HD 6850, förjävlig grafik på vissa spel, men skitsnyggt på andra.

Permalänk
Avstängd

HD 6850, förjävlig grafik på vissa spel, men skitsnyggt på andra.

Tja, har ett Sapphire radeon hd 6850 2GB som har jävligt bra grafik på GTA EFLC, BF bad company 2. Men grafiken på WOW suger, ser ut som mitt gamla nvidia geforce 8600. Kan det va för att jag bara har DirectX11 installerat, och att wow inte stödjer det? om det e snygg grafik på EFLC och BF BC2 utan att det är suddigt och ful grafik, borde det väl va det på wow också?

Snälla hjälp!

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Tja, har ett Sapphire radeon hd 6850 2GB som har jävligt bra grafik på GTA EFLC, BF bad company 2. Men grafiken på WOW suger, ser ut som mitt gamla nvidia geforce 8600. Kan det va för att jag bara har DirectX11 installerat, och att wow inte stödjer det? om det e snygg grafik på EFLC och BF BC2 utan att det är suddigt och ful grafik, borde det väl va det på wow också?

Snälla hjälp!

World of warcrafts grafikmotor är rent ut sagt JÄVLIGT dålig grafik på. Om du har allt på max så ser du hur ''snygg'' den är Tror skiten är gjort 2004? Någon kan gärna rätta mig

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd

Ja men..

Det är skitsuddigt asså, och har ett GTX 550 TI hos farsan, då är wow dösnyggt, det är ngt som inte stämmer, folk sa att hd 6850 va snyggare, min polare har detta kort också, han har inte så här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasteone:

Det är skitsuddigt asså, och har ett GTX 550 TI hos farsan, då är wow dösnyggt, det är ngt som inte stämmer, folk sa att hd 6850 va snyggare, min polare har detta kort också, han har inte så här.

Återställ allting i CCC, samt testa att fixa runt med AA och skit. Mitt är knappast suddigt, och jag kör 6850 jag med. Dock är wow fult som stryk, tyvärr. Har du maxat upplösningen också?

Det är inte själva grafikkorten som gör att spel är snyggare, utan det är hur höga inställningar man kör i själva spelen.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Entusiast

Kolla så att du har rätt upplösning inställt. Om bilden är suddig så låter det som det är problemet, med en platt skärm ska du alltid ha det högsta som tillåts(native). Jag har för mig att BF2 märker av själv vilken upplösning man har medans WoW defaultar på något mycket lägre.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Bara att vänja sig med det eftersom du kör AMD grafikkort Hail the bugs

Permalänk
Avstängd

Aa men jag har ju på högsta, det e skitfult, min kompis har iaf inte så fult.. Seriöst, e det ngra drivers som jag inte har installerat elr?
Stödjer wow DirectX11 ens?

Permalänk
Avstängd

NVM, fixade det, kryssade bara i Windowed mode - maximized, nu ser det mycket fräschare ut, vart lite nervös då jag trodde att HD6850 hade sån dålig grafik, men nu e det löst, tack ändån allihop!

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Aa men jag har ju på högsta, det e skitfult, min kompis har iaf inte så fult.. Seriöst, e det ngra drivers som jag inte har installerat elr?
Stödjer wow DirectX11 ens?

wow stödjer dx11, men förr vet jag att man var tvungen att lägga till -dx11 i genvägen. Detta bör ju dock ha varit fixat för länge sen kan man tycka, men det kan ju vara nåt att testa. Har själv ett 6850, och jag tycker då att man kan få upp fin grafik på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter lite som att du kört för låg upplösning. Kör du samma som skärmen har?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av hasteone:

NVM, fixade det, kryssade bara i Windowed mode - maximized, nu ser det mycket fräschare ut, vart lite nervös då jag trodde att HD6850 hade sån dålig grafik, men nu e det löst, tack ändån allihop!

Ett grafikkort kan inte ha "dålig grafik" utan det är isåfall spelet, som kan ha fel upplösning t.ex. som det var i ditt fall.

Ett grafikkort kan däremot svagare jämfört mot andra (svagare grafikprocessor), så att det inte klarar av vissa spel i vissa upplösningar/inställningar etc...

Skrivet av F@|)€r/\/:

Bara att vänja sig med det eftersom du kör AMD grafikkort Hail the bugs

Skärp dig.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Skrivet av F@|)€r/\/:

Bara att vänja sig med det eftersom du kör AMD grafikkort Hail the bugs

*Host Host*

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!