Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

A Shine Of Rainbows

Filmen handlar om en mobbad barnhemspojke som får ett fosterhem med en underbar mor och en lite avig far.

Mycket fin film och rätt sorglig. Brukar inte vara blödig, men jag hade fanimig en klump i halsen mot slutet.. haha

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Vilken film såg du senast?

http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Nja... jag vet inte jag. Det ironiska i det hela, det är har man sett trailern så behöver man inte se filmen.
Men, visst.. det är klart.. den kan ju vara sevärd på brist utav annat. Men jag skulle nog inte vilja se om den, om, jag säger så.
En gång räcker gott och väl.

5/10.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

TinTin
En hel del special effekts. Roliga scener med dupontarna. Handlingen bygger på jakten om enhörningen och om hur Tintin träffade haddock. Man har lagt alla pengarna i grafiken och glömt lite av böckernas charm. Ger den en stark 3/5. En annan berättelse som till exempel när dem reser ut i rymden som jag tycker är en av dem bättre berättelserna. Kanske man hade gett den ett högre betyg.

Permalänk
Medlem

Iron man 1 ( inte första gången direkt )
En jävligt bra film som man kan se flera gånger

Permalänk

Con Air. Grym film, hade aldrig sett den förut. 9/10 p.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Crazy, Stupid, Love. 7/10.
Jäkligt underhållande film. Letar man efter en komedifilm att säcka med en chipspåse så är denna ett givet val.

Lost in translation. ~8/10, (en svag åtta).
Mycket bra. Bra film på alla sätt, kan vara seg för många, men många uppskattar nog den här filmen också, (speciellt med en chipspåse i famnen).

Permalänk
Medlem

The Skin I Live In http://www.imdb.com/title/tt1189073/

Bra men fruktansvärt obehaglig film. Var nästan så man ville stänga av mot slutet. 7/10

Permalänk
Medlem

Ensam hemma 1 & 2, bara för att det var ca 10 år sen sist

Permalänk
Medlem

Mr. Brooks. Thriller med Kevin Costner som spelar framgångsrik företagare med olika personligheter och beroenden.

Helt klart sevärd.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hedersmedlem

The Human Centipede 2. Silly metamovie is silly. And meta. Okej rulle. Gillar allt som utspelar sig hemma hos Martin.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

All good things

Filmen handlar om David Marks (son till en mycket rik affärsman) som blivit traumatiserad i sin barndom av en viss händelse. Han hittar en mycket vacker tjej, (Katie, arbetarklasstjej) som älskar honom väldigt mycket, men han har någon form av personlighetsstörning som gör att han inte klarar av att hålla ihop sitt liv.

Storyn än bra (baserad på en verklig händelse) men filmen är lite klyschig, vilket är synd då den hade mera potential. Väldigt bra skådespelarinsatser av Ryan Gosling och Kirsten Dunst.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

In Time

Väldigt bra rulle 8/10

How High

Jävligt skön rulle de också! äkta stoner film

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Hedersmedlem

Don't Be Afraid Of the Dark - helt okej rulle. Underbara miljöer. Störiga bitar som inte hängde ihop förstörde en del..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad det är, men jag har en viss kärlek till filmer där folk tar för givet att det ska vara,..eller att det enda man ska hitta nere i underjorden i gamla tunnlar och övergivna stationer är råttor och en och annan uteliggare. Filmen i sig är väl kanske inget mästerverk, men klart sevärd. Jag vet inte om det bara jag som fick flashback till "The blair witch project" när jag såg filmen ?

Så, vad får då filmen i betyg ? Den får gott en stark 6 av dom 10 möjliga. Jag vet inte varför det blev just en sexa. Den kunde ju lika gärna fått en femma, eller sjua. Men..ja,,nä, den får en stark sexa just för att filmen har ett inslag av "det okända", det oväntade.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

The Ward. Fantastiskt trevlig rulle. Kanske har lite förkärlek för den typen av filmer..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lucky Number Slevin Gillar den starkt, riktigt bra.
8/10

Poseidon Ett lyx fartyg välts av en gigantisk våg och ett gäng försöker ta sig ut. Rolig ideé men var något som fattades.

6/10

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag såg Blade Runner i går. Inte direkt en ny film, men jag har aldrig tidigare sett den.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Såg The Nines igår (från 2007), hade inte sätt den innan men jag tyckte faktiskt att den var riktigt bra. Verkade dock jävligt b på trailern. Kan verkligen rekommendera om du gillar mystiska filmer typ psykologiska thrillar vill inte avslöja för mycket men jag kan tänka mig att många av er kan relatera till filmens symbolik antigen indirekt genom bekanta eller kanske rent personligen, (inte illa menat men ser du hela filmen så fattar du nog efteråt, annars lär du inte göra det så tänk inte på det medans du ser filmen) jag kan säga att jag kan lite relatera det till mitt forna jag för 5-6 år sedan. Men det är ingen film du sitter och halvkollar på medan du sitter vid datorn alá Mission Impossible/random komedi utan du måste nog hänga med om du ska ha något ut av att se den.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

The Darkest Hour: Rent utsagt dynga, Joel Kinnaman suger i denna film. Tunn story, värdelösa karaktärer, speciellt de ryska gerillasoldaterna. Håll er borta från denna 2/10

New Years Eve: Romantisk komedi, vimlar av kändisar vars historier flätas samman under nyårsaftonen 2011. Inget under men den gick att se 5/10.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

War of the arrows - Koreansk svärdfighting/historiskt drama. Denna har fokus på bågskytte och man har fått till en del bågskytte-sniperdueller riktigt bra. Resten är också välfilmat även om handlingen är ganska typisk för dessa filmer. Trevligt Fredagsnöje dock. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

La piel que habito. En helt underbar film. En av de bättre jag sett på länge.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Sommaren med Goran, en solid 4/10. Till och med Let's dance vinner om jag hade behovt valja mellan de tva

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem

Beneath the Darkness. Ingen höjdare. Men satt iallafall genom hela och glodde. Gillade Ely i början, sen blev han sämre.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Alexandras Project. Cool film. Jag tyckte den var underbar.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Anatomie de l'enfer. Intressant film. Synd att undertexterna var fantastiskt dåliga. Och att den manliga skådespelarens franska var hopplös. Men iövrigt väldigt intressant. Har legat på min "filmer att se"-lista väldigt länge nu, synd att man inte såg den tidigare.

Edit: Samma regissör som À ma soeur! tydligen. Tyckte väl den var litta bekant.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

The condemned - Någon gör en live-film med dödsdömda fångar som ska döda varandra på en ö. Lite B-känsla över denna som det oftast blir med Wrestling nissar i huvudrollen. Inga speciellt tuffa fighter eller coola moves sänker betyget. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Une vraie jeune fille. Samma regissör som Anatomie de l'enfer och À ma soeur! Måste säga att den var intressant. Sevärd iaf.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Blood: the last vampire (2009). Bra kvällsunderhållning såhär dagen innan tenta.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Battleship, 2012, på bio.
Helt klart över förväntan, jag gick mest på bio för att se vad för idioter som skulle göra detsamma.

Men om man bortser från de helt ologiska detaljerna och att filmen saknade handling så var den faktisk rätt så bra, mycket action och publiken på bion skrattade flera gånger i hela filmen. De två timmar som filmen varade kändes inte alls utdraget, fast filmen egentligen inte hade någon vettig story.
Så mitt råd är att man absolut inte ska se denna film ensam var flera och ha roligt tillsammans, när ni sedan har sett filmen så minns ni inte vad som hände i filmen, men än att ni hade roligt. -Som på en utefest..

En stor kritik är att man i princip inte fick veta ett skit om utomjordingarna, men detta var väl ett taktiskt val till att göra en enkel film som många ser för enbart actionet skull

Dold text
Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Såg The Hunger games som senaste biofilm. Rätt kass, ungdomar (13-18 år) som slåss i en arena med diverse vassa vapen. Okej, lite kul med kreativiteten men filmen var riktigt förutsägbar och jag tyckte att skådisarna hade mycket att förbättra. Hur det kunde vara 11 års åldersgräns förstår jag inte riktigt, kändes lite väl blodigt/rått. Nåja, den kan få sex snygga svärd av tio ändå.

Kollade på "We bought a zoo" i helgen, denna var bättre helt klart. Den får nog åtta tigrar av tio då den var lite annorlunda än andra filmer och storyn och skådespelarna fungerade bra :).

Har kollat halvvägs på Contraband, känns helt okej hittills - den har lite oväntade twister i storyn vilket gillas :). Jag får återkomma.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.