Implementera loader till Google maps-karta (javascript)

Permalänk
Medlem

Implementera loader till Google maps-karta (javascript)

Tjena!

Jag lyckas inte implementera en "loader" (jag är helt värdelös på javascript) som laddar fram de olika positionerna osv en efter en på min karta, utan allt laddas fram samtidigt efter ca 20 sek beroende på webbläsare, vilket inte är så bra och jävligt irriterande..

Behöver hjälp av någon som kan implementera en "preloader" eller trixa ihop ett bättre script med preloader samt användarvänligare kod som kanske också hämtar positionerna lite bättre/snabbare och om det finns fler positioner på samma plats, att dessa visas lite "snyggare" som man kan återanvända i andra google maps projekt som jag har planerat till min webbplats.

Länk till den nuvarande kartan..
Http://shorturl.se/?NzLHc

Skicka ett PM till mig här om någon kan hjälpa, inkludera också hur mycket du vill ha för arbetet. Alltid gött att få en slant för besväret

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Jag tycker det flyter på perfekt

Permalänk
Medlem

Laddar på typ 3 sekunder med Chrome

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem

Tar inte många sekundera att få upp den kartan.
Det är inget jag skulle tänka på alls. Det är ändå Google Maps du använder, och
när man lyfter in annan part så kan det ju öka laddningstiderna.

Personligen hade jag låtit det vara som det är då det flyter på riktigt fint enligt mig.
I Opera, IE9, Chrome och Firefox går det på under 5 sekunder att få upp kartan.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340