Permalänk
Medlem

-F1 2012
-Halo 4
-NHL 13

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Bättre grafik

Whaaaaaat? Snälla visa mig något spel som ser bättre ut på ps3 eller xbox än vad det gör på pc?
Den enda gången det någonsin skulle inträffa är utifall det är en extremt dålig portning till pc.

Sen ger det mig inte alls upplevelsen jag vill ha.
Alla FPS spel på konsol kan man kasta bort direkt. Både ps3 och xbox kontrollerna är alldeles för "inaccurate" för att kunna spela fps på. Jag vill ha full 100% kontroll på hur jag styr och det får man helt enkelt inte på konsol. Det är därför det finns aim assist på 99% av alla fps spel till konsol.

Det går inte heller att köra bf3 på fetaste banorna med 64 spelare. Det är den sortens upplevelser jag vill ha i alla fall. Det ska vara episkt stort och öppet. Det klarar ingen av konsollerna. Sen försök spela ett spel som Planetside 2 på konsol. Det skulle inte heller gå. Flera tusen spelare på samma bana det skulle vara omöjligt för en konsol och det är den sortens upplevelser som man kommer ihåg, som jag älskar. Det går inte att finna liknande på någon konsol på något spel.

PS3 är riktigt bra tycker jag, men att säga att den har bättre grafik är bara att ljuga. Du kanske tycker att det ser finare ut. Men i verkligheten klarar de flesta datorer av att hantera 10 gånger mer detaljer och polygoner än vad en konsol gör. Dessutom får man mer "frames per second" vilket jag själv tycker är mycket viktigt. Många fina spel på ps3 och xbox är inte ens på 60 fps för hårdvaran klarar helt enkelt inte så fin grafik på 60 fps. Ett exempel är BF3 körs på 30 fps och då kan man dessutom inte ens köra 64 spelare.

Permalänk
Medlem

Fifa 13 med Alba på vänsterkanten blir roligt. NHL 13 vet inte men Hockey börjar dö ut. Nya Cod, NEEEEEEEEEEJ INTE IGEN. Men som sakt Fifa 13 blir sjukt nice

Permalänk
Medlem

Inget som faller i mitt intresse...

Permalänk
Medlem

MoP och alla bf3-expansioner är redan säkrade

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det är nog säkerligen inte det sista wow-expansionet som vi kommer se dock.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Most Wanted

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Det, errrm, gör ont i plånboksområdet... Särskilt efter mina dator uppgraderingar...

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

Borderlands 2. Helt klart.

Permalänk
Medlem

Medal of honor samt black ops 2 ser jag väl fram emot mest av dessa titlar.
Frågan är ju dock om min dator som står i signatur kommer klara av black cops 2?

MoH är jag ganska säker på att jag inte kommer klara av utan ett visst lagg

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

Tror det är dags för dig att uppsöka läkare, allt verkar inte stå rätt till i ditt huvud...

Jag gillar konsoll också "moderna" konsoller (PS3 iaf) men man kan ju inte vara riktigt frisk om man har fått för sig att en konsoll skulle ha bättre grafik eller flyt för den delen än en speldator... "Roligare upplevelse", sluta trolla nu, är ju identiskt förutom kontroller, som dessutom går att koppla in till PC om man av någon anledning skulle vilja spela med den. Vill du sitta i soffan och spela? Koppla in datorn till TVn för i helvete, blir så irriterad av all konsolmani som egentligen inte har någon vettig grund, den ända som är bättre på konsol är systemet för acheievements/ trophies, men är väl ändå inte därför man spelar spel?

OnT: Längtar till Borderlands 2 såklart, sen ska väl MoH blir intressant, även om det verkar rätt identiskt till BF3, med samma motor och grafik, och de har dessutom behållit det urkassa vattnet från BF3.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Guild Wars 2
Hitman: Absolution

Nu tack!

Dessa två, och BF-expansionerna... Det är taget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Längtar! Anledningen att den inte är med i listan är att det bara är spel till (PC/)Windows

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Ser riktigt tunt ut! Alltså enkelspårigt... Hoppas på indie-spel istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Du borde ta och sponsra Castle Story! Ser fint ut! Förmodligen mer i din genre
http://www.sauropodstudio.com/
http://www.kickstarter.com/projects/902505202/castle-story?re...

Jag har sponsrat med 25$ haha

Tack för de länkarna! Börjar bli lite för många Kickstarter-projekt nu att hålla kolla på. Inte nog med att man har ett väldigt stort back library att ta tag i, nu börjar man bygga upp ett "future library" också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

F1 2012 kom väl förra året?

Skickades från m.sweclockers.com

2012 har inte kommit än 2011 är väl nyaste?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Bleh, inget som faller mig i smaken

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox

Permalänk
Inaktiv

Sniper ghost warrior 2 blev faktiskt försenat till 2013.

Annars är väl Borderlands 2 det jag är mest taggad över.

Permalänk

Sim city 5 om mindre än ett år! Woooh!

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk

Hitman Absolution helt klart för mig, fasen vad jag har längtat!

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem

Bläääh, hur kan ni ha med FIFA Manager 13, men inte Football Manager 13? Skäms Sweclockers!

