Permalänk
Medlem

"Fel" Pci-ingång, funkar det ändå?

Hej

Som ni ser på bilden fick jag med ett litet ljudkort till mitt Asus Rampage 2 Extreme. För att kunna ha det i den enda "lilla" PCI-platsen så måste jag ha mitt grafikkort i botten och jag tvivlar på att det är en optimal kylningslösning. Funkar det att ha ljudkortet som på bilden?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Om det är ett PCI-e kan du ha ljudkortet längst ner, eller i annan valfri PCI-e plats, om den inte krockar med gfx-kortet vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Om det är ett PCI-e kan du ha ljudkortet längst ner, eller i annan valfri PCI-e plats, om den inte krockar med gfx-kortet vill säga.

Hmm det står inte på det, det är ett sånt här http://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&i...

Tvivlar på att jag kan ha det i den vita längre platsen då den inte har den där skåran som dom andra har?

Känner mig totalt noob men aldrig gett mig på att stoppa saker i fel hål (LOL analsex-skämt?)

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

har för mig att det där kortet måste sitta i en "speciell" port. om de nu inte har ändrat det såklart Är väl bara du testar annars

Permalänk
Medlem

Det är ett PCI-e och kan därför anslutas till valfritt PCI-e uttag, även PCI-e 16. Du kan alltså ha det som du visar på bilden, det fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpledream:

har för mig att det där kortet måste sitta i en "speciell" port. om de nu inte har ändrat det såklart Är väl bara du testar annars

Ja det förstås. Brukar dock försöka göra perfekt kabeldragning och sånt så allt är som det ska vara när jag startar datorn, det kanske inte gör så mycket att grafikkortet sitter lite längre ner?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Det är ett PCI-e och kan därför anslutas till valfritt PCI-e uttag, även PCI-e 16. Du kan alltså ha det som du visar på bilden, det fungerar utmärkt!

GRANDIOST. Då kör jag på det, tackar för alla svar

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Om inte jag ser helt fel så sitter det en svart PCI-e ovanför den högsta PCI-e x16. Ryms inte ljudkortet där?
http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&fi...

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

jo, grafikkortet ska sitta längst upp, om du har ljudkortet ovanför grafikkortet så får grafikkortet bara halva bandbredden (x8)

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Om inte jag ser helt fel så sitter det en svart PCI-e ovanför den högsta PCI-e x16. Ryms inte ljudkortet där?
http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&fi...

Deprimerande att du ser mer på en dålig mobilbild än jag gör IRL. Japp, det är absolut så det är tänkt att vara.

Sedär, tur att jag startade tråden då

Edit: Fast så får det inte bli

Backplaten tar emot. Men den funkar ju i den lägre vita också Har endast ett grafikkort att stoppa in så det gör inget

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]