Permalänk

Eyefinity i COD spelen

Halloj.

Någon som har koll på om man får köra med eyefinity i tex mw2, black ops och mw3? För vad jag läst mig till måste man ha någon slags "widescreen fixer" för att inte bilden ska bli utdragen över skärmarna. Men läst att man kan bli VAC-bannad på steam om man använder det?

Någon med erfarenhet? Vill ju inte behöva köpa nytt spel och skapa nytt steamkonto bara för att jag vill njuta av spelen med 3 skärmar.
Vågar inte prova spela eftersom jag har hört att man kan bli bannad.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk

Ingen som har mer koll än mig?
Vore ju tråkigt att inte kunna spela call of duty i Eyefinity.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

http://www.widescreenfixer.org/ de är denna du söker
Använder själv den både offline och online.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jag tror knappast att du kan bli vacbannad pga att du använder widescreenfixer. Jag har inte använt det själv men läser du på steams nyheter om spelet så är det programmet med i en tweekguide.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Jag tror knappast att du kan bli vacbannad pga att du använder widescreenfixer. Jag har inte använt det själv men läser du på steams nyheter om spelet så är det programmet med i en tweekguide.

Jaså, ja då borde det vara okej. Har ju även läst att många har kört med fixen i flera månader utan problem. Så får prova det då.
Men om man nu skulle bli bannad, är det nytt spel + konto som gäller?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Själv kör man på två skärmar men får inte ut spelet på båda någon som vet hur? Trots att jag har widescreen fixer aktiverat så stannar bilden på den ena skärmen..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ozone-:

Själv kör man på två skärmar men får inte ut spelet på båda någon som vet hur? Trots att jag har widescreen fixer aktiverat så stannar bilden på den ena skärmen..

Du kan inte lira med 2 skärmar även om du skapar en eyfinitygrupp eftersom siktet kommer hamna i skarven mellan skärmarna så du inte ser var du siktar. Ska du lira med eyefinity så är det 3 skärmar som gäller

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Jag tror knappast att du kan bli vacbannad pga att du använder widescreenfixer. Jag har inte använt det själv men läser du på steams nyheter om spelet så är det programmet med i en tweekguide.

Bara för att det är med i Steams "nyheter" betyder det inte att det är ofarligt. Feeden tar nyheter från många olika ställen.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11768942']Du kan inte lira med 2 skärmar även om du skapar en eyfinitygrupp eftersom siktet kommer hamna i skarven mellan skärmarna så du inte ser var du siktar. Ska du lira med eyefinity så är det 3 skärmar som gäller

Med tanke på att kanterna troligen kommer bli tunnare och tunnare på skärmar så är det förhoppningsvis ett minne blott snart. Blir väll dock inte den riktiga "wow"-känslan men det blir troligen lite trevligare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

När de kommer till 3dje parts program och dylikt till MW3, ha då detta i åtanke (posta i en annan länk, men de förklarar varför du alltid ska se 3dje parts program med skepticism:

Skrivet av snozan:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa Visa inlägg
Jag har då inte haft några problem (än)
nämen såg nån stans där dom frågat robert bowling och man skulle inte bli bannad för det sa han.

Du får gärna länka bevis på de uttalandet. Att "nån säger att han sa" känns lite vagt med tanke på hur mycke hacks de finns till COD serien. Men jag ska va ärlig jag ladda ner de. Men när jag såg vem som gjort den togs den bort direkt (utan att ha provat den). Har man lirat andra COD spel vet man mycke väl vem upphovsmannen är.

Här borde ju en liten varningsklocka ringa om att programmet kanske inte är safe:

Citat:

It is difficult to communicate with the MW3 developers about our wishes and so, to be sure, AgentRev included a check-up system in the program so it will warn you if there is a sudden change of mind and they start to ban players for progs like the Widescreen fixer and off course, the fov changer. It will immediately give you the option to close the fov changer or continue using it at your own risk.

Om du inte vet vem Agentrev är, här är nåra länkar: http://lmgtfy.com/?q=AgentRev%2Bhacks

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club