Permalänk
Medlem

Usch, läste igenom tråden snabbt och man får fortfarande rysningar av att läsa .. Är hemma sjuk från jobbet.. Men inget värre än lite feber så kan nog jobba imorgon ..

Man är lyckligt lottad ändå.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har inte följt alls denna.
Måste bara säga vila i frid.

Beklagar verkligen sorgen för dom anhöriga.
Känner ingen själv som har dött i cancer.
Så man kommer aldrig förstå föräns det verkligen sker.

R.I.P

EDIT: detta är ett till bevis på varför man ska försöka ge lite till forskningen.
Tex köper ahlgrens rosa rattar, några kr per påse går till forskningen.

Sambon jobbar som säljare på guldfynd och dom säljer lotter för 10! kr, finns en del kärringen "nä,varför skulle jag köpa en?" "det är vill jag verkligen inte köpa".

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråden igår, och läste och bläddra i den med en klump i halsen. Tills ja såg posten om hans bortgång, då rann det ner en tår.

Otroligt stark kille, kämpade och höll humöret uppe!
Man får sig en tankeställare om saker och ting, och känner att jag tar många saker förgivet.

Vila i frid.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Efter en lång tid borta från Swec kom jag tillbaka och tittade igenom lite gamla trådar.
Det är hemskt, kommer ihåg när jag skrev den där raden på första sidan.

Vila i frid, Pale. Var glad att du tillförde världen något.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

Hoppas du har det bra där uppe! Varenda gång man bläddrar förbi i forumet å ser din tråd! så känner man sorg! Vila i frid och sköt om dig!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Wow...

Jag sitter på jobbet i total chock..
Trodde aldrig att Pale skulle kunna förlora en sådan här fight.
En så otroligt stark och stor förebild har jag aldrig förr sett eller träffat.

Jag har varit frånvarande från SweC ett bra tag, och råkade hitta denna tråden igen..
Tänkte, -Fan vad skoj o läsa hur det gick för Pale!

Tyvärr så fick man läsa det man minst förvändade sig, och det man verkligen inte ville läsa..

Så oerhört tragiskt.
Jag minns första gången jag läste inlägget, tyckte det var så hjärtskärande att läsa om hur hans liv var, alla besök på sjukhuset m.m..

Samtidigt.. så tycker jag det är så jävla brutalt grymt, att SÅ många, SÅ stora forumsskribenter, har postat inlägg efter inlägg i denna tråd, då den helt klart har berört oss allihopa.
Jag blir så jävla stolt och rörd när jag ser vilka personer som har visat några helt otroliga sidor för att hjälpa och engagera sig i Jonas situation.

Helt enkelt otroligt.
Denna tråd kommer gå till en av SweC:s mest otroliga trådar. Alla kategorier.

Till familjen:

Er son var otrolig.
På alla sätt och vis.

Mina tankar går till er.

Permalänk
Medlem

Sen vill jag bara passa på att skriva en till sak som gav mig världens flashback precis..

Mådde så dåligt nyss, att jag klickade på Pales första inlägg, första sidan och började läsa igenom inlägg efter inlägg där.
Det fick mig att minnas hur han först trodde att det kanske var en broskbildning efter hans olycka från året innan, till vad det nu var.

Även ett par leenden dök upp på läpparna när jag läste det ena knasiga och roliga inlägget efter det andra..
Sweclockers är banne mig helt otroligt.

Pale, jag hoppas att du har det så jävla bra på andra sidan.
Du kände inte mig, jag visste mkt om dig..
Vila i frid

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråden igår natt och läste klart den idag så tyvär kunde jag inte ge Pale stöd när han fanns..

Men jävlar vilken kille! Han fick mig att skratta och gråta. vet inte vad jag ska skriva eller säga..

Rest in peace Pale!

Permalänk

R.I.P, Pale! Får mig att tänka på min tre åriga lillasyster med benmärgs cancer.. Gör som folk tidigare sagt i tråden, skänk en liten slant till barncancer fonden, ge blod och liknande. Det gör skillnad!

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Denna tråd är fan värd att dra upp igen, för kämpen!
Jag har läst igenom de ca 20 sista sidorna och varit mer eller mindre gråtfärdig hela tiden, släppte en tår. Var riktigt rörd när någon nämde att han hade fixat i ordning en Mc som han skulle få köra, men hann aldrig (jag älskar motorcyklar)

Vila i frid!

Läsvärt:

http://xsitez.wordpress.com/2008/07/18/%E2%80%A0-jonas-1807-0...

http://www.gruvan.net/Pale/index.html

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Rest in peace Pale!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Saknar dig, min vän..

Ha de bra, var du än är.

// Christian

Permalänk
Medlem

Har följt den här tråden nästan ända sen starten, men har inte skrivit något än så tycker det är dags nu.
Jag är så sjukt imponerad vilken kämpe du är, en förebild för oss alla.
Hoppas du har det bra var du än är nu, you will be remembered!

Vila i frid, Pale.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Kikar in snabbt och säger hej !

Hoppas du har de bra där du är Jonas.. har fått lite kontakt med w01f igen, tog upp om när vi alla lirade poker några månader före din bortgång. Det var en härlig dag/kväll.

Vi hörs och syns någon dag !

Permalänk
Medlem

Idag är det hela 3 år sedan Pale gick bort. :/ Hoppas du har det bra vart du nu är!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Idag är det hela 3 år sedan Pale gick bort. :/ Hoppas du har det bra vart du nu är!

Skrämmande vad tiden går fort, känns som om det var igår :(.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tiden har gått jävligt fort måste jag säga.

Återigen mycket tragisk bortgång:/

Permalänk
Medlem

Stackars Pale...

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Saknar dig som tusan, går inte att beskriva och jag vet att jag är långt ifrån ensam.
Det har gått tre år sen och ändå minns den där kvällen som jag hoppades aldrig skulle komma som om det var igår.

Permalänk
Medlem

Oj, hade faktiskt missat det här, bara några dagar yngre än mig. Bortgången alldeles för tidigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Fy fan asså!
Har suttit och läst nu i 45 min och det är så hjärtskärande att man vill börja gråta.
RIP Hoppas det är bättre där du är nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Det tog mig drygt en timme att läsa denna tråd och med en klump i halsen från start som övergick till tårar mot slutet kan jag inte annat än att säga vila i frid Pale. Mina tankar finns med dig och din familj och vänner även om det nu gått några år.
Fy fan för cancer. Fan.

Permalänk
Medlem

Har läst hela tråden säkert 5 gånger under åren som gått sedan Pale gick bort och blir lika hårt berörd varje gång :,(

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Sötast

Kom att tänka på dig idag Pale och det slutade med att jag gick igenom hela tråden igen, samt informationen på gruvan...

Med ett par tårar i mina ögon så ville jag bara titta in, jag hoppas att Himmelkebaben smakar.

Permalänk
Medlem

Oj nu sitter man här och lipar igen, att det ska vara så svårt att läsa utan att fälla en tår.
Tar en öl och ägnar dej en tanke.
Det hela känns nästan lite löjligt då jag aldrig kände Jonas utan bara Pale en anonym kille på ett forum.
Hoppas du har det bättre nu Pale vi glömmer dej aldrig!

Även en hälsning går ut till din familj som jag hoppas har det bra idag och jag hoppas att ni lyckats gå vidare nu.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

2 år sedan jag skrev i den här tråden, 4 år sedan du gick bort.. kan inte förstå hur fort tiden går.

Hoppas du har de bra där du är Jonas.. är inne på din sida på Gruvan då och då. Skänker 100 tankar till dig och din familj !

Permalänk
Medlem

Denna tråd var ju helt omöjlig att läsa utan att fälla en tår. Har bara "träffat" Pale i denna tråd och måste säga att han var fantastisk. Vila i frid, hoppas du mår bra och kör din motorcykel du aldrig fick i detta livet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Min fru (som jag skrivit tidigare har haft cancer i magen 2 gånger förut) åkte in till akuten igår pga magsmärtor vilket visade sej vara nya cystor.
Men jag fick nyss reda på att dom var godartade och att dom skulle bekämpas med ultraljud.
Frun är nu lite orolig pga att dom måste sticka henne med en stor nål men jag glad över att cancern inte är tillbaka igen i alla fall.

Jag tänker på dej varje gång jag hör ordet cancer och hur du så länge och tappert stred mot sjukdomen och jag hämtar styrka där i från Pale.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Jag är "ny" i forumet(bara dryga året), snubblade över tråden och är helt mållös. Första jag läst som fått mig att gråta. Fyfan, känns som en nära vän gått bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

wow..jag började läsa tråden..hade ju en föraning om att det gick dåligt då han hade "vila i frid" på hans profil..men han kämpade ju så väl..och han verkade ju vara en riktig varm o go person..

RIP

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.