Permalänk

Ny låt igen! Vad tycker ni?

Som några av er på forumet kanske vet så gör jag låtar...

Mitt soundcloud konto finns länkat i min signatur

Här kommer en ny låt, lägger upp den på box.com då det är mycket bättre ljudkvalitet där har jag märkt!

UPDATE: V2 utan pauserna i slutet + en lite ändrad melodislinga på ett ställe: http://www.box.com/s/44d73b53caf86da44d99

Så vad tycker ni? Skulle vara kul med lite kritik.

Ha det gött! Mvh Simon Wellander

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
99:e percentilen

Cool!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jodå! Helt okej party-musik imo

Om jag ska ge dig lite kritik så får det nog bli att ta väck reverben(?) på de delar där man bara hör bakgrunds-synten.
Finns inte mycket mer att klaga på ^_^

Permalänk
Medlem

Du sjunger ju inte?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Rätt najs, men jag hade personligen inte valt det ljudet till "temat" eller vad man ska kalla det. Låter lite blippigt. Kanske passar bättre med någon fet distad synt? Sen när du gör massa pauser mot slutet (runt 2:20) tycker jag det sköna flytet som låten annars har försvinner. Hoppas du förstår vad jag menar, alltid lika svårt att beskriva/ge kritik på musik

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Entusiast

Du är riktigt grym ju!

Jag gillar allt utom det där mutandet vid 3:20-3:30 nånstans, det funka med hög volym men allt under klubb volym låter mysko

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! Tummarna upp!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Tack!

Skrivet av Tzeroth:

Jodå! Helt okej party-musik imo

Japp

Om jag ska ge dig lite kritik så får det nog bli att ta väck reverben(?) på de delar där man bara hör bakgrunds-synten.
Finns inte mycket mer att klaga på ^_^

Skrivet av JoeBlack:

Rätt najs, men jag hade personligen inte valt det ljudet till "temat" eller vad man ska kalla det. Låter lite blippigt. Kanske passar bättre med någon fet distad synt? Sen när du gör massa pauser mot slutet (runt 2:20) tycker jag det sköna flytet som låten annars har försvinner. Hoppas du förstår vad jag menar, alltid lika svårt att beskriva/ge kritik på musik

Förstår vad ni menar, ibland när jag är trött lägger jag in lite sånt där random hehe!

Ang. det blippande ljudet, du har nog rätt i det du säger, skulle kanske passat med någon fetare typ av leadljud

Skrivet av Zibbit:

Du sjunger ju inte?

Ha nej, har allt försökt några gånger, men det blir aldrig bra hehe

Skrivet av Blargmode:

Du är riktigt grym ju!

Jag gillar allt utom det där mutandet vid 3:20-3:30 nånstans, det funka med hög volym men allt under klubb volym låter mysko

Tack så mycket! Kanske bara för att jag är lite mysko.... Hehe Ha det gott!

Skrivet av Stylaren:

Riktigt bra! Tummarna upp!

Tack så mycket

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Riktigt bra låt! Gör en ny version utan mutandet i slutet så är den riktigt killer!

Ska hålla ögonen öppna efter mer av dina skapelser!

Permalänk
Medlem

Tycker det va bra! Håller med om pauserna där mot slutet, skulle lägga dom i ett eget lager, utan att muta den vanliga slingan, tror de skulle funka bättre. Vad använder du för mjukvara för att göra detta? Kör du med egen synt? Inte insatt i sånt, så det skulle va kul att veta hur folk gör Sen så gillar jag den "blippiga" kännslan, lite NES 8bit över det, vilket bara är positivt i min värld

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Dunkar högt i mitt headset nu. Grymt nice

Älskar 01:42-~02:17. Riktigt underbart!

Jag gillade inte heller de pauser som var vid 02:20, någon paus skulle kanske vara nice, men det var för många.

I helheten tyckte jag att det var riktigt bra, kommer nu att lyssna på resten av dina låtar på SoundCloud!

Kör hårt!

Permalänk
Medlem

Inte illa alls faktiskt! Håller med många andra om de där pauserna, tycker inte att det låter allt för bra. Vet att många andra låtar har liknande pauser men där känns dem ofta mer naturliga på något sätt. Resten av låten, tummen upp!

Permalänk
Medlem

Mycket bra och det är något som jag kan sitta och lyssna på. Men som sagt, pauserna i slutet, you know.

Dock finns det tusentals liknande låtar och jag tror du behöver få in någon sorts sång eller bara någon som pratar i korta pauser eller något för att göra din musik mer personlig så att det är DIN MUSIK man lyssnar på och inte bara någon musik i mängden. För jag antar att du vill sticka ut lite, det vill väl alla. Bara lite tips! Fortsätt med dina låtar, sjukt grymma en hel del av dem!

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

gillade verkligen låten, mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock när ditt pausande kom så trodde jag datorn hängde sig och blev livrädd? Det var helt onödigt och förstörde faktiskt låten. Ta bort det och lägg upp igen så är jag nöjd Var bra början och mitten. Dock var det en lite mer långsam "period" i låten ca 2/5 delar in eller något och den var för lång för min smak.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

Riktigt bra låt! Gör en ny version utan mutandet i slutet så är den riktigt killer!

Här har ni v2! http://www.box.com/s/44d73b53caf86da44d99

Skrivet av IntelAti:

Ska hålla ögonen öppna efter mer av dina skapelser!

Låter som en bra idé

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tycker det va bra! Håller med om pauserna där mot slutet, skulle lägga dom i ett eget lager, utan att muta den vanliga slingan, tror de skulle funka bättre. Vad använder du för mjukvara för att göra detta? Kör du med egen synt? Inte insatt i sånt, så det skulle va kul att veta hur folk gör Sen så gillar jag den "blippiga" kännslan, lite NES 8bit över det, vilket bara är positivt i min värld

Ingen hårdvarusynth, använder faktiskt en relativt ny Gratissynth som heter "Charlatan" för att göra vissa sounds. En del av ljuden kommer från ReFX Nexus 2 och en del från samples. Använder FL Studio för att arrangera musiken, och använder ibland de syntharna som följer med FL Studio Producer Edition. Stråkar och liknande är oftast från Nexus...

Skrivet av Sephinator:

Dunkar högt i mitt headset nu. Grymt nice

Älskar 01:42-~02:17. Riktigt underbart!

Jag gillade inte heller de pauser som var vid 02:20, någon paus skulle kanske vara nice, men det var för många.

I helheten tyckte jag att det var riktigt bra, kommer nu att lyssna på resten av dina låtar på SoundCloud!

Kör hårt!

Skrivet av Massy:

Inte illa alls faktiskt! Håller med många andra om de där pauserna, tycker inte att det låter allt för bra. Vet att många andra låtar har liknande pauser men där känns dem ofta mer naturliga på något sätt. Resten av låten, tummen upp!

Skrivet av Nuffing:

Mycket bra och det är något som jag kan sitta och lyssna på. Men som sagt, pauserna i slutet, you know.

Dock finns det tusentals liknande låtar och jag tror du behöver få in någon sorts sång eller bara någon som pratar i korta pauser eller något för att göra din musik mer personlig så att det är DIN MUSIK man lyssnar på och inte bara någon musik i mängden. För jag antar att du vill sticka ut lite, det vill väl alla. Bara lite tips! Fortsätt med dina låtar, sjukt grymma en hel del av dem!

Jag håller med om att just denna låten inte stack ut från mängden så mycket Tack för tipset!

Skrivet av Mattiiss:

gillade verkligen låten, mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara. Dock när ditt pausande kom så trodde jag datorn hängde sig och blev livrädd? Det var helt onödigt och förstörde faktiskt låten. Ta bort det och lägg upp igen så är jag nöjd Var bra början och mitten. Dock var det en lite mer långsam "period" i låten ca 2/5 delar in eller något och den var för lång för min smak.

Tack så mycket! Uppdaterat min första post med en V2 av låten, utan pauserna i slutet
Kul att ni gillade låten i övrigt!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Gillade v2 mycket mer! :>

Permalänk
Avstängd

bra, men något enformig, samma sound genom hela låten, typ

Men klart godkänd.

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Gillade v2 mycket mer! :>

Yees! Jag med!

Skrivet av JSvanberg:

bra, men något enformig, samma sound genom hela låten, typ

Men klart godkänd.

Yep. Efter att ha suttit i typ 2 timmar i sträck och arrangerat låten så har jag börjat tröttna på den ganska mycket ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

V2 var bäst!

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ingen fan av att baka in "bongotrummor" i denna musikgenre dock Nu kan jag väldigt lite om produktion, så kan inte termerna direkt Men själva "ljudet" du använder för att skapa melodin är lite för "blippigt" som någon beskrev. Lite för mycket supermario. Testa köra något helt annat, kanske lite "Avicii-stil" i melodin fast lite hårdare, kan nog passa bra in i det hela.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kul koncept men inte riktigt min smak, gör också musik i FL tillsammans med en polare och släpper på soundcloud

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

Var bra upp till 2min sen tyckte jag det gick utför.

Men bra jobbat, skulle själv aldrig klara att dra ihop en vettig låt =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Rekordmedlem

Det musikaliska var typ daft punk har en kväll med skrillex men lite snällare.
Däremot var det lite väl mycket energi i subbasen <ca 55Hz hela tiden, det blev lite jobbigt att lyssna på när man har ett system som klarar bas utan att tappa nivå, jag hade dragit ner på basnivån eller spelat på ett annat sätt så att man slapp den tryckande känslan, den låter bättre om man sänker -5dB under 50Hz.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Nice låt! Jag diggade 8-bit känslan. Håller med Mrqaffe om att du skulle kunna sänka basnivån lite. Annars var låten riktigt bra! Har du lyssnat på Thefatrat på soundcloud? Han gör asgoa remixer. Kan vara något för inspiration:)

Permalänk
Skrivet av IntelAti:

V2 var bäst!

Skrivet av ziim0n:

Trevligt! Ingen fan av att baka in "bongotrummor" i denna musikgenre dock Nu kan jag väldigt lite om produktion, så kan inte termerna direkt Men själva "ljudet" du använder för att skapa melodin är lite för "blippigt" som någon beskrev. Lite för mycket supermario. Testa köra något helt annat, kanske lite "Avicii-stil" i melodin fast lite hårdare, kan nog passa bra in i det hela.

Tack för dina tips

Skrivet av ecidemon:

Kul koncept men inte riktigt min smak, gör också musik i FL tillsammans med en polare och släpper på soundcloud

Länka eran soundcloud

Skrivet av BergEr:

Var bra upp till 2min sen tyckte jag det gick utför.

Men bra jobbat, skulle själv aldrig klara att dra ihop en vettig låt =D

Okej tack! Jodå, det kunde inte jag heller början...

Skrivet av mrqaffe:

Det musikaliska var typ daft punk har en kväll med skrillex men lite snällare.
Däremot var det lite väl mycket energi i subbasen <ca 55Hz hela tiden, det blev lite jobbigt att lyssna på när man har ett system som klarar bas utan att tappa nivå, jag hade dragit ner på basnivån eller spelat på ett annat sätt så att man slapp den tryckande känslan, den låter bättre om man sänker -5dB under 50Hz.

Skrivet av Tommenchini:

Nice låt! Jag diggade 8-bit känslan. Håller med Mrqaffe om att du skulle kunna sänka basnivån lite. Annars var låten riktigt bra! Har du lyssnat på Thefatrat på soundcloud? Han gör asgoa remixer. Kan vara något för inspiration:)

Okej kan vara bra att veta! Tack så mycket!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Länka eran soundcloud

Vi heter MoodWing och du hittar oss på http://soundcloud.com/moodwing , blev en duo när jag gick med för snart ett år sedan så i låtarna släppta innan "From Chrysalis To Butterfly [Caterpillar Edit]" är det bara min goda vän

Kommer inte ihåg hur många låtar vi har public nu men det är en hel del. Hoppas det finns nåt som faller dig/er i smak

Lite direktlänkar till mina favoriter i ingen särskild ordning.

http://soundcloud.com/moodwing/behaviorism melodic electronica/dub
http://soundcloud.com/moodwing/palindrome-clouds Chillout/Electro
http://soundcloud.com/moodwing/moodwing-catalyst-joining-the Dance/House
http://soundcloud.com/moodwing/flatpack-jesus-black-sun-2 Drum n Bass
http://soundcloud.com/moodwing/self-realization Progressive "retro" trance/house

Sylenth är en av mina favorit instrument, mycket flexibel

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Skrivet av ecidemon:

Vi heter MoodWing och du hittar oss på http://soundcloud.com/moodwing , blev en duo när jag gick med för snart ett år sedan så i låtarna släppta innan "From Chrysalis To Butterfly [Caterpillar Edit]" är det bara min goda vän

Kommer inte ihåg hur många låtar vi har public nu men det är en hel del. Hoppas det finns nåt som faller dig/er i smak

Lite direktlänkar till mina favoriter i ingen särskild ordning.

http://soundcloud.com/moodwing/behaviorism melodic electronica/dub
http://soundcloud.com/moodwing/palindrome-clouds Chillout/Electro
http://soundcloud.com/moodwing/moodwing-catalyst-joining-the Dance/House
http://soundcloud.com/moodwing/flatpack-jesus-black-sun-2 Drum n Bass
http://soundcloud.com/moodwing/self-realization Progressive "retro" trance/house

Sylenth är en av mina favorit instrument, mycket flexibel

Tack så mycket! Riktigt bra låtar, keep it up Ha det så jäkla gött! Kommer sätta mig nu och i lugn o ro lyssna på era låtar

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

Är mest inne i metal genrer och brukar inte gilla sån musik.
Men jag måste fan säga att t.o.m jag hade svårt att sitta still till den här låten Skit bra jobbat

Permalänk
Medlem

Fyfan så bra detta var, keep doin' what you already do!