!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FamousDonkey:

Vissa kanske! Fast vissa bilister har ju noll respekt mot moppedister, lägger sej 1 meter bakom en och blinkar med helljuset eller tutar och pekar finger. Även ifall man inte gjort nått från början!

Trafikanter över lag borda man bunta ihop och slå ihjäl
Jag var ju ute och körde landsvägskörning för första gången i mitt liv för någon dag sedan. Det var fjärde gången jag körde bil... Folk skulle ligga bak i arslet på mig hela tiden och jävlas :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Trafikanter över lag borda man bunta ihop och slå ihjäl
Jag var ju ute och körde landsvägskörning för första gången i mitt liv för någon dag sedan. Det var fjärde gången jag körde bil... Folk skulle ligga bak i arslet på mig hela tiden och jävlas :S

tryck lite på bromsen så bromsljusen tänds. sen brukar dom ligga en bit efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebet:

tryck lite på bromsen så bromsljusen tänds. sen brukar dom ligga en bit efter

Jo, ska göra det nästa gång
Sedan så berodde det väl delvis på att jag körde relativt sakta. Var 90-väg men jag låg för det mesta på 75-80 eftersom jag tyckte det gick väldigt snabbt, vägen var smal och jag hade aldrig kört så snabbt med bil förut. Men dom kunde ju ha kört om tycker man, var raksträcka och inga mötande bilar men liks fan ska man ligga kvar bakom bara för att man har en "Övningskör" skylt på bilen :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

då får dom skylla sig själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Trafikanter över lag borda man bunta ihop och slå ihjäl
Jag var ju ute och körde landsvägskörning för första gången i mitt liv för någon dag sedan. Det var fjärde gången jag körde bil... Folk skulle ligga bak i arslet på mig hela tiden och jävlas :S

Känner igen det där rejält! Körde landsväg med pappa och en cyklist dyker upp framför oss på vår sida trampandes ifrån oss. Jag måste ju bromsa men vi har ju såklart nån idiot i en jeep bakom oss som ska slicka arslet precis. En som inte kört så mycket landsväg vågar ju inte bromsa då. Idiotiskt att folk ska ligga så när trots att man har en skylt som det står övningskör på :/

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Känner igen det där rejält! Körde landsväg med pappa och en cyklist dyker upp framför oss på vår sida trampandes ifrån oss. Jag måste ju bromsa men vi har ju såklart nån idiot i en jeep bakom oss som ska slicka arslet precis. En som inte kört så mycket landsväg vågar ju inte bromsa då. Idiotiskt att folk ska ligga så när trots att man har en skylt som det står övningskör på :/

Men det är just skylten som gör att folk ska hetsa stressa mm, du blir den i trafiken de kan ta ut sitt humör över och mobba, sen hjälper det inte att man i början i alla fall kör lite fegt så dom värkligen ser att du är "noob" ;). Du kommer troligtvis märka stor skillnad när du inte kör med skylt längre det gjorde jag i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men det är just skylten som gör att folk ska hetsa stressa mm, du blir den i trafiken de kan ta ut sitt humör över och mobba, sen hjälper det inte att man i början i alla fall kör lite fegt så dom värkligen ser att du är "noob" ;). Du kommer troligtvis märka stor skillnad när du inte kör med skylt längre det gjorde jag i alla fall.

Jo, men tycker det är oansvarigt och drygt att jävlas med nybörjare i trafiken. Det kan ju ändå uppstå en livsfarlig situation. Jag tycker att om man ser någon som övningskör så kan man hålla lite extra avstånd för att vara snäll. Man kommer inte fram fortare om man ligger 5m bakom eller 50m bakom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jo, men tycker det är oansvarigt och drygt att jävlas med nybörjare i trafiken. Det kan ju ändå uppstå en livsfarlig situation. Jag tycker att om man ser någon som övningskör så kan man hålla lite extra avstånd för att vara snäll. Man kommer inte fram fortare om man ligger 5m bakom eller 50m bakom.

Självklart är det så det ska vara det säger jag inget emot men förklarade bara lite hur jag upplevde det när jag övningskörde och det lär inte ändrats på knappt två år

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så inåthelvete mycket att göra på jobbet just nu, ligger runt 20jobb efter och telefonen går stup i ett från kunder och huvudkontor.

Permalänk

Skulle hjälpa en kompis farsa bygga ihop en NAS/HTPC av lite gamla externa diskar.
Känslan när 2 av 3 diskar är fel på är inte så skön, att man inte kan se SMART-data när disken sitter i externt kabinett är ju inte så smidigt direkt.
Det blir till att utöva lite dataräddning i morn. *suck*

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Sa javla slut.
Jobbat fyra natter i rad och var tvungen att vara vaken pa dagarna for forelasningar.

Pa den ljusa sidan ar det alltid skont med lite extra pengar.

Permalänk
Medlem

Cam Abbot står med i laguppställningen inför kvällens träningsmatch, hoppas fan han är frisk nog nu bara! Forza Lule!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Slitit upp händerna nu i två dagar. Kopplat in EKKJ 4x6/6.
Det är bara det att inom en liten yta på ca 176 m2 uppdelat i fyra rum så är det totalt 62 uppskalningar och inkopplingar.
Allt detta med världens minsta plats i en thorsmans kanal där det dessutom måste ligga dubbelt på en 16 mm2 plint med max 3 cm fri åtkomst på sidorna. Allt för att det såklart inte finns någon plats för dosning ovan undertak.

Permalänk
Medlem

Blir galen av folk som ringer på min dörr. Idag satt man i vanligt ordning och slöade framför datorn och kollade på OS iförd enbart T-shirt/kallingar. Plötsligt ringer det på dörren, då jag inte har lust att öppna dörren bara i kallingarna tar det en liten stund att hitta byxor etc. När jag väl öppnar dörren är ingen där men jag hade skuffat undan en gul "netto"-kasse som blivit ställd intill min dörr. Jag tar en titt i påsen och där ligger frysta bitar kött av olika slag.

Vad fan är det här, inte nog med att folk/grannar skräpar ner i trapphus och på gården nu ska de börja terra mig på dörren också. Iofs har de ringt på tidigare men aldrig ställt mat (skräp) utanför dörren. Brukar på sin höjd bara titta i kikhålet i dörren för att skita i att öppna dörren om jag ser att det inte är någon jag känner, orka stå o tjafsa typ.

Permalänk
Medlem

fy fan era bandit skitar!
om 24h är man på G ner mot Kroatien 2v.

Kan ni fan har skit vädret...14c .....
skönt att man bokade i vintras ifall sommaren skulle bli kass här

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fy fan era bandit skitar!
om 24h är man på G ner mot Kroatien 2v.

Kan ni fan har skit vädret...14c .....
skönt att man bokade i vintras ifall sommaren skulle bli kass här

Härligt!
Har aldrig varit i Kroatien (dock sett över gränsen) men Slovenien som ligger lite ovanför är väldigt fint så då borde Kroatien också vara det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Härligt!
Har aldrig varit i Kroatien (dock sett över gränsen) men Slovenien som ligger lite ovanför är väldigt fint så då borde Kroatien också vara det.

Oja, andra året i rad nu till samma ställe.
Duger mer än väl för sol och bad.
samt finns lite till dom som vill kröka runt, dock hade jag kollat på större orter isåfall.
men kroatien är förbannat fint.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |