Permalänk
Medlem

Vilka Crew Skills?

Tjena!
Jag kör som en gunslinger på SWTOR och undrar vilka Crew Skills jag ska använda som är bäst för min klass.

MvH Smakus!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av smakus:

Tjena!
Jag kör som en gunslinger på SWTOR och undrar vilka Crew Skills jag ska använda som är bäst för min klass.

MvH Smakus!

Som jag har förstått det så finns det inget bäst för klassen, förutom om man eventuellt ska gå efter vad ens companions har för crew skill bonusar. Armorcrafters tex gör armors utan stats som jag förstår det o då får man stoppa in mods som dom andra crafters gör, samma gäller vapen om jag förstått det hela rätt. Jag kan ha helt fel nu dock, men det är så som jag uppfattat det hela iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

jag kör bara gathering skills på min main. slicing, archeology och scavenging. Får se om jag orkar köra crafting på ngn alt sen. det verkar inte vara ngn ide då man kan köpa bättre grejjer än som går att crafta

Permalänk
Medlem

Jag sökte runt lite på google efter att jag la upp denna tråden och jag hittade att det skulle vara bara med Armormech, Scavenging och Underworld Trading så jag körde på dem
Men tack så mycket för era svar!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk

När du väljer Crew Skills kommer det läggas till info om varje skill i ditt Codex, där står det också vilka Crew Skills som är rekommenderade för varandra.

Jag kör t.ex. Armstech (crafting av vapen) > Scavenging (samla metaller) > Investigation (samla compounds och companion gifts).

Permalänk
Medlem

Har inte den blekaste om "yrken" i swtor och nu har jag snart nått gränsen för att jag måste börja med det. Därför vänder jag mig till er kära swecare, vilka yrken bör jag och min "datorpolare" som följer mig ha?

Lirar BH/Merc.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/

Mycket matnyttigt!
http://www.starwarsmmolevelingguide.com/wp-content/uploads/20...
Bra överblick på vilka klasser som tjänar mest på vissa yrken plus att man ser vilka underyrken man tjänar mest på beroende på vilket yrke man har.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

jag har ett problem med just crew skills.
När jag väljer en skill så får alla mina companions samma skills. Är det meningen att det ska ske så ? Kan jag på något sätt göra så att en snubbe har de och en annan så

Permalänk

Alla i din Crew har samma skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

http://www.starwarsmmolevelingguide.com/crafting-guide/

Mycket matnyttigt!
http://www.starwarsmmolevelingguide.com/wp-content/uploads/20...
Bra överblick på vilka klasser som tjänar mest på vissa yrken plus att man ser vilka underyrken man tjänar mest på beroende på vilket yrke man har.

Tack så mycket för den sidan! Stod mycket bra saker

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk
Medlem

Jag valde Cybertech, Scavenging och Slicing på min gunslinger.

Cybertech för att kunna göra Armors, Mods, Earpieces och saker till mytt rymdskepp. Scavenging för att få mats till Cybertechen. Egentligen skulle man ha Underworld Trading också för att få Blåa mats för de lite svårare Cybertech sakerna men tog Slicing för att man tjänar så fett mycket credits på det.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZaikoo:

jag har ett problem med just crew skills.
När jag väljer en skill så får alla mina companions samma skills. Är det meningen att det ska ske så ? Kan jag på något sätt göra så att en snubbe har de och en annan så

"Crew skills" är lite missvisande för skillsen är faktiskt knutna till DIG. Dina companions utför bara jobbet. Det står i spelets codex tror jag men det framgår inte jättetydligt.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk

Jag har på min smuggler bioanalysis, biotech och diplomacy.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Är lvl 22 och har maxat slicing nu. Uppgraderat inventory 2 gånger och en extra storage till skeppet och har ändå 300000 credits kvar
Ska nog räcka ett tag.

Permalänk
Medlem

Har inte hittat nåt om det än men kan man maxa ut vilka skills som helst oavsett hur låg level man har?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

"Crew skills" är lite missvisande för skillsen är faktiskt knutna till DIG. Dina companions utför bara jobbet. Det står i spelets codex tror jag men det framgår inte jättetydligt.

tack som tusan för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Har inte hittat nåt om det än men kan man maxa ut vilka skills som helst oavsett hur låg level man har?

Ja det räcker du har en companion som kan göra missions och crafta åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Har inte hittat nåt om det än men kan man maxa ut vilka skills som helst oavsett hur låg level man har?

Ja, men du kommer inte ha råd att utföra uppdragen då dom blir galet dyra efter en viss nivå.
Om du inte har slicing då...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Slicing missions är numera meningslösa. Man förlorar bara pengar på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Slicing missions är numera meningslösa. Man förlorar bara pengar på dem

Det råder lite delade meningar om det men risken är stor att man torskar pengar på slicing. Har man tur tjänar man pengar har man otur så förlorar man och det är meningslöst att köra något annat än rich och bountiful missions.

Permalänk
Medlem

Nej de har ändrat idag. Nu lönar det sig endast om man crittar rich annars får man knappt pengarna tillbaka. Så var det inte innan. Totalt nerfat. Visst man kan ju fortfarande få pengar från det man hittar men missions är stort sett waste of time nu.

Rich lvl 5 nyss för mig. Tjänade hela 250 credits och det tog 30 minuter. Värdelöst
Slicing är numera helt meningslöst tack vare att massa noobs gnällde som fan i forumet. De fattar inte att allt efter lvl 30 kostar apmycket.
Nu blir det istället att behöva grinda som en idiot för att få ihop credits. Jättekul. Verkligen.
Trodde man skulle slippa det i det här spelet.

Permalänk
Medlem

Kan förstå att du tycker det är surt ozo men det var nog viktigt för balansen i spelet. Du har ju trots allt en massa cash kvar... Hoppas verkligen att de lyckas balansera ekonomin för det är ett av wow's stora framgåmg imo. Att helt ta bort grinding från ett mmo = fail, bara titta på andra mmo som där det inte funkat och det är alldeles för lätt att få tag på saker, folk tröttnar helt enkelt när alla har samma saker utan ansträngning. Men det är min åsikt.

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate