Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Va det stöldgods eller? Eller företagsköp? Måste ju nästan vara under inköpspris?

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett.se - dom hade ju rabatten under en dag där med 16% rabatt + att jag köpte den utan moms Var ett helt okej pris tycker jag, svårt att motså ^^

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

usb coil wine...prova med i en annan usb port eller med en annan mus se om de låter likadant.

Vet du om det går att stänga av att dator ger ström även när den stängts av? Mina externa HDs låter lite när jag ska sova, och det ogillas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Vet du om det går att stänga av att dator ger ström även när den stängts av? Mina externa HDs låter lite när jag ska sova, och det ogillas.

Kan du inte dra ut den externa över natten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Kan du inte dra ut den externa över natten?

Jo, jag gör det. Men det är ju JOBBIGT.

Permalänk

Det brukar vara ett Utillity program som förser ström till USB portarna när den är avstängd.
Så är det iaf på ASUS n55sf. Brukar vara ett program som hänger med från start.
Formaterar du den så den blir clean så borde programmet försvinna.
Annnars är det bara hitta rätt program och avinstallera.

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara ASUS USB Charger Plus?

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk

Vet någon om det är skillnad i garanti etc. när man köper från Alina på Tradera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Vet någon om det är skillnad i garanti etc. när man köper från Alina på Tradera?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle det vara skillnad? Det är ju Asus som står för garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Kanske kan vara ASUS USB Charger Plus?

Tack, ska testa!

Permalänk

Har G55:an plats för en mSATA SSD?
Eller kanske en vanlig SSD?

Inklusive orginaldisken. Jag skulle vilja ha båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Har G55:an plats för en mSATA SSD?
Eller kanske en vanlig SSD?

Inklusive orginaldisken. Jag skulle vilja ha båda.

En mSATA SSD, som sitter under ALLT i datorn.

Permalänk
Medlem

Om jag har datorn på "hög volym" oavsett om det är musik eller en youtubevideo så sprakar ljudet från högtalarna är det så för er andra också? Tycker det är lite konstigt då TS var väldigt positiv till ljudet. Har mest använt externa högtalare men märkt att ljudet alltid suger utan dom.

Permalänk
Skrivet av KGB91:

En mSATA SSD, som sitter under ALLT i datorn.

Aja, men då går det ju i alla fall.
Tack!

Skrivet av treehorn:

Om jag har datorn på "hög volym" oavsett om det är musik eller en youtubevideo så sprakar ljudet från högtalarna är det så för er andra också? Tycker det är lite konstigt då TS var väldigt positiv till ljudet. Har mest använt externa högtalare men märkt att ljudet alltid suger utan dom.

Någon nämnde något om dåliga drivruntiner till ljudkortet. Kanske är det som skapar problem?

Permalänk
Skrivet av treehorn:

Om jag har datorn på "hög volym" oavsett om det är musik eller en youtubevideo så sprakar ljudet från högtalarna är det så för er andra också? Tycker det är lite konstigt då TS var väldigt positiv till ljudet. Har mest använt externa högtalare men märkt att ljudet alltid suger utan dom.

Hade också det här problemet, lät nästan som om högtalarna var spruckna. Jag avinstallerade VIA HD drivrutinen för ljudkortet och lät Windows installera sina egna, generiska drivrutiner och nu låter det som det ska.

Det diskuteras en hel del kring ljudet på både G55/G75 på forumen på rog.asus.com där en del är missnöjda framförallt med ljudet/volymen samt subwoofern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BackSmack:

Det brukar vara ett Utillity program som förser ström till USB portarna när den är avstängd.
Så är det iaf på ASUS n55sf. Brukar vara ett program som hänger med från start.
Formaterar du den så den blir clean så borde programmet försvinna.
Annnars är det bara hitta rätt program och avinstallera.

Nix funka ej. :/

Permalänk
Medlem

En fråga är det sataII eller sataIII på denna.

Och minnena det är ju 8 gb på den på 2 platser, vad är bäst att sätta in 2 till på 4gb vardera eller kan man sätta in en 8gb?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Riktigt nice pris på Alinas tradera sida! tog och beställde en

Permalänk
Skrivet av jamespond:

Riktigt nice pris på Alinas tradera sida! tog och beställde en

Jag gjorde samma sak. Ser fram emot den. Ska bli kul att spela lite mer.

Permalänk

googlade lite, ser ut som det går att köpa en hdd-caddy till den.
Så kan man sätta in en disk i en sån. kan man köra 750 + 120ssd
Och skippa dvdn

Permalänk
Skrivet av jamespond:

googlade lite, ser ut som det går att köpa en hdd-caddy till den.
Så kan man sätta in en disk i en sån. kan man köra 750 + 120ssd
Och skippa dvdn

Skicka gärna upp länk, såg att de gamla hade caddys men hitta ingen till de nya

Permalänk
Skrivet av helas:

Skicka gärna upp länk, såg att de gamla hade caddys men hitta ingen till de nya

är ej hemma nu. men har för mig att det var samma till de äldre oxå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Några frågor om G55

1. Går VGA:n till moderkortet eller grafikkortet? Funkar DisplayPort typ som DVI?
2. Hur lätt är det att sätta in en SSD i mSATA? Är den långt inne i datorn?
3. Följer det med en Windows installationsskiva?

Permalänk
Skrivet av Kranis:

1. Går VGA:n till moderkortet eller grafikkortet? Funkar DisplayPort typ som DVI?
2. Hur lätt är det att sätta in en SSD i mSATA? Är den långt inne i datorn?
3. Följer det med en Windows installationsskiva?

2. Den sitter tydligen under allt så det är lite knepigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

1. Går VGA:n till moderkortet eller grafikkortet? Funkar DisplayPort typ som DVI?
2. Hur lätt är det att sätta in en SSD i mSATA? Är den långt inne i datorn?
3. Följer det med en Windows installationsskiva?

1. VGA går till grafikkortet samma med Displayport och det funkar ungefär som DVI. Men du kan inte få ut 120hz om skärmen använder sig utav DVI-D. (rätta mig om jag har fel) Har läst att man behöver en adapter för att kunna använda en extern skärm och kör 120hz på den.
3. Det följer inte med någon windows skiva då det är en OEM version. Du får Windows installera från start med alternativ att skapa en återställningsskiva själv genom att bränna ut några iso filer på en/flera skivor.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Permalänk
Medlem

hmm min g55 har tappat nätverksstyrenheten windows hittar inga drivrutiner alls! Vad göra?

Permalänk
Skrivet av Gurra101:

hmm min g55 har tappat nätverksstyrenheten windows hittar inga drivrutiner alls! Vad göra?

Finns det inga drivrutiner på Asus hemsida?

Permalänk
Medlem

Nopp har installerat allt som jag hittar där! För nätverkskort och intels drivisar för moderkortet vill inte funka! Detta hände efter jag uppdaterat bios.

Permalänk
Medlem

Har G55 klassiska BIOS eller nya EFI BIOS? Även om det är efi så finns väl ingen blockering av Linux eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

Har G55 klassiska BIOS eller nya EFI BIOS? Även om det är efi så finns väl ingen blockering av Linux eller?

Vanliga BIOS.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz