Permalänk

Förnya bankkort - Swedbank

Tjena, mitt visa-kort går ut om ett år, men är redan nu extremt slitet och behöver ett nytt. Kommer nästa kort jag beställer från swedbank automatiskt ha längre giltig tid? Om jag t.ex. beställer ett kort som man får designa själv med egen bild, kommer detta kortet fortfarande gå ut 2013 eller senare?

Permalänk

Du får ny giltighetstid på ett nytt kort.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte swedbank men de gånger man sullat bort kortet och beställt nytt så har tiden förlängts.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Låter bra, tack för svaren

Permalänk

Har de inte bytt till Mastercard då?

Swedbank har väl börjat favorisera Mastercard istället för Visa. Behöver snart ett nytt kort själv så jag är lite nyfiken på hur det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockerbagaren:

Har de inte bytt till Mastercard då?

Swedbank har väl börjat favorisera Mastercard istället för Visa. Behöver snart ett nytt kort själv så jag är lite nyfiken på hur det ligger till.

Skickades från m.sweclockers.com

Från vad jag fick reda på senaste så var det beroende på om du har Maestro i det först eller inte, om du hade Maestro så får du MasterCard - om inte så får du VISA. Nu kan jag givetvis ha fel.

Edit:

Av ren nyfikenhet så kollade jag, verkar som att Swedbank verkar vilja föredra MasterCard numera - jag fick dock VISA på mitt.

http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-... (Man kan inte ansöka VISA)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tryck på VISA i vänstra meny i den länken som du hittade. Så får du reda på hur man beställer kortet.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett nytt kort för två veckor sedan då mitt gamla kort slutade att fungera (upptäckte detta när jag skulle ta ut utländsk valuta på forex inför en resa, Murphy slår till igen!)

Jag smet in på banken samma dag och beställde ett nytt kort. Detta kort har nytt nummer men giltighetstiden är densamma som mitt gamla. Nu har jag fortfarande över 2 års giltighetstid på kortet, så detta kan kanske vara en anledning?
Kortet är ett vanligt VISA.

Permalänk
Skrivet av 037180:

Från vad jag fick reda på senaste så var det beroende på om du har Maestro i det först eller inte, om du hade Maestro så får du MasterCard - om inte så får du VISA. Nu kan jag givetvis ha fel.

Edit:

Av ren nyfikenhet så kollade jag, verkar som att Swedbank verkar vilja föredra MasterCard numera - jag fick dock VISA på mitt.

http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-... (Man kan inte ansöka VISA)

Jag hade Maestro och fick Visa när jag bytte till "riktigt" kort, det verkar hänga en hel del på vad den lokala banken valt att lägga i sina erbjudanden.
Sörmlands Sparbank verkar t.ex. använda Maestro och Visa i sitt gratiserbjudande till ungdomar, andra banker kanske väljer att använda Visa Electron och Mastercard i stället.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ring telefonbanken o säg till så kommer ett nytt kort på posten inom en vecka inga problem.. har VISA-själv och kortet håller aldrig tills giltighetstiden är slut

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

måste också förnya mitt kort :/. plasten på framsidan har lossnat helt nu vet ni om kortet blir ogiltigt då eller fortfarande fungera.... stog mitt namn och lite annan info på plasten där...

Permalänk

Jag hade VISA fram tills februari då jag beställde ett nytt, och fick ett MasterCard istället. min bankkontakt på Swedbank sa att de hade bytt och förnyat sina avtal.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

måste också förnya mitt kort :/. plasten på framsidan har lossnat helt nu vet ni om kortet blir ogiltigt då eller fortfarande fungera.... stog mitt namn och lite annan info på plasten där...

Ogiltigt. Det måste vara helt.

Permalänk
Avstängd

går ju ändå att använda (oftast)

Permalänk
Medlem

Då är folk dåliga på att kontrollera kort. Jag hade bytat ut det så fort som möjligt. De kan neka ta emot det när du ska betala med det.