Mus och tangenbord till xbox 360

Permalänk
Medlem

Mus och tangenbord till xbox 360

Hej!

Jag undrar vart man kan hitta den billigaste och enklaste lösningen för att få mus och tangentbord att fungera med xbox 360.
Skulle vara skönt när man spelar FPS spel.

Permalänk
Medlem

går det ens?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Osäker på om det går faktiskt, skulle vara med nån 3:e parts adapter i så fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Går och finns, dock väldigt dåliga och dom som fungerar kostar mer än ny slim.. Om man får tag på en alltså.

Xim3 är dom bästa, 1000kr beg kan man hitta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Går och finns, dock väldigt dåliga och dom som fungerar kostar mer än ny slim.. Om man får tag på en alltså.

Xim3 är dom bästa, 1000kr beg kan man hitta.

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt dåliga..? Du kan inte dra in Xim i den kategorin. Den känns som pc skulle jag säga. Enda skillnaderna är turning speed cap och några button bidings.
Sen så finns den att köpa på deras hemsida.. men man får betala ca 400kr frakt

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Väldigt dåliga..? Du kan inte dra in Xim i den kategorin. Den känns som pc skulle jag säga. Enda skillnaderna är turning speed cap och några button bidings.
Sen så finns den att köpa på deras hemsida.. men man får betala ca 400kr frakt

Dom billiga är dåliga enligt många, maxFPS eller vad dom kallar sig är absolut det sämsta enligt mig själv.

Xim har jag inte sagt att det är det sämsta, snarare det bästa man kan få tag på.. Men köpa dom från hemsidan? nja informationen på deras sida säger annat

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Dom billiga är dåliga enligt många, maxFPS eller vad dom kallar sig är absolut det sämsta enligt mig själv.

Xim har jag inte sagt att det är det sämsta, snarare det bästa man kan få tag på.. Men köpa dom från hemsidan? nja informationen på deras sida säger annat

Ser ingen information. Du kanske tänker på XimE som inte släppts ännu, annars skall det inte vara några problem att beställa? Dom säger nej till försäljare som vill köpa upp dom och sälja dom så deras hemsida är det enda stället som man kan få tag på den.

Permalänk

Tveksamt om det går. xbox 360 har hårdvaru DRM som motverkar sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Tveksamt om det går. xbox 360 har hårdvaru DRM som motverkar sådant

Det finns dock..inte att du kan koppla in rakt i xboxet men med tredje part vara så kan du.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

XIM3 och kommande XIM Edge, enda skillnaden med Edge är (förutom design) inkluderat PS3 stöd.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det har faktiskt förvånat mig att ingen skrivit en controlleremulator att köra i bakgrunden på hackade Xboxar än, i och med att RGH kom så växte ju homebrewscenen ganska radikalt.

Det finns en dylik programvara för PS3, som dock fungerar på ett lite annat vis. Istället för att emulera handkontrollen lokalt på konsollen, så sköts det på en dator, som i sin tur kommunicerar med PS3:an över BT. Fördelen är förstås att man inte behöver ha en hackad PS3:a för att det ska fungera.

Personligen tycker jag faktiskt de där hårdvaruadaptrarna funkar rätt bra. Givetvis är det inte som att köra FPS på PC:n, men det är ett markant lyft mot att hålla på med handkontroll. Tror Team Xecuter har en variant på gång (om den inte redan är släppt), där ett rimligt pris var en av selling pointsen. Kanske kan vara värt att kolla på.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av AddeezZ:

Ser ingen information. Du kanske tänker på XimE som inte släppts ännu, annars skall det inte vara några problem att beställa? Dom säger nej till försäljare som vill köpa upp dom och sälja dom så deras hemsida är det enda stället som man kan få tag på den.

Jag som är dåligt uppdaterad, kollade sist när jag skrev den tidigare inlägget och då stod det att inga fanns tillgängliga..
Nu finns dom och en beställning går av snart för min del.

EDIT: Sket sig, skickar inte till Sverige.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Jag som är dåligt uppdaterad, kollade sist när jag skrev den tidigare inlägget och då stod det att inga fanns tillgängliga..
Nu finns dom och en beställning går av snart för min del.

EDIT: Sket sig, skickar inte till Sverige.

På vilket sätt sket det sig? Alltså vad var det som inte gick igenom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

På vilket sätt sket det sig? Alltså vad var det som inte gick igenom?

Skickades från m.sweclockers.com

Att XIM inte skickar till Sverige.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Att XIM inte skickar till Sverige.

Sverige står med i listan på länder när man skall beställa, och den räknar ut frakten åt en.. Därför undrar jag var det var som sket sig.

Edit, Om det inte går så kan ju någon förklara för mig varför det finns ett antal poster i deras forum som står t.ex såhär:

Hey guys, i got a question for u guys
« on: 05:43 AM - 01/28/12 »

Is it some1 here who lives in Sweden or just some1 who knows how long it take for the XIM3 to be shipped to Sweden?

I ordered it on Thursday

« Reply #3 on: 08:43 AM - 01/28/12 »

the fast shipping service is 3-4 days into any (industrial) country worldwide
the less pricy shipping is 5-8 days into any (industrial) country worldwide

ofc there are also exceptions, but thats what they advertise with

Detta är också skriver av Od1n, en moderator

Permalänk

Hm, försökte göra en beställning men tyvärr stod det "Shipping Error
There is no shipping option for the address you entered. Please go back and check the address."

State = Västmanland, Vastmanland och 0 har jag testat.
Address = Björnstigen, Bjornstigen... Vet inte vad som strular

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Hm, försökte göra en beställning men tyvärr stod det "Shipping Error
There is no shipping option for the address you entered. Please go back and check the address."

State = Västmanland, Vastmanland och 0 har jag testat.
Address = Björnstigen, Bjornstigen... Vet inte vad som strular

Fan vad konstigt, skall testa beställa när jag får pengar. Men som du ser i mitt andra inlägg så finns det ju andra svenskar som har beställt därifrån.

Fast å andra sidan så kommer du ju inte enS till sidan där man ser frakten? Det gör jag när jag testar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Tveksamt om det går. xbox 360 har hårdvaru DRM som motverkar sådant

Ehhh va?

Att inte lägga till stöd för mus/tangentbord i spelen är inte samma sak som "hårdvaru drm"

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av seffo89:

Hej!

Jag undrar vart man kan hitta den billigaste och enklaste lösningen för att få mus och tangentbord att fungera med xbox 360.
Skulle vara skönt när man spelar FPS spel.

http://store.xim3.com/XIM3_p_8.html

kontakta kundservice om du har svårt och få igenom beställningen eftersom åäö inte funkar på deras hemsida

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

Ehhh va?

Att inte lägga till stöd för mus/tangentbord i spelen är inte samma sak som "hårdvaru drm"

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer, men xbox har hårdvaru drm. Jag lovar. TotalBiscuit har en hel episod om de olika konsollerna vs pc. Kan inte länken dock, du kan få den om jag hittar den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Stämmer, men xbox har hårdvaru drm. Jag lovar. TotalBiscuit har en hel episod om de olika konsollerna vs pc. Kan inte länken dock, du kan få den om jag hittar den igen.

Det är fullt tillåtet att använda en xim3 adapter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Stämmer, men xbox har hårdvaru drm. Jag lovar. TotalBiscuit har en hel episod om de olika konsollerna vs pc. Kan inte länken dock, du kan få den om jag hittar den igen.

Har aldrig påstått att xbox inte har hårdvaru drm, påstår dock att funktionsbristen gällande mus/tangentbord i spel inte har med hårdvaru drm att göra

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

XIM3

http://www.tradera.com/xim3-till-xbox-360-ps3-auktion_302039_...
Kan även tilllägga att det inte finns något annat som ens kommer i närheten av PC känsla ute på marknaden förutom just XIM3.
XIM3 fungerar utmärkt till både XBOX360 & PS3.

Permalänk
Medlem

Det här är nog vad ni letar efter
CRONUS DEVICE

Funkar med XBOX-PS3-Wii-PC åt alla håll

T-bord/Mus på XBOX/PS3/Wii
PS3 kontroller på XBOX/PC/Wii
XBOX kontroller på PS3/PC/Wii
Wii kontroller på XBOX/PS3/PC

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det här är nog vad ni letar efter
CRONUS DEVICE

Funkar med XBOX-PS3-Wii-PC åt alla håll

T-bord/Mus på XBOX/PS3/Wii
PS3 kontroller på XBOX/PC/Wii
XBOX kontroller på PS3/PC/Wii
Wii kontroller på XBOX/PS3/PC

Där har du ännu en "sak" som endast överför en handkontrolls rörelser till att fungera på mus & tb.
Det man måste inse är att det inte fungerar som det ska.
Bla har du 2st helt olika sens beroende på om du skjuter från höften eller siktar (ads).
Detta är saker som löses på XIM3 & XIM EDGE genom att du laddar in olika configer som är gjorda för varje enskilt spel, samt testade av spelare innan dom släpps för nedladdning.Tex MW3 & BF3 har helt olika spelmotorer. man kan aldrig få rätt känsla genom att bara koppla in en mus & Tb.
Du måste ha olika configer för varje spel. man måsta ta hänsyn till så många olika saker. max turning speed är en stor faktor som skiljer från spel till spel.
Du har olika deadzones, ja listan kan göras lång.
Men kasta inte pengarna i sjön köp nått som fungerar direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gert:

Där har du ännu en "sak" som endast överför en handkontrolls rörelser till att fungera på mus & tb.
Det man måste inse är att det inte fungerar som det ska.
Bla har du 2st helt olika sens beroende på om du skjuter från höften eller siktar (ads).
Detta är saker som löses på XIM3 & XIM EDGE genom att du laddar in olika configer som är gjorda för varje enskilt spel, samt testade av spelare innan dom släpps för nedladdning.Tex MW3 & BF3 har helt olika spelmotorer. man kan aldrig få rätt känsla genom att bara koppla in en mus & Tb.
Du måste ha olika configer för varje spel. man måsta ta hänsyn till så många olika saker. max turning speed är en stor faktor som skiljer från spel till spel.
Du har olika deadzones, ja listan kan göras lång.
Men kasta inte pengarna i sjön köp nått som fungerar direkt.

Om du läser lite så står det att den är programmerbar.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Om du läser lite så står det att den är programmerbar.
x9vcu-7oP8o

Jag är säker på att du kan ansluta musen och tb samt ändra sensen men det är ungefär allt du kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gert:

Jag är säker på att du kan ansluta musen och tb samt ändra sensen men det är ungefär allt du kan.

How it works:

Det är möjligtvis inte din annons som ligger på tradera?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

nej. men det var den billigast jag hittade till salu, finns även en på blocket.