Nämen, har några spel att se framemot, särskilt Football Manager 13

Även Borderlands 2 ska nog bli riktigt kul och MoH och COD:BO ska nog bli bra tidsfördriv. Dishonored ser också bra ut!

Permalänk

Ser bara fram emot Borderlands 2, och jag gillade inte ens ettan. Fan vad bra trailers de har gjort

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Inaktiv

Senaste nytt: EA hyr in kossor för att tillgodose allt sitt mjölkande av äldre spelserier och framtida skräp releaser.

Permalänk
Medlem

Painkiller: Hell & Damnation i Oktober (estimerat) är det jag ser fram emot mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

och skär då bort kvalité för att inte lagga ihop en dator som inte är sprillans ny och klarar av att driva spelen med vettig grafisk kvalité.

Nja, nu är du nog inte helt uppdaterad på PC-spelsfronten...

Faktum är att en hel del titlar går dåligt på PC för att det är dåliga portningar av spel utvecklade för konsoll. Det börjar istället bli så att det är allt färre titlar som man behöver den senaste hårdvaran till, eftersom konsollerna med sin i nuläget föråldrade hårdvara håller tillbaka den tekniska utvecklingen i många spel. Sen har vi förstås en del notoriska PC-utvecklare som skyller sina problem på att PC är "för många olika konfigurationer för att kunna släppa ett någorlunda buggfritt spel vid release", samtidigt som det mesta av problemen beror på bl.a. horribelt dålig scripting *host*Bethesda*host*.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Arma 3 och Sim City 5 kommer vara redigt trevliga spel som jag kommer spela sönder totalt, är även sjukt spännande att se vad det blir av Castle Story... Kom nu på att inget av dom spelen antagligen blir klara till hösten... hmm...

Halo 4 = episkt vad länge jag väntat!!!!11111one
GTA V = För att det börjar bli tråkigt att knivhugga folk ner för trappor i GTA IV.

Permalänk
Inaktiv

Dat uppföljarhöst!

Men ser personligen fram emot Dishonored, X-com och självklart Hitman!

Permalänk
Avstängd

Vilken tunn spelhöst. Kanske blir så man börjar lira EVE igen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

Ok, nu kanske jag svarar på ett trolllinlägg, men har inget bättre för mig såhär på morgonkvisten

Bättre grafik : Nej, PS3:an har rent objektivt mycket sämre grafik än dagens nya PC:s.Det är någon variant av de grafikkorten som fanns till PC på den tiden som sitter i konsollen. Till PS3:ans försvar ska dock sägas att processorn som sitter där i iallafall då var ett riktigt monster.

Att grafiken i spelen är sämre på PS3 är dock bara att konstatera direkt genom att kolla på vilket screenshot eller spelsekvens som helst.

Roligare upplevelse :
Det är naturligtvis subjektivt och det kan naturligtvis vara så att just du har roligare med konsol än dator.
Själv tycker jag inte att sämre grafik och styrkontroller som ger en precision som elefant i en glasbutik bidrar till en positiv upplevelse.

Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc :
Ok, att många fler spel stödjer multiplayer vid samma dator är ju faktiskt en fördel.
Att köra online med polare är dock givetvis precis lika lätt på PC.

Slippa släpa med dator ? Visserligen, men då får du släpa med spelkonsolen istället.
Och skärm(i form av en tv) måste du ha även för att en konsol ska kunna användas.
Men visst, en konsol är i allmänhet mer mobil.

Många exklusiva titlar som bara finns till konsol :
Ja och det finns inte till PC då menar du ? Dessutom kan inte de allra flesta välgjorda PC exklusiva
portas till konsol utan att man drastiskt skär ned på den grafiska kvalite'n.
Tyvärr är många utvecklare lite lata och gör bara en primitiv konsolversion av spelen för att det är ett lättare sätt att dra in pengar utan behöva anstränga sig lika mycket. Och ofta portas konsolversionerna mer eller mindre utan polering av spelen, vilket gör att en hel del spel får nästan lika kass grafik i PC versionen. Det är anledningen till att du kanske tycker att vissa PC spel inte ser mycket bättre ut.
Det är svårt att springa i fotbojor...

Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.:
Natuligtvis subjektivt, men här tycker jag du har mest fel på alla punkter.
På en dator har du bättre bild, ljud, och i mitt tycke, en en bättre helhetsupplevelse på grund av all flexibilitet du har med en dator som du inte har på en konsol. På en dator kan du ändra grafiken och ljudet efter behag. Du kan byta grafik och ljudkortet om du så vill.
Du kan ändra inställningarna (grafik, ljud, kontroller etc) i spelen efter behag.
Du kan lägga på nya moddar på spelen.
Du kan faktiskt köra fps spel på ett seriöst sätt där det faktiskt är du och inte hårdvaran som sätter gränserna för hur snabbt du kan sikta.
Du kan köra snabba strategispel (som Starcraft 2 och andra spel som inte passar alls för konsol eftersom man vill ha mer kontroll än en drogat elefant.. ).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av pasta med ingon:

GTR 3 är personligen det enda jag väntar på. Har längtat efter det sen 2006:(.

Gtr3? Kommer ihåg att jag spelade sönder ettan för x antal år sedan. Det blir till att plocka fram ratten ur gömmorna igen

Skickades från m.sweclockers.com