Guild Wars 2, En besvikelse?

Permalänk

Ska prata av mig lite här i tråden.

Jag har spelat GW2 i en dag och är redan besviken.

PvPn är skittråkig. Det är inte strukturerat för fem öre. PvPn liknar något superhjälte Action-Fighter där alla mosar ut allt de har mitt i smeten, sen får vi se vad många som är kvar.

Det här med att man ligger ned och kastar sten efter att man "dött"? Går man inte fram och finishar så kommer de till liv igen, och vissa har ESCAPES ur sitt "ligga-ned-state".

Detta är den sämsta PvPn jag någonsin spelat i ett "MMORPG", hands down. Spelet skulle fungera utmärkt som ett 3rd-person street fighter spel dock.

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade efter 20mins i betan iaf , jag vet inte vad det är men det känns inte kul att göra samma jävla quest 10000 ggr innan man blir max lvl... Inte lika roligt längre.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ska prata av mig lite här i tråden.

Jag har spelat GW2 i en dag och är redan besviken.

PvPn är skittråkig. Det är inte strukturerat för fem öre. PvPn liknar något superhjälte Action-Fighter där alla mosar ut allt de har mitt i smeten, sen får vi se vad många som är kvar.

Det här med att man ligger ned och kastar sten efter att man "dött"? Går man inte fram och finishar så kommer de till liv igen, och vissa har ESCAPES ur sitt "ligga-ned-state".

Detta är den sämsta PvPn jag någonsin spelat i ett "MMORPG", hands down. Spelet skulle fungera utmärkt som ett 3rd-person street fighter spel dock.

Gissar på att det inte gick så bra för dig?

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Ska prata av mig lite här i tråden.

Jag har spelat GW2 i en dag och är redan besviken.

PvPn är skittråkig. Det är inte strukturerat för fem öre. PvPn liknar något superhjälte Action-Fighter där alla mosar ut allt de har mitt i smeten, sen får vi se vad många som är kvar.

Det här med att man ligger ned och kastar sten efter att man "dött"? Går man inte fram och finishar så kommer de till liv igen, och vissa har ESCAPES ur sitt "ligga-ned-state".

Detta är den sämsta PvPn jag någonsin spelat i ett "MMORPG", hands down. Spelet skulle fungera utmärkt som ett 3rd-person street fighter spel dock.

Du kanske ska testa att vara med i en strukturerad grupp? Man kan inte gå in solo och bara mosa runt och förvänta sig att det ska bli strukturerat och taktiskt.

Permalänk
Medlem

För att svar snabbt, ja.

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag blev speciellt imponerad av spelet.
Vet inte om det är jag som tröttnat på mmo:s eller om det helt enkelt inte är ett bra spel.
Blir inget köp för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av japu:

Kan inte påstå att jag blev speciellt imponerad av spelet.
Vet inte om det är jag som tröttnat på mmo:s eller om det helt enkelt inte är ett bra spel.
Blir inget köp för mig iaf.

Själv är jag måttligt imponerad utav spelet och jag njuter utav varenda speltimma.
Spelet är väldigt bra gjort och har mycket nytänkande innehåll då det gäller mmo genren.
Men alla har ju olika synpunkter på detta så därför tycker jag att man ska avråda från att säga att det är ett "dåligt spel".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levon:

Själv är jag måttligt imponerad utav spelet och jag njuter utav varenda speltimma.
Spelet är väldigt bra gjort och har mycket nytänkande innehåll då det gäller mmo genren.
Men alla har ju olika synpunkter på detta så därför tycker jag att man ska avråda från att säga att det är ett "dåligt spel".

Jag är också ganska imponerad av vad jag sett hittills. Tycker inte spelet känns lika tveksamt som SWTOR gjorde när jag provade det.
Det känns som att man spelar ett spel som blivit polerat så in i ...
Gillar ny tänket med events också.
Tex. Sylvari hade ett event där man skulle skydda ett träd från termiter som spawnade.
Samtidigt som det kom maskar tror jag? som började gräva ner sig för att förstöra rötterna på trädet, och då fick man springa och ta en spade.
Då fick man en nya spells och en var att man kunde gräva, då sprang man iaf fram till masken och grävde upp den igen.

Visst, det kanske inte låter jätte kul. Men jag njöt av tiden som flög förbi. Nu är jag jätte nyfiken på hur de utvecklar detta och gör det ännu
mer intressant. Men tyvärr så får vi vänta 1 månad

tyckte det var intressant upplägg och det kändes jävligt fräscht.
Jag är verkligen taggad att få testa hela spelet efter den här betan

EDIT: Vill tillägga att jag är helt såld på musiken och ART'en. Vill ge dom som gör jobbet en kram, äntligen lite kvalité på saker.
Är det ett nytt spel så ska det inte ha grafik från år 2000 tycker jag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag tröttnade efter 20mins i betan iaf , jag vet inte vad det är men det känns inte kul att göra samma jävla quest 10000 ggr innan man blir max lvl... Inte lika roligt längre.

Varför står du stilla på samma ställe då?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Gillar spelet väldigt mycket, roligaste PvPn jag spelat på länge

Spelade PvP i World of warcraft sen 2004-2011 och detta har riktigt bra gameplay, enda jag vill klaga på är den sega kameran och att det är otroligt grötigt med alla spell effects i WvWvW... detta bör verkligen tonas ner oerhört mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelloxz:

Du beskriver combaten som att man bara klickar på autoattack och sedan väntar till monstret är dött?

Så är det verkligen inte för mig, spelar mesmer och är runt 16-17 i lvl... och många uppdrag där man ska ut och döda något så får jag kita som in i helvete. Får jag dessutom flera mobs på mig så blir det trubbel, men ack så underhållande.

För varje dag som går så längtar jag mer och mer till nästa beta.

MVH Kelloxz

Det låter helt värdelöst i mina öron, du spelar en mesmer och flera mobs är trubbel?

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Du kanske ska testa att vara med i en strukturerad grupp? Man kan inte gå in solo och bara mosa runt och förvänta sig att det ska bli strukturerat och taktiskt.

Menade inte på hur folk spelar, utan på hur spells är uppbyggt. Ett prakexempel är Guardians "hallelulja-atombomb" spells. Var finns "finessen" eller "taktiken" i att bara kasta ut massiva buffs och nukes överallt. Eller necro ultin?

Ser det som ett roligt slaktarspel bara, påminner starkt om SMITE. Förväntade mig lite e-sportish PvP men det koimmer det absolut inte bli av.

Permalänk
Medlem

Tycker det är jätte bra spel och väl gjort.
Blir nog många timmar framför

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Prova TERA online, tror du kommer gilla det

Ang wow så är det lite mer action när man börjar köra raider eller pvp i 85. Varför det inte kan vara kul från början vet jag inte, men så är det

Permalänk
Medlem

Ja, Gillar man det inte så är man ju inte tvungen att köpa det. Desto bättre för oss andra som verkligen gillar GW2

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Menade inte på hur folk spelar, utan på hur spells är uppbyggt. Ett prakexempel är Guardians "hallelulja-atombomb" spells. Var finns "finessen" eller "taktiken" i att bara kasta ut massiva buffs och nukes överallt. Eller necro ultin?

Ser det som ett roligt slaktarspel bara, påminner starkt om SMITE. Förväntade mig lite e-sportish PvP men det koimmer det absolut inte bli av.

Håller absolut inte med...

Titta på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=SgfVZZkgsZI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Menade inte på hur folk spelar, utan på hur spells är uppbyggt. Ett prakexempel är Guardians "hallelulja-atombomb" spells. Var finns "finessen" eller "taktiken" i att bara kasta ut massiva buffs och nukes överallt. Eller necro ultin?

Ser det som ett roligt slaktarspel bara, påminner starkt om SMITE. Förväntade mig lite e-sportish PvP men det koimmer det absolut inte bli av.

Vilka guardianskills och massiva buffs pratar du om?

Har du spelat guardian förstår jag verkligen inte hur du kan sakna finess eller taktik i PvP:n, just det erbjuder ju gw2 till skillnad från många andra spel.

Necrons ulti är inte mycket att hänga i granen heller, bara effektiv mot squshies eller folk som glatt står och blir nukade.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överkill:

Ska prata av mig lite här i tråden.

Jag har spelat GW2 i en dag och är redan besviken.

PvPn är skittråkig. Det är inte strukturerat för fem öre. PvPn liknar något superhjälte Action-Fighter där alla mosar ut allt de har mitt i smeten, sen får vi se vad många som är kvar.

