Permalänk
Medlem

Dokumentmatare som scannar till pdf?

Finns det allt-i-ett skrivare där du kan stoppa in en bunt papper i dokumentmataren, och som leder till att du får papprena digitaliserade som en enda pdf-fil på datorn?

Permalänk
Medlem

Utan att ha något bra exempel så borde de flesta multifunktions-skrivarna som har scanner-funktion klara av det.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Finns det allt-i-ett skrivare där du kan stoppa in en bunt papper i dokumentmataren, och som leder till att du får papprena digitaliserade som en enda pdf-fil på datorn?

Kör du windows så kan du bara skriva en .xps fil som fungerar likadant som en pdf-fil.
(kan dock bara läsas på en windows dator)

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X ─ COOLING: Cooler Master Hyper H412R
GPU: MSI RTX 3080 Ti Gaming X Trio
RAM: DDR4 32 GB Corsair Vengeance @ 3200MHz
MB: ROG STRIX B450-F GAMING ─ PSU: Corsair RM 850x
CASE: Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jag tror det är en sån här vi har på jobbet (har semester nu)
LaserJet M2727

Om man lägger i papper i dokumentmataren i toppen så kan man antingen kopiera, faxa eller scanna.
Tror de ska gå att starta scanningen från skrivaren, men eftersom vi har flera datorer så lägger jag i papper och väljer att starta scanning från datorn istället.
Du kan få flera sidor i samma pdf, ja.

Men det var någon gång det blev några ränder eller skuggor eller något på alla utskrifter så vi fick byta toner i förtid. Kanske bara var måndagsexemplar på tonern? Vi fick också byta någon del till pappersmatningen för att den skulle ta papperna ordentligt. Vet inte hur länge de ska hålla och visst har vi använt den en del. Men tyckte spontant att de borde hålla längre.
Funktionsmässigt så har den det mesta för en svartvit skrivare. Men jag är inte helt övertygad kvalitetsmässigt.

Permalänk
Medlem

Jag har inget tips på en skrivare men för att scan till PDF ska fungera måste du ha minst acrobat standard installerat på datorn(enl den teksupport jag pratade med). Det finns som jag förstått det inte några scanners som gör det "själv".

Permalänk
Medlem

Här på jobbet har vi en skrivare som mailar en PDF fil till oss. Den lägger ihop flera sidor i en fil och man får välja samma inställningar som man har när man kopierar (svartvit, dpi mm)

Modellen är en Samsung CLX-6240 PCL 6. Finns inte längre men finns väl ersättare

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt