Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med nytt headset!

Tjena,
Som titeln säger så behöver jag hjälp från er experter nu när jag ska inhandla ett nytt headset. Såg att CDON hade en 25% rea på gaming prylar så kommer att handla därifrån. Har ni några rekommendationer? Lämna gärna svar!

Söker ett headset som är/har
+ bekvämt
+ bra ljud
+ bra mikrofon

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balfan:

Tjena,
Som titeln säger så behöver jag hjälp från er experter nu när jag ska inhandla ett nytt headset. Såg att CDON hade en 25% rea på gaming prylar så kommer att handla därifrån. Har ni några rekommendationer? Lämna gärna svar!

Söker ett headset som är/har
+ bekvämt
+ bra ljud
+ bra mikrofon

Tack på förhand!

Pris?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Logitech G930.

Det är bekvämt med stora muffar som inte sitter på öronen.
Ljudet är bra. Man kan skifta mellan vanlig stereo och 7.1.
Mikrofonen är mycket bättre än något annat jag använt. Dock säger det inte mycket då jag de senaste tre åren använt en röten bordsmic.

Men den bästa egenskapen är att det är trådlöst. Grymt skönt att bara kunna gå iväg men kan ändå vara med i t.ex. skype.

Ända nackdelen för mig var priset, men jag ångrar inte att jag köpte det.

Permalänk

Visst...trådlöst är nice men G35 är halva priset mot G930...är trådlöst värt 700kr mer?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Visst...trådlöst är nice men G35 är halva priset mot G930...är trådlöst värt 700kr mer?

Jag visste att det var något jag glömde. Jag tänkte skriva att g35 var samma sak, fast med sladd, men glömde :S

Personligen tycker jag att det var värt det.

Permalänk

Jag kan rekommendera CM Storm Sirus.
Äger själv ett par och dom är sjukt bekväma och jag tycker det är bra ljud. 5.1 är det och det har många bra inställningar som är enkla.
Micken vet jag inte hur bra den är jämfört med tidigare förslag men mina polare har inte haft problem med att höra mig iaf.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk

Kan varmt rekomendera G35orna! Riktigt bra ljud, smidigt med USB och micen fungerar bra! Kanske att de är lite tunga och det blir varmt runt öronen, men man kan ju inte få allt här i världen!

Permalänk
Avstängd

Gick inte rean ut för typ 2 dagar sen?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Jag köpte ett Tritton PC510 i dagarna och är mycket nöjd! Priset är mycket lägre än vad det smakar, om man säger så. Jag betalade 600-700:-.
http://www.trittonusa.com/prod/pc510.asp

+ "Äkta" 5.1 surround med individuella högtalare och volymkontroller för dessa så att man kan ställa egen mix på surroundet.
+ Analogt 5.1 = inga krånglande drivrutiner, bara att plugga in i ljudkortets respektive utgång för högtalarna.
+ Bekväma! Jag använder glasögon oftast och har inget som helst problem med dessa lurar.
+ Riktigt bra mikrofon, som dessutom är avtagbar.
+ Mycket bra bas!
+ Priset!

- Låter grymt bra till spel och film, men kanske inte fullt så bra till musik. Dock bättre än många andra lurar jag använt. Elektronisk musik t.ex. låter riktigt bra medans mer gitarrbaserad rock och metal inte kommer till sin fulla rätt.
- Volymkontrollen på sladden väger en del, vilket kan vara irriterande om den hänger fritt.

Kan som du förstår rekommendera dessa lurar!

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro