Min dator laggar, hittar inget fel på den.

Permalänk
Medlem

Min dator laggar, hittar inget fel på den.

Hej!

Jag har ett problem med min Asus g73jw.

För några veckor sedan började datorn lagga med jämna mellanrum. De går kanske 1-6 minuter och sen laggar den i 2-3 sekunder. Detta är fräst noterbart i L4D2, metro 2033, Dark Messiah (alla på steam) men händer även på skrivbordet (när jag skriver detta bl.a.) Jag har gjort en fabriksåterställning hämtat äldre drivrutiner tlll grafikkortet och ljud kortet, men inget verkar hjälpa. Temperaturen verkar det inget fel på. CPU 55 grader vila, 65 grader arbete (spel) GPU 52 grader vila, 65 grader arbete (spel)

Har ni några tips på vad det kan vara - för jag har ingen aning, och jag har inte hittat något om det på nätet, dock om andra liknande saker, men deras tips löser inte mitt problem.

Asus g73jw
i7 740QM 1.73 ghz
6 gb ram
Nvidia Geforce 460m 1,5 gb

Jag har inga större kunskaper om datorers inre, så de svar ni kommer med tas gärna emot i noob-version.

Tack på förhand för hjälpen!

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Avstängd

Senaste Direkt-X variationen?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Japp.

Allt ska vara uppdaterat. Testade lite Witcher 2 nu precis, samma lagg där med. GPU temp 74 grader. tycker inte det är onormalt.

det hela är ett mysterium. Har nog glömt att skriva att jag i början fick fel ntdll.dll filen när jag avslutade Dark messiah, har testat och fixa mitt registry och den har inte kommit igen, men vet inte om det har med saker att göra.

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Avstängd

http://www.computerhope.com/issues/ch000960.htm

Kan det vara virus?

Dina temps på respektive komponent är normala

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Kolla vad diskarna håller på med. Jag snurrar i7 860 och ett 6950 och de kan ligga och sova medan jag flyttar filer och det laggar. Om det är något i bakgrunden som tycker att den ska göra något så är det bra att ta en titt på.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Avstängd

Tanka ner det gratis antivirusprogram från MS, använder det numera och kan inte mer än att rekommendera det! tar bort 99% av alla virus som finns där ute på porrsidorna

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hedersmedlem

En tråd räcker.

* Trådar sammanslagna enl. §3.3 i reglerna. *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.