Faniskogens kaosartade ombyggnad till en tystare dator.

Permalänk
Medlem

skulle det inte bli bättre om du satten en spacer på bakre radden?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Om du använder dig utav två kopplingar (parallell) eller bara en (seriell), spelar inte så stor roll, har för mig att skillnaden är ~1°C till fördel för parallell koppling. Parallell har även mindre restriktioner, möjlighet till högre vattenflöde med andra ord. Så jag hade kört på det du tycker är mest estetiskt tilltalande.

Snyggt bygge hur som helst.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd

snyggt byggt. tog det lång tid? vart dock lite små fult att setta kylan utan på förösr skönheten av chassyt

Visa signatur

kolla in mina annonser på kylnig har finna vattenkylnigs prylar till salu

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

En bra länk om du vill lära dig mer om sleevning!

Permalänk
Medlem

Riktigt Fint bygge 5/5 Smultron

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem

Riktigt bra i förhållande til min första ghettomodvattenkylning Men at kylaren sitter med baksidan så tätt intil chassit på baksidan hindrar luftflöde rejält, jag tror du kommer långt med lite spacers och längre skruv. När det är sagt så kommer du långt med bara kylaren i insidan av toppen av chassit så som det är menat at räcka, kanske med en ekstra rad pull fläktar på utsidan. annars går det fint at ha på baksidan, men hemma hos mig skulle det inte gå då det är redan et utrymmeskrävande chassi.... MEN kanonbra för en första gång.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge.
btw; Snygg bild på katten, skulle passa bra som bakgrunds bild om den vore större

Permalänk
Skrivet av Sajmon37:

Asså man gör det själv typ.. Med sleeve eller bara tejp ex http://www.flickr.com/photos/jzhn/5726447680/

Tackar för tipset, får pyssla till det där någon dag här.

Skrivet av Palme_570:

3p tills du fixar kabeldragningen och slangdragning.

Tacksam för att du tog dig tid att kika och ge tips! Och som du säger finns det mycket att förfina där.

Skrivet av shadowjolt:

5p pga katten
Väldigt fint gjort förutom att en radiator utanför ser lite konstigt ut tycker jag

Det har du rätt i, inte optimalt alls. Men att göra något större ingrepp för att kunna montera den i lådan är inget jag har tid med tyvärr.

Skrivet av zikkor:

skulle det inte bli bättre om du satten en spacer på bakre radden?

Det skulle det absolut, flera som påpekat det och det vill jag ordna. Har du några tips på bra saker att använda? Någon tipsade om att slakta fläktar och använda ramen till dem. Nackdelen är att jag då lär köpa ett par fläktar för att sedan ha sönder dem.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Om du använder dig utav två kopplingar (parallell) eller bara en (seriell), spelar inte så stor roll, har för mig att skillnaden är ~1°C till fördel för parallell koppling. Parallell har även mindre restriktioner, möjlighet till högre vattenflöde med andra ord. Så jag hade kört på det du tycker är mest estetiskt tilltalande.

Snyggt bygge hur som helst.

Tack för de fina orden och din synpunkt på den delen. Om det inte spelar någon roll och jag får bättre flöde så kör jag på det jag har nu, parallellt, om jag förstått det rätt. Då pumpen jag har tydligen ska vara i underkant så känns det som att flöde är att prioritera.

Skrivet av mad_evil:

snyggt byggt. tog det lång tid? vart dock lite små fult att setta kylan utan på förösr skönheten av chassyt

För mig tog det lång tid då jag är velig och inte visste hur jag skulle göra med allt. Lite mer än en halv vecka stod jag från och till och höll på. Det som tog mest tid var att få ut all gammal färg ur systemet.

Skrivet av misiler:

En bra länk om du vill lära dig mer om sleevning!

Tackar så mycket!

Skrivet av Veizel:

Riktigt Fint bygge 5/5 Smultron

Härligt, tack för de fina orden!

Skrivet av Gipsyboy:

Riktigt bra i förhållande til min första ghettomodvattenkylning Men at kylaren sitter med baksidan så tätt intil chassit på baksidan hindrar luftflöde rejält, jag tror du kommer långt med lite spacers och längre skruv. När det är sagt så kommer du långt med bara kylaren i insidan av toppen av chassit så som det är menat at räcka, kanske med en ekstra rad pull fläktar på utsidan. annars går det fint at ha på baksidan, men hemma hos mig skulle det inte gå då det är redan et utrymmeskrävande chassi.... MEN kanonbra för en första gång.