Det här med att man ligger ned och kastar sten efter att man "dött"? Går man inte fram och finishar så kommer de till liv igen, och vissa har ESCAPES ur sitt "ligga-ned-state".

Detta är den sämsta PvPn jag någonsin spelat i ett "MMORPG", hands down. Spelet skulle fungera utmärkt som ett 3rd-person street fighter spel dock.

Så ser det ut när nybörjare spelar PvP i alla MMO är min erfarenhet, n00bsen pumpar så många knappar de kan för att de inte vet bättre än. Om du kikar i länken längre ned får du se hur PvPn ser ut när det är skickligare spelare.
De "escapes" du pratar om är temporära och räcker 2-3 sekunder innan man går ner i downed igen. Att ha ett downed state öppnar taktiska element när man väljer mål. Hamnar man 2v2 i en situation kan man fokusera på den fiende som fortfarande är rörlig när man får ner en i downed och ta kål på båda två när man får ner den andra. Samtidigt ger det motståndarna en liten chans att komma tillbaka, det är inte roligt att bara bli roflstomped på en gång imo.

Skrivet av Oneone:

Jag tröttnade efter 20mins i betan iaf , jag vet inte vad det är men det känns inte kul att göra samma jävla quest 10000 ggr innan man blir max lvl... Inte lika roligt längre.

Jag tänker anta att du tycker att alla renown hearts var samma-lika allihop, de avtar snabbt efter det första lvl 1-15 området. Sen är det dynamic events som gäller.

Skrivet av Överkill:

Menade inte på hur folk spelar, utan på hur spells är uppbyggt. Ett prakexempel är Guardians "hallelulja-atombomb" spells. Var finns "finessen" eller "taktiken" i att bara kasta ut massiva buffs och nukes överallt. Eller necro ultin?

Ser det som ett roligt slaktarspel bara, påminner starkt om SMITE. Förväntade mig lite e-sportish PvP men det koimmer det absolut inte bli av.

Efter att ha spelat en del sPvP under betorna kan jag inte hålla med alls. Du låter som om du mött några spelare som spelar sina guardians och necro väldigt skickligt och är bitter över det...

Skrivet av Klocker:

Håller absolut inte med...

Titta på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=SgfVZZkgsZI

En annan mycket bra video är GuildShouts kommenterade sPvP matcher mellan guilds:

Permalänk

För dom som inte kom med i betan, här lite intryck från betan den här helgen

Jag tror att det tyvärr blir många som kommer att bli besvikna. Och många som kommer testa det, få ett dåligt första intryck och sedan sluta spela. Inte för att spelet är dåligt! Utan bara pga förväntningarna. Så var det iaf för mig. Det är först idag, när jag inser att jag måste vänta en hel månad på att spela mer som jag förstår att jag kommer att köpa det här spelet och att det var ganska bra. Mina förväntningar var höga, som många som läser det här, och mitt första intryck var dåligt. Men det här spelet är bra. Jag har bokat mitt ex idag.

Spelets starka sidor:
Combat!! (jag körde mest warrior) Här har de lyckats, ett MMO som kan vara twitchigt om man vill spela det twitchigt. Man är väldigt rörlig om man vill vara det. Vill man stå still (booring) kan man göra det också, men jag har verkligen väntat länge på ett MMO där man dodgar, strafear runt o kan hugga fritt utan att välja target eller vara rootad under attackerna. Kontrollen över gubben kändes lite bättre i Tera, men Gw2 är bättre än Tera ändå, för man är inte rootad under attackerna som i Tera o kan strafea fritt o vara hur rörlig man vill. När det gäller dodge så är det svårare än i Tera att få till det, eftersom fienden är snabbare med att attackera, de visar inte långt innan vad de ska göra, utan det går snabbt från det att man ser det o attacken sitter. Vilket gör det svårare men roligare och mycket mer rewarding när man får till det.

Quest events! Kändes fräscht o kul. Mycket bättre än gamla sättet.

PvP! Kul helt enkelt. Och ingen player versus gear i matcher. Äntligen! (obs, gäller inte för WvWvW)

Det dåliga:
Performance (fps), men det är ju beta, de har tid kvar att optimera. Men det behövs optimeras mycket till. Det kan vara helt fixat till release, vi får se. Så den här punkten kan man kanske räkna bort.

Mer känslig för lag! Jag var imponerad av hur bra de har lyckats med att få ner lag, det kunde vara massvis med människor runt omkring en och man märkte ingen lag. Men tyvärr, pga hur combaten är, mera snabb o twitchig så räcker det med väldigt lite lag för att det ska hända konstiga saker. Även när man är ensam mot pve mobs. Men det kan gå o fixa till relase. Så även den här punkten kan man kanske räkna bort.

Downed state! hatar det här, såå tråkigt. Är säker på att de flesta kommer tycka det här suger, och jag tycker de ska ta bort det bara. iaf ta bort från PVP.

PVE main storyline. Trist! Tråkiga quests och tråkig story. Iaf de jag testade. Spelets största svaghet! Det här är vanliga quests jag menar och inte de events man springer in i ute i världen.

Events o antal players, när det är för många som gör samma events så förstörs hela känslan. Och det var ofta så i betan att det var för många som hoppade in o gjorde samma event. Det blir väldigt rörigt med alla effekter o alla som springer in i varandra. Man kan lika gärna gå afk då. Kan varit att de testade hög stress under betan bara, vet inte hur det blir sen med antal players. Så en till punkt här som kanske kan strykas.

Mesmers i pvp hatar att möta de här de kan dela upp sig o jag visste aldrig vilken av de jag ska attackera. Väldigt irriterande. Ragequit varning.

Orealistiska förväntningar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sockerpapi:

För dom som inte kom med i betan, här lite intryck från betan den här helgen

Jag tror att det tyvärr blir många som kommer att bli besvikna. Och många som kommer testa det, få ett dåligt första intryck och sedan sluta spela. Inte för att spelet är dåligt! Utan bara pga förväntningarna. Så var det iaf för mig. Det är först idag, när jag inser att jag måste vänta en hel månad på att spela mer som jag förstår att jag kommer att köpa det här spelet och att det var ganska bra. Mina förväntningar var höga, som många som läser det här, och mitt första intryck var dåligt. Men det här spelet är bra. Jag har bokat mitt ex idag.

Spelets starka sidor:
Combat!! (jag körde mest warrior) Här har de lyckats, ett MMO som kan vara twitchigt om man vill spela det twitchigt. Man är väldigt rörlig om man vill vara det. Vill man stå still (booring) kan man göra det också, men jag har verkligen väntat länge på ett MMO där man dodgar, strafear runt o kan hugga fritt utan att välja target eller vara rootad under attackerna. Kontrollen över gubben kändes lite bättre i Tera, men Gw2 är bättre än Tera ändå, för man är inte rootad under attackerna som i Tera o kan strafea fritt o vara hur rörlig man vill. När det gäller dodge så är det svårare än i Tera att få till det, eftersom fienden är snabbare med att attackera, de visar inte långt innan vad de ska göra, utan det går snabbt från det att man ser det o attacken sitter. Vilket gör det svårare men roligare och mycket mer rewarding när man får till det.

Quest events! Kändes fräscht o kul. Mycket bättre än gamla sättet.

PvP! Kul helt enkelt. Och ingen player versus gear i matcher. Äntligen! (obs, gäller inte för WvWvW)

Det dåliga:
Performance (fps), men det är ju beta, de har tid kvar att optimera. Men det behövs optimeras mycket till. Det kan vara helt fixat till release, vi får se. Så den här punkten kan man kanske räkna bort.

Mer känslig för lag! Jag var imponerad av hur bra de har lyckats med att få ner lag, det kunde vara massvis med människor runt omkring en och man märkte ingen lag. Men tyvärr, pga hur combaten är, mera snabb o twitchig så räcker det med väldigt lite lag för att det ska hända konstiga saker. Även när man är ensam mot pve mobs. Men det kan gå o fixa till relase. Så även den här punkten kan man kanske räkna bort.

Downed state! hatar det här, såå tråkigt. Är säker på att de flesta kommer tycka det här suger, och jag tycker de ska ta bort det bara. iaf ta bort från PVP.

PVE main storyline. Trist! Tråkiga quests och tråkig story. Iaf de jag testade. Spelets största svaghet! Det här är vanliga quests jag menar och inte de events man springer in i ute i världen.

Events o antal players, när det är för många som gör samma events så förstörs hela känslan. Och det var ofta så i betan att det var för många som hoppade in o gjorde samma event. Det blir väldigt rörigt med alla effekter o alla som springer in i varandra. Man kan lika gärna gå afk då. Kan varit att de testade hög stress under betan bara, vet inte hur det blir sen med antal players. Så en till punkt här som kanske kan strykas.

Mesmers i pvp hatar att möta de här de kan dela upp sig o jag visste aldrig vilken av de jag ska attackera. Väldigt irriterande. Ragequit varning.

Orealistiska förväntningar

En sak jag störde mig på var att jag tappade target ganska ofta, antar att det kommer vara fixat till release dock.

Prestandan är en ickefråga som du säger tills vi vet hur det är vid release. Personligen gillar jag downed state, det ger en andra chans och speciellt när man kör i grupp känns det smidigt att få en chans att "snabb-ressa" då det går snabbare att ressa någon i downed än någon som är död.
Har inte provat storyn än, sparat den till release Har svårt att tänka mig att den skulle vara så tråkig som det låter på dig, de gjorde ett grymt bra jobb med storyn i ettan, det kanske bara är lite för seg start på storylinen?

Permalänk
Medlem

Dra en "call target" på mesmern så ser du alltid var den är oavsett antal kloner, stealth eller platsbyten.

I övrigt är jag bara besviken på prestandan, resten och speciellt PvPn kändes precis som det skulle.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av anon70536:

En sak jag störde mig på var att jag tappade target ganska ofta, antar att det kommer vara fixat till release dock.

Jag körde mest melee vapen, och för mig var det inget jag märkte ens. Ranged vapen o klasser spelade jag också men inte så mycket o hann kanske inte märka det du menar så jag antar att du spelade mycket ranged vapen eller caster klass kanske.

Skrivet av anon70536:

. Personligen gillar jag downed state, det ger en andra chans och speciellt när man kör i grupp känns det smidigt att få en chans att "snabb-ressa" då det går snabbare att ressa någon i downed än någon som är död.

Jo jag antar att det är okej i pve, för där är det till för att underlätta. Men i pvp så är det bara jobbigt. Tex så kan man spela grymt bra och döda någon i numerärt underläge, men inte få till en kill pga att hans polare är där, o man måste byta fokus snabbt, o fienden man "dödade" ställer sig upp ändå o börjar slåss mot dig IGEN. Skulle va bra om det blev kvar i pve men togs bort i matcher.

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Dra en "call target" på mesmern så ser du alltid var den är oavsett antal kloner, stealth eller platsbyten.

Haha nu måste jag vänta en hel månad på att testa det där. Men har warrior också call target? Kommer nog köra warrior eller thief på release.

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Har svårt att tänka mig att den skulle vara så tråkig som det låter på dig, de gjorde ett grymt bra jobb med storyn i ettan, det kanske bara är lite för seg start på storylinen?

Det kan vara pga att storyn var seg i början som du säger, eller att de första questarna (själva utförandet, inte storyn) var tråkiga och att det blir bättre. En annan förklaring är att jag spelat SWTOR i ett par månader och gillade storyn där väldigt mycket, och att jag kanske gör en omedveten och orättvis jämförelse där. Men det var en besvikelse för MIG iaf. Men som sagt, beta och hann inte så långt

Många skippar ju storyn ändå i spel, så skulle det vara så helt enkelt att den bara är dålig helt enkelt, så skulle jag lvla till max ändå pga stark combat och massvis av quest events hela vägen. Så det skulle vara kul ändå att lvla i en sån situation, med rolig combat o events. Men en stor besvikelse, för storyn är viktig för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockerpapi:

Kontrollen över gubben kändes lite bättre i Tera, men Gw2 är bättre än Tera ändå, för man är inte rootad under attackerna som i Tera o kan strafea fritt o vara hur rörlig man vill. När det gäller dodge så är det svårare än i Tera att få till det, eftersom fienden är snabbare med att attackera, de visar inte långt innan vad de ska göra, utan det går snabbt från det att man ser det o attacken sitter. Vilket gör det svårare men roligare och mycket mer rewarding när man får till det.

Första delen är ju inte helt sann. I båda spelen så har du attacker där du måste stå still och attacker där du kan springa omkring. När det gäller dodge-mechanics så kan jag inte säga vilket spel som sköter det bäst; eftersom jag testade gw2 på ett NA-konto, med hög ping som följd, så skulle en jämförelse bli lite orättvis. När det gäller PVE så tycker jag mobsen i GW2 annonserade lika bra att de ska göra stora attacker som de gör i TERA. Om något så har vissa mobs lite kvickare auto-attack.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Första delen är ju inte helt sann. I båda spelen så har du attacker där du måste stå still och attacker där du kan springa omkring.

Det kan vara som du säger för andra klasser, och vissa abilities som jag inte använde. Men för mig var det iaf såhär: I tera märkte jag det hela tiden, att jag blev hindrad, det var en av grunderna i combat där, man var rooted när man attackerade, nästan alltid, och det var irriterande. Och i gw2 märkte jag det aldrig. Jag kände att jag hade full frihet. Och det är just den biten som gör att jag tycker att gw2 combat är bättre än teras. Såpass viktigt är det för mig att jag inte är rootad av mina egna attacker. Så även om det är som du säger, att även gw2 har det där, så var skillnaden som natt och dag för mig, och de vapen, klass och abilities jag lirade med.

Men Tera är bättre på kontrollerna och movement, man behöver tex inte hålla in musknappen i Tera för look, och det är väldigt synd att gw2 inte har det så. Man är lite trögare i gw2, det leder till att jag inte spelade Charr eller Norn för att de är så stora, och pga storleken känns väldigt långsamma. Kör man en human eller mindre ras så märks det inte av lika mycket. Så där vinner Tera klart. Men jag tycker det här med root under abilities är såpass viktigt att det diskar tera IMO.

Skrivet av Ramblemoe:

När det gäller PVE så tycker jag mobsen i GW2 annonserade lika bra att de ska göra stora attacker som de gör i TERA. Om något så har vissa mobs lite kvickare auto-attack.

Jag märkte skillnad iaf, kan ha fel men för mig var det tydlig skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anon@tor:

Grafik från 2001.

.... va?!
Så jävla troll. Kör du på högsta inställningar finns det inte en chans att grafiken är så dålig!
GW2 Har den finaste grafiken jag sett i ett MMO hittills.

Permalänk
Medlem

Plus
- Ingen månadskostnad.
- Trevlig musik.
- Events får spelet att komma till liv.

Minus
- Att grafikmotorn är CPU-bunden vilket gör spelgången nästan som sirap, är ingen höjdare alls. Det skulle dom ha prioriterat högst. Det är främst ett 3D-spel trots allt. Det rättfärdigar inte alls att det är beta.
- Grafikstilen på t.ex. UI:t verkade fräck när man såg den på youtube-videos, men i spelets gång känns den ganska ful och billig. Något som är alldeles för enkelt att återskapa osv. T.ex. skräppixlarna runt om på skärmkanterna kunde dom tagit bort.
- Ljudeffekterna är riktigt tråkiga, billiga och även irriterande. Det känns nästan som ett manga/anime(vilket jag avskyr)-spel och påminner en hel del om Rift.

Spelet kommer säkert att vara mycket trevligare om kanske ett halvår eller mer. Men just nu ångrar man köpet iom att man sökte sig från WoW till något bättre.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz @ 4,5Ghz, Noctua NH-D14, ASUS P8Z77-V , 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Gigabyte Nvidia GTX 660, Samsung 830 128GB, OCZ Vertex 2 60GB, WD 250GB, Corsair TX 650W, BenQ G2420HDBE, HP L2208w.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfi:

.... va?!
Så jävla troll. Kör du på högsta inställningar finns det inte en chans att grafiken är så dålig!
GW2 Har den finaste grafiken jag sett i ett MMO hittills.

Kan vara ett av de där glinen som bara spelar FPS, och bara det som har "bäst grafik". De brukar kunna kasta hat på andra spelgenrer bara för att.

Permalänk
Medlem

Postar vad jag sagt på ett annat forum

The combat lacks satisfaction. It just feels so floaty and unprecise and non-responsive. WoW combat feels solid like hitting a punching bag with your fist while GW2s combat feels like waving cloth on the punching bag. There are no abilities were you go "that was awesome" and all the classes basically have the same set of skills

In PvP it's also boring that everyone can heal themselves for example, resulting in homogenized classes and killing someone can take forever. You don't really need teamplay as much because everyone can essentially do everything. Another thing I don't like about GW2 is that gravity pulls you down super fast, it just looks and feels wrong

Questing system gives me 0 drive to want to go and do them. The system is not innovative at all, basically it's the same old quest system but you auto-accept the quests instead

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight