Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem

Hahaha

Jo, skit bakom spakarna kan det absolut vara när det gäller mig men två av min dotters kill kompisar har också misslyckats att installera spelet.

Vi har laddat ner från länkarna oivan (aionforfree) men det funkar i alla fall inte på hennes dator i alla fall. Jag testar just nu att ladda ner spelet men det går ruggigt segt

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Hahaha

Jo, skit bakom spakarna kan det absolut vara när det gäller mig men två av min dotters kill kompisar har också misslyckats att installera spelet.

Vi har laddat ner från länkarna oivan (aionforfree) men det funkar i alla fall inte på hennes dator i alla fall. Jag testar just nu att ladda ner spelet men det går ruggigt segt

Får ni något felmeddelande?

Sen kan ni ju alltid testa att uppdatera DirectX http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Har ni skaffat konto på aionfreetoplay.com?

Permalänk
Medlem

Efter en låång nerladdning så fungerar det men det verkar som det saknas en hel del klasser som ska finnas enligt skivan. Fast dom kanske låses upp efter ett tag?

Jag skapade en warrior i alla fall och kommer att testa Aion till nästa helg då dottern kommer hem igen

Permalänk

Kommer Aion att uppdatera deras game engine dvs grafiken i spelet i Aion 3.0?

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk

Jag har en Cleric lvl 52, och tänkte börja lira igen, är på Perentos server, någon nice guild som kan hjälpa en som varit borta i ca 2 år?

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waconda:

Efter en låång nerladdning så fungerar det men det verkar som det saknas en hel del klasser som ska finnas enligt skivan. Fast dom kanske låses upp efter ett tag?

Jag skapade en warrior i alla fall och kommer att testa Aion till nästa helg då dottern kommer hem igen

Varje klass får välja mellan två olika.
Du som warrior kommer få välja mellan Gladiator eller Templar

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Efter en låång nerladdning så fungerar det men det verkar som det saknas en hel del klasser som ska finnas enligt skivan. Fast dom kanske låses upp efter ett tag?

Jag skapade en warrior i alla fall och kommer att testa Aion till nästa helg då dottern kommer hem igen

När du är lvl 10 väljer du klass.

Warrior - Gladiator / Templar
Scout - Assasin / Ranger
Mage - Sorcerer / Spiritmaster
Priest - Cleric / Chanter

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audia8snubben:

Jag har en Cleric lvl 52, och tänkte börja lira igen, är på Perentos server, någon nice guild som kan hjälpa en som varit borta i ca 2 år?

Perento är en ganska aktiv server nu, legions finns det gott om också.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Citat:

När du är lvl 10 väljer du klass.

Warrior - Gladiator / Templar
Scout - Assasin / Ranger
Mage - Sorcerer / Spiritmaster
Priest - Cleric / Chanter

Tack. Schysst då vet jag

fel. skulle citera
Permalänk
Inaktiv

Finns det ingen sweclockers-legion?

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat spelet och det var ju helt ok

Min warrior är nu level 10 och jag valde gladiator. Nu ska jag göra några quest i huvudstaden och försöka lära mig att hitta där. Dottern (mage-spiritmaster) är redan level 18 men att hänga med i hennes tempo är omöjligt. Snyggt spel och det var betydligt fler spelare på perento än jag hade trott. Kul

Det ska bli kul att se om jag kommer att fortsätta gilla det men so far so good.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela Aion i väntan på något bättre och hittills gillar jag det.
Spelar som scout och är snart lvl 10 och har hela tiden varit säker på att jag vill vara Ranger men nu har jag börjat fundera. Visserligen verkar Ranger vara kul men efter att ha hört om jumpshot så känns det hela mycket mindre lockande. Det verkar vara mer eller mindre ett måste att lära sig och jag känner redan nu att jag bara skulle bli frustrerad av det hela.

Så jag funderar istället på att låta min scout bli Assassin och rolla en mage/sorcerer för ranged DPS. Vad tror ni som spelat ett tag?

Permalänk
Medlem

Det blev en Asmodan Sorcerer på Anuhart och en Elyos Gladiator på Nexus på grund utav att dom är under representerade på respektive server.

Hittills måste jag säga att för ett F2P så är det riktigt bra, viisserligen är jag fortfarande bara i början men. Helt ok grafik, känns som WoW gjorde när det var nytt och rätt mycket folk på dom två servrarna i alla fall, kolla gärna in http://aioninfo.com/ som jag tror är ganska riktig. Känns som ett helt ok tidsfördriv.

Det enda jag saknar just nu är folk att spela/prata med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

Det blev en Asmodan Sorcerer på Anuhart och en Elyos Gladiator på Nexus på grund utav att dom är under representerade på respektive server.

Hittills måste jag säga att för ett F2P så är det riktigt bra, viisserligen är jag fortfarande bara i början men. Helt ok grafik, känns som WoW gjorde när det var nytt och rätt mycket folk på dom två servrarna i alla fall, kolla gärna in http://aioninfo.com/ som jag tror är ganska riktig. Känns som ett helt ok tidsfördriv.

Det enda jag saknar just nu är folk att spela/prata med.

Vad bra att du tycker att det är roligt. Själv spelar jag en sorc (lvl55) på Perento men har tröttnat i väntan på 3.0. Sen kommer ju GW2 den 28 aug så det kommer att ta död på mitt Aion spelande.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

PTS för 3.0 är ju uppe nu så det borde inte vara så långt bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2takt:

PTS för 3.0 är ju uppe nu så det borde inte vara så långt bort.

Ja, jag såg det. Får hoppas att det kommer live innan den 25 augusti.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Najs! Är fortfarande inte 55 på någon av mina chars D:

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv

Lät inte så roligt/imponerande med pistol/gevär eller musikinstrument dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

http://i2.kym-cdn.com/photos/images/original/000/085/444/1282...

Lät inte så roligt/imponerande med pistol/gevär eller musikinstrument dock..

Ja det låter dom denna klass http://woi.perfectworld.com/gameinfo/class/enchantress

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag spelade AION sedan release i ca 3 månader, slutade efter det och vill nu idag testa på det igen när jag skaffat en ordentlig dator! Men jag har ju varit borta jättelänge från det, har fortf skivorna kvar i den snygga plåtlådan dock, vill börja spela så vill ställa några frågor kring mina funderingar!

Har ingen CD-läsare i min dator, kan man ladda ner spelet från hemsidan?
Är det ingen månadskostnad längre?!
Vilken server ska man spela på där det finns mycket folk?
Kommer köra mest själv som tidsfördriv/avslappning, vilken klass är bra att köra solo?
måste jag ha expansionen för att kunna spela?

MVH

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

Hej!

Jag spelade AION sedan release i ca 3 månader, slutade efter det och vill nu idag testa på det igen när jag skaffat en ordentlig dator! Men jag har ju varit borta jättelänge från det, har fortf skivorna kvar i den snygga plåtlådan dock, vill börja spela så vill ställa några frågor kring mina funderingar!

Har ingen CD-läsare i min dator, kan man ladda ner spelet från hemsidan?
Är det ingen månadskostnad längre?!
Vilken server ska man spela på där det finns mycket folk?
Kommer köra mest själv som tidsfördriv/avslappning, vilken klass är bra att köra solo?
måste jag ha expansionen för att kunna spela?

MVH

http://www.aionfreetoplay.com
Nej, gratis, men man kan betala för att få extragrejer.
Vet inte, själv spelar jag på Perento (Asmodian) och Spatalos (Elyos).
Vet inte...Gladiator eller Cleric kanske?
Finns inga expansioner på det sättet, det är bara olika patcher som har olika namn, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

http://www.aionfreetoplay.com
Nej, gratis, men man kan betala för att få extragrejer.
Vet inte, själv spelar jag på Perento (Asmodian) och Spatalos (Elyos).
Vet inte...Gladiator eller Cleric kanske?
Finns inga expansioner på det sättet, det är bara olika patcher som har olika namn, typ.

vad för extragrejjer är det man kan få? awesomelooking armor och sådant?
Så om jag köpt spelet en gång, så behöwver jag inte betala något nu då för att börja spela igen?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vad för extragrejjer är det man kan få? awesomelooking armor och sådant?
Så om jag köpt spelet en gång, så behöwver jag inte betala något nu då för att börja spela igen?

http://www.aionfreetoplay.com/website/features/;jsessionid=fb...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
SpelClockers

Ja du kan spela spelet gratis. Du måste flytta ditt konto från ncsoft till gameforge, det gör du på ncsofts hemsida.
Vad jag har för mig, så kommer du få "Starter" pack på Gameforge; vilket som är ganska värdelöst; ingen broker, ingen trade, långa instanstider, begränsad gathering, mfl. Om man var med i flytten till Gameforge från början så fick man "Veteran" pack som är OK (broker, trade, obegränsad gathering) om man bara spelar lite grann.

För mer seriöst spelande måste man fortfarande betala en månadskostnad för "Gold" pack, eller köpa den från broker ingame från andra spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Ja du kan spela spelet gratis. Du måste flytta ditt konto från ncsoft till gameforge, det gör du på ncsofts hemsida.
Vad jag har för mig, så kommer du få "Starter" pack på Gameforge; vilket som är ganska värdelöst; ingen broker, ingen trade, långa instanstider, begränsad gathering, mfl. Om man var med i flytten till Gameforge från början så fick man "Veteran" pack som är OK (broker, trade, obegränsad gathering) om man bara spelar lite grann.

För mer seriöst spelande måste man fortfarande betala en månadskostnad för "Gold" pack, eller köpa den från broker ingame från andra spelare.

men även att jag inte var aktiv vid flytten så borde jag väll få veteran pack i och med att ja haft det fysiska spelet sedan release? Blev osäker nu angående det då jag läste på deras hemsida om veteran och det du sa.

Sedan sökte om det men hittade inget alls, AoS forumet finns inte längre eller?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

men även att jag inte var aktiv vid flytten så borde jag väll få veteran pack i och med att ja haft det fysiska spelet sedan release? Blev osäker nu angående det då jag läste på deras hemsida om veteran och det du sa.

Sedan sökte om det men hittade inget alls, AoS forumet finns inte längre eller?

Ja, AoS forumet har vairt inaktiv väldigt länga p.g.a dom flesta slutade spela och därmed så postade ingen något på forumet. (Jag var en av administratörerna där)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Att man ens orkar lira AION längre :p. Tyckte det var småkul ibörjan, men sen när så gott som alla slutat så var det extremt tråkigt.
Och AION är nog det mest stelaste spelet jag någonsin spelat. Man kan nästan jämföra Schack och AION när det gäller stelhet.
Eller varför inte Pokémon och AION.

Din pokemon gör en attack
sen får man vänta tills den andra gör sin attack :).