Jag grät när jag fick mitt chassi

Permalänk

Jag grät när jag fick mitt chassi

Jag längtade, jag jobbade HELA DAGEN, jag skuttade till coop forum för att hämta ut mitt chassi...

och sedan insåg jag att något var fel...

http://img440.imageshack.us/img440/382/img0720cp.jpg

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

IKEA-modell eller bitar som saknas helt enkelt? Det där ser ju inte helt... helt ut.

Permalänk
Moderator
Moderator

Lightweight version? :x

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Lightweight version? :x

ts har fått den nya Fractal design veyron, lättare och något sämre.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Stackare, skicka bara ett mail till Fractal så fixar det sig.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

haha, hur fan är det ens möjligt

Fått 4 söndriga fractal chassi innan jag gav upp skiten och köpte annat, 0 skador på kartongerna men ändå sönder.

Permalänk
Medlem

kvalitetskontrollen på fractal är alltså "sådär" ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Saknas hela fronten med..vafan håller dom på med..Måste ha varit en elak jävel som packade ihop den där....

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Haha. Så det är inte bara jag som har fått en defekt vara från fractal :). Mitt chassi var snett och jävligt. Plus att alla plast anordningar som håller fast fronten på chassit var knäckta. Kan även tillägga att jag har polare som även fått defekta chassin av fractal. Bra att veta att det inte bara var 2 incidenter. Skicka tillbaka skiten och ta ett annat!

Permalänk
Medlem

Kräv att få ett R4 istället som ersättning!!

Permalänk
Medlem

hahaha nej vad synd, men det är bara att kontakta dem och förresten låt skitarg och skitirreterad för då kanske de skickar dej ett helt nytt chassi(du behåller den du har alltså sen kan du få någon hundring för den ) funkar men schhhhhh;)

Permalänk
Medlem

Tur i oturen? R4:an är ju ute, be om ett sådant som ersättning

Permalänk
Entusiast

Jag har en front över Den har visserligen ingen IO panel eller ström-knapp x)

Permalänk
Medlem

Jaja, arbetsmoral i all ära men så där ska inte ett nytt chassi se ut.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

R4 kommer bli min, jag sa aldrig varför jag var taggad, men det berodde på att jag skulle på skruva ihop en dator då det var länge sedan jag fick göra det, r3 var till min flickväns lillebror, och r4 tar jag hem när jag får sålt mitt haf x

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Som sagt, RMA det och ta en R4 när du ändå är igång. Kolla recensionen så ser du varför

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorgin:

Haha. Så det är inte bara jag som har fått en defekt vara från fractal :). Mitt chassi var snett och jävligt. Plus att alla plast anordningar som håller fast fronten på chassit var knäckta. Kan även tillägga att jag har polare som även fått defekta chassin av fractal. Bra att veta att det inte bara var 2 incidenter. Skicka tillbaka skiten och ta ett annat!

Skrivet av Nivity:

haha, hur fan är det ens möjligt

Fått 4 söndriga fractal chassi innan jag gav upp skiten och köpte annat, 0 skador på kartongerna men ändå sönder.

Skrivet av Nivity:

Som vanligt så derailar alla på swec topics, knappast oväntat.
Skit i att topic faktiskt var paketet han fick, och att fractal gjort en stor jädra miss i kvalitetskontroll vilket inte direkt är ovanligt ang fractal.

Sen vet jag inte hur ni kan jämföra att han är hemma med att fractal gjort denna missen, menar ni att ett spöke gjorde kvalitletskontroll?
Eller att en robot fixade allt utan en ända människa vid spakarna för fractals enda anställda var hemma?

Seriöst, fan tänker folk med.

Synd att ni har fått trasiga chassin.

Mitt kom helt (i för sig fick jag nytt set för front ljudet, det fungerade inte). Som det låter på er så är alla fractals chassin trasiga. RMA får man göra då:) Tråkigt för dig som fick 4 stycken trasiga chassin, hur var dom trasig då (repor,utan HDD, sned bur och/eller trasig front)?

Hur som ni kanske har något otalt med posten? Dom tar ut chassina ur förpackningen och tränar fotboll med dom (OBS ironi det sista)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Jag längtade, jag jobbade HELA DAGEN, jag skuttade till coop forum för att hämta ut mitt chassi...

och sedan insåg jag att något var fel...

http://img440.imageshack.us/img440/382/img0720cp.jpg

Reklamera det till butiken du köpte det i, det ska verkligen inte vara så.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av Batman:

Som sagt, RMA det och ta en R4 när du ändå är igång. Kolla recensionen så ser du varför

Joo men som sagt så var R3 till en bekant.
Jag såg recensionen så fort den kom ut och vart helt extas, så jag taggar till den 11/8 så får jag hoppas att jag inte får lika otur när jag beställer mitt

Vi vet ju hur många och vilka flätar som kommer med R4, endast en fram och en bak tror jag.

Jag skulle vilja fylla hela burken med "helt ok" eller "mycekt bra" fläktar.

Vad skulle ni rekommendera för att fylla hela burken och behöver jag ens fylla den? Kan ju visserligen vara roligt att utnyttja dess tystnad då jag ska ha den stående på bordet och har sedan tidigare "stått ut" med en haf x fullt med alla möjliga fläktar

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Som sagt, RMA det och ta en R4 när du ändå är igång. Kolla recensionen så ser du varför

Absolut (Y)

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Samma som för det chassie jag hämtade ut förra veckan! Och sen när inet skickade ut en frontpanel var det spruckna plastdetaljer på den

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

När jag fick mitt XL fick jag en trasig front (nedre delen hade gått helt av, nästan som att någon hade slagit på det med ett brännbollsträ) som dessutom var i fel färg till det som stod på framsidan. Ringde Alina och fick en ny front på 2 dagar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Entusiast

Verkar som fractal har stora problem. Mitt R3 kom i och för sig med front men power-knappen fungera inte. Fläktkontrolleren har också slutat fungera efter ungefär en veckas användning med två air penetrators.

Det verkar också som att hälften av alla swecare har så dåligt självkänsla att dom måste klanka ner på allt som går att klanka på så fort dom får chansen...

Permalänk
Medlem

Haha vafan, har en kompis som jag nyss hjälpte att beställa en dator och hans front saknades också på R3an!

Permalänk
Hedersmedlem

Off topic rensat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

kvalitetskontrollen på fractal är alltså "sådär" ...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men vad f-n det är därför det finns garanti - alla kan ha otur med en puckad/lat/sjuk/elak/myglande arbetare som inte packar allt - hör av dig så löser de strulet - trist, men sådant som man får räkna med med billiga kinesprylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Jo, men vad f-n det är därför det finns garanti - alla kan ha otur med en puckad/lat/sjuk/elak/myglande arbetare som inte packar allt - hör av dig så löser de strulet - trist, men sådant som man får räkna med med billiga kinesprylar.

Jao, lian-li is teh shit.. Och kostar där efter...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

men sådant som man får räkna med med billiga kinesprylar.

Billiga kinesprylar? Du vet väl att Fractal designar och tillverkar chassina i Sverige?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hjalmarrr:

Billiga kinesprylar? Du vet väl att Fractal designar och tillverkar chassina i Sverige?

Designar ja, tillverkar nej. Made in China.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Billiga kinesprylar? Du vet väl att Fractal designar och tillverkar chassina i Sverige?

Källa på det där tack.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR