Nytt grafikkort 7850 el 6950/6970?

Permalänk
Medlem

7870 for the win

Annars finns ju 7870 billigast här... http://www.pixmania.se/se/se/12638311/art/amd/radeon-hd-7870-oem-2-gb-g.html
en OEM version, vet ej om den är på gamla kretsar dock , någon annan kanske har bättre koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamsebiffen:

Eftersom det tar upp 3 pciplatser på bredden skulle det kunna ställa till problem och ta i något på mitt moderkort?

Du kommer som det ser ut att täcka för några SATA-kontakter du inte använder i nuläget... Så det är OK, så länge du inte vill slänga in en massa diskar i burken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Du kommer som det ser ut att täcka för några SATA-kontakter du inte använder i nuläget... Så det är OK, så länge du inte vill slänga in en massa diskar i burken

Ok, låter bra de n
e har inga planer på mer diskar så de gör inget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det där är en referensmodell, och jag pratade enbart om GTX 670 (dvs referensmodellen), inte någon Windforce eller annan eftermarkandskylare.

Inte bara det, du får dessutom 5% rabatt med SWEC1208 och då blir det 2845 kr.

Permalänk

Finns 2 varianter av asus 7950 dcll , vanlig och TOP. Det som skiljer dom är bara att "TOP" är fabriksöverklockad eller? Annars är det likadana kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamsebiffen:

Finns 2 varianter av asus 7950 dcll , vanlig och TOP. Det som skiljer dom är bara att "TOP" är fabriksöverklockad eller? Annars är det likadana kort?

Det har pratats en del om låst vcore på endera av korten (kanske både?), men jag kommer inte ihåg.