Permalänk

en massa pillande! Roligt

Permalänk
Medlem

Rolig läsning (tittande), är helt salig här.
Snacka om porr!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk

koderna är kvar! mass pm!

Visa signatur

Kotten

Permalänk

haha, tyckte jag att ja var rolig.

Visa signatur

Kotten

Permalänk

Jag har också byggt CAD-arbetsstationer till både arkitektkontor och 3D-artister. Arkitekterna och byggingenjörerna har nytta att Nvidia Quadrokorten i Autodesk Autocad-serien om man installerar NVDIA's AutoCAD Performance Driver http://www.nvidia.com/object/autocad_pd_perf_drivers.html. 3D-artister har motsvarande behov om de kör Autodesk Maya men här är oftare GPU-stöd för Adobe Mercury Playback Engine viktigare (Adobe CS5/CS6) http://www.adobe.com/products/premiere/mercury-playback-engin....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zodiakonline:

Jag har också byggt CAD-arbetsstationer till både arkitektkontor och 3D-artister. Arkitekterna och byggingenjörerna har nytta att Nvidia Quadrokorten i Autodesk Autocad-serien om man installerar NVDIA's AutoCAD Performance Driver http://www.nvidia.com/object/autocad_pd_perf_drivers.html. 3D-artister har motsvarande behov om de kör Autodesk Maya men här är oftare GPU-stöd för Adobe Mercury Playback Engine viktigare (Adobe CS5/CS6) http://www.adobe.com/products/premiere/mercury-playback-engin....

Hej, intressant att du också har erfarenhet av detta. Skulle du kunna säga exakt vad det är för funktioner i AutoCAD som har nytta av Quadro kort? Jag har fått uppfattnignen att det är just materialeffekter, ljussättning/skuggning, rendering av texturer på objekten etc. Eller kan du säga att det ger en boost i wireframe mode också? Det är i princip det enda vi har nytta av.

Jag måste säga att min förra hemdator med en Phenom II x4 920 i 2,8GHz, 4GB DDR3 RAM i 800MHz och ett HD6870-kort (1GB GDDR5) körde snabbare i modellering av wireframe än en av våra "CAD-maskiner" som har en Xeon W3565 3,2GHz, 6GB RAM och ett V7800 FirePro-kort (2GB GDDR5). En av våra maskiner med Quadro-kort (iofs bara ett Quadro FX 580 med 512MB GDDR3, Xeon E5520@2,27GHz samt 24GB ECC-RAM) är avsevärt mycket långsammare, men om man får tro hypen kring CAD-kort så skall även ett så pass mycket lägre klockat och hårdvarumässigt sämre kort ändå vara bättre, men det är inte min upplevelse. Därav hela beslutet att köra på konsument-kort. Valde även Core i7 istället för Xeon, som också verkar vara en grej som hypas hårt men egentligen inte är av nytta. Xeon är ju serverprocessorer och hela poängen är väl att de kan köras flera på ett mobo, samt klarar av ECC-RAM (som inte heller är särskilt intressant för de flesta arbetsstationer). Men det är en ju en annan diskussion.

Åter till grafikkorten: Min misstanke är att 2D wireframe knappt använder grafikkortet alls, utan det är helt mjukvaru-accelererat. Åtminstone verkar det inte ge någon skillnad att slå på och av hårdvaruaccelerationen i det läget. Solid mode ger dock sämre grafiska resultat utan hårdvaruacceleration (fyller inte riktigt ut objekten rätt), och transparens fungerar inte. Jag gjorde ett snabbt litet test med GPU-Z och det ger ingen skillnad i grafikminne med hårdvaruacc. på eller av i 2D wireframe. 3D wireframe och solid mode ger dock en liten ökning i minnesanvändning med hårdvaruacc. på, men själva GPU load är hela tiden under 10%, oftast under 5%. Det enda som gör modellen körbar är att använda adaptiv degradering, annars är det slideshow eller total freeze-frame. Det beror ju såklart på modellens storlek, men denna är relativt liten (grundstommen i ett IKEA). Detta är alltså med Quadro-kortet jag gjort testet, men indikationen att 2D wireframe inte använder grafikkortet bör ju vara generell.

Så, vad säger du. Håller du med om slutsatserna eller har du andra erfarenheter. Vore intressant att höra.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nikwid:

Tjena,

Tänkte bara dela med mig av en lite ovanlig upplevelse jag hade på jobbet för ett tag sedan. Vi har gått ifrån att beställa datorer via Dell, främst för att de envisas med att kränga på en Xeon-prollar till överpriser, samt i vårt fall onödiga CAD-grafikkort. Vi arbetar med bygg-CAD och har därför mest wire frame modeller samt sällan mer än ett antal hundra objekt, varför jag upptäckt att vanliga konsumentkort fungerar helt OK Vet att detta är en het potatis när man Googlar på CAD vs konsumenkort, men vad jag upptäckt är att det är mest RAM och processorkraft som krävs för själva modelleringen i wireframe. Rendering av en CAD-modell kräver naturligtvis andra grejer, men sådant håller vi inte på med.

Hur som helst, jag skulle bygga ihop 7 datorer. Det är inget speciellt med systemen i sig (Core i7 2600 och HD6870 på Asus H67-brädor med Dell U2312-skärmar), utan det är mängden som är slående. Inte varje dag man tar emot en lastpall med datorprylar för över 100kkr. Känslan av att hålla i en brun kartong full av processorer är inte helt fel. Salivproduktionen ökar faktiskt en aning.

(Ni får ursäkta bildkvalitén, men jag fotade med mobilen utan att just då ha för avsikt att göra något galleri.)

Mvh Niklas

En lastpall datorer

Synd att jag inte får lägga upp kort från mitt jobb

Men asså varför man kör tex Xeon prollar på CAD datorer etc som vi gör med dom bästa z400 som finns atm och dubbla vertex 4 240 gig i RAID 0.

För att tex som vi gör kör HP support 24/7 etc och när man har väldigt många anställda så vill man inte bygga alla datorer från grunden

Dock så kör vi med Quadro 5000 kort i alla datorer som minium för minsta värmeutveckling och ljudniivå.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nikwid:

Jag måste säga att min förra hemdator med en Phenom II x4 920 i 2,8GHz, 4GB DDR3 RAM i 800MHz och ett HD6870-kort (1GB GDDR5) körde snabbare i modellering av wireframe än en av våra "CAD-maskiner" som har en Xeon W3565 3,2GHz, 6GB RAM och ett V7800 FirePro-kort (2GB GDDR5). En av våra maskiner med Quadro-kort (iofs bara ett Quadro FX 580 med 512MB GDDR3, Xeon E5520@2,27GHz samt 24GB ECC-RAM) är avsevärt mycket långsammare, men om man får tro hypen kring CAD-kort så skall även ett så pass mycket lägre klockat och hårdvarumässigt sämre kort ändå vara bättre, men det är inte min upplevelse. Därav hela beslutet att köra på konsument-kort. Valde även Core i7 istället för Xeon, som också verkar vara en grej som hypas hårt men egentligen inte är av nytta. Xeon är ju serverprocessorer och hela poängen är väl att de kan köras flera på ett mobo, samt klarar av ECC-RAM (som inte heller är särskilt intressant för de flesta arbetsstationer). Men det är en ju en annan diskussion.

Så, vad säger du. Håller du med om slutsatserna eller har du andra erfarenheter. Vore intressant att höra.

Vet du varför Xeon kostar så mycket? , jag har fått förklarat av distributör och det är för att dom görs för att hålla väldigt lång tid och när dom görs så tar dom alla bästa Xeon ur en batch och gör något mer med dom och så dom håller ännu längre, kommer inte ihåg exakt hur det va, det va typ 1 år sen jag fick det förklarat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Synd att jag inte får lägga upp kort från mitt jobb

Men asså varför man kör tex Xeon prollar på CAD datorer etc som vi gör med dom bästa z400 som finns atm och dubbla vertex 4 240 gig i RAID 0.

För att tex som vi gör kör HP support 24/7 etc och när man har väldigt många anställda så vill man inte bygga alla datorer från grunden

Dock så kör vi med Quadro 5000 kort i alla datorer som minium för minsta värmeutveckling och ljudniivå.

Wow, låter som väldigt extrema maskiner. RAID 0 är väl heller inte det mest stabila man kan köra? För att inte tala om SSD:s

Du har såklart rätt i att är man många så kan inte en kille bygga ihop det själv. Vardagsrummet är inte tillräckligt stort... Men vi är inte så många, och att safta på med fullsupport känns heller inte riktigt värt det. Räkna all kostnad för support som man inte använder, så kan man lätt köpa en sprillans ny dator om en går sönder för lägre kostnad. I min erfarenhet så pajjar datorerna också efter att den vanliga supporttiden gått ut, dvs efter 3-5 år. Det är ju också läge att byta då, om man säger så.

Skrivet av tvelander:

Vet du varför Xeon kostar så mycket? , jag har fått förklarat av distributör och det är för att dom görs för att hålla väldigt lång tid och när dom görs så tar dom alla bästa Xeon ur en batch och gör något mer med dom och så dom håller ännu längre, kommer inte ihåg exakt hur det va, det va typ 1 år sen jag fick det förklarat.

Ja, Xeon är stabila och har bättre komponenter mm, vilket ju är viktigt i servrar. Finns verkligen ingen anledning att ha i en arbetsstation, såvida du inte har mkt speciella program. FEM-beräkningar kan säkert ha nytta av ECC-Minnen och hög säkerhet då de kan tugga på mkt länge. Om vi säger såhär, det är säkert inte dåligt med Xeon, men det är inte heller värt överpriset i min menig om du skall ha motsvarande prestanda som en i7:a. Då kan man hellre byta upp sig lite oftare.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nikwid:

Wow, låter som väldigt extrema maskiner. RAID 0 är väl heller inte det mest stabila man kan köra? För att inte tala om SSD:s

Du har såklart rätt i att är man många så kan inte en kille bygga ihop det själv. Vardagsrummet är inte tillräckligt stort... Men vi är inte så många, och att safta på med fullsupport känns heller inte riktigt värt det. Räkna all kostnad för support som man inte använder, så kan man lätt köpa en sprillans ny dator om en går sönder för lägre kostnad. I min erfarenhet så pajjar datorerna också efter att den vanliga supporttiden gått ut, dvs efter 3-5 år. Det är ju också läge att byta då, om man säger så.

Ja, Xeon är stabila och har bättre komponenter mm, vilket ju är viktigt i servrar. Finns verkligen ingen anledning att ha i en arbetsstation, såvida du inte har mkt speciella program. FEM-beräkningar kan säkert ha nytta av ECC-Minnen och hög säkerhet då de kan tugga på mkt länge. Om vi säger såhär, det är säkert inte dåligt med Xeon, men det är inte heller värt överpriset i min menig om du skall ha motsvarande prestanda som en i7:a. Då kan man hellre byta upp sig lite oftare.

Där jag jobbar finns det ingen pris bild i detta det kostar vad det kostar.

För jag skulle också bygga bättre datorer en vad vi har på jobbet men då har vi ju värme problem ljud problem storlek etc etc support på hårdvara alltid.

Och ang SSD så byter jag ut kanske 1-3 datorer i månaden, asså bara diskarna.

Dock är SSD värt allt vi har la run 240 datorer med Vertex diskar i RAID 0 och dom går inte sönder så ofta och det tar från att den går sönder till ominstalltion till färdig igen ungefär 1 timma 50 min.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nikwid:

+ att allt måste vara automatiserat vid installation alla paket måste fungera med alla drivare så man kan inte bara köpa massa olika datorer fungerar ej.

Och köra manuell installation av en dator på vårat jobb tar ungefär med alla program 3-4 timmar och vid automatiserat ungefär 1 timme -2 timmar beroende hur många program dom ska ha.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Där jag jobbar finns det ingen pris bild i detta det kostar vad det kostar.

Åh, tänk om man hade det så bra. Inte för att vi dumsnålar - behövs det en ny server för 50kkr så köps det snabbt - men jag försöker ju ändå hålla nere i min mening överdrivet onödiga kostnader. Men det låter ju som att ni kanske har väldigt specifika och extrema krav på prestanda. Får man fråga vad det är ni gör för nåt?

