Permalänk
Medlem

Info om Patch 1.0.3

http://us.battle.net/d3/en/blog/6262208/Patch_103_Design_Prev...

Står en del intressant läsning om kommande patch.

Själv gillar jag faktiskt att alla Inferno akter kommer kunna droppa ilevel 63 items, dock en VÄLDIGT liten chans, sedan är det lite nerfs på Neph. buffen samt repair costs kommer öka markand på lvl 60 gear.

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

För i helvete inte högre repair annars så gillar jag det mesta!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Blev lite besviken när jag först såg ändringen på Nephalem Valor men sen såg jag att de la till garanterad rare på champions/elites så då vart jag lite lugnare
Innebär alltså att det kommer finnas större anledning att köra igenom hela akter för sina MF rundor.
A1 t.ex tar inte mer än 1½-2 timmar att cleara helt och om man då har garanterade rares på alla champions efter de 5 första plus chans på ilvl 63 items så lär ju det bli det självklara valet.

Edit: eller ja, beroende på hur stor ändring som görs på a2 och framåt kanske de blir bättre val.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

För i helvete inte högre repair annars så gillar jag det mesta!

Det är ju bra, håller spelet vid liv längre

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Repairs är befogat, kostar inget att reppa idag, jag betalar genomsnitt 7-8k guld när jag har helt rött gear! Vilket är för lite!

Svårighetsgraden kanske är lite sisådär med, Men nog att act2 är en riktigt wall, men med resistances så går det bra, är på Belial med 20k dps, 31khp 700ish resistance samt 2.58attackspeed

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Tycker dom flesta ändringarna ser bra ut. Hoppas folk inte gnäller så mycket att dom inte vågar göra dessa ändringar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mallow:

Tycker dom flesta ändringarna ser bra ut. Hoppas folk inte gnäller så mycket att dom inte vågar göra dessa ändringar

Du kan nog vara lugn. Finns folk som kommer fortsätta gnälla över att det är för svårt så det blir ännu lättare.

Verkar bli en snabb upprepning av wow buffs/nerfs... skräp

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Undra ifall de gör ias sämre eller inte.

Se om man klarar sig bättre i act2 sen då efter ändringen, gäller ju inte att dö nu heller när kostnaderna blir högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är ju bra, håller spelet vid liv längre

Inte när man är fattig som jag :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Repairs är befogat, kostar inget att reppa idag, jag betalar genomsnitt 7-8k guld när jag har helt rött gear! Vilket är för lite!

Svårighetsgraden kanske är lite sisådär med, Men nog att act2 är en riktigt wall, men med resistances så går det bra, är på Belial med 20k dps, 31khp 700ish resistance samt 2.58attackspeed

Jag har 4k med 3 items gula..hur fasen kan du betala 8k för helt rött =S THEY ARE TAKING MONEY!!!!!!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot 1.03.
Massa välkomna ändringar, i synnerhet att det blir lättare att spela i grupp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Undra ifall de gör ias sämre eller inte.

Se om man klarar sig bättre i act2 sen då efter ändringen, gäller ju inte att dö nu heller när kostnaderna blir högre.

Som de skrev.. "but we’ve also decided we need to reduce the effectiveness of Increased Attack Speed overall"

Skrivet av Xenoz:

Inte när man är fattig som jag :S

Fast i dagsläget så får man ju ihop guld till en full repair runt 10k på några minuter.
Finns inget idag som avskräcker från att dö i softcore förutom att man får längre respawn.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Så de gör alla DH / Wizards urfattiga nu. Grymt. De blir tvingade att köra act 1 då act 2 har mobs som bas är anti-range och act 3 kommer inte vara värt det längre om man tar bort möjligheten till siegebreaker runs, samt minskar IAS så range dmg kommer sjunka så det inte längre går att döda dem innan man själv blir 1-shottad.

Grymt komiskt "paying for your mistake" man behöver inte göra några misstag då missiler och melee träffar även om du är långt borta(tänker på blood-nåt spjut i act 3 tex)

Dock är grupp grejen ett plus, som kanske gör det värt att köra act 3 som range. Får se.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Bra med högre repair costs så det finns någon gold sink som kanske dämpar inflationen något, just nu badar man i pengar. Efterlängtat att de gör gruppspel mer attraktivt, just nu är det överlägset mest effektivt att farma solo men det är roligare att spela i grupp.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Nephalem-ändringen är en buff då jag inte är någon som bara bossfarmar. Det är för enformigt.

Högre repair-kostnad känns också fungerande. Även när jag dött mycket har jag ofta kunnat betala reparationskostnaden med de prylar jag för tillfället burit med mig till handelsmännen. Det betyder att jag gått plus allt guld som jag hittat, som är en klart större summa än prylarna.

Nerfen av mobs skada för grupper låter bra. Har ännu inte ens testat coop på Inferno men det låter som man kan vänta tills patchen.

Skrivet av SanCo:

Så de gör alla DH / Wizards urfattiga nu. Grymt. De blir tvingade att köra act 1 då act 2 har mobs som bas är anti-range och act 3 kommer inte vara värt det längre om man tar bort möjligheten till siegebreaker runs, samt minskar IAS så range dmg kommer sjunka så det inte längre går att döda dem innan man själv blir 1-shottad..

Äh, jag har tagit mig igenom akt 2 med en Wizard, utan att knappt ha använt AH och utan att gå back, så det låter överdrivet. Speciellt som patchen också kommer göra akt 2 lättare. Akt 3 kommer fortfarande vara värd att köra då den har lika höga drops som akt 4 och det har väl alltid varit så att man haft bäst chans på de bästa prylarna från elites/champions? Iaf har Blizzard tidigare sagt att det var tanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

De blir tvingade att köra act 1 då act 2 har mobs som bas är anti-range

Själv ser jag A2 som totalt anti melee pga av alla ranged mobs som man aldrig kan komma in i närstrid med.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Så de gör alla DH / Wizards urfattiga nu. Grymt. De blir tvingade att köra act 1 då act 2 har mobs som bas är anti-range och act 3 kommer inte vara värt det längre om man tar bort möjligheten till siegebreaker runs, samt minskar IAS så range dmg kommer sjunka så det inte längre går att döda dem innan man själv blir 1-shottad.

Grymt komiskt "paying for your mistake" man behöver inte göra några misstag då missiler och melee träffar även om du är långt borta(tänker på blood-nåt spjut i act 3 tex)

Dock är grupp grejen ett plus, som kanske gör det värt att köra act 3 som range. Får se.

act3 som wiz/dh är ju enkelt och även om de ökade repair x10 så blir man inte fattig...

Drog in 10m igår när jag körde genom hela act3, kostade 100k~ på pots och repair.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Bra med högre repair costs så det finns någon gold sink som kanske dämpar inflationen något, just nu badar man i pengar. Efterlängtat att de gör gruppspel mer attraktivt, just nu är det överlägset mest effektivt att farma solo men det är roligare att spela i grupp.

Kul att du badar i pengar, tyvärr kommer det bli de fattiga som drabbas värst av detta. Då de med uber gear inte dör lika ofta, samt att det är dem som har råd att köpa detta gear, så inflationen på dyra grejer lär inte dämpas så mkt.

Skrivet av BergHa:

act3 som wiz/dh är ju enkelt och även om de ökade repair x10 så blir man inte fattig...

Drog in 10m igår när jag körde genom hela act3, kostade 100k~ på pots och repair.

Att dra in 10m på 1 kväll är inte direkt norm, och dina 100k blir 600k efter patchen.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Kul att du badar i pengar, tyvärr kommer det bli de fattiga som drabbas värst av detta. Då de med uber gear inte dör lika ofta, samt att det är dem som har råd att köpa detta gear, så inflationen på dyra grejer lär inte dämpas så mkt.

Att dra in 10m på 1 kväll är inte direkt norm, och dina 100k blir 600k efter patchen.

Inga problem, köra man pony en kväll tar man ju 1m utan AH.
Och efter patchen kommer man ju inte kunna dö där + elites droppar garanterat en rare...

Våran bästa run i pony gav 10m till alla på gamet, fattar du hur lite en 6k repair är då?

Har man ont om pengar kan man ju köra a4 hell, tar 30min~ att köra genom hela solo och ger nästan 100k.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Redan fått patchen??

Någon annan än jag som redan fått patchen nerladdad och installerad? Varken min bror eller mina kompisar har fått.

Kan ju heller inte logga in på europe servern längre, vilket tydligen alla andra kan. Säger att spelet måste stängas för patchning för att sedan bara stängas. Går bra att logga in på amerikanska servern dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av puppisen:

Någon annan än jag som redan fått patchen nerladdad och installerad? Varken min bror eller mina kompisar har fått.

Kan ju heller inte logga in på europe servern längre, vilket tydligen alla andra kan. Säger att spelet måste stängas för patchning för att sedan bara stängas. Går bra att logga in på amerikanska servern dock.

Du har enUS klienten, så du patchar samtidigt som USA istället för att ha enGB som är europa-klienten. du bör överväga att ändra detta (finns säkert någon snabbfix som du kan googla fram) så att det inte blir ett problem i framtiden.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Bra ändringar. Kanske man orkar prova det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

och det har väl alltid varit så att man haft bäst chans på de bästa prylarna från elites/champions? Iaf har Blizzard tidigare sagt att det var tanken.

Jepp fast nu blir man garanterad en rare från elite packs om man har 5 NV. Det var man itne tidigare.

Permalänk
Medlem

Tummen upp.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Någon annan än jag som redan fått patchen nerladdad och installerad? Varken min bror eller mina kompisar har fått.

Kan ju heller inte logga in på europe servern längre, vilket tydligen alla andra kan. Säger att spelet måste stängas för patchning för att sedan bara stängas. Går bra att logga in på amerikanska servern dock.

Det är patch 1.0.2 som du har fått hem, den gick live på US servers under kvällen, Ladda hem Eu klient istället så slipper du bli drabbad!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Moderator
Moderator

Även om reparationskostnaderna vid första anblick känns ganska sura förväntar jag mig att det balanseras med nerfande av mobs i act 2 och senare. Rimligtvis kommer de som kör enbart på skada fortfarande one-shottas av det mesta medan vi som bygger tillräckligt med armor/resist för att tåla en smäll kommer märka skillnaden.
Jag ser mycket hellre att reparationskostnaden stiger för de situationer då man måste res-zerga ett drygt pack med extra health + shielding, invulnerable minions eller då man inte har något utrymme att kita än att blizzard förändrar hur res timern fungerar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Vet vi något om NÄR detta kommer att hända?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis om ett par veckor

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen en bra patch för mig!! Den innehåller precis allt som behövs för att göra spelet roligare för mig!

Men jag antar att det blir till att vänta några veckor.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Har faktiskt en liten gissning att denna patchen kommer komma väldigt snart, vet inte om ni tänkt på det, men när man trycker på real money action house igår t ex, stod det 13/06/2012, och RMAH och patch 1.0.3 kanske kommer hand i hand? om inte annat blir välll RMAH uppflyttat igen

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise