Permalänk
Medlem

Hemmabio budget 4 000:-

Hej!

Har precis flyttat in i en lägenhet och letar efter en hemmabiosystem, maxbudget ligger på 4 000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wugula:

Hej!

Har precis flyttat in i en lägenhet och letar efter en hemmabiosystem, maxbudget ligger på 4 000:-

Lite över budget men tror det skulle kunna bli bra.
http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/hemmabio-forstark...
http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-80-5...

Permalänk
Medlem

Vad du än gör, köp inget system med Bluray/förstärkare+5.1 i ett paket av LG, Sony mfl. De flesta sådana system runt 4000 är inte ens värda att kallas hembiosystem. Bara att börja räkna på vad varje del får för del av kakan och inse att det är orimligt att det skulle låta bra.

Tycker oyegies förslag ser bra ut och kan enkelt uppgraderas stegvis om du får blodad tand.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla på begagnat marknaden, det finns mycket att fynda där
Brukar ibland komma upp Dynavoice m65 o sateliter och center för runt 1000-lappen och då har du 3000 att lägga på förstärkare och subb.

Permalänk
Medlem

Också ett mycket prisvärt paket. Det som skiljer detta mellan det tidigare är väl golvare kontro subwoofer. Golvare tycker jag personligen är trevligt då de spelar musik på ett bra sätt, subwoofer kanon till film men även till viss del även musik.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

XTZ's 8 tums bas är ju dock inget att hänga i granen. Jag hade kört på ett begagnat paket eller det som kajmaj länkade! Komplettera med subbas när du har råd istället.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Synd du bor i göteborg annars hade jag haft ett beg. kit att sälja

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Min pappa har de två golvhögtalarna och det är VÄLDIGT mycket ljud för pengarna.

Rekommenderas varmt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"