Citat:

För jag skulle också bygga bättre datorer en vad vi har på jobbet men då har vi ju värme problem ljud problem storlek etc etc support på hårdvara alltid.

Och ang SSD så byter jag ut kanske 1-3 datorer i månaden, asså bara diskarna.

Dock är SSD värt allt vi har la run 240 datorer med Vertex diskar i RAID 0 och dom går inte sönder så ofta och det tar från att den går sönder till ominstalltion till färdig igen ungefär 1 timma 50 min.

Aha, ni har då ca 10ggr mer datorer än oss, och utav de typ 25 så är det bara kring 10 som CAD:ar. Resten kör mest office-program så vi brukar göra så att när CAD-maskiner skall uppgraderas så plockar vi ner de äldre CAD-maskinerna till Office-användarna. Brukar fungera bra, och ger lång livslängd på datorerna. Vi har också i princip unika setups för de flesta personerna då alla har lite varierade uppgifter, så storskaliga deployments funkar liksom inte för oss ändå, tyvärr.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nikwid:

Åh, tänk om man hade det så bra. Inte för att vi dumsnålar - behövs det en ny server för 50kkr så köps det snabbt - men jag försöker ju ändå hålla nere i min mening överdrivet onödiga kostnader. Men det låter ju som att ni kanske har väldigt specifika och extrema krav på prestanda. Får man fråga vad det är ni gör för nåt?

Aha, ni har då ca 10ggr mer datorer än oss, och utav de typ 25 så är det bara kring 10 som CAD:ar. Resten kör mest office-program så vi brukar göra så att när CAD-maskiner skall uppgraderas så plockar vi ner de äldre CAD-maskinerna till Office-användarna. Brukar fungera bra, och ger lång livslängd på datorerna. Vi har också i princip unika setups för de flesta personerna då alla har lite varierade uppgifter, så storskaliga deployments funkar liksom inte för oss ändå, tyvärr.

Jag jobbar som IT-Admin / Support med en till kollega på ett Arkitektkontor !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Hej, intressant att du också har erfarenhet av detta. Skulle du kunna säga exakt vad det är för funktioner i AutoCAD som har nytta av Quadro kort? Jag har fått uppfattnignen att det är just materialeffekter, ljussättning/skuggning, rendering av texturer på objekten etc. Eller kan du säga att det ger en boost i wireframe mode också? Det är i princip det enda vi har nytta av.

Nu vet jag inte hur det är för de nyare Geforce eller Radeon-korten. Jag vet inte heller hur Firepro-korten är för jag har aldrig haft chansen att testa något sådant. Men en anledning till att man väljer ett Quadro är att de är nogrannare när de renderar linjer, ytor mm. En annan fördel (jag tror det gäller fortvarande...är dock inte säker) med Quadro-korten jämfört med vanliga Geforce-kort är att Quadro-korten kan hantera mer överliggande fönster. Har du tex din arbetsyta och du har massa fönster med olika innehåll som tex olika paletter med ikoner för diverse funktioner. Då klarar Quadro-korten av att hantera fler sådana här överlappande fönster utan att det går långsammare när du zoomar, roterar mm. En annan fördel Quadro-korten hade förut (vet inte om det gäller längre) var hårdvaru-accelererade linjer. På mitt nuvarande jobb så sitter det ett Quadro fx1700 i datorn. Jämfört med ett Geforce fx285 som sitter i min dator hemma så går Quadro-kortet mycket bättre. När jag zoomar, roterar eller flyttar någon liten modell i 3D på skärmen så märker jag ingen skillnad. Det är först när modellerna blir stora som Geforce-kortet får det jobbigt även fast det har mer minne och är snabbare. Detta gäller CATIA v5 i både wireframe och solid-läget.

Men hur det är i AutoCAD vet jag inte. Skaffa något billigt Quadro 2000-kort på Ebay och jämför.

Permalänk
Medlem

Mycket roligt projekt! Blir kul att se när allt är uppe och färdigt! Har du fått äran själv att bygga ihop dom?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Oj! Sitter här o ryser! Så avundsjuk Full pot helt klart! Fler bilder skulle inte skada

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Mycket roligt projekt! Blir kul att se när allt är uppe och färdigt! Har du fått äran själv att bygga ihop dom?

Givetvis inte, han har endast tagit hem prylarna över helgen för att han inte kunde motstå att ta fina bilder och skryta lite grann! På Söndag plockar han ner alla system och lägger tillbaks allt i lådorna igen, true story!

Permalänk
Medlem

Härligt att se. Men som andra troligen har påpekat är att quadro kortet är troligen bättre än ett vanligt grafikkort. (beror på vad för Cad program man kör.)
På jobbet sitter jag med en xeon prolle och quadro fx 4000 och jag märker en klar skillnad mellan jobbets fx4000 och mitt gtx590. (sitter på solid works och har modeller med över 3000 delar som ska snurras och simuleras).
Men klarar riggarna det ni gör utan problem så tycker jag det är awesome (Y).

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Medlem

inget illa menat, men dethär var inte så upphetsande. du/ni har buslätt klarat att göra samma sak i ett mindre chassi och sparat plats. har svårt att tro ni kommer få in 6-8st hårddiskar och 2-3st 5.25" enheter i maskinerna... men vem vet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

utan det är mängden som är slående. Inte varje dag man tar emot en lastpall med datorprylar för över 100kkr. Känslan av att hålla i en brun kartong full av processorer är inte helt fel. Salivproduktionen ökar faktiskt en aning.
***
såå j*****a skit häftigt asså.. tänk tanken att få Grabba tag i detta .. Ujujuj....
lyckans du där haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

inget illa menat, men dethär var inte så upphetsande. du/ni har buslätt klarat att göra samma sak i ett mindre chassi och sparat plats. har svårt att tro ni kommer få in 6-8st hårddiskar och 2-3st 5.25" enheter i maskinerna... men vem vet!

Ingen fara, men tror du missuppfattat tanken med galleriet. Ville mest visa några bilder på de galna mängder komponenter jag hade hemma. Det hade inte så mycket med själva bygget att göra.

När du nämner det så finns det dock en mkt bra anledning till att jag inte valde ett mindre chassi: Det är lätt att arbeta i detta, med relativt gott om space. Sen är det ganska bra ljuddämpat också, vilket är ganska viktigt. Storleken på en dator som står i ett hörn under ett gigantiskt skrivbord är av mindre intresse. Prioriteringarna är inte riktigt samma som för ett hemmabygge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk

Annorlunda galleri, skoj att se!
Intressant att följa diskussionen om hur CAD belastar komponenterna

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Kul med lite annorlunda inslag, och där gjorde sig Dustin en hacka.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Hade samma upplevelse en gång på jobbet när jag blev ansvarig för att uppgradera server och klienter till det kommunala VA-nätet, med 1 ny server och 5 klienter samt ABB:s SattGraph 5000.1 som inte är den mest användarvänliga programvaran som finns. Där var datorerna en droppe i havet mot licenskostnaden för att uppgradera SattGraph

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Fyfabian vad fränt!

Visa signatur

What comes around goes around.

Permalänk

Ok och när hade du tänkt dela med dig?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Kul att folk gillar detta. Bevisar ju tesen "bättre hundra processorer i handen än en i ett fancy chassi med lysdioder."

Bygde förresten ihop en till burk i fredags, nu med Ivy-Bridge 3770, P8H77, HD6870, samt ett vitt Define R3. Bytte också kylaren till en Phanteks PH-TC14PE kylare. Enorm kylare, och ruskigt tyst. Tyckte den kändes säkrare, då den ändå kyler passivt vid ett fläkthaveri (plus att den har två fläktar) medan det kan gå åt helvete om en pump pajar i vattenkylaren. Blir lite svettig att tänka på om de alla pajar samtidigt, men får väl hålla tummarna. Har dock en i reserv ifall olyckan skulle vara framme.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

När är det LAN?

Trevligt detta

Permalänk

då skall du försöka hålla en en kartong full med gtx 690 jag kände inget iaf även om att jag har ett ;D'

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.