Det skulle nog göra redigt med susen med lite distans mellan radiatorn och chassit, några bra tips på vad jag kan använda som distanser? Du har nog rätt i att en skulle räcka, dock har jag ju nu två så känns lika bra att köra vidare på det.
Här finns gott om plats så det är inga problem, men det är ta mig tusen ett riktigt monster till chassi, både vad det gäller storlek samt tyngd!
Tack så mycket!

Skrivet av YeZirko:

Riktigt snyggt bygge.
btw; Snygg bild på katten, skulle passa bra som bakgrunds bild om den vore större

Tack så mycket!
Varsågod, om du vill pryda ditt skrivbord med Sås så skulle han nog känna sig stolt!
http://www.faniskogen.sceneofdecay.com/pages/upload/upload/IM...

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Sätt 2 http://indomo.se/15112-EK-PSC-adapter-90-grader-G1-4-Black + 2 kompletta 90graders nipplar vid raden på utsidan så du slipper köra en loop med slangarna. Du kan ju dessutom sätta in för grafikkorten där upp istället för längst ner för att få en kortare och snyggare slangdragning från pumpen.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Sätt 2 http://indomo.se/15112-EK-PSC-adapter-90-grader-G1-4-Black + 2 kompletta 90graders nipplar vid raden på utsidan så du slipper köra en loop med slangarna. Du kan ju dessutom sätta in för grafikkorten där upp istället för längst ner för att få en kortare och snyggare slangdragning från pumpen.

Det där med nipplarna var inte alls någon dum idé! Så blir det efter nästa tömning!
Idén med slangen förstår jag inte riktigt, då kommer väl det ändå bli en lång slang som går från nedansidan? Eller menar du att både in- och utlopp ska gå där uppifrån? I nuläget går inloppet in på ovansidan av grafikkorten samt ut där nere. Är en bild med flödesschema något jag bör lägga in tycker ni?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Det där med nipplarna var inte alls någon dum idé! Så blir det efter nästa tömning!
Idén med slangen förstår jag inte riktigt, då kommer väl det ändå bli en lång slang som går från nedansidan? Eller menar du att både in- och utlopp ska gå där uppifrån? I nuläget går inloppet in på ovansidan av grafikkorten samt ut där nere. Är en bild med flödesschema något jag bör lägga in tycker ni?

Okej du kör åt andra hållet. Det jag menar iaf är att du ska gå både in och ut där uppe istället för ha både uppe och nere. Iom att du har en link emellan så du kan gå in / ur var du vill

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Okej du kör åt andra hållet. Det jag menar iaf är att du ska gå både in och ut där uppe istället för ha både uppe och nere. Iom att du har en link emellan så du kan gå in / ur var du vill

Okej, nu förstår jag. Då blir de fortfarande parallelkopplade om jag tänker rätt, så för flödet blir det egentligen ingen skillnad? Men nog skulle det bli mycket finare.

Här är en otroligt tjusig bild på hur flödet går i nuläget.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Okej, nu förstår jag. Då blir de fortfarande parallelkopplade om jag tänker rätt, så för flödet blir det egentligen ingen skillnad? Men nog skulle det bli mycket finare.

Här är en otroligt tjusig bild på hur flödet går i nuläget.
http://faniskogen.sceneofdecay.com/pages/upload/upload/IMG_98...

Precis. Skulle dra slangen som går till nedre graffet och sätta där uppe så blir de bra mycket snyggare . Eventuellt byta håll och köra gpuer först och sen cpun.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ser baksidan då jag också har en radiator hängades utanför, dock så kan jag inte ha en fläkt i mitten då hdmi samt ljudkablen måste få plats.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Det skulle det absolut, flera som påpekat det och det vill jag ordna. Har du några tips på bra saker att använda? Någon tipsade om att slakta fläktar och använda ramen till dem. Nackdelen är att jag då lär köpa ett par fläktar för att sedan ha sönder dem.

Koolance har saker till det, finns på Highflow.nl

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

snyggt, mycket snyggt stör du dig på pumpljudet nånting? och du har inte funderat på ljuddämpningsmattor inuti för att få bort många höga frekvenser?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Precis. Skulle dra slangen som går till nedre graffet och sätta där uppe så blir de bra mycket snyggare . Eventuellt byta håll och köra gpuer först och sen cpun.

Tack för tipset! Det ska jag göra vid nästa vattenbyte. Dock är det väl bra att CPU får det lite kallare vattnet?

Skrivet av astrob0y:

Skulle gärna vilja ser baksidan då jag också har en radiator hängades utanför, dock så kan jag inte ha en fläkt i mitten då hdmi samt ljudkablen måste få plats.

Det ska jag ordna, min lösning är kass egentligen. Jag kommer bara åt en DVI-utgång på vardera kort. Vilket dock bara är det jag behöver än så länge. Men ska ordna med distanser så blir både luftflödet och åtkomsten bättre.

Skrivet av zikkor:

Koolance har saker till det, finns på Highflow.nl

'
Tackar! Jag tror jag hittade dem, som svarta små rör. Dock tycker jag att sådana borde gå att hitta billigt på ex. någon järnaffär? Känns som att det var ett lite saftigt pris för några sådana små saker där

Skrivet av richie.f:

snyggt, mycket snyggt stör du dig på pumpljudet nånting? och du har inte funderat på ljuddämpningsmattor inuti för att få bort många höga frekvenser?

Jag stör mig extremt mycket på pumpljudet. Den sitter riktigt tajt där den sitter nu och går inte att pilla in något emellan. Har en disktrasa under men det gjorde inte så stor skillnad.
Det blir ett brummande ljud som är ganska högt, det är det som låter mest så att säga.
Satte dämpmattor i mitt gamla CM HAF 932, dock gjorde det inte så stor skillnad, men kan vara för att det bara var fläktljud som lät där och det chassit ju har mycket hål överallt.
Tror du dämpmattor kan i detta chassi kan ta bort resonanserna från pumpen?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Jag stör mig extremt mycket på pumpljudet. Den sitter riktigt tajt där den sitter nu och går inte att pilla in något emellan. Har en disktrasa under men det gjorde inte så stor skillnad.
Det blir ett brummande ljud som är ganska högt, det är det som låter mest så att säga.
Satte dämpmattor i mitt gamla CM HAF 932, dock gjorde det inte så stor skillnad, men kan vara för att det bara var fläktljud som lät där och det chassit ju har mycket hål överallt.
Tror du dämpmattor kan i detta chassi kan ta bort resonanserna från pumpen?

Synd, vibrationer är ju det som är värst med pumparna. Men vart sitter den nu? Ser inte riktigt på bilderna... kanske skulle det gå att flytta den så att du får plats med ordentlig pumpdämpning som typ http://indomo.se/5263-Shoggy-Sandwich-construct-kit-the-origi...

ljuddämpningsmattor kan nog hjälpa lite grann mot vibrationer, de ökar ju vikten på sidopaneler och annat som då vibrerar mindre. men vet inte hur mycket de hjälper i ditt fall. tror dock att de kan göra mer nytta i ett slutet corsair än ett haf fullt av fläktar. det kanske kan vara värt ett försök? det lär ju inte bli sämre om inte annat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Tack för tipset! Det ska jag göra vid nästa vattenbyte. Dock är det väl bra att CPU får det lite kallare vattnet?

Nja alltså du har ju en 360 rad på vardera sida om cpun. Dvs en innan och en efter och samma med gpus så, så länge du sätter en spacer blir de ju ingen skillnad om inte en liten fördel för raden på baksidan dvs att du skulle få bättre temps för cpun åt andra hållet.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

ser väl bra ut
inte så jätte förtjust i slangdragningen till bakre radiatorn dock
hade försökt få det lite snyggare med några 90 eller 60graders böjar eller liknande

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
men det där om att papper/trä leder el tvivlar jag på...

Förresten, är verkligen ica basic bara ett nytt namn på euroshopper?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Snyggt!
men det där om att papper/trä leder el tvivlar jag på...

Förresten, är verkligen ica basic bara ett nytt namn på euroshopper?

japp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Starric:

Synd, vibrationer är ju det som är värst med pumparna. Men vart sitter den nu? Ser inte riktigt på bilderna... kanske skulle det gå att flytta den så att du får plats med ordentlig pumpdämpning som typ http://indomo.se/5263-Shoggy-Sandwich-construct-kit-the-origi...

ljuddämpningsmattor kan nog hjälpa lite grann mot vibrationer, de ökar ju vikten på sidopaneler och annat som då vibrerar mindre. men vet inte hur mycket de hjälper i ditt fall. tror dock att de kan göra mer nytta i ett slutet corsair än ett haf fullt av fläktar. det kanske kan vara värt ett försök? det lär ju inte bli sämre om inte annat

Jo jag märker det. Riktigt tärande ljud också måste jag säga, tung genomborrande, blir som en lättnad i hela huvudet när datorn slås av.
På denna bild kan du se vart den sitter:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/02/04/Img_9798_...

Den står på bdbrännaren med en disktrasa mellan sig och brännaren. Dock sitter den bara i snabbfästena i chassit. Vilket gör att den inte sitter bra alls. Dock med disktrassan går den knappt längre att rubba mycket.
Jo mattorna kan nog dämpa en hel del av vibrationerna. Dock blir chassit tyngre och det blir en jäsikens massa limkladd ifall jag tar bort mattorna sedan, men helt klart värt det då det finns riktigt billiga asfaltsmattor på biltema att köpa. Och fungerar de i en ljudbil så bör de nog fungera i en dator.

Men frågan är om det ändå blir helt tyst med mattorna? Kanske en omplacering av pumpen är bättre? Funderar på att helt enkelt ställa den i botten på chassit inlindad i lite trasor eller liknande.

Skrivet av Palme_570:

Nja alltså du har ju en 360 rad på vardera sida om cpun. Dvs en innan och en efter och samma med gpus så, så länge du sätter en spacer blir de ju ingen skillnad om inte en liten fördel för raden på baksidan dvs att du skulle få bättre temps för cpun åt andra hållet.

Så sant. Jo en distans blir det till radiatorn på baksidan. Funderar på om det inte bör finnas något på järnaffären att införskaffa. Såg att det också finns på coolingstuff.se. Dock blir det frakt osv vilket gör det lite dyrt för några små ihåliga rör med skruvgängor i
Får se hur jag gör med slangdragningen, men en ändring så det hela blir lite bättre blir det garanterat!

Skrivet av pumba-kung:

ser väl bra ut
inte så jätte förtjust i slangdragningen till bakre radiatorn dock
hade försökt få det lite snyggare med några 90 eller 60graders böjar eller liknande

inte jag heller. Som du säger ska jag se vad jag har i lådan, jag vet att jag har 90graders. Men det är bra att ni påpekade för jag har då inte tänkt på detta alternativet, klipskt som jag är...

Skrivet av morxy49:

Snyggt!
men det där om att papper/trä leder el tvivlar jag på...

Förresten, är verkligen ica basic bara ett nytt namn på euroshopper?

Tackar!

Nej jag tror inte det heller. Jag har då aldrig varit med att att få någon stöt av papper. De absolut högsta riskfaktorerna i detta hemmet är garanterat de två med fyra ben och päls som springer runt och alltid tycker att det husse pysslar med är extra intressant och extremt till-dragande att stryka sig mot.

Ja, om jag inte fått det om bakfoten så tror jag bara de bytt namn. Men jag kan ha fel. Hur som tycker jag om det enbart var ett namnbyte att Ica Basic låter bra mycket bättre än Euroshopper. Även om deras choklad ger goda minnen från min högstadietid där Ica låg granne med skolan.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan.

5p enbart för medhjälpare nr 1

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Skrivet av awqawq:

Snyggt som fan.

5p enbart för medhjälpare nr 1

Haha, tack så myckey! Sås (medhjälpare nr1) hälsar.

För övrigt för er som tipsade om att radiatorn sitter för nära chassit så har jag nu varit på lokala järnhandeln och köpt några små rör som jag hoppas ska kunna agera distanser. Ser ut som de som finns på coolingstuff fast vita så det borde fungera tycker jag.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk

Bra bilder!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Kul att det gick bra med poleringen

Permalänk

Kanonsnygga bilder! Har gjort en del sånt här själv genom åren (foto, alltså) och vet hur mycket tid det tar. Verkligen kul att du bjuder oss andra på en inblick i arbetet och tankegångarna. Jättetack för det!

Permalänk

Riktigt grymt! Fan va kyld den där datorn borde ha blivit då haha! Men säger samma som ovan, riktigt bra!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Hej, hur fick du tinnitus? Jag fick det för snart två månader sen på en konsert.. Har min dator uppe på skrivbordet, ganska nära mitt öra. Kanske inte borde ha vattenkylning? Visste inte att man kan förvärra det så lätt, men jag har märk nu att jag blivit känsligare mot oljud. Hursomhelst riktigt snyggt bygge, schyssta bilder, och väldigt fina djur. Har själv tre katter

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.