Guild Wars 2 BWE - Start world/server

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 BWE - Start world/server

Hejsan!

Det har säkert hunnit diskuteras lite i de befintliga GW2 trådarna men de blir ju miltals långa till slut, så denna tråd behandlar bara en sak:

Vilken värld (server) skall ni börja spela i? Det vore lite kul om vi här på SweC kunde komma överens om en eller ett par startvärldar så man har lite svenskar/bekanta att spela med

http://www.arena.net/blog/choosing-and-transferring-worlds-in...

EU Worlds

  • Kodonur

  • Gandara

  • Kodash

  • Blacktide

  • Istan

  • Vabbi

  • Kourna

  • Fissure of Woe

  • Underworld

  • Ring of Fire

  • Far Shiverpeaks

  • Petrified Forest

  • Jade Sea

  • Desolation

  • Magus Falls

  • Whiteside Ridge

  • Fort Ranik

  • Ruins of Surmia

  • Sharp’s Corner

  • Aurora Glade

  • Riverside

  • Elona Reach

  • Augury Rock

  • Abaddon’s Mouth

EDIT: Jag menar primärt till helgens kommande beta event EDIT2: Highlight på den troligaste SweC servern just nu
Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Inaktiv

Augury Rock kommer jag finnas på!

Permalänk
Medlem

Då jag själv och alla i guildet "Friskyttarna" ska spela tillsammans, så vore det bra om vi utgick från vilken server ledarna väljer. Faktum är, att en stor del av Swelockers medlemmar är med i det guildet! Det är och kommer bli Sveriges största guild i Guild Wars 2!

Jag kan höra med ledaren idag, så kan jag återkomma med svaret!

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll vilket vi väljer? Vi kan lika gärna välja det första som heter Kodonur.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Jag tycker vi utser en officiell SweC server nu idag! Tycker vi kör på "Friskryttarna"s server då de antagligen redan är många från SweC där. Skriv var så lägger vi upp en tråd på forumet och annonserar vilken server vi kör. Det är ju självklart inget krav att lira på vilken server det nu blir roligare om alla från SweC är på samma server. Vem vet, det kanske t.o.m blir en nyhet på startsidan så fler får reda på det

Men först behöver vi en server!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Jag tycker Fissure of Woe!

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Jag tycker vi utser en officiell SweC server nu idag! Tycker vi kör på "Friskryttarna"s server då de antagligen redan är många från SweC där. Skriv var så lägger vi upp en tråd på forumet och annonserar vilken server vi kör. Det är ju självklart inget krav att lira på vilken server det nu blir roligare om alla från SweC är på samma server. Vem vet, det kanske t.o.m blir en nyhet på startsidan så fler får reda på det

Men först behöver vi en server!

Håller med till 100

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk

Valde Istan så länge om någon har något emot det kan ni säga det i tråden jag skapade

#12200927

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Valde Istan så länge om någon har något emot det kan ni säga det i tråden jag skapade

#12200927

Vi kan kanske ändra till Friskytternas server om de bestämmer sig för något någorlunda snart annars kan de ju bara joina Istan då de är många SweCare där.
Kände att någon måste ta initiativet och välja en server så då gjorde jag det.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Gör en poll?

Edit: såg nu tråden Insanity92 skapade, så nvm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meenaze:

Gör en poll?

Det finns en poll

Permalänk
Medlem

Trådbyte

Hallå igen,

Det finns en bättre tråd än denna, där man dels har en omröstning (jag var inte säker på att man kunde göra en med så där många val ) och där man också för diskussioner med guilder och allianser.

Det lutar starkt åt Far Shiverpeaks som den server som SweC medlemmar kommer spela tillsammans på! Den kommer i alla fall jag att välja ^^

Så ni som hamnat i denna tråd, bege er till:

http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/1107756-sweclockers-medlemsval-av-gw2-bw1-server/

Där kan vi föra diskussionen vidare. Om moderator vill så kan vi låsa denna tråd i och med det. Tack för mig och ses snart!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Många svenskar (guildwars2sverige) och andra föreningar kommer att välja servern Far Shiverpeaks.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

I samarbete med guildwars2.no, guildwars2.dk och TNA (The Northern Assembly) har vi valt ut en server där vi ska samla våra vänner och gillen!
Officiell server: Far Shiverpeaks
Sprid och förstärk!

Valet är för alla beta-helger. Men man kan ju tänka sig att det blir officiella servervalet vid realese också.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Har nog varit bestämt ett tag
I förra BWE så joinade mitt gille den servern och vi ägde rätt bra i PvP, andra dagen så tog vi precis allt på alla kartor, det var najs, tills nästa dag och jag inte kunde logga in min karaktär för den var fast i en zon som inte längre fans

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Friskyttarna har hittils spelat på Gandara (Guild Wars 2 Gurus "officiella" EN server) och kommer göra det även framöver.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Nu är det dags för betahelg igen. Från och med 8:e juni.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Ja! Nu är de dags igen! Skulle vilja vara med någon och köra lite dungeons och sånt. Är ganska själv inne på servern då mina kompisar inte kan delta i BW2 :/

Permalänk

Folk som inte har fått betan kan få en nyckel på denna svenska sida.
http://www.playstar.se/showthread/3324

Har ni kompisar så är det bara sprida länken vidare så alla kan spela med varandra

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunkenmasta:

Ja! Nu är de dags igen! Skulle vilja vara med någon och köra lite dungeons och sånt. Är ganska själv inne på servern då mina kompisar inte kan delta i BW2 :/

Vilken server spelar du på?
Det finns en SweClockers guild som jag startade under första BWE, de flesta som är med i Guilden sperar på Fas Shiverpeaks.

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Vilken server spelar du på?
Det finns en SweClockers guild som jag startade under första BWE, de flesta som är med i Guilden sperar på Fas Shiverpeaks.

Jag spelar på Far Shiverpeaks :). Kan man adda spelare med sin User ID? Eller kan man bara lägga till via namnet på karaktärens namn? För vet inte vilken jag ska lira på men de lutar mot att jag ska spela på min guardian som jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Många som kör på Far Shiverpeaks. Guildet Friskyttarna kör på Gandara. FS var rätt belastad förra testhelgen. Själv vet jag inte om jag ska köra vidare, kommer nog testa en ny gubbe så jag kan börja på annan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunkenmasta:

Jag spelar på Far Shiverpeaks :). Kan man adda spelare med sin User ID? Eller kan man bara lägga till via namnet på karaktärens namn? För vet inte vilken jag ska lira på men de lutar mot att jag ska spela på min guardian som jag gjorde.

Om du ger mig ett namn på en karaktär så kan jag adda dig i spelet sen eller någon annan som har befogenheter till det.
Om du går in på en annan karaktär så är det bara trycka på "G" och välja represnetera sweclockers. (så man kan vara medlem i flerar guilder men bara representera en i taget, sen är det bara att välja en annan att representera nästa gång du spelar om du känner folk från en annan guild.)