Microsoft ersätter Hotmail med Outlook

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ersätter Hotmail med Outlook

Världens största e-posttjänst får nytt utseende och varumärke. Microsoft fasar ut gamla Hotmail och döper om tjänsten till Outlook.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Noooooooooooooooooooo!
reidt: går man in på outlook.com eller liknande så förlorar man tillgången till hotmail.com verkar det som. Har nu kollat upp det, och håller man sig ifrån den nya sidan så finns fortfarande hotmail.com kvar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Alla känner ju till Hotmail men kanske mer förr i tiden när det inte fanns så många fler alternativ. Alla hade ju Hotmail på det glada 90-talet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tyckte om Hotmail, men kanske vänjer mig med Outlook.

Permalänk
Medlem

Bra med uppfräschning, hotmail är för jävla klottrigt. Känns som någon har smetat på med alla möjliga grejor i efterhand!

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt rätt skönt att designen uppdaterades. Det funkar helt okej med lite "Metro-style".

Visa signatur

"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg."

Permalänk
Medlem

Har fortfarande kvar mitt konto sedan ~96-97.
Ingen adress man skryter om direkt.

Permalänk
Medlem

Har dom inte redan ersatt Oulook med "Windows live mail"? :S

Skrivet av dioxys:

Har fortfarande kvar mitt konto sedan ~96-97.
Ingen adress man skryter om direkt.

Haha en annan hade burtonboy85 på det glada 90 talet, men har bytt nu

Permalänk
Medlem

På tiden, gillar det nya utseendet till skillnad från det gamla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Alla känner ju till Hotmail men kanske mer förr i tiden när det inte fanns så många fler alternativ. Alla hade ju Hotmail på det glada 90-talet

Självklart, jag gillar verkligen hotmail som epost adress, allt annat ser så fult ut. x)

Finns det inte nått sätt man kan kolla hur länge man haft sin epost adress? =o Det skulle vara rätt nice o veta.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Hatar att den samlar mail från 1 och samma avsändare som en "konversation" grr...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, hade Yahoo så många konton? Jag som alltid bannar @yahoo rakt av från alla forum jag modererat för att dom enda som registrerat sig med det varit spammare.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Hoppas dom ger spam-filtret en omgång också.

Permalänk
Medlem

Vad jag hoppats på detta. Ett första steg i att slänga ut eller åtminstone renovera microsoft live universumet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Föredrar det nya utseendet, sen vad det heter gör väl inte så mycket skillnad?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Inte så mycket info i nyheten kan man tycka, en sak som är värt att nämna är ju att man kan gå in på https://outlook.com/ så blir man "uppgraderad" till den nya designen samt att Skype chat/video är integrerat vilket är lite intressant.

Om man vill veta lite mer om alla dessa nymodigheter (som säkert många hatar bara för att det är "nytt"... -.-) har the verge en bra artikel här.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk

Jämt när man har nå bra så ska det bara bytas och fixas i designer...

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Hatar att den samlar mail från 1 och samma avsändare som en "konversation" grr...

På windows phone kör de så och efter ett par dagar inser man att det är oerhört smidigt. Allt från samma adress kommer inte i samma tråd, den går på ämne också. Sen går det ju att stänga av också...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

hmm ifall du nu ändrar till outlook kanske man kan synka det till sin mobil som en exchange/outlook mail istället för alla andra skräpp apps man måste ha i sin mobil :)?

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Är inte glad i integreringen med Live eftersom jag hatar att Live, liksom Google+ kräver för och efternamn.
Nu har jag ett bogus namn på sidan vilket gör så mitt riktiga namn inte syns, men istället visar Traniz som förnamn och en osynlig pil symbol som efternamn.
MEN problemet kommer då man använder Live Messenger och dess inbyggda genlänk till hotmail.
Den byter namn lite titt som tätt på mitt Messenger namn till min mailadress och namn på Hotmailkontot.

Känns lite irriterande då man heter Ecchi-BANZAII!!! ena minuten, sedan så heter man mangamaster_anime@hotmail.com den andra minuten bara för man har kollat sin mail.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Definitivt ett cleanare utseende, till skillnad från det plottriga som var innan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Äntligen fick man en adress med sitt namn och inte kalle5555

Permalänk
Medlem

Varför inte köra med gmail istället? Där finns integrationen med sedan länge med mobilens OS.

Permalänk
Medlem

Har haft min hortmail i 10 år måste det vara, aja bara det nya funkar på min smartphone så e jag nöjd då jag idag i stort sett endast läser epost.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Hahah Goda minnen med Hotmail alltså! xD

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Har haft min Hotmail sedan -97 Bästa e-posttjänsten enligt mig. Gmail ser så grötigt ut.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Trevligt enligt mig, glöm inte förvarna mammorna idag att skaffa hotmail på 90talet var nästan ett måste men var tvungen att byta för det fans inte en chans att söka ett arbete med den första haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Varför inte köra med gmail istället? Där finns integrationen med sedan länge med mobilens OS.

kanske för att det flesta andvändt hotmail längre (som jag har diverse spell acoounts bundna till min hotmail) så måste jag ha koll då o då skulle vara kull att ha bättre integrationen med hotmail som med gmail imo

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Avstängd

Så Metro finns nu i: Hotmail, Windows 8, Windows Server 2012, Xbox, Windows Phone, Office 2013, Visual Studio 2012... + mer?

Vad tycker vi om det?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det nya funkar bra, är cleant och lättanvänt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken