SweClockers besöker Dustin Expo 2012

Permalänk
Medlem

Det måste ha varit Xigmatek eylisium i det monster till presatanda maskin på intels monter

Permalänk
Medlem

sweet!

jag var fram o hälsade på SweC gänget när de var på väg till Asus monter för intervju, sedan glider jag förbi lite smooth i bakgrunden när Emil intervjuar Philips (17:42) - och även i avslutande klippet syns jag rakt över Emils vänstra axel (höger för tittaren) när jag står o pillar på HTC One X (22:14)

Jag hade kul på mässan - läxade upp Motorolas representant om vilka versioner av Android som gäller för deras telefoner, pillade på HTC One serien och Asus padphone och givetvis alla untrabooks och SSD:er som fanns. grymt kul!

edit: tror de stalkade mig på mässan. Bild 7 i deras bildserie! sitter lagom forever alone och väntar på Sonys NFC demo

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller har ljudet blivit skränigt i dom sista filmerna?
Är tvungen att dra 4KHz helt i botten för att det skall sluta skräna, och det är något som uppstått i dom senaste filmerna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Hemskt med ännu bredare skärmar dock, bättre att ha två eller tre skärmar bredvid varandra än att förlora massa på höjden!

Intressant! Varför skulle 2x24 vara bättre än 1x27 om de har samma upplösning i höjd?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Orio:

"Materialet är inte tillgängligt för tillfället"

=(

Ändrade till Public, så pröva igen:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frankof:

Är det bara jag, eller har ljudet blivit skränigt i dom sista filmerna?
Är tvungen att dra 4KHz helt i botten för att det skall sluta skräna, och det är något som uppstått i dom senaste filmerna.

Ljudet fungerar fint för mig, inget skränande här.
Kör dock med ljudet ut på en 5.1 förstärkare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag blev lite sugen på 21:9 till datorn. Ett (förhoppningsvis) billigare alternativ till Eyefinity/Surround skulle vara trevligt.
Vad blir det för upplösning då då? 2560x1080 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Det gäller att spelen stöder en sådan upplösningsformat som en 21:9 kräver för att få rätt proportioner, annars ingen vits med 21:9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag blev lite sugen på 21:9 till datorn. Ett (förhoppningsvis) billigare alternativ till Eyefinity/Surround skulle vara trevligt.
Vad blir det för upplösning då då? 2560x1080 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kimpur:

är det 1080, så ja.

Enligt min matematik blir det 2520..

(21*1080)/9=2520

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att dom skulle intervjua BenQ, om nya 3D-Skärmar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Någon som känner till vad det är för låt som spelar i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

15:00 fick mig att tänka på https://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk "Z77:an, den e najs"

Permalänk
Medlem

Namnet på låten mellan inslagen någon?

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: EVGA RTX 3060 TI Massa SSDs

Permalänk
Medlem

samsung visade ju sin nya led tv i 8000 serien den förtjänar uppmärksamthet, fyyfan va bra annars var ju padphone en överaskning, så jävla neat baksida i aluminium på själva telefonen, och smal var den! å så med krait, kommer ju dänga
nice repotage swec, synd att man va lite för morgonpigg å missa er på mässan ^^

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ja... två feta ramar är nog mer troligt att du får ovanför och under än på sidorna speciellt med filmer, eller hur? Och spel, som du så bra säger själv, 99,9%... Så då tycker man ju att du borde förstå varför man satsar på det istället? För det låter ju som om du förstår

Nej du får ramarna på sidorna om bilden om du spelar assasins creed på en 21:9 skärm, det kallas för pillarboxing : http://www.highdefdigest.com/images/post/8/8672/original.pjpe...

Vad jag menar är att 99,9 % av alla pc spel är hor+ och det betyder att höjden är låst men ju bredare skärmens format är ju bredare blir bilden, den expanderar i hor+. Med tanke på alla olika format som finns till pc tec 4:3, 5:4, 16:9, 16:10 och snart 21:9 så kommer Anamorfic skalning att bli extremt ovanligt på pc spel. Tittar man dock på 16:9 material på en 29 tums 21:9 skärm så får man pillarboxing och skärmen blir en 23 tummare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Ljudet fungerar fint för mig, inget skränande här.
Kör dock med ljudet ut på en 5.1 förstärkare.

Det är bara när dom pratar, bakgrundsmusiken låter ok, så jag tror det är micen.
x-fi fatal1ty och sennhiser hd 515

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Japp men alla tycker inte som du. De kanske vill ha det formatet för bio film känsla tex.
Min åsikt är att bredden är betydligt viktigare än höjde på både spel och film.

och sen finns vi andra som surfar och arbetar vid datorerna.. tack och lov för valfrihet och hdmi utgångar !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

och sen finns vi andra som surfar och arbetar vid datorerna.. tack och lov för valfrihet och hdmi utgångar !

Håller med, sedan så vill jag ha både bredd och höjd när jag spelar spel.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av XfanX:

Det måste ha varit Xigmatek eylisium i det monster till presatanda maskin på intels monter

Här är Thomas bygge i ett tidigt stadie: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.323718824351321.7636...

Har dock hört att det är EK watercooling på gång

Permalänk
Medlem

Hahaha IncredibleOrb står i bakgrunden i slutet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

och sen finns vi andra som surfar och arbetar vid datorerna.. tack och lov för valfrihet och hdmi utgångar !

Jo, men saken är ju den att det inte är alls vanligt med så brett format vilket gör den mer unik och valfriheten större bland köpare.

Permalänk
Medlem

Haha, bara jag som loggade in och trodde att detta var ett april skämt?:)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Någon som känner till vad det är för låt som spelar i bakgrunden?

Skrivet av JacobMardfelt:

Namnet på låten mellan inslagen någon?

Även jag vill veta vad det är för låt. Ingen som vet?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsc:

Bwahaha, gilla att han sa "the shit". Nästan att jag tappa malten i backen.

Bra musik för övrigt!

Haha, tycker själv inte killen från Seagate verkade vara den vassaste kniven i lådan direkt Kul som fan att lyssna på som
sagt, men kanske inte så representativ som man kanske skulle önskat. I alla fall om jag vore hans chef.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Och 21:9 datorskärm borde få många användare här att se rött! Men kol kanske gillar det?!

Fast är det inte själva skärmytan (i typ kvadrattum) som är det viktigaste för arbetsytan? Förlåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Fast är det inte själva skärmytan (i typ kvadrattum) som är det viktigaste för arbetsytan? Förlåt

Nä inte här på swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Nä inte här på swec!

Får lägga till ett *ironi* i mitt föregående inlägg

Permalänk
Medlem

De värsta var nog representanterna från Philips som om och om igen sade "det är det bästa på marknaden" angående deras breda 21:9 tv, man fick vibbarna att han inte visste så mycket mer likt en säljare på siba/elgiganten mm.

Synd att ni inte fick det på film.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

älskar att apple logon reflekteras i skärmen på ultrabooksen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Namnet på låten mellan inslagen någon?

Skrivet av Bejje:

Även jag vill veta vad det är för låt. Ingen som vet?

Nu har de redigerat beskrivningen på YouTube.

Låten heter: Loubar - Spinner

Hittar tyvärr inte låten någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Nu har de redigerat beskrivningen på YouTube.

Låten heter: Loubar - Spinner

Hittar tyvärr inte låten någonstans.

Skumt! Jag har kollat spotify, youtube och googlat på det, men får ingen träff. Är det felskrivet eller